Strona 4 z 6 PierwszyPierwszy 123456 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 31 do 40 z 53

Temat: Regeneracja pompy wspomagania

  1. #31
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar maciek.b52
    Dołączył
    11 2013
    Mieszka w
    Leżajsk
    Auto
    AR 166 V6 3.0 Sportronic Progression 01/2001
    Postów
    40

    Domyślnie

    Odgrzeję temat, pompa mi cieknie i wyje na zimno, więc chcę kupić używkę albo starą zregenerować. Na Ebayu znalazłem kilka pomp do v6, ale każda ma inny numer seryjny, stąd pytanie, czy obojętnie jaka, byle do v6? Drugie pytanie odnośnie regeneracji- co potrzeba do tego i gdzie te cusie dostać? Mieszkam we Włoszech, więc raczej tylko sklepy online. Samochod 166 v6 3.0 sportronic z 2001. Dzięki z góry!

  2. #32
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    11 2009
    Mieszka w
    Rybnik
    Auto
    Alfa 166 2.5V6 była; Alfa Gtv 2.0 TS 2001
    Postów
    1,035

    Domyślnie

    We wszystkich AR 166 V6 pompa wspomagania była ta sama nr OE 60813339 lub 60610863 firmy ZF

  3. #33
    Super Moderator Quadrifoglio Verde Avatar marek230482
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Strzelin
    Auto
    166 3.0V6, gtv 2,0TS, brera V6
    Postów
    12,639

    Domyślnie

    Właśnie też bym był zainteresowany dostaniem zestawu naprawczego. Mam jedną zużytą pompę, rozkręciłem ją sobie, nawet zrobiłem manuala, tylko że użycie "uniwersalnych" uszczelek nie przynosi oczekiwanego rezultatu. Nadal przepuszcza i brak wspomagania.

  4. #34
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    11 2009
    Mieszka w
    Rybnik
    Auto
    Alfa 166 2.5V6 była; Alfa Gtv 2.0 TS 2001
    Postów
    1,035

    Domyślnie

    Regeneracja poprzez wymianę oferowanego zestawu naprawczego (parę uszczelek i uszczelnienie wałka) prawie nic nie daje, ja w ubiegłym roku kupiłem pompę po fabrycznej regeneracji z gwarancją (zwracając starą), niestety koszt ok. 400 zł.

  5. #35
    Super Moderator Quadrifoglio Verde Avatar marek230482
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Strzelin
    Auto
    166 3.0V6, gtv 2,0TS, brera V6
    Postów
    12,639

    Domyślnie

    Aha, czyli dobrze robiłem ale to po prostu nie ma sensu. Fabryczna regeneracja pewnie obejmuje elementy niedostępne dla normalnego użytkownika. Jak dobrze pamiętam (bo to sporo czasu minęło a nie chce mi się jej znowu rozkręcać) to jest pompa łopatkowa i coś mi się wydaje że za wydajność odpowiada zużycie łopatek lub korpusu a nie uszczelnienia.
    To szkoda.....

  6. #36
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    11 2009
    Mieszka w
    Rybnik
    Auto
    Alfa 166 2.5V6 była; Alfa Gtv 2.0 TS 2001
    Postów
    1,035

    Domyślnie

    Cytat Napisał marek230482 Zobacz post
    Aha, czyli dobrze robiłem ale to po prostu nie ma sensu. Fabryczna regeneracja pewnie obejmuje elementy niedostępne dla normalnego użytkownika. Jak dobrze pamiętam (bo to sporo czasu minęło a nie chce mi się jej znowu rozkręcać) to jest pompa łopatkowa i coś mi się wydaje że za wydajność odpowiada zużycie łopatek lub korpusu a nie uszczelnienia.
    To szkoda.....
    Zużyciu ulegają powierzchnie boczne i nic się ztym nie zrobi trzeba dać nowy korpus.

  7. #37
    Super Moderator Quadrifoglio Verde Avatar marek230482
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Strzelin
    Auto
    166 3.0V6, gtv 2,0TS, brera V6
    Postów
    12,639

    Domyślnie

    Czyli pozamiatane, a szkoda. Można jedynie uszczelnić jak przecieka. Ale jak jest słabe wspomaganie (zanikające czasem przy manewrach) to pozostaje tylko nowa.

  8. #38
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar Lucas
    Dołączył
    02 2009
    Mieszka w
    Chojna
    Auto
    AR 156 2.4JTD '99 136KM, AR 156 SW TI 20V 175km
    Postów
    268

    Domyślnie

    Jeśli pompa wspomagania w v6 jest choć trochę podobna w budowie do tych z 2,4 to da się ją śmiało zregenerować - kilka godzin żmudnego szlifowania papierem wodnym, prawidłowe złożenie do kupy i jest jak nowa - przerabiane 2 lata temu; do dziś hula pięknie.
    AR 156 2,4JTD 136KM '99 Blue Cosmo met.
    Nissan Navara 4x4 D22 DoubleCab 2,5TD 103KM '01
    Polcomtex.pl - usługi brukarskie

  9. #39
    Super Moderator Quadrifoglio Verde Avatar marek230482
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Strzelin
    Auto
    166 3.0V6, gtv 2,0TS, brera V6
    Postów
    12,639

    Domyślnie

    To co Ty tam szlifowałeś? I jakie miałeś objawy? Mi nie cieknie, po prostu mam słabe, zanikające wspomaganie. Mi się wydaje że jest tak jak stan pisze. Wyciera się już korpus w którym pracują łopatki. A tego nie zrobisz papierem ani niczym innym.

  10. #40
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar Lucas
    Dołączył
    02 2009
    Mieszka w
    Chojna
    Auto
    AR 156 2.4JTD '99 136KM, AR 156 SW TI 20V 175km
    Postów
    268

    Domyślnie

    Nie sądzę, żeby korpus się w istotny sposób wycierał gdyż łopatki są maciupkie i chodzą swobodnie (tzn powinny) dociskane siłą odśrodkową a wszystko jest zanurzone w oleju. W regeneracji zdaje się chodziło właśnie o rozruszanie tych łopatek aby bardzo swobodnie wysuwały się i dociskały do korpusu i pomimo tego, że wyglądają na oko na symetryczne to musiały być włożone z powrotem w takiej samej pozycji; nie szlifowało się w ogóle korpusu, tylko z tego co pamiętam wałek i klapkę.
    Robiłem to dawno i według tutoriala z innego forum, zdaje się golfa, ale link przepadł wraz ze śmiercią starego laptopa.
    To najbardziej wyraźne zdjęcie jakie mam z tamtej operacji:
    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	IMG_4067.jpg
Wyświetleń:	149
Rozmiar:	98.2 KB
ID:	154941.
    AR 156 2,4JTD 136KM '99 Blue Cosmo met.
    Nissan Navara 4x4 D22 DoubleCab 2,5TD 103KM '01
    Polcomtex.pl - usługi brukarskie

Podobne wątki

  1. Koło pompy wspomagania V6
    Utworzone przez jacco w dziale 166
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 08-03-2015, 22:54
  2. regeneracja pompy wspomagania
    Utworzone przez darekd24 w dziale Śląskie
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 30-05-2011, 14:30
  3. Regeneracja pompy wspomagania
    Utworzone przez Winiar00 w dziale 147
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 19-01-2010, 14:59
  4. Wymiana pompy wspomagania
    Utworzone przez tomkap w dziale 156
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 18-11-2007, 08:05

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory