Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 19
Wyświetlany wątek znajduje się w dziale 166 - Następca 164, czyli flagowa limuzyna Alfy Romeo. Powstała na tej samej platformie co Lancia Thema (posiadała FWD). Montowano w niej silniki: 2.0 TS, 2.0 V6 Turbo, 2.5 V6, 3.0 V6, 3.2 V6 oraz 2.4 JTD. Produkcję zakończono w 2007 roku, do dziś Alfa 166 nie doczekała się następcy.
  1. #1
    adriano166
    Gość Avatar adriano166

    Domyślnie [166] Kontrolka

    Witam wszystkich, czy możecie mi powiedzieć co oznacza migająca kontrolka w kształcie silnika?

  2. #2
    Użytkownik Romeo Avatar Garos
    Dołączył
    10 2005
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    156 SW 1.9 JTD 140 KM 16V '03
    Postów
    865
    Podziękowania za post / Lubię to
    Czas spędzony na forum
    7 d 6 h 45 m

    Domyślnie

    Oznacza to iż silnik wchodzi w tryb awaryjny i coś mu zaczyna dolegać,najlepiej jechać do serwisu i podłączyć pod kompa aby znależć przyczynę.Nie martw się na zapas,to nie musi oznaczać od razu coś poważnego.


    ... a to moja historia AR : 155 2.0 TS, 164 3.0 V6, 166 2.4 JTD

  3. #3
    adriano166
    Gość

    Domyślnie

    Dokładnie dzieje się to po przekroczeniu 2000 obr/min, wtedy też auto traci na mocy

  4. #4
    Użytkownik Dwusuwowiec
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    Rzeszów/Irl.
    Auto
    159 1.9 jtdm 16v 2007
    Postów
    122
    Podziękowania za post / Lubię to
    Czas spędzony na forum
    5 h 49 m

    Domyślnie

    Nie chcą straszyć ale gdy ta kontrolka miga oznaczać to może uszkodzony katalizator. Mogę sie mylić ale sama instrukcja obsługi mówi o tym.

  5. #5
    adriano166
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał emzet156
    Nie chcą straszyć ale gdy ta kontrolka miga oznaczać to może uszkodzony katalizator. Mogę sie mylić ale sama instrukcja obsługi mówi o tym.


    Mam nadzieje że się mylisz :!:

  6. #6
    Użytkownik Romeo Avatar Garos
    Dołączył
    10 2005
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    156 SW 1.9 JTD 140 KM 16V '03
    Postów
    865
    Podziękowania za post / Lubię to
    Czas spędzony na forum
    7 d 6 h 45 m

    Domyślnie

    Cytat Napisał adriano166
    Dokładnie dzieje się to po przekroczeniu 2000 obr/min, wtedy też auto traci na mocy
    traci moc bo jak pisałem silnik wchodzi w tryb awaryjny,jedyne rozwiązanie to podłaczenie pod kompa.
    Ostatnio miałem okazję jechać 156 2.4 JTD i było to samo,okazało się iż to nic poważnego,nie wiem co bo to nie moja Alfa i serwis www.lanciateam.pl to zrobił.


    ... a to moja historia AR : 155 2.0 TS, 164 3.0 V6, 166 2.4 JTD

  7. #7
    adriano166
    Gość

    Domyślnie

    Ok! posłucham się starszego :wink: Trzeba będzie jechać na kompa. Nie lubię jak moją Alfke coś boli. Do tych gości z lanciateam mam kawał drogi bo jestem z Wa-wy ale z opisów widać że chyba znają się na rzeczy, znajdę coś koło siebie.
    Odezwę się jak załatwię sprawę.

  8. #8
    Użytkownik Dwusuwowiec
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    Rzeszów/Irl.
    Auto
    159 1.9 jtdm 16v 2007
    Postów
    122
    Podziękowania za post / Lubię to
    Czas spędzony na forum
    5 h 49 m

    Domyślnie

    SPROSTOWANIE. Ta migająca kontrolka tyczy się bęzyny i nie jestem pewien czy tak samo jest z dieslem. jedz na kompa on ci prawdę powie (choć nie zawsze ). POWODZENIA.

  9. #9
    adriano166
    Gość

    Domyślnie

    Hej!
    Wiec byłem na kompie i boli ją taki błąd.

    P0235 Engine boost condition- limit not reached

    Mechanik postawił na czujnik od turbiny. Ale po wykręceniu i podłączeniu go pod aku powiedział że jest ok. Może macie jakieś doświadczenia z tą dolegliwością.
    Dzięki.

  10. #10
    Moderator Romeo Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    Postów
    7,760
    Podziękowania za post / Lubię to
    Czas spędzony na forum
    37 d 10 h 7 m

    Domyślnie

    Zacznij od czyszczenia zaworu EGR - takie delikatne miganie kontrolki (bez utraty mocy) to może byc jego sprawka.
    W dalszej kolejności pozostaje ci zajęcie się zaworem elektromagnetycznym sterującym podcisnieniem zmiennej regulacji turbiny.
    Ostatnią rzeczą jest czyszczenie zapieczonych kierownic zmiennej geometrii turbiny - to grubsza sprawa i wymaga demontażu turbiny (powodem zapiekania jest kiepskie paliwo i styl jazdy - nie wykorzystywanie pełnego zakresu obrotów silnika)
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000

Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Informacje o temacie

Users Browsing this Thread

Aktualnie 1 użytkownik(ów) przegląda ten temat. (0 zarejestrowany(ch) oraz 1 gości)

Podobne wątki

  1. (Alfa 156 2.4JTD)Kontrolka ABS+kontrolka hamulca recznego!!!
    Utworzone przez danloo23 w dziale 156
    Odpowiedzi: 48
    Ostatni post / autor: 24-06-2014, 07:54
  2. [146] Kontrolka ABS
    Utworzone przez czupi w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post / autor: 30-03-2013, 17:11
  3. Kontrolka ASR
    Utworzone przez ARdaviotz156 w dziale 156
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 13-09-2012, 13:33
  4. [155] Co to za kontrolka?
    Utworzone przez Wielki w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 18
    Ostatni post / autor: 26-05-2008, 20:46
  5. [156] Kontrolka
    Utworzone przez Dario_83 w dziale 156
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 19-03-2008, 19:21

Tagi dla tego tematu

Tagi użytkowników

brak tagów :(

Zakładki

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
regeneracja wtryskiwaczy kraków - regeneracja turbosprężarek warszawa - regeneracja turbosprężarek mielec - Amortyzatory