Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 26
Wyświetlany wątek znajduje się w dziale 166 - Następca 164, czyli flagowa limuzyna Alfy Romeo. Powstała na tej samej platformie co Lancia Thema (posiadała FWD). Montowano w niej silniki: 2.0 TS, 2.0 V6 Turbo, 2.5 V6, 3.0 V6, 3.2 V6 oraz 2.4 JTD. Produkcję zakończono w 2007 roku, do dziś Alfa 166 nie doczekała się następcy.
  1. #1
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar popi
    Dołączył
    01 2010
    Mieszka w
    Wiedeń / Sosnowiec
    Auto
    AR 166 2,5v6 Sportronic, Lexsus IS 250
    Postów
    108
    Podziękowania za post / Lubię to
    Czas spędzony na forum
    1 d 2 h 36 m

    Domyślnie Wymiana drazków kierowniczych

    Witam. Dzis bylem na diagnostyce i dowiedzialem sie ,ze mam juz lada momet do wymiany drazki kierownicze. Panowie duzo z tym roboty(wymiana), i jakiej firmy wybrac owe drazki, chyba ze to bez znaczenia. A i czy trzeba ustawiac zbieznosc po wymianie?

  2. #2
    Użytkownik Romeo Pokaż na mapie Avatar ANET
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Bochnia
    Auto
    ALFA 164 SUPER 3.0V6 24V
    Postów
    2,441
    Podziękowania za post / Lubię to
    Czas spędzony na forum
    14 d 10 h 52 m

    Domyślnie

    Roboty przy wymianie nie ma dużo ale to też zależy jakie kto ma umiejętności mechaniczne.

    - - - Updated - - -

    Trzeba wybić końcówki ze zwrotnic,zdemontować osłony przekładni i wykręcić z niej drążki,i pasuje po całej operacji po zamontowaniu nowych części ustawić zbieżność.

    - - - Updated - - -

    A co do firm to kup sobie coś dobrego np.Trw,Febi,Moog,Lemforder,Delphi wszystko zależy od zasobności Twojego portfela.

  3. #3
    Użytkownik Romeo Pokaż na mapie Avatar marek230482
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Strzelin
    Auto
    AR166 3.0V6 4HP20 i 159 SW 1,9jtdm Q-tronic
    Postów
    7,151
    Podziękowania za post / Lubię to
    Czas spędzony na forum
    120 d 54 m

    Domyślnie

    Cytat Napisał popi Zobacz post
    duzo z tym roboty(wymiana)
    Najgorsze jest odkręcenie.... Przeważnie jest to tak dawno nie ruszane i zapieczone że po prostu nie idzie.... Ja musiałem niestety odpuścić i pojechać do mechanika. Specjalny klucz + mega żaba dopiero dała radę. A trzeba uważać żeby nie szarpać za listwę zębatą bo można ją uszkodzić.


    Cytat Napisał popi Zobacz post
    A i czy trzeba ustawiac zbieznosc po wymianie?
    Obowiązkowo nie wyobrażam sobie jazdy po wymianie elementu mającego bezpośrednio wpływ na zbieżność. Nie ma szans złożyć tego w tym samym miejscu i na tą samą długość.
    Rosso Proteo 166 3.0V6 4HP20<<klik
    Nero Carbonio 159 1,9jtdm żonki <<klik
    puntolot wszędzie tam gdzie te powyższe nie wjadą albo ich szkoda <<klik
    ...dawniej blu odissea 166 2.0V6 TB... <<klik
    ...była Pininfarina 406 Coupe 3.0V6 4HP20 <<klik


    TERAZ OKAZJA NA SAMOCHODY LAMBORGHINI, HUMMER, FERRARI, ASTON MARTIN, CORVETTE

    Pościel 3D !!! Kołdry, poduszki
    Zapraszam do sklepu na www.tessili.pl <<klik

  4. #4
    Użytkownik Romeo Avatar Dawid_Zielu
    Dołączył
    08 2010
    Mieszka w
    Lubin
    Auto
    Alfa Romeo 166 FL 2,4 JTD 20V Sportronic '03
    Postów
    1,113
    Podziękowania za post / Lubię to
    Czas spędzony na forum
    18 d 4 h 48 m

    Domyślnie

    Cytat Napisał marek230482 Zobacz post
    Najgorsze jest odkręcenie.... Przeważnie jest to tak dawno nie ruszane i zapieczone że po prostu nie idzie.... Ja musiałem niestety odpuścić i pojechać do mechanika. Specjalny klucz + mega żaba dopiero dała radę....
    U mnie nie dało się w ogóle odkręcić, mechanior musiał użyć palnika.
    Alfa Romeo - "bez serca bylibyśmy jedynie maszynami"
    Moja AR 166 2,4 JTD 20V Sporttronic

  5. #5
    Użytkownik Romeo Pokaż na mapie Avatar ANET
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Bochnia
    Auto
    ALFA 164 SUPER 3.0V6 24V
    Postów
    2,441
    Podziękowania za post / Lubię to
    Czas spędzony na forum
    14 d 10 h 52 m

    Domyślnie

    Cytat Napisał Dawid_Zielu Zobacz post
    U mnie nie dało się w ogóle odkręcić, mechanior musiał użyć palnika.
    Bardzo ryzykowne można uszkodzić uszczelnienia przekładni,są specjalne klucze do drążków.

  6. #6
    Użytkownik Alfa i Omega
    Dołączył
    10 2010
    Mieszka w
    Otwock
    Auto
    Nie mam Alfy, jest Mazda 3 MPS '08
    Postów
    344
    Podziękowania za post / Lubię to
    Czas spędzony na forum
    7 d 19 h 19 m

    Domyślnie

    Ja miałem do wymiany jeden, kupiłem Teknorot razem z końcówką. Pół roku już jeździ i jest ok. A co do wymiany to najlepiej u mechanika. Oryginalny nie ma frezu na który można założyć klucz płaski i trzeba odkręcać dużym kluczem hydraulicznym lu takim specjalnym ustrojstwem.
    Po wymianie koniecznie zbieżność po 50km i będzie po oponach.

  7. #7
    Użytkownik Ogier Avatar GrzesiuSiedlce
    Dołączył
    04 2010
    Mieszka w
    Siedlce
    Auto
    AR 166 2002r 2,4 JTD 180Km Nero Volcano
    Postów
    194
    Podziękowania za post / Lubię to
    Czas spędzony na forum
    9 d 18 h 46 m

    Domyślnie

    Z ukłądem kierowniczym nie ma żartów. Jeżeli wymieniasz drążki to od razu sprawdź końcówki. Bo po co np za pół roku ponownie robić zbieżność ?? Kupuj tylko Lemfordera lub TRW. Żadnego Mooga sidema czy swaga jak ktoś tam wyżej pisał. Jeżeli chodzi o układ kierowniczy i hamulcowy to jest to twoje i innych bezpieczeństwo więc to są części na których nie wolno oszczędzać !!

  8. #8
    Użytkownik Romeo Pokaż na mapie Avatar marek230482
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Strzelin
    Auto
    AR166 3.0V6 4HP20 i 159 SW 1,9jtdm Q-tronic
    Postów
    7,151
    Podziękowania za post / Lubię to
    Czas spędzony na forum
    120 d 54 m

    Domyślnie

    Grzesiu nie przesadzaj.... Kupi tanie to najwyżej szybciej się zużyje ale jaki ma to wpływ na bezpieczeństwo? Przecież się nie urwie chyba że to miałeś na myśli
    Rosso Proteo 166 3.0V6 4HP20<<klik
    Nero Carbonio 159 1,9jtdm żonki <<klik
    puntolot wszędzie tam gdzie te powyższe nie wjadą albo ich szkoda <<klik
    ...dawniej blu odissea 166 2.0V6 TB... <<klik
    ...była Pininfarina 406 Coupe 3.0V6 4HP20 <<klik


    TERAZ OKAZJA NA SAMOCHODY LAMBORGHINI, HUMMER, FERRARI, ASTON MARTIN, CORVETTE

    Pościel 3D !!! Kołdry, poduszki
    Zapraszam do sklepu na www.tessili.pl <<klik

  9. #9
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar bartekalfa166
    Dołączył
    04 2011
    Mieszka w
    Jelenia Góra
    Auto
    Alfa Romeo 156 1.6 TS SW+ AR 156 fl 2.5 V 6 +AR 147 1.6
    Postów
    383
    Podziękowania za post / Lubię to
    Czas spędzony na forum
    12 d 4 h 12 m

    Domyślnie

    Ja wymieniałem chyba we wrześniu-drążki i końcówki kupiłem w italtechnik /tak jak wszystkie inne klamoty które wymieniałem/ polecam firmę. Ale przy okazji okazało się że trzeba jeszcze wymienić te gumowe osłony które są założone na drążkach I wierzcie lub nie jak się później okazało diagnosta który ustawiał zbieznośc zniszczył mi te gumy bo kręcąc końcówka ,nie widział chyba że ta guma też się zwija i roluje....maskara zobaczyłem to chyba po miesiącu i doszedłem że to właśnie wtedy musiało się stać.I tak 100 pln w plecy .Warto Panu diagnoście zwrócić na to uwagę bo tych osłon nie widać jak nadkola są założone.reasumując -ja oddałem do zaprzyjaźnionego warsztatu . trochę dlatego że nie mam warunków,a trochę dlatego że jak rozbiorę i coś nie będzie szło to warsztat do mnie nie przyjedzie
    Prędkość jeszcze nikogo nie zabiła. To nagłe jej wytracenie jest niebezpieczne.

  10. #10
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    10 2005
    Mieszka w
    Bydgoszcz
    Auto
    166 JTD
    Postów
    2,650
    Podziękowania za post / Lubię to
    Czas spędzony na forum
    10 d 23 h 50 m

    Domyślnie

    jak juz sie odkreci stary drązek to wymiana zajmuje pare chwil... najwazniejsze to podejście z kanału i zaopatrzyc sie w dobrą zabe taką do odkrecenia jabłek i pusci.. ja miałem taką co przy odkrecaniu sie zaciskała

Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni

Informacje o temacie

Users Browsing this Thread

Aktualnie 1 użytkownik(ów) przegląda ten temat. (0 zarejestrowany(ch) oraz 1 gości)

Podobne wątki

  1. [145] problem z doborem końcówek drążków kierowniczych
    Utworzone przez Kotlet w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 15-12-2012, 19:37
  2. [159] Stuki a rodzaje drążków kierowniczych
    Utworzone przez buli668 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 02-10-2012, 22:20
  3. Sciągacz do sprężyn, klucz do drążków kierowniczych
    Utworzone przez Szef w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 31-03-2011, 00:40
  4. jaki smar do drążków kierowniczych 156
    Utworzone przez majster w dziale 156
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 21-01-2011, 20:05
  5. [146] Wymiana drążków kierowniczych w AR 146 2.0 TS 96r.
    Utworzone przez marcink70 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 09-02-2010, 22:38

Tagi dla tego tematu

Tagi użytkowników

brak tagów :(

Zakładki

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
regeneracja wtryskiwaczy kraków - regeneracja turbosprężarek warszawa - regeneracja turbosprężarek mielec - Amortyzatory