Pokaż wyniki od 1 do 8 z 8

Temat: Konstrukcja napędu pompy oleju i wałka wyważającego 2.4 JTD. wiecie jak??

  1. #1
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar Czarek
    Dołączył
    09 2011
    Mieszka w
    Podlaskie
    Auto
    166 JTD
    Postów
    133

    Domyślnie Konstrukcja napędu pompy oleju i wałka wyważającego 2.4 JTD. wiecie jak??

    witam mam swoja od kilku miesiecy jak ja kupywalem cos nie mocno, ale rechotalo od strony rozrzadu i paskow. nie bylo niepokojace, ale rechotalo jakby ktoras rolka byla wywalona. po kilku wizytach w warsztacie wymieniono kompletny rozrzad pozniej tez pasek pk, wszystkie rolki oraz lozyska w prawie calym osprzecie (a ze robilem wszystko na najlepszych czesciach kosztowalo mnie to pare tysi) a rechot i tak pozostal.
    po ostatniej wizycie zdjeli pasek pk odpalilem i nasluchali i doszli do wniosku, ze rechota pod deklem z prawej kola pasowego na wale. teraz nie wiedza czy naped przekazywany jest lancuchem czy trybami czy moze jakies lozysko. mowili, ze siedzi jeszcze w tym silniku z przodu walek dowazajacy bo jednostka pieciocylindrowa. macie moze jakies schematy lub rysunki jak to jest zbudowane albo wiedze- to podzielcie sie prosze, bo raczki opadaja
    Ostatnio edytowane przez Majkel ; 18-11-2011 o 20:45

  2. #2
    Użytkownik Romeo Avatar żuwik
    Dołączył
    07 2010
    Mieszka w
    Bielsko-Biała
    Auto
    166 2,4 JTD CF2 '00 ` ` ` ` ` ` ` ` ` 166 3,0 V6 CF3 '03
    Postów
    925

    Domyślnie

    Rada pierwsza - zmień warsztat. Jeśli 5 garków potrzebuje doważania to...

    Rada 2 tak na szybko - temat niedawno poruszany w którymś wątku - łańcuszek pompy oleju łapie luz, ma to prawie każdy CF2 i nie jest to groźne.

  3. #3
    Użytkownik Fachowiec Avatar pampik
    Dołączył
    11 2010
    Mieszka w
    Tychy
    Auto
    była - AR 166 2.4 JTD / 159 1.9 JTDm 16V 07r - jest 159 2.4 210 :)
    Postów
    2,172

    Domyślnie

    dokładnie tak jak kolega wyżej. Zwróc jeszcze uwagę czy rano jak go odpalisz tez grzechocze. Jak sie to nasila w miarę rozgrzania silnika to na bank pompa oleju. Jest ona na łańcuszku i po prostu się naciąga i czas na jego wymianę. Jak tego nie zrobisz na dniavch nic sie nie stanie ale w pamięci trzeba mieć.

    A tak w ogóle trzeba było najpierw zapytac niż wymieniac wszystko po kolei ..... to standartowa przypadłość tego silnika - też taki mam :d

  4. #4
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    11 2009
    Mieszka w
    Rybnik
    Auto
    Alfa 166 2.5V6 była; Alfa Gtv 2.0 TS 2001
    Postów
    1,035

    Domyślnie

    Kolego,
    temat był "wałkowany" wiele razy, pompa oleju jest napędzana łańcuszkiem (to on jest głośny szczególnie gdy jest rozgrzany silnik), wałek wyważający jest napędzany przez pompę oleju.
    W silnikach 2.4JTD 10V był wałek wyważający.
    Zwróć uwagę mechanikowi (gdy dojdzie do wymiany pompy oleju), że śruba mocująca piastę koła pasowego do wału ma lewy gwint.
    Zdjęcia pompy oleju znajdziesz na Allegro.

  5. #5
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    10 2005
    Mieszka w
    Bydgoszcz
    Auto
    166 JTD
    Postów
    2,650

    Domyślnie

    ta pompa moze grzechotać i 200tys a i tak sie nic nie stanie... nową zmienisz i po 50tys masz to samo bo to poprostu wada fabryczna która na szczescie nie ma negatywnych konsekwencji..

    zmien mechanika bo widać ze nie ma zielonego pojęcia o tych silnikach a to przeciez temat stary jak świat!!!

    Ostatnio edytowane przez Alfista ; 07-11-2011 o 10:21

  6. #6
    Użytkownik Romeo Avatar żuwik
    Dołączył
    07 2010
    Mieszka w
    Bielsko-Biała
    Auto
    166 2,4 JTD CF2 '00 ` ` ` ` ` ` ` ` ` 166 3,0 V6 CF3 '03
    Postów
    925

    Domyślnie

    Faktycznie walnąłem gafę - wałek jest. Co nie zmienia faktu, że wg mnie jest to abstrakcja.

  7. #7
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar Czarek
    Dołączył
    09 2011
    Mieszka w
    Podlaskie
    Auto
    166 JTD
    Postów
    133

    Domyślnie

    wiem ze moglem zapytac ale wyszlo jak wyszlo to moje pierwsze AR i czlowiek dopiero sie uczy takze dziekuje za info obcykalem ten temat rowniez na forum lanci, to ze sruba ma lewy gwint to wiem bo podczas wymiany rozrzadu wymieniali tez uszczelniacz walu bo zaczynal sie pocic to kazalem wymienic. cieszy mnie tylko ze nie jest to takie pilne w wymianie bo teraz zainwestowalem w zawieszenie a za to sie wezme za miesiac a w zwiazku z tym mam pytanie czy sa jakies zamienniki tych pomp czy tylko aso i gdzie najtaniej kupic??

  8. #8
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    10 2005
    Mieszka w
    Bydgoszcz
    Auto
    166 JTD
    Postów
    2,650

    Domyślnie

    taki drobny szczegół.. jak zmieniali uszczelniacz od strony rozrządu to wazne jest tez aby dać nową srube na tym kole i dokrecic dokładnie takim momentem jaki jest w ksiązce - ta sruba sie uplastycznia i jest w zasadzie jednorazowego użytku (moze sie urwać/odkręcic i sciąć klin na kole)

Podobne wątki

  1. Łańcuszek pompy oleju 2.4 JTD
    Utworzone przez dragon855 w dziale 166
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 06-04-2014, 20:53
  2. [145] Wymiana pompy oleju 1.4 TS
    Utworzone przez Grigorii w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 29-06-2012, 19:50
  3. Usuniecie wałka balansujacego, ( wyważającego )
    Utworzone przez Omarek86 w dziale 166
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 17-09-2011, 10:59
  4. Wymiana pompy oleju w 2.4 jtd
    Utworzone przez kamil-2k w dziale 166
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 19-10-2010, 06:39
  5. [33] 33 seria 2 załączanie napędu napędu 4x4
    Utworzone przez dav13 w dziale 33/164
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 09-05-2010, 09:29

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory