Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 12

Temat: Kapryśny centralny

  1. #1
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar piotr_c
    Dołączył
    06 2009
    Mieszka w
    Rzeszów
    Auto
    Stelvio & Stelvio
    Postów
    555

    Domyślnie Kapryśny centralny

    2,4 JTDm, 2005.

    Przy próbie zamknięcia drzwi z pilota, słychać że alarm się uzbraja natomiast zamki się nie zamykają.
    Po przekręceniu kluczyka w zamku na chwilę zamykają się drzwi kierowcy ale od razu znów się otwierają.
    Przy próbie zamknięcia auta poprzez wciskanie kolejnych "grzybków" w drzwiach, te od razu odskakują do pozycji otwarte.

    Zamki kolejno sprawdzone - są OK.
    Połączenia do sterownika (ten z prawej w bagażniku) są OK.
    Płytka scalona sterownika też wygląda OK.

    Elektryk radzi żeby wymienić cały scalak, ale koszty

    Ktoś miał taką przypadłość, jakieś sugestie?

  2. #2
    Użytkownik Romeo Avatar blackalfa166
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    AR 166 3.0 V6 1999; AR 166 3.0 V6 2002; JEEP Grand Cherokee V8 5.9 1998; Cadillac Seville STS
    Postów
    754

    Domyślnie

    któryś z siłowników jest uszkodzony ... wystarczy jeden niedomykający i drzwi będą się otwierać ponownie...

  3. #3
    Użytkownik Fachowiec Avatar szerszeń
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Gdańsk
    Auto
    Astroserati | 407 coupe | Quattroporte
    Postów
    2,613

    Domyślnie

    Dokładnie jak mówi Mr Black - prawdopodobnie uszkodzony jeden (lub więcej) z siłowników. 3 razy tak miałem i we wszystkich przypadkach był to siłownik. Chociaż uszkodzony na amen był tylko w jednym przypadku. W dwóch pozostałych coś go blokowało.
    Było: 166 2.4JTD x5, 166 2.0TS x3, 166 3.0 V6 x2, 166 3.0 V6 Sportronic x2, 166 2.5 V6, 156 2.4JTD x3, 156 2.4JTD SW, 156 2.5 V6 x2, 156 1.9JTD, Kappa Coupe 2.0T

  4. #4
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar ENZO
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    Podkarpacie
    Auto
    Leon 1.8T
    Postów
    42

    Domyślnie

    Zamek w drzwiach kierowcy do wymiany .

  5. #5
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar piotr_c
    Dołączył
    06 2009
    Mieszka w
    Rzeszów
    Auto
    Stelvio & Stelvio
    Postów
    555

    Domyślnie

    Cytat Napisał blackalfa166 Zobacz post
    któryś z siłowników jest uszkodzony ... wystarczy jeden niedomykający i drzwi będą się otwierać ponownie...
    jak zdiagnozować któremu z siłowników coś dolega?

  6. #6
    Użytkownik Romeo Avatar yoozef
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    Warszawa / Płock
    Auto
    była: Alfa Romeo 166 v6 3.0 Super '98
    Postów
    1,098

    Domyślnie

    Cytat Napisał piotr_c Zobacz post
    jak zdiagnozować któremu z siłowników coś dolega?
    Trochę niejasny opis, ale obstawiam siłownik od pasażera. Zasadniczo winien jest ten, który się nie chowa nawet na chwilę podczas próby zamknięcia np. z kluczyka .

  7. #7
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar piotr_c
    Dołączył
    06 2009
    Mieszka w
    Rzeszów
    Auto
    Stelvio & Stelvio
    Postów
    555

    Domyślnie

    Cytat Napisał yoozef Zobacz post
    Trochę niejasny opis, ale obstawiam siłownik od pasażera. Zasadniczo winien jest ten, który się nie chowa nawet na chwilę podczas próby zamknięcia np. z kluczyka .
    Podczas próby zamknięcia nie chowa się ani jeden. Nawet na moment.
    A przy użyciu kluczyka na chwilę reaguje wyłącznie zamek kierowcy ale po sekundzie i tak odbija z powrotem

  8. #8
    Użytkownik Romeo Avatar yoozef
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    Warszawa / Płock
    Auto
    była: Alfa Romeo 166 v6 3.0 Super '98
    Postów
    1,098

    Domyślnie

    Cytat Napisał piotr_c Zobacz post
    Podczas próby zamknięcia nie chowa się ani jeden. Nawet na moment. A przy użyciu kluczyka na chwilę reaguje wyłącznie zamek kierowcy ale po sekundzie i tak odbija z powrotem
    Przy próbie zamknięcia kluczykiem z obu stron reaguje tak samo? Przy zamku pasażera też?

  9. #9
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar piotr_c
    Dołączył
    06 2009
    Mieszka w
    Rzeszów
    Auto
    Stelvio & Stelvio
    Postów
    555

    Domyślnie

    Cytat Napisał yoozef Zobacz post
    Przy próbie zamknięcia kluczykiem z obu stron reaguje tak samo? Przy zamku pasażera też?
    nie, reaguje tylko i wyłącznie zamek kierowcy, chociaz jak już wspomniałem, tylko na sekundkę.

  10. #10
    Użytkownik Romeo Avatar yoozef
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    Warszawa / Płock
    Auto
    była: Alfa Romeo 166 v6 3.0 Super '98
    Postów
    1,098

    Domyślnie

    Cytat Napisał piotr_c Zobacz post
    nie, reaguje tylko i wyłącznie zamek kierowcy, chociaz jak już wspomniałem, tylko na sekundkę.
    No to obstawiam siłownik od pasażera - jeśli jesteś w stanie kluczykiem zamknąć drzwi od strony pasażera i:
    - albo zamyka tylko pasażera (coś ogólnie z połączeniem siłownika, centralka nie dostaje info o stanie zamka i nie wie że jest zamykany)
    - albo poprawnie zamyka wszystkie drzwi (wtedy albo mechanicznie siłownik się zblokował, albo jego zasilanie coś padło).

    Generalnie rozebrałbym boczek drzwi pasażera i oblukał, rozruszał siłownik, pomierzył napięcia...

Podobne wątki

  1. [146] Centralny
    Utworzone przez Corrado w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 01-12-2010, 20:26
  2. centralny
    Utworzone przez bugan3 w dziale 156
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 08-05-2010, 20:39
  3. centralny
    Utworzone przez tomekleczycki w dziale 156
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 30-06-2009, 06:22
  4. centralny 147 JTD
    Utworzone przez alf147 w dziale 147
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 15-06-2009, 22:37
  5. [156] centralny
    Utworzone przez doldi w dziale 156
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 14-07-2008, 19:53

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory