Strona 3 z 9 PierwszyPierwszy 123456789 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 21 do 30 z 90

Temat: Wymiana sprzegła i koła dwumasowego w JTD

  1. #21
    milkyyyy
    Gość

    Domyślnie

    te pieniadze to naprawde nic... w porownaniu do pracy osoby ktora to robi pierwszy raz.. wiec licz kilkanascie godzin ;]

  2. #22
    Użytkownik Romeo Avatar premek
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    Tarnowskie Góry
    Auto
    164 2.0 TB '93/ Spider (916) 2.0 TS '01
    Postów
    1,600

    Domyślnie

    Mnie padło we wtorek jak wracałem z pracy. Oczywiście śnieg, ruchliwa droga i te sprawy. Kombinowałbym, ale o 4 rano miałem taksówkę zamówioną i teraz siedzę w delegacji, więc nie pozostało nic jak zadzwonić po lawetę i posłać auto do mechanika.
    Skurczybyk mówi, że się chyba przed poniedziałkiem nie zabierze za to, więc święta bez Alfy się szykują. Ile weźmie to nawet wolałem nie pytać - może uda się nic nie zapłacić, bo sprzęgło kompletne w sierpniu wpadło.
    166 2.4 JTD '00 - była
    164 2.0 V6 TB '91 - była
    156 1.9 JTDm '04 - już nie
    156 1.8 TS '00 - juz nie ma
    164 2.0 V6 TB '93 - jest
    Spider 2.0 TS '01 - w dobrych rękach
    MIlano Verde 3.0 '87 - Ha!
    Do tego Golf 7, 2xRenault 16, Pontiac Executive, Fiat 127 Sport, 2xMaserati Biturbo, 2xGeo Storm, Mini Classic 35, Datsun Violet, Fiat 124 Spider...

  3. #23
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    10 2005
    Mieszka w
    Bydgoszcz
    Auto
    166 JTD
    Postów
    2,650

    Domyślnie

    ale jak ci padło, nie ma w ogole przeniesienia napędu czy ci nie wysprzegla??

    mnie mechanior straszy dwumasą ze pewnie tez bedzie do wymiany, kurde na świeta fajne wydatki :/

  4. #24
    Użytkownik Romeo Avatar premek
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    Tarnowskie Góry
    Auto
    164 2.0 TB '93/ Spider (916) 2.0 TS '01
    Postów
    1,600

    Domyślnie

    Zero przeniesienia, tylko hałas. O dziwo tylko wtedy gdy pedał wciśnięty.
    Mam podejrzenia, że to docisk, ew że okładzina z tarczy się oderwała (tylko kurna jak??)
    166 2.4 JTD '00 - była
    164 2.0 V6 TB '91 - była
    156 1.9 JTDm '04 - już nie
    156 1.8 TS '00 - juz nie ma
    164 2.0 V6 TB '93 - jest
    Spider 2.0 TS '01 - w dobrych rękach
    MIlano Verde 3.0 '87 - Ha!
    Do tego Golf 7, 2xRenault 16, Pontiac Executive, Fiat 127 Sport, 2xMaserati Biturbo, 2xGeo Storm, Mini Classic 35, Datsun Violet, Fiat 124 Spider...

  5. #25
    Użytkownik Rowerzysta Avatar jaroman2
    Dołączył
    12 2010
    Mieszka w
    Podkarpacie, Poland
    Auto
    Alfa Romeo 166 2,4JTD '00
    Postów
    81

    Domyślnie

    Sory za odgrzebanie starego tematu ale mam pytanie: Wie ktoś jakimi momentami dokręcać dwumase i docisk sprzęgła (2,4JTD 136KM)? zastanawiam się jeszcze czy położenie koła dwumasowego ma jakieś wieksze znaczenie? pasuje tylko w 2ch pozycjach na ten kołek który wystaje z wału ale nie wiem czy obrót o 180stopni ma jakieś znaczenie.
    jeśli chodzi o centrowanie tarczy, to znajomy dorobił mi kołek z drewna, 5 minut roboty na tokarce koszt 1 browar

  6. #26
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    11 2009
    Mieszka w
    Rybnik
    Auto
    Alfa 166 2.5V6 była; Alfa Gtv 2.0 TS 2001
    Postów
    1,035

    Domyślnie

    Cytat Napisał jaroman2 Zobacz post
    Sory za odgrzebanie starego tematu ale mam pytanie: Wie ktoś jakimi momentami dokręcać dwumase i docisk sprzęgła (2,4JTD 136KM)? zastanawiam się jeszcze czy położenie koła dwumasowego ma jakieś wieksze znaczenie? pasuje tylko w 2ch pozycjach na ten kołek który wystaje z wału ale nie wiem czy obrót o 180stopni ma jakieś znaczenie.
    jeśli chodzi o centrowanie tarczy, to znajomy dorobił mi kołek z drewna, 5 minut roboty na tokarce koszt 1 browar
    Moment dokręcenia śrub koła zamachowego to 140 - 170 Nm, docisku sprzęgła 26 - 30 Nm.
    Położenie koła zamachowego nie ma znaczenia inaczej producent by przewidział tylko jeden otwór.

  7. #27
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar puszuszek
    Dołączył
    02 2010
    Mieszka w
    SUCHEDNIÓW
    Auto
    byla alfa 156 2.0ts 1999, była 156sw 1.9jtd 2000,jest 147 2.0ts selespeed
    Postów
    294

    Domyślnie

    Cytat Napisał Alfista Zobacz post
    i docisk kupowałes identyczny?? masz numer sprzegła valeo?? bo niby powinno byc 821325 to samo co w benzynach 2.0 i 2.4 20v

    http://allegro.pl/sprzeglo-alfa-rome...349224926.html
    czy naprawde sprzęgło z 2.0 pasuje do 1.9jtd??

  8. #28
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    05 2013
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Alfa Romeo 166 2,4 JTD 20V FL, Toyota Corolla, Ford Escort, Kawasaki ZR750
    Postów
    28

    Domyślnie

    Witam.
    Odkopuję stary wątek, ale to chyba najwłaściwsze miejsce na zadanie moich pytań.

    Przymierzam się do wymiany sprzęgła i dwumasy w 166 JTD 20V.
    I tutaj kilka pytań:

    1) czy w 20V też da się to zrobić bez wyciągania skrzyni, zgodnie z informacjami kolegi twardy11 na pierwszej stronie tego wątku?

    2) czy też trzeba skrzynie wyciągać posługując się tym tutorialem?
    http://www.forum.alfaholicy.org/zrob..._sprzegla.html

    3) W co się trzeba zaopatrzyć, albo co przy okazji zrobić?
    a. sprzęgło kompletne + dwumas (dość oczywiste)
    b. olej do skrzyni
    c. uszczelniacz wału do bloku silnika
    d. narzędzia, piwo, czas, cierpliwość…
    e. jakieś inne uszczelniacze ?
    f. coś jeszcze?

    4) Jak to jest z montażem koła dwumasowego i sprzęgła od 159 JTD 20V do 156/166 JTD 20V? Tutaj na forum czytałem, że jest inne, ale wygrzebałem też i coś takiego:
    http://www.alfaowner.com/Forum/alfa-...6-2-4-20v.html ("the 159 clutch and dmf are a direct fit for the 156/166")
    Czy ktoś z was próbował założyć i okazało się, że geometrycznie nie pasuje? Czy też tylko było porównywanie „wizualne”?

    Pozdrawiam.

  9. #29
    Użytkownik Znawca Avatar motogold
    Dołączył
    04 2014
    Mieszka w
    Łebcz
    Auto
    alfa 166 2,4 jtd 1999/alfa 166 2,4 2003 150km
    Postów
    1,448

    Domyślnie

    Ten link,co podałeś,jest do benzyny.Tam jest trochę więcej pracy,bo mniej masz miejsca.Aby wymienić same sprzęgło,wystarczy cofnąć skrzynię na sanki i zostaje miejsce na odkręcenie sprzęgła.Jeżeli już wymieniasz,to jeszcze z uszczelniaczy zimering na półosi prawej można wymienić,jeżeli coś tam się poci.
    Odnośnie 159 a 166 to niech wypowiedzą się ci,którzy mają te silniki.

  10. #30
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    05 2013
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Alfa Romeo 166 2,4 JTD 20V FL, Toyota Corolla, Ford Escort, Kawasaki ZR750
    Postów
    28

    Domyślnie

    Cytat Napisał motogold Zobacz post
    Aby wymienić same sprzęgło,wystarczy cofnąć skrzynię na sanki i zostaje miejsce na odkręcenie sprzęgła.
    Dzięki za info.
    A co z dwumasą? Bo napisałeś "samo sprzęgło"....
    Czyżby dwumasy nie było już jak odkręcić?

Podobne wątki

  1. Wzmacnianie koła dwumasowego w AR 159 1.9JTDm
    Utworzone przez sickboy w dziale Tuning mechaniczny
    Odpowiedzi: 21
    Ostatni post / autor: 01-06-2016, 12:19
  2. Proszę o oględziny koła dwumasowego
    Utworzone przez Łobuz w dziale 147
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post / autor: 04-03-2013, 12:22
  3. Wymiana sprzęgła i koła dwumasowego parę pytań
    Utworzone przez Andrzej_ w dziale 166
    Odpowiedzi: 21
    Ostatni post / autor: 23-01-2013, 18:29
  4. Wymiana sprzęgła i koła dwumasowego w domu
    Utworzone przez adam18gce w dziale 147
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 15-07-2011, 18:35
  5. Wymian koła dwumasowego w 2.4
    Utworzone przez cin1 w dziale 166
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 30-09-2010, 21:53

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory