Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 22

Temat: Problmy z tankowaniem

  1. #1
    Użytkownik Rowerzysta Avatar jaroman2
    Dołączył
    12 2010
    Mieszka w
    Podkarpacie, Poland
    Auto
    Alfa Romeo 166 2,4JTD '00
    Postów
    81

    Domyślnie Problmy z tankowaniem

    Witam wszystkich.
    Odkąd mam alfę zauważyłem, że tankowanie schodzi mi zbyt długo Do pełna tankowałem dzisiaj pół godziny z takiego powodu, że jak leję to pistolet mi odbija i muszę lać powoli. Myślałem, że to wina dystrybutorów na stacji ale dzisiaj tankowałem na shellu i dzieje sie to samo. Co może być przyczyną tego że nie mogę sobie poprostu zablokować pistoletu i niech się leje do pełna?
    Jest jakiś odpowietrznik baku który może zawodzić?

    P.S. Zauważyłem jeszcze że jak paliwa mam juz tak na rezerwie i odkręcam wlew to tak jakby zasysał powietrza.

    Pozdrawiam

  2. #2
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    10 2005
    Mieszka w
    Bydgoszcz
    Auto
    166 JTD
    Postów
    2,650

    Domyślnie

    nie wiem dlaczego ale ja mam to samo i musze trzymać pistolet wysunięty

  3. #3
    Użytkownik Fachowiec Avatar QBA
    Dołączył
    03 2007
    Mieszka w
    Częstochowa
    Auto
    ALFA 166 SWAP 3.0+Q2 / ALFA 166 2.4 20v FL 180 HP/Jumper 2.8 JTD /Fiat Regata/Alfa 147 JTD 8v
    Postów
    2,633

    Domyślnie

    No to panowie coś się wydaje że coś macie nie tak, u mnie można lać normalnie.
    http://www.flar-ital.pl/ - CZĘŚCI ZAMIENNE- SERWIS: Lancia, Fiat, Alfa Romeo
    USŁUGI AUTOLAWETĄ- POMOC DROGOWA

  4. #4
    ZBANOWANY Maniak resoraków
    Dołączył
    10 2010
    Mieszka w
    Usa
    Auto
    mgsexGD
    Postów
    799

    Domyślnie

    Pierwszą rzeczą jest określenie jaki ty masz w ogóle silnik bo nikt tu nie ma zamiaru zgadywać...uzupełnij profil jak należy, nie trać czyjegoś czasu...
    Dwa - "mam już tak na rezerwie" to może wyjeździj kompletnie do zera, skróć cierpienie twojej pompki paliwa...NIE jeździ się na rezerwie(!), zwłaszcza diesel'em...a to zasysanie to jest normalne zjawisko, bo w czasie jazdy paliwa ubywa i robi się próżnia...

    A co do samego problemu
    Miałem podobne zjawisko w BMW diesel i spowodowane jest to tym, że pistolet do ropy ma grubszą końcówkę i idzie na niego większe ciśnienie a dodając do tego czasem źle skonstruowaną budowę rury przy wlewie paliwo uderza o ścianę i dlatego się można powiedzieć cofa blokując pistolet...
    Dużo zależy też od samego pistoletu. Na niektórych stacjach lało mi normalnie a na niektórych właśnie tak...
    a z tym że lałeś pół godziny to albo nie patrzyłeś na zegarek albo nieumiejętnie lałeś...normalnie nawet przy laniu do pełna z takim problemem można sobie poradzić w 10minut maxymalnie...

    Przy benzynie nie powinno być takiego problemu... rury pistoletów są cieńsze i dobrze zagięte
    Ostatnio edytowane przez Zonkil ; 07-04-2011 o 23:59

  5. #5
    Użytkownik Świeżak Avatar alfa.kris.k
    Dołączył
    03 2011
    Mieszka w
    Kujawsko-Pomorskie
    Auto
    Alfa Romeo 166 2,4 JTDm Automat Rok prod 2004
    Postów
    118

    Domyślnie

    Kolego z benzyną jest inna sprawa dystrybutory benzynowe posiadają VRS(Vapor recover system) czyli system odsysania par ze zbiornika samochodowego taka mała cieńka rureczka przy pistolecie od strony dolnej, natomiast w przypadku diesla nie ma takiego systemu, jak za głęboko włożysz pistolet do wlewu to może odbijać

  6. #6
    Użytkownik Romeo Avatar żuwik
    Dołączył
    07 2010
    Mieszka w
    Bielsko-Biała
    Auto
    166 2,4 JTD CF2 '00 ` ` ` ` ` ` ` ` ` 166 3,0 V6 CF3 '03
    Postów
    925

    Domyślnie

    Cytat Napisał zonkil90 Zobacz post
    Dwa - "mam już tak na rezerwie" to może wyjeździj kompletnie do zera, skróć cierpienie twojej pompki paliwa...NIE jeździ się na rezerwie(!), zwłaszcza diesel'em...a to zasysanie to jest normalne zjawisko, bo w czasie jazdy paliwa ubywa i robi się próżnia...
    Ciśnie się na usta cytat z wieszcza "nie pie..." no i tak tam jakoś dalej. Trzymaj się tematu - będzie lepiej.

    Jaroman nie wciskaj pistoletu a połóż go swobodnie, nie trzyma się najlepiej na "biodrze" Alfy (za to jakie jest ładne ) ale nie wypadnie. Sprawdź czy jak tak leży swobodnie to czy dalej Ci odbija. jeśli tak - podaj silnik, będziemy myśleć dalej.

  7. #7
    Użytkownik Alfa i Omega
    Dołączył
    08 2009
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    Alfa Romeo 159
    Postów
    439

    Domyślnie

    Witam! Gdzieś już to opisywałem. Pistolet wkładasz pod kątem 45 stopni w lewo (godz 9.00 a.m) kiedy wejdzie przekręcasz na pozycję zerową (godz. 6.00 lub 7.00 a.m). I siedzi najlepiej jak tylko może, i zero problemu z tankowaniem, odbija dopiero przy pełnym :-). Wyjmujesz tą samą metodą.

    Ps. Pistolet odbijał mi na niektórych stacjach ze starymi dystrybutorami. Gdy stosuje swój powyższy patent to na każdej stacji jest luxxxx.
    Ostatnio edytowane przez Paazik ; 08-04-2011 o 14:46

  8. #8
    ZBANOWANY Maniak resoraków
    Dołączył
    10 2010
    Mieszka w
    Usa
    Auto
    mgsexGD
    Postów
    799

    Domyślnie

    Cytat Napisał żuwik Zobacz post
    Ciśnie się na usta cytat z wieszcza "nie pie..." no i tak tam jakoś dalej. Trzymaj się tematu - będzie lepiej.
    Aaa, czyli uważasz, że udzielanie koledze, jak by nie było dość istotnej dla właściwego użytkowanie samochodu rady z nutą sarkazmu jest pie.doleniem ? hmmm interesujące...
    Poza tym odpowiadałem na jego PS i jak by nie było jest to w jakiś sposób powiązane z pytaniem.

  9. #9
    Użytkownik Rowerzysta Avatar jaroman2
    Dołączył
    12 2010
    Mieszka w
    Podkarpacie, Poland
    Auto
    Alfa Romeo 166 2,4JTD '00
    Postów
    81

    Domyślnie

    przepraszam panowie myślałem że silnik tutaj nie ma znaczenia, to jest 2,4JTD 10V,
    wyprobuje tą metodą wkładania pistoletu odpowiednio przy następnym tankowaniu

    aha i zeby nie było że cały czas na rezerwie jeżdze ;p zdażyło sie ;p
    Ostatnio edytowane przez jaroman2 ; 08-04-2011 o 19:07

  10. #10
    Użytkownik Romeo Avatar żuwik
    Dołączył
    07 2010
    Mieszka w
    Bielsko-Biała
    Auto
    166 2,4 JTD CF2 '00 ` ` ` ` ` ` ` ` ` 166 3,0 V6 CF3 '03
    Postów
    925

    Domyślnie

    Cytat Napisał zonkil90 Zobacz post
    Aaa, czyli uważasz, że udzielanie koledze, jak by nie było dość istotnej dla właściwego użytkowanie samochodu rady z nutą sarkazmu jest pie.doleniem ? hmmm interesujące...
    Poza tym odpowiadałem na jego PS i jak by nie było jest to w jakiś sposób powiązane z pytaniem.
    No dobra, może przesadziłem z tym pie... Nie chciałem urazić, ale czasem takie internetowe łańcuszki mnie rozwalają. Rezerwa w 166 to 9 litrów. 9 litrów to 1/4 zbiornika Pandy. Jazda na rezerwie nie grozi niczym. Zaciągnięcie powietrza też nie jest w stanie niczego uszkodzić, pompka paliwa musi długo chodzić na sucho nim się spali, nim to nastąpi paliwa dawno braknie. jazda na skrajnej rezerwie bywa natomiast kłopotliwa, np. jak się jedzie na spota i stanie w połowie drogi

Podobne wątki

  1. Problem z tankowaniem
    Utworzone przez Ozzzi w dziale 156
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post / autor: 12-10-2013, 08:31
  2. [33]Problem z tankowaniem
    Utworzone przez Bronx18 w dziale 33/164
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 24-09-2008, 20:37

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory