Witam. Mam pytanko. Tnie mi gumy od środka wiec pojechałem na ustawienie zbieżności. Ale diagnosta stwierdził ze kątów sie nie ustawi. Czy to prada? Luzów niema wiec co może być przyczyną cięcia tych gum?
Witam. Mam pytanko. Tnie mi gumy od środka wiec pojechałem na ustawienie zbieżności. Ale diagnosta stwierdził ze kątów sie nie ustawi. Czy to prada? Luzów niema wiec co może być przyczyną cięcia tych gum?
Tematów jest pełno na ten temat. Sam jestem właśnie na tym samym etapie co ty tzn. żadnych luzów a opony ścięte i pochylone koła /--\. Wszyscy twierdzą, że za kąty najbardziej odpowiada tuleja na zwrotnicy, jednak u mnie ona jest zdrowiutka. Poleciała natomiast tuleja na krótszym ramieniu dolnego wahacza - nie ma luzów, ale się pięknie odkształciła.
A co do ustawia kątów, to teoretycznie się ponoć da przesuwając mocowanie "banana" do belki, jednak aby to zrobić trzeba opuścić belkę, więc ciężko to zrobić.
Ze względu na klauzulę sumienia mogę odmówić pomocy....
były Fiat 126p; Honda Accord Mk4 FL 2.0 B+G; Opel Vectra 1.8 CD B+G ; Fiat Punto II 1.2 8V B+G
jest Alfa 166 2.4 jtd '04...jak przystało na fana motoryzacji
Opel Astra J B14NEL - pożeracz korków
http://chomikuj.pl/danus77
danus77 jak sprawdziłeś tą tuleje? Mam ten sam problem, niby luzów brak a koła delikatnie /--\ i tnie gumę.
podjedź na szarpaki do diagnopsty tam wszystko ładnie widac
Gdyby to było takie proste, to nie musiałbym poświęcić prawie połowy dnia na testowanie breszką tylnego zawieszenia. Efekt jest taki, że na szarpakach wszystko ok, auto przeszło ścieżkę zdrowia bez zająknięcia. Testowanie breszką w domu nie wykazało żadnego najmniejszego luzu nawet po rozkręceniu częściowym zawieszenia. Tuleja na zwrotnicy w stanie praktycznie idealnym (minimalne ślady truchlenia gumy). Podejrzenie padło na banana (wahacz górny) bo ma mocno sparciałą tuleję, ale też brak luzów. Dodatkowo tuleja na krótszym ramieniu dolnego wahacza pomimo nie wykazywania luzów jest bardzo nienaturalnie przegięta, więc stawiam na nią.
Jestem właśnie na etapie wysyłania zapytań do sklepów o komplet tylnego zawieszenia (tuleje wahacza dolnego, banan, zetka, sprężyny) bo zawias jeszcze ori, nigdy nie robiony więc zrobię komplet.
A może ktoś wie gdzie dostać tuleje tylnego wahacza firmy SIDEM. Nr odpowiednio 835618 (krótsze ramię) i 835619 (dłuższe ramię) ?
Aha... U mnie to delikatne pochylenie /--\, to odchyłka koła rzędu 3,5 cm od pionu (sprawdzane poziomicą i miarką).
Ostatnio edytowane przez danus77 ; 24-07-2012 o 19:51
Ze względu na klauzulę sumienia mogę odmówić pomocy....
były Fiat 126p; Honda Accord Mk4 FL 2.0 B+G; Opel Vectra 1.8 CD B+G ; Fiat Punto II 1.2 8V B+G
jest Alfa 166 2.4 jtd '04...jak przystało na fana motoryzacji
Opel Astra J B14NEL - pożeracz korków
http://chomikuj.pl/danus77
ja nie mówię o luzie 2 cm. Zależy kto sprawdza i na czym sprzęt sprzętowi nie równy kiedyś już pisałem o tym. Jeśli diagnosta wie czego szukac znajdzie proste. mam takie szczęście że konkretnie mój diagnosta jest bratem tomka seligi(nr 1warszawa mechanik alf) pokazywał mi luzy których ja nie widziałem wchodziłem w kanał i tam widac wszystko. Ja mam koła proste i opony całe więc......
hehe...2 cm luz to byłoby zdrowo słychać. Jadąc na szarpaki nie polegałem na diagnoście, bo on nie ma zielonego pojęcia. Wszedłem pod auto razem z mechanikami i razem szukaliśmy - efekt jak powyżej. Dlatego podejrzenie padło na tuleję na krótszym ramieniu wahacza i na bananie, a robię całość bo raczej nie będę miał czasu na robienie tego na raty.
Ale z tym sprawdzaniem rzeczywiście często wychodzą numery tak jak piszesz. Mnie dodatkowo stukają sworznie na dolnych przednich wahaczach, ale żeby było śmieszniej... tylko w jednym położeniu kół - skręcone o 1/4 obrotu kierownicą. Dlaczego tylko w tym położeniu to za diabła nie mam pojęcia.
Ze względu na klauzulę sumienia mogę odmówić pomocy....
były Fiat 126p; Honda Accord Mk4 FL 2.0 B+G; Opel Vectra 1.8 CD B+G ; Fiat Punto II 1.2 8V B+G
jest Alfa 166 2.4 jtd '04...jak przystało na fana motoryzacji
Opel Astra J B14NEL - pożeracz korków
http://chomikuj.pl/danus77
Ja już zakupiłem tuleje na tył ale z PU, czerwone StrongFlexa, niedługo będę to montował z tuleją na zwrotnicy. U mnie optycznie, także sprawdzając brak luzów, gumy nawet nie są spękane itp, wszystko wygląda cacy na pierwszy rzut oka, ale dupka już chodzi na boki i tnie gumy od środka.
zróbcie porządek z wahaczem ( wymieńcie tuleje) , to jest przyczyna , nie widać tego dopóki się ich nie rozbierze . przerabiałem ja dodatkowo miałem do wymiany amortyzatory - cieło tylną lewą oponę.
wszystko trzeba skrupulatnie doglądnąć . Powodów może być kilka nieraz tego nie widać gołym okiem, każdy element musi być w pełni sprawny łącznie z amorkami i sprężynami tulejami drążka st. + końcówki. Nie wspominając o wahaczach itd.