Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 16

Temat: Wymiana wentylatora nawiewu (dmuchawy) Ktoś wie jak ??

  1. #1
    Merlinas
    Gość

    Domyślnie Wymiana wentylatora nawiewu (dmuchawy) Ktoś wie jak ??

    Ot zagwozdka. Było miło mieć przyjemny chłód w te upalne dni... A TU NAGLE: śmierdzący dym z kratek nawiewu i dmuchawa stop. Bardzo proszę o instrukcje gdzie jest umiejscowiony wentylator i w jaki sposób go wymienić. Nie chce powierzać jakiemuś mechaniorowi z młotem i przecinakiem bo do belli trzeba podejść z (u)czuciem. Wielkie dzięki za wszelką pomoc.

  2. #2
    Stanley
    Gość

    Domyślnie

    No stary , teraz masz zagryche , ja wymieniałem u siebie m-c temu. Masz dwa wyjścia pierwsze możesz spróbować sam ale nie zrobisz tego bez rozszczelnienia klimy. Dostać suie tam mozna tylko od strony komory silnika. Dmuchawa siedzi pod podszybiem pasażera (prawa strona auta). Jak rozkręcisz rurki od klimy , sprawa bedzie prosta. Ale ja miałem więcej szczęścia i mi mechanik wymienił to w ramach konserwacji klimy za 100 zł.

  3. #3
    Stanley
    Gość

    Domyślnie

    Jak się weźmiesz sam za to , to zapomniałem Ci powiedzieć , że musisz najpierw zdemontować wycieraczki, potem plastiki w komorze silnika na podszybiu, jak ujrzysz czarną obudowę nawiewu, to Ci się będzie zdawa lo , że juz jesteś blisko celu, ale niestety , zostało odkręcić 3 śróby(chyba 13')do dwuch sie dostaniech raczej bez problemu , najgorzej jest dostać się do najniżej położonej śruby, ale też jak pokombinujesz odkręcisz ją (sugeruje wyposażyć sie w klucz łamany z przedłużką około 20 cm i magnesującą nasadką lub specjalna z chwytakiem). Ok jak juz uda Ci sie te śruby odkręcić , następny problem jak to wyjąć , no i niestety nie wyjmiesz tego bez demontażu 2 rurek od klimy , jak zobaczysz jak to wygląda domyślisz sie których. No to Powodzenia !

  4. #4
    Merlinas
    Gość

    Domyślnie

    Dzięki Ci o STANLEY'u. Zanim wybiore się do mechaniora musze kupić nowy wentylator. No i tu się nasuwa pytanko... Gdzie kupowałeś? Nowy czy używany? no i to najtrudniejsze: ZA ILE ???. Jeszcze raz wielkie dzięki. Pozdrawiam.

  5. #5
    Stanley
    Gość

    Domyślnie

    Kupiłem na allegro za 180 zł używany + przesyłka , powinieneś taki dostać , jeżeli nie będzie wystawiony sam to dzwoń po rozbieranych alfach , sa takie na allegro. Aha jak powiedzą , że mają anglika to nie peniaj , ja mam od anglika i wszystko ekstra pasuj. Nowy kosztuje coś koło 700 zł.

  6. #6
    TomekT
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał Stanley
    No stary , teraz masz zagryche , ja wymieniałem u siebie m-c temu. Masz dwa wyjścia pierwsze możesz spróbować sam ale nie zrobisz tego bez rozszczelnienia klimy. Dostać suie tam mozna tylko od strony komory silnika. Dmuchawa siedzi pod podszybiem pasażera (prawa strona auta). Jak rozkręcisz rurki od klimy , sprawa bedzie prosta. Ale ja miałem więcej szczęścia i mi mechanik wymienił to w ramach konserwacji klimy za 100 zł.
    Zrobi się, zrobi bez rozszczelniania klimy, ale trzeba mechanika z zacięciem :mrgreen: Mój kolega jakoś dobrał się do niego od spodu czy coś w tym stylu, sporo się natrudził, ale czynnika nie spuścił. Szczegółów niestety nie znam, ale raczej drugi raz by się tego nie podjął 8)

  7. #7
    Alan01
    Gość

    Domyślnie

    witam. wszystkich.
    podepnę się pod temat bo mam problem z demontażem dmuchawy i nie chcę zakładać identycznego tematu.
    już nie będę się rozpisywał o błędach jakie pokazał ics, o tym czy muszę wymienić wentylator czy nie (ale na 99% tak).
    na forach było już o tym sporo, ale teoria to jedno a praktyka okazuje się co innego.
    u mnie demontaż zacząłem standardowo:
    - odłączenie aku
    - demontaż pokrywy bezpieczników na środku podszybia (4 wkręty)
    - demontaż wycieraczek (trochę się zapiekły ale po użyciu młotka poszło już dobrze)
    - demontaż ramion uchwytów wycieraczek (kilka śrub), na zdjęciu jeszcze widoczne ale ogólnie już odłączone całkowicie od napędu
    i zaczynają się problemy...
    - odkręcenie kilku wkrętów mocjących górę obudowy wentylatora poza jednym który jest w extremalnie trudno dostępny i do tego ten wkręt nie jest w najlepszym stanie zaznaczony na 3 zdjęciu żółtym X (wkręt nie widoczny na zdjęciu)
    - chciałem zdjąć górę ale ze względu na ten wkręt nie ma takiej opcji i pozostaje pytanie: próbować go usunąć siłą?
    po nieudanej próbie rozkręcenia obudowy zacząłem odkęcać obudowę w całości:
    - zacząłem od odkręcania 3 śrub zaznaczone strzałkami na drugim zdjęciu (klucz 8), ale że dostęp strasznie paskudny to zdecydowałem na:
    - odkręcenie 3 śrub mocującuch obudowę do samochodu czyli zielony X na zdjęciu trzecim oraz 2 śrub zaznaczonych żółtym X na zdjęciu drugim (klucz 13) z nimi poszło gładko.

    teraz obudowa jest ruchoma, ale ma jakieś 2cm. luzu i musiał bym chyba być magikiem żeby to wyciągnąć.
    jakies pomysły?

    pozdrawiam

  8. #8
    Zeus
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał Alan01 Zobacz post
    teraz obudowa jest ruchoma, ale ma jakieś 2cm. luzu i musiał bym chyba być magikiem żeby to wyciągnąć.
    jakies pomysły?
    pozdrawiam
    No tak jak Ci już wcześniej koledzy napisali.... musimy rozkręcić układ AC - przewody aluminiowe (polecam zaopatrzyć się w nowe uszczelnienia AC).
    Demontaż zapewni Ci odrobinę więcej luzu, jednak na tyle sporo by móc próbować wyjąć obudowę.
    Ja osobiście będąc już znudzony pieprz...iem się z tym tematem odgiąłem kawał blachy który mi przeszkadzał a że brat Włoch nie zrobił go z grubego materiału, więc przy składaniu dogięcie go do pozycji wyjściowej było bardzo proste. I bez śladów....

    Aha.... przy takim demoncie dobry czas na oczyszczenie całej tej trumny z różnego rodzaju kurzu itd....

  9. #9
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    05 2006
    Mieszka w
    Nowy Dwór
    Auto
    ar 166 v6 turbo ar 164 v6 turbo ar 159 1.9 jtd ar brera 2.2 jts
    Postów
    46

    Domyślnie

    Macie problemy z wyjęciem wentylatora z powodu blokowania go przez ścianę grodziową (widoczną na zdjęciu 1 - pod uszczelką). Trzyma się ona m.in. na dwóch wkrętach, "obudowie" przewodów nagrzewnicy, przyłączy zasilania z bezpiecznikami 40A. Wszystko będzie widoczne po wyjęciu plastykowego podszybia. A już szczytem luksusu jest zdemontowanie także kolektora ssącego - dotyczy v6.
    Po takim demontażu można wyjąc wentylator czy nagrzewnicę nawet bez rozszczelnienia klimy.

  10. #10
    Zeus
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał Czarny Zobacz post
    Macie problemy z wyjęciem wentylatora z powodu blokowania go przez ścianę grodziową (widoczną na zdjęciu 1 - pod uszczelką). Trzyma się ona m.in. na dwóch wkrętach, "obudowie" przewodów nagrzewnicy, przyłączy zasilania z bezpiecznikami 40A. Wszystko będzie widoczne po wyjęciu plastykowego podszybia. A już szczytem luksusu jest zdemontowanie także kolektora ssącego - dotyczy v6.
    Po takim demontażu można wyjąc wentylator czy nagrzewnicę nawet bez rozszczelnienia klimy.
    Tylko komu się chce

Podobne wątki

  1. [164] wymiana dmuchawy/nawiewu
    Utworzone przez macjah w dziale 33/164
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post / autor: 29-11-2014, 12:04
  2. [146] Opornik dmuchawy nawiewu, ma ktoś zdjęcia?
    Utworzone przez reebok90 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 16-12-2010, 11:40
  3. [146] Wymiana wentylatora dmuchawy
    Utworzone przez scyzorsw w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 06-03-2009, 09:16

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory