Pokaż wyniki od 1 do 9 z 9

Temat: Brak II biegu wentylatora chłodnicy

  1. #1
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    08 2010
    Mieszka w
    Krzeszowice
    Auto
    156 SW V6 2002
    Postów
    108

    Domyślnie Brak II biegu wentylatora chłodnicy

    Witam,
    Mam taka sprawę Zauważyłem, że w mojej świeżo nabytej 166 nie działają wiatraki-od razu lektura forum i zabrałem się za przekaźniki testy itp. FES pokazał, że cyka przekaźnik 1 biegu a 2-go nie. Spojrzałem na opornik w chłodnicy, przerwany obwód 1 biegu. Kupiłem dziś opornik 0,3 ohm o mocy 5 W, wlutowałem i wiatrak działa (sprawdzałem w FESie-załącza się i wyłacza 3 razy-ta ma być w czasie testowania?). Jednak z opornika leci dymek-jakby wiatrak miał dłużej chodzić opornik pewnie szlag trafi Jakiej mocy kupić opornik? 10, a możę 25W. Chce to zmontować, bo inaczej silnik w korku sie zagotuje zanim kupię nowy czujnik Martwi mnie, że nie cyka przekaźnik drugiego biegu Gdzie szukać przyczyny? Po zmianie przekaźników jest to samo.
    Masz jakiś pomysł?
    Będę wdzięczny za rady, przeszukałem chyba wszystkie posty na ten temat i nie znalazłem odpowiedzi
    Ps. Które piny zewrzeć w przekaźniku, żeby połączyć go "na krótko"?
    Pozdrawiam,
    mkenad

  2. #2
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar kelpin
    Dołączył
    05 2010
    Mieszka w
    Wawa
    Auto
    była AR 166 3.0 V6 Sportronic, Jest Camaro.
    Postów
    597

    Domyślnie

    Wydaje mi się, że opornik 0,3 ohm to do 3.0...
    Wentylator na teście FES włacza się 1 raz i chodzi 2-3 sekundy.
    Dopóki nie kupisz to możesz zrobic "na krótko": odepnij kabelki idące do opornika i je zmostkuj podobnej grubości kabelkiem. Będziesz wtedy miał I bieg z prędkością drugiego i II bieg z taką samą prędkością. Do miasta dobre

  3. #3
    klekot ™ gorol Quadrifoglio Verde Avatar bocian
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    SD ( Dąbrowa Górn. )
    Auto
    156 1.6 TS , GT 1.9 JTD ,159 SW Ti 2.0 jtdm , Volvo 4.4 V8 , Jeep GC WK2 5.7 Hemi
    Postów
    14,782

    Domyślnie

    a jak wypniesz czujnik temp w termostacie to który bieg hula ? bo powinien II
    w 156 były koło aku przekaźniki I i II
    sprawdzałeś je u siebie ? o ile 166 ma tak samo - bo kurde nie wiem

    a opornik na went. odpowiada za I a nie za II wg mojej wiedzy
    Ostatnio edytowane przez bocian ; 17-02-2012 o 09:26








  4. #4
    Użytkownik Romeo Avatar blackalfa166
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    AR 166 3.0 V6 1999; AR 166 3.0 V6 2002; JEEP Grand Cherokee V8 5.9 1998; Cadillac Seville STS
    Postów
    754

    Domyślnie

    na 99,9% czujnik oporowy

  5. #5
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    08 2010
    Mieszka w
    Krzeszowice
    Auto
    156 SW V6 2002
    Postów
    108

    Domyślnie

    Właśnie jak wypnę czujnik z termostatu to nie chodzi 2 bieg... Problem w tym, że nie tyka przekaźnik, więc gdzieś dalej coś się zepsuło tylko nie wiem co Myślałem spiąć kable od opornika na krótko, ale nie spalę w ten sposób wiatraka?

  6. #6
    Użytkownik Romeo Avatar DamianS
    Dołączył
    09 2011
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    Lancia Thesis Centenario, Lancia Phedra Platino
    Postów
    705

  7. #7
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    08 2010
    Mieszka w
    Krzeszowice
    Auto
    156 SW V6 2002
    Postów
    108

    Domyślnie

    Czujnik już zamontowany, wentylator działa, ale II biegu nadal nie ma
    Co jeszcze mogę sprawdzić?

  8. #8
    Użytkownik Pasjonat Avatar danus77
    Dołączył
    09 2009
    Mieszka w
    Bełchatów
    Auto
    Alfa Romeo 166 2.4 jtd 20V Sportronic '04r
    Postów
    3,286

    Domyślnie

    Sprawdź połączenia wedle poniższego schematu:

    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	went.JPG
Wyświetleń:	6124
Rozmiar:	53.9 KB
ID:	47309
    Ze względu na klauzulę sumienia mogę odmówić pomocy....
    były Fiat 126p; Honda Accord Mk4 FL 2.0 B+G; Opel Vectra 1.8 CD B+G ; Fiat Punto II 1.2 8V B+G
    jest Alfa 166 2.4 jtd '04...jak przystało na fana motoryzacji
    Opel Astra J B14NEL - pożeracz korków
    http://chomikuj.pl/danus77

  9. #9
    klekot ™ gorol Quadrifoglio Verde Avatar bocian
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    SD ( Dąbrowa Górn. )
    Auto
    156 1.6 TS , GT 1.9 JTD ,159 SW Ti 2.0 jtdm , Volvo 4.4 V8 , Jeep GC WK2 5.7 Hemi
    Postów
    14,782

    Domyślnie

    a przekaźnik II biegu ? też chyba może być walnięty lub nie stykać

    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	Przechwytywanie.JPG
Wyświetleń:	2007
Rozmiar:	89.0 KB
ID:	47312

    H - niska prędkość went.
    F - wysoka prędkość went

    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	Przechwytywanie.JPG
Wyświetleń:	1162
Rozmiar:	70.8 KB
ID:	47313
    Ostatnio edytowane przez bocian ; 17-02-2012 o 20:13








Podobne wątki

  1. [147] Brak pierwszego biegu wentylatora chłodnicy
    Utworzone przez kurly w dziale 147
    Odpowiedzi: 53
    Ostatni post / autor: 15-07-2016, 17:48
  2. [146] Brak II biegu wentylatora chłodnicy.
    Utworzone przez roger11 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 10-09-2014, 08:17
  3. brak pierwszego biegu wentylatora!!
    Utworzone przez BAKU147 w dziale 147
    Odpowiedzi: 29
    Ostatni post / autor: 19-03-2014, 14:36
  4. [GTV Spider] Brak pierwszego biegu wentylatora chłodnicy
    Utworzone przez aniol_jojo w dziale Gtv/Gtv Spider
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 31-05-2012, 13:05

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory