Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 18

Temat: Wibracje przy przyspieszaniu. Uszkodzone przeguby wew. JTD

  1. #1
    Użytkownik Fachowiec Avatar pampik
    Dołączył
    11 2010
    Mieszka w
    Tychy
    Auto
    była - AR 166 2.4 JTD / 159 1.9 JTDm 16V 07r - jest 159 2.4 210 :)
    Postów
    2,172

    Domyślnie Wibracje przy przyspieszaniu. Uszkodzone przeguby wew. JTD

    koledzy miałem rozwaloną gume na przegubie wew lewej półosi. Nie zauważyłem tego w pore i na tą chwilę mam juz na niej duży luż. Zaczynba mi juz trzepac kierwonica i czuje wibracja przy przyspieszaniu.


    Sa przeguby wew do 2.4 jtd ?? naczytałem się trochę i wychodzi na to że nie ma. Wymieniał juz ktos ?

  2. #2
    Użytkownik Pirat drogowy
    Dołączył
    11 2010
    Mieszka w
    Szamotuły
    Auto
    166 2.4 jtd 2002
    Postów
    231

    Domyślnie

    przeguby są ! tylko podobno są 2 rodzaje, wymiana http://www.forum.alfaholicy.org/zrob..._przegubu.html tylko nie wiem czy to się tyczy przegubu wewnetrznego czy zewnętrznego, na 100% trzeba zdjąc wahacz ale nie wiem czy dolny czy górny, za ok 3 tyg tez będe się zabierał za wymiane, bo mam osłone rozwalona od strony skrzyni wymiana podobno nie jest straszna tylko trzeba troszke poodkrecac

  3. #3
    Użytkownik Fachowiec Avatar pampik
    Dołączył
    11 2010
    Mieszka w
    Tychy
    Auto
    była - AR 166 2.4 JTD / 159 1.9 JTDm 16V 07r - jest 159 2.4 210 :)
    Postów
    2,172

    Domyślnie

    o samą operacją maualna sie nie martwię po prostu szukam już konkretnej części bo mi zachwile uszczelniacze na skrzyni rozwali. A moga być dwa rodzaje homokinetyczny i krzyżakowy. Tylko że szukam po allegro dzwonię po hurtoniach i mówią że wewnętrznego nie mają do 2.4 JTD. Tylko zew.

    A co do wymiany to będzie trzeba wybić sworzeń górnego wahacza odciągnąć zwrotnicę tak żeby wyjąć półoś i odkręcić 6 śrub mocujących półoś na skrzyni - nie ma duzo roboty później już sama zabawa z przegubem.

    Tylko daj na niego namiary na nowe przeguby Widziałem że są z GLO na allegro ale wew sa do benzyniaków do 2.4 nie widziałem


    Dzwoniłem teraz do autosklep 24 i mają wew przeguby. 187 zł - krzyżakowy. Najpierw jednak rozbiorę ten co mam żeby zobaczyć i sie upewnić czy dobry kupię. Jak nie zapomnę to zrobię manuala z fotkami
    Ostatnio edytowane przez pampik ; 05-04-2012 o 15:00

  4. #4
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    10 2011
    Mieszka w
    Kalisz
    Auto
    alfa romeo 166 2.5 v6 2004. 159 2.4 jtd sw 2006
    Postów
    572

    Domyślnie

    musisz sprawdzić jaki typ jest przegubu czy z krzyżakiem czy z kulkami sama wymiana to banał , potrzeba tylko szczypce do seegera wewnętrznego zakrzywione puszka smaru bo tego co dają jest za mało i małe obcęgi do zaciskania opasek no i parę "bronków"

  5. #5
    Użytkownik Romeo Avatar DamianS
    Dołączył
    09 2011
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    Lancia Thesis Centenario, Lancia Phedra Platino
    Postów
    705

    Domyślnie

    Jeśli chłopaki w autosklepie sprawdzali po nr VIN nie ma opcji pomyłki.
    Temat przegubów jest bardzo dobrze rozpracowany.

  6. #6
    fackamaka
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał pampik Zobacz post
    o samą operacją maualna sie nie martwię po prostu szukam już konkretnej części bo mi zachwile uszczelniacze na skrzyni rozwali. A moga być dwa rodzaje homokinetyczny i krzyżakowy. Tylko że szukam po allegro dzwonię po hurtoniach i mówią że wewnętrznego nie mają do 2.4 JTD. Tylko zew.

    A co do wymiany to będzie trzeba wybić sworzeń górnego wahacza odciągnąć zwrotnicę tak żeby wyjąć półoś i odkręcić 6 śrub mocujących półoś na skrzyni - nie ma duzo roboty później już sama zabawa z przegubem.

    Tylko daj na niego namiary na nowe przeguby Widziałem że są z GLO na allegro ale wew sa do benzyniaków do 2.4 nie widziałem


    Dzwoniłem teraz do autosklep 24 i mają wew przeguby. 187 zł - krzyżakowy. Najpierw jednak rozbiorę ten co mam żeby zobaczyć i sie upewnić czy dobry kupię. Jak nie zapomnę to zrobię manuala z fotkami
    Witam. Dzisiaj odebrałem swoją bellę po wymianie przeugubu wewnętrznego właśnie z lewej strony. Problem polega na tym, że w Naszym modelu stosowane były właśnie dwa rodzaje a nawet trzy. 1. Homokinetyczny, 2 krzyżakowy o średnicy zewnętrznej 100mm i 28 zębów na wieloklinie, 3 krzyżakowy 108mm średnicy i 34 zęby. Niestety musisz najpierw zdemontować stary i wtedy dobrać właściwy. Nikt po nr VIN nie ustali Ci tego. Ja kupiłem na allegro za 169zł + 20 zł koszt wysyłki. Podaję CI nr telefonu gościa który przesłał mi przegub 668463117. Pozdrawiam.

  7. #7
    Użytkownik Fachowiec Avatar pampik
    Dołączył
    11 2010
    Mieszka w
    Tychy
    Auto
    była - AR 166 2.4 JTD / 159 1.9 JTDm 16V 07r - jest 159 2.4 210 :)
    Postów
    2,172

    Domyślnie

    Dzięki chłopaki za odp Najpierw wymontuje swój i zobaczę jaki jest - później będę zamawiał.



    DamianS - jakiej firmy sa przeguby które oferujecie ??

  8. #8
    Użytkownik Romeo Avatar DamianS
    Dołączył
    09 2011
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    Lancia Thesis Centenario, Lancia Phedra Platino
    Postów
    705

    Domyślnie

    W tej chwili nie jestem w stanie odpowiedzieć. Przeslij maila z zapytaniem bezpśrednio na sklep. Domyślam się , ze podawałeś nr VIN.
    Jak dotrę do sklepu to odpowiem.

  9. #9
    fackamaka
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał pampik Zobacz post
    Dzięki chłopaki za odp Najpierw wymontuje swój i zobaczę jaki jest - później będę zamawiał.



    DamianS - jakiej firmy sa przeguby które oferujecie ??
    Przegub który zamontowałem jest jakiejś angielskiej produkcji. Nie pamietam jakiej a pudełko wyrzuciłem. Moim zdaniem wygladał solidnie. Z tego co sie orientuje nie jest to część która ulega szczególnym uszkodzeniom więc jaki by nie był to da radę. Mnie nie stać na orginały dlatego zaryzykowałem. Jeżeli bedzie cos nie tak to napewno napisze o tym.

  10. #10
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    10 2005
    Mieszka w
    Bydgoszcz
    Auto
    166 JTD
    Postów
    2,650

    Domyślnie

    tylko wazne jest aby sprawdzic w jakim stanie jest wieloklin na wałku bo jak ma juz zeby wyjechane to nowy przegub nic nie pomoze niestety, u mnie tak jest i szukam jakies pólosi w dobrym stanie..

    wymiana samego przegubu nie jest trudna, wystarczy zwolnić zwrotnice z gornego wahacza i wyjąć widelec amortyzatora

Podobne wątki

  1. [156] Wibracje auta przy przyspieszaniu
    Utworzone przez Szymczyk w dziale 156
    Odpowiedzi: 40
    Ostatni post / autor: 23-10-2017, 20:54
  2. Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 15-05-2015, 17:50
  3. Wibracje przy przyspieszaniu - przegub wew/półoś
    Utworzone przez danyielek w dziale 147
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 22-03-2015, 15:42
  4. [145] Wibracje przy przyspieszaniu od 70-80km/h
    Utworzone przez Lotnik w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 15-05-2011, 00:10
  5. [156] Stuki przy zmianie biegów i przy przyspieszaniu
    Utworzone przez Łysy0800 w dziale 156
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 13-01-2011, 20:17

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory