Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 21

Temat: Zapieczona świeca żarowa 2.4JTD

  1. #1
    Użytkownik Romeo Avatar koles_02
    Dołączył
    06 2008
    Mieszka w
    Toruń
    Auto
    AR 166 2,4JTD 10v CF2 EDC15 99' 140KM Grigio Chiaro
    Postów
    612

    Domyślnie Zapieczona świeca żarowa 2.4JTD

    Oddałem dziś samochód do mechanika w celu wymiany świec żarowych. Po 2 godzinach dzwoni do mnie że wymienił 4 i z jedną ma problem, najprawdopodobniej ją ukręci i czy się zgadzam na ryzyko zdejmowania głowicy i większych kosztów. Powiedziałem że ma zostawić tak jak jest. Mówił że wszystkie świece były ok, a mi się świeciła spiralka i na kompie był błąd P0380. Co teraz robić?

    " - elegancka pomiędzy sportowymi
    - sportowa pomiędzy eleganckimi
    - fascynująca piękność w segmencie E"

  2. #2
    groszekk
    Gość

    Domyślnie

    u mnie w 156 też pali se spiralka. znajomy mechanik powiedział że póki dobrze pali to nie ma co sie spinać nad wymianą zobaczymy co w zime.
    spytałem sie czy jest problem wymienić i z mówie że czytałem ze sie strasznie zapiekają
    powiedział ze tak że ludzie ukręcają je bo nie wiedzą jak wykręcać ze trzeba mieć technike i wiedziec czy na ciepłym czy zimnym silniku co i jak.
    mówi, że wie jak to sie robi ale nie zdradzi mi sekretu i że nie zdażyło mu sie ukręcić jeszcze. W JTD gdzie są strasznie długie świece podobnież też nie ukręcił.
    Ostatnio edytowane przez Majkel ; 16-11-2010 o 21:55

  3. #3
    ViP Romeo Avatar peteja_43
    Dołączył
    11 2007
    Mieszka w
    Ruda Śląska
    Auto
    AR 166 2.4JTD 2001r.
    Postów
    583

    Domyślnie

    umnie tez sie swiecila spirala swiec potem sama przestala swiecic wymienilem. wszystkie okazalo sie, ze stare byly jeszcze dobre i byl bląd swiec na kom. swiece sie wymienia na zimnym silniku tak mi powiedzial mechanik zeby nie ukrecic
    Ostatnio edytowane przez Majkel ; 16-11-2010 o 21:55

    Alfa i jej ochroniarz

  4. #4
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,596

    Domyślnie

    Cytat Napisał koles_02 Zobacz post
    ... Mówił że wszystkie świece były ok, a mi się świeciła spiralka i na kompie był błąd P0380. Co teraz robić?
    A może ta której nie może wykręcić nie jest jednak ok. Zazwyczaj jazda ze spaloną świeca powoduje jej pokrycie nagarem i trudności z wykręceniem
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  5. #5
    Użytkownik Romeo Avatar koles_02
    Dołączył
    06 2008
    Mieszka w
    Toruń
    Auto
    AR 166 2,4JTD 10v CF2 EDC15 99' 140KM Grigio Chiaro
    Postów
    612

    Domyślnie

    Cytat Napisał Maciek-156 Zobacz post
    A może ta której nie może wykręcić nie jest jednak ok. Zazwyczaj jazda ze spaloną świeca powoduje jej pokrycie nagarem i trudności z wykręceniem
    Bardzo możliwe i też taką wersję obstawiam. Właśnie siedzę na necie i szukam firmy co zajmuje się wyciąganiem świec zapieczonych bez zdejmowania głowicy.

    " - elegancka pomiędzy sportowymi
    - sportowa pomiędzy eleganckimi
    - fascynująca piękność w segmencie E"

  6. #6
    Użytkownik Pasjonat
    Dołączył
    03 2008
    Mieszka w
    Lublin
    Auto
    BMW E61 545i żony, E61 530xD do orania pola :)
    Postów
    3,191

    Domyślnie

    Może głupia sugestia, bo niby mechanik powinien to wiedzieć, niech odkręca świecę na gorącym silniku.
    10.2008-16.11.2012r. 156 3,0 V6 24V Q2 278KM@312Nm - pozostały piękne wspomnienia

    Porting głowic, budowa silników do motorsportu, budowa układów wydechowych, kolektorów ssących ITB, indywidualnych części do motorsportu

    Zapraszam => https://www.facebook.com/Ku%C5%9Bmie...37265/?fref=ts

  7. #7
    Użytkownik Romeo Avatar koles_02
    Dołączył
    06 2008
    Mieszka w
    Toruń
    Auto
    AR 166 2,4JTD 10v CF2 EDC15 99' 140KM Grigio Chiaro
    Postów
    612

    Domyślnie

    On się nie podjął i za godzinę mam odebrać auto z nie wymienioną jedną świecą.
    Dzwoniłem do www.pablogarage.pl i okazało się że technika wyciągania ukręconych świec bez zdejmowania głowicy w tym silniku jest nie wykonalna. Więc chyba ten temat muszę na razie odpuścić. Lipa bo nie lubię jak coś jest nie tak.
    Ostatnio edytowane przez koles_02 ; 16-11-2010 o 13:30

    " - elegancka pomiędzy sportowymi
    - sportowa pomiędzy eleganckimi
    - fascynująca piękność w segmencie E"

  8. #8
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,596

    Domyślnie

    Trzeba zalać świecę nafta lub innym penetratorem na jakieś 24h zostawić i potem póbowac
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  9. #9
    Użytkownik Alfa i Omega
    Dołączył
    04 2007
    Mieszka w
    Przemyśl- okolice
    Auto
    166 2,4JTD 150KM
    Postów
    435

    Domyślnie

    U mnie kontrolka czasem się zaświeci, a wszystkie świece są dobre. kontrolka pali się dlatego, że czasami zawiesza mi się przekaźnik od świec żarowych. dopatrzyłam się tego po podpięciu auta pod program fiatECUscan. jest tam takie coś jak testowanie przekaźnika od tych właśnie świec. okazało się, że nie zawsze ten przekaźnik działa prawidłowo (nie pstryka), ale tak się dzieje raz na 20 może 30 razy.auto pali bez problemu, a mam tak od kiedy kupiłem belle.
    Ostatnio edytowane przez Majkel ; 16-11-2010 o 21:56

  10. #10
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar zulek1986
    Dołączył
    09 2010
    Mieszka w
    Bystrzyca Kłodzka, Londyn
    Auto
    Alfa 156 1.9JTD 2004r oraz Volvo S90 2017
    Postów
    327

    Domyślnie

    Ja wymienialem wszystkie swiece i tez mialem problem z odkrecieniem dwoch, ale moj mechanik poradzil mi zebym to robil na silniku ktory juz troche ostygnie i udalo sie bez wiekszego cudowania je odkrecic..
    moze tez spróbuj na letnim silniku to zrobic moze sie uda.. U mnie tez sie palila kontrolka, ale jak sie pozniej okazalo to wszystkie swiece byly spalone..
    Ostatnio edytowane przez Majkel ; 16-11-2010 o 21:56

Podobne wątki

  1. [159] Zapieczona świeca żarowa
    Utworzone przez shaggy1189 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 13-07-2015, 19:52
  2. Przepalona świeca żarowa
    Utworzone przez JTD w dziale 156
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 23-11-2014, 15:29
  3. Urwana świeca żarowa
    Utworzone przez Kuba157 w dziale 156
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post / autor: 09-12-2011, 12:25
  4. [147] Zapieczona świeca TS na 1 cylindrze
    Utworzone przez Looney w dziale 147
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 29-03-2011, 18:19
  5. [156] Ukręcona świeca żarowa.
    Utworzone przez Tom-Kus w dziale 156
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 04-10-2008, 16:10

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory