Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 11

Temat: Napiecie na przekaźniku świec żarowych

  1. #1
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    08 2009
    Mieszka w
    Dolny śląsk
    Auto
    Alfa Romeo 166 2.4 JTD '99r
    Postów
    60

    Domyślnie Napiecie na przekaźniku świec żarowych

    Witam
    Czy na czarnym przekażniku od świec żarowych (numer 0281 003 015) ma być ciągle podawany prąd. U mnie niezależnie od tego czy mam przekręcony kluczyk czy nie ciągle jest prąd 12,5v na kablu czerwonym który idzie do przekaźnika. Pytam się bo mam problem z podgrzewaniem świec. Mruga kontrolka przez 30sek. Na świece nie dochodzi prąd (były wszyskie wymieniane rok temu) Założyłem drugi przekaźnik i jest taka sama sytuacja. Dalej nie grzeje świec i z przekaźnika nie wychodzi prąd. Wszystkie bezpieczniki sprawdzone są ok. Dodatkowo nie załącza mi się fabryczne webasto do podgrzewania płynu. Wydaje mi się, że dopiero po przekręceniu kluczyka powinien pójśc prąd na przekaźnik czy mam rację?? jeżeli ktoś może sprawdzić u siebie bądz wiem jak powinno być to proszę o pomoc.

  2. #2
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    08 2009
    Mieszka w
    Dolny śląsk
    Auto
    Alfa Romeo 166 2.4 JTD '99r
    Postów
    60

    Domyślnie

    nikt nie pomoże???

  3. #3
    Użytkownik Pasjonat Avatar danus77
    Dołączył
    09 2009
    Mieszka w
    Bełchatów
    Auto
    Alfa Romeo 166 2.4 jtd 20V Sportronic '04r
    Postów
    3,283

    Domyślnie

    Poniżej podaję kawałek schematu:
    - A40 to świece
    - M15 to moduł świec zasilany przez B37 (80A) prosto z aku.
    Jak masz fes'a to spróbuj z pod niego załączyć świece.
    Sprawdź jeszcze czujnik temperatury silnika, bo jak padł to sterownik może nie uruchamiać świec.
    A Webasto to najlepiej zdiagnozować kompem, bo może się zablokowało po wyłapaniu 3 razy tego samego błędu (np. za niskie napięcie aku itp.)

    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	swiece.JPG
Wyświetleń:	2147
Rozmiar:	11.8 KB
ID:	41285
    Ostatnio edytowane przez danus77 ; 10-12-2011 o 11:09
    Ze względu na klauzulę sumienia mogę odmówić pomocy....
    były Fiat 126p; Honda Accord Mk4 FL 2.0 B+G; Opel Vectra 1.8 CD B+G ; Fiat Punto II 1.2 8V B+G
    jest Alfa 166 2.4 jtd '04...jak przystało na fana motoryzacji
    Opel Astra J B14NEL - pożeracz korków
    http://chomikuj.pl/danus77

  4. #4
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    08 2009
    Mieszka w
    Dolny śląsk
    Auto
    Alfa Romeo 166 2.4 JTD '99r
    Postów
    60

    Domyślnie

    Dzięki danus77. Poruszałem wtyczką od temperatury cieczy to przy odpaleniu po nocy sprężynka nie mrugała. Dopiero następnego dnia znowu pojawia się błąd. Zamówiłem dla spokoju nowy czujnik bo rzeczywiście mam wrażenie, że to przez niego coś może być nie tak. Z tego co pamiętam ostatnio przez fes jak testowałem przekaźnik to działał więc może nowy czujnik rozwiąże problem. Nie miałem ostatnio laptopa i dopiero dzisiaj będe mógł posprawdzać ten przekaźnik. Oby tylko webasto działało bo fajnie pomaga w zimie szczególnie jak codziennie rano do pracy trzeba autem jechać.

  5. #5
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    08 2009
    Mieszka w
    Dolny śląsk
    Auto
    Alfa Romeo 166 2.4 JTD '99r
    Postów
    60

    Domyślnie

    Odświeżam temat. Po wymianie czujnika temp. na nowy fabryczny problem nie ustąpił. Nadal brak prądu na świecach. Świece rok temu wymienione, bezpiecznik o.k, przekaźnik wymieniłem niestety na używany ale na gwarancji i zarzekali się, że sprawny. Mam pytanie od czego jeszcze zależy podgrzanie świec. Co decyduje o tym aby uruchomić przekaźnik (oprócz czujnika temperatury cieczy chłodzącej). Zaznaczam, że błąd P380 dotyczący centralki podgrzewania pojawia się na FESie nawet na zapalonym silniku i rozgrzanym do temperatury roboczej. Jak skasuje to za jakieś parę sekund powraca a silnik pracuje... Na razie auto odpala bez większych problemów, ale jak temp. spadnie do -10 to będzie kiepsko

  6. #6
    Użytkownik Pasjonat Avatar danus77
    Dołączył
    09 2009
    Mieszka w
    Bełchatów
    Auto
    Alfa Romeo 166 2.4 jtd 20V Sportronic '04r
    Postów
    3,283

    Domyślnie

    Popatrz na schemat podany wcześniej i posprawdzaj przejścia między wtyczkami modułu świec M15 a sterownikiem silnikiem M10. Numery pinów i wtyk masz podane na schemacie. Działa to mniej więcej tak:
    "Jednostka sterująca M15, odpowiedzialna za kontrolę podgrzewania świec żarowych A40, jest zasilana bezpośrednio z akumulatora przez przewód chroniony bezpiecznikiem F37. Sterowany jest poprzez piny 38 i 51 złącza C M10 i wysyła sygnał zwrotny do styku 1 złącza B centralki."

    Jeśli będą przejścia i świece są na pewno sprawne to pozostaje podmiana modułu świec lub próba jego naprawy.
    Ze względu na klauzulę sumienia mogę odmówić pomocy....
    były Fiat 126p; Honda Accord Mk4 FL 2.0 B+G; Opel Vectra 1.8 CD B+G ; Fiat Punto II 1.2 8V B+G
    jest Alfa 166 2.4 jtd '04...jak przystało na fana motoryzacji
    Opel Astra J B14NEL - pożeracz korków
    http://chomikuj.pl/danus77

  7. #7
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    10 2014
    Auto
    166 2.4 JTD
    Postów
    21

    Domyślnie

    Odswieze suchara. Kamil-2K jak problem braku grzania swiec? Walczę z tym samym, wymienilem przekaznik, bezpiecznik caly, fes pokazuje błąd P0380. Może ktoś inny ma jakies doswiadczenia z mrugającą kontrolką swiec???

  8. #8
    Użytkownik Pasjonat Avatar Masa625
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Wielkopolska
    Auto
    166 2,4 JTD `99
    Postów
    3,517

    Domyślnie

    moze wina samych swiec? Mozna je wykrecic i sprawdzić czy wgl grzeja wszystkie
    [C

  9. #9
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    10 2014
    Auto
    166 2.4 JTD
    Postów
    21

    Domyślnie

    Wepne sie jeszcze w przewody swiec i sprawdze czy pojawia się tam jakies napięcie. Jak sprawdzałem przepływ prądu miernikiem cęgowym to nie dzialala zadna swieca. Trudno mi uwierzyc ze padło wszystkie pięc

  10. #10
    Użytkownik Znawca Avatar motogold
    Dołączył
    04 2014
    Mieszka w
    Łebcz
    Auto
    alfa 166 2,4 jtd 1999/alfa 166 2,4 2003 150km
    Postów
    1,451

    Domyślnie

    Świece mają masę na środkowym bolcu,gdzie podczas grzania podaje przekaźnik prąd + i wtedy grzeje.Jeżeli podłączysz kontrolkę + do zasilania a - do świecy to powinna zapalić się kontrolka a to oznacza,że świeca ma przejście i jest sprawna.Sprawdzisz to zwykłą kontrolką.Lub zwykłym miernikiem sprawdź opór czy jest.

Podobne wątki

  1. 2.4 JTD 20V nie grzeje świec żarowych.
    Utworzone przez Mocu w dziale 156
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 28-12-2021, 22:59
  2. Test świec żarowych. Mrugająca lampka świec.
    Utworzone przez kak-tus w dziale 156
    Odpowiedzi: 37
    Ostatni post / autor: 11-07-2016, 21:48
  3. Migająca kontrolka świec żarowych- przekaźnik świec?
    Utworzone przez Abidibi1509 w dziale 147
    Odpowiedzi: 46
    Ostatni post / autor: 03-06-2013, 14:23
  4. Po wymianie świec żarowych
    Utworzone przez arczi444 w dziale 156
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 27-01-2011, 22:39
  5. [166]bezpiecznik świec żarowych
    Utworzone przez adrian166 w dziale 166
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 07-01-2009, 09:22

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory