Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 11

Temat: Nie odpala i brak prądu na desce V6

  1. #1
    Użytkownik Romeo Avatar yoozef
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    Warszawa / Płock
    Auto
    była: Alfa Romeo 166 v6 3.0 Super '98
    Postów
    1,098

    Domyślnie Nie odpala i brak prądu na desce V6

    Koledzy, moja bella się obraziła że kupiłem drugie auto . Wczoraj przestała odpalać, nie ma prądu po przekręceniu kluczyka.
    Tzn. kluczyk ustawiony w pozycji zapłon a deska czarna, nie ma świateł, tylko ICS się włącza i pyta o kod. Przekręcenie kluczyka na rozruch nic nie zmienia. Sprawdzałem główne bezpieczniki odpowiedzialne za rozruch, czyli te na podszybiu, do tego pod kierownicą 1,3,16,20 jak w eLearnie radzą, główny na aku i za aku też sprawny. Co pominąłem?
    moja była Bella...

  2. #2
    Użytkownik Pasjonat Avatar danus77
    Dołączył
    09 2009
    Mieszka w
    Bełchatów
    Auto
    Alfa Romeo 166 2.4 jtd 20V Sportronic '04r
    Postów
    3,286

    Domyślnie

    Stacyjkę ? Sprawdź miernikiem czy przenosi.

    EDIT:
    Jest jeszcze przekaźnik pod kierownicą pierwszy od lewej u samej góry odpowiedzialny za drugi stopień stacyjki (kontrolki).
    Ostatnio edytowane przez danus77 ; 30-11-2012 o 10:48
    Ze względu na klauzulę sumienia mogę odmówić pomocy....
    były Fiat 126p; Honda Accord Mk4 FL 2.0 B+G; Opel Vectra 1.8 CD B+G ; Fiat Punto II 1.2 8V B+G
    jest Alfa 166 2.4 jtd '04...jak przystało na fana motoryzacji
    Opel Astra J B14NEL - pożeracz korków
    http://chomikuj.pl/danus77

  3. #3
    Super Moderator Quadrifoglio Verde Avatar marek230482
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Strzelin
    Auto
    166 3.0V6, gtv 2,0TS, brera V6
    Postów
    12,639

    Domyślnie

    Cytat Napisał yoozef Zobacz post
    tylko ICS się włącza i pyta o kod
    Tak się dzieje tylko kiedy auto straci całkowicie zasilanie. Czy na pewno aku ok? A może jakieś zwarcie było?

  4. #4
    Użytkownik Romeo Avatar yoozef
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    Warszawa / Płock
    Auto
    była: Alfa Romeo 166 v6 3.0 Super '98
    Postów
    1,098

    Domyślnie

    Hmm, czyli ciąg dalszy mojej epopei z tego wątku?
    http://www.forum.alfaholicy.org/166/...bilizer-5.html


    Znalazłem na forum opis przewodów w stacyjce:

    Opis złącza stacyjki zapłonu od strony instalacji samochodu (część "żeńska"):
    30 - czerwono/czarny - +12V po bezpieczniku B5 30A,
    15/54 - brązowy - I położenie ACC (podaje napięcie na ICS itp),
    INT/A - błękitny - zapłon,
    50 - fioletowy - rozruch (przekaźnik J5 rozrusznika)

    C
    zyli jak podam 12V na błękitny to powinno zasymulować zapłon? A w ogóle trudno jest stacyjkę wymontować?



    - - - Updated - - -

    Marek, aku ledwo żywe, generalnie już od jakiegoś czasu ledwo zipie ale jeszcze daje radę. Naładowany jest, no i jak rozrusznik dam na krótko to kręci, tak że lata świetności ma co prawda za sobą ale to nie jego wina. Sęk w tym że wszystko czarne, tak jakby pierwszy stopień stacyjki nie działał. Jak pada aku to chociaż cośtam zaświeci. A lampki w kabinie działają i ICS też, ale deska czarna, światła zewnętrzne nie świecą, tak jakbym w ogóle kluczyka nie przekręcił.

    Danus, może ten przekaźnik faktycznie. Mogę go na krótko zewrzeć w ramach testu? Tzn. ten przekaźnik jest jak rozumiem sterowany stacyjką, nie ma jakiejś większej logiki za tym...

    - - - Updated - - -

    No dobra, wygląda na to że przyczyną jest moje dodatkowe immo. Więcej dopiszę w tym wątku żeby nie mieszać:
    Rozrusznik nie kręci - immobilizer?
    Ostatnio edytowane przez yoozef ; 30-11-2012 o 11:32
    moja była Bella...

  5. #5
    Użytkownik Znawca Avatar Dawid_Zielu
    Dołączył
    08 2010
    Auto
    Alfa Romeo 166 FL 2,4 JTD 20V Sportronic '03
    Postów
    1,277

    Domyślnie

    właśnie że nie do końca , wyobraźcie taką sytuację (kiedyś u mnie), przekręcam stacyjkę palą się lampki a autko nie chce odpalić, nie wiedzieć czemu klamrę od aku zdjąłem i z powrotem założyłem Alfa odżyłą i brak błędów, może kwestia styku na aku z klamrą, od jakiegoś czasu przymierzam się by porządnie przesmarować to wazeliną techniczną.
    Alfa Romeo - "bez serca bylibyśmy jedynie maszynami"

  6. #6
    Super Moderator Quadrifoglio Verde Avatar marek230482
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Strzelin
    Auto
    166 3.0V6, gtv 2,0TS, brera V6
    Postów
    12,639

    Domyślnie

    Styki sprawdzić nie zawadzi. Może mieć miejsce takie zjawisko jak Dawid pisze.

  7. #7
    Użytkownik Romeo Avatar yoozef
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    Warszawa / Płock
    Auto
    była: Alfa Romeo 166 v6 3.0 Super '98
    Postów
    1,098

    Domyślnie

    Jasne jasne, ale styki sprawdzone, oczywista oczywistość. Jutro biorę lutownicę, wywalam niefabryczne immo i odbudowuję wiązkę do stacyjki, dam znać co i jak ale już prawie prawie jestem pewien że to przyczyna moich nerwów przez ostatni rok.
    moja była Bella...

  8. #8
    Użytkownik Rowerzysta Avatar grosii
    Dołączył
    01 2010
    Mieszka w
    TLW
    Auto
    AR33 1.5, AR33 1.7, 146 1.7 16v, 156 1.6TS, AR 166 2.4, 166 FL 2.4 jest 159 2.4 TI, Giulietta QV
    Postów
    459

    Domyślnie

    Cytat Napisał yoozef Zobacz post
    Jasne jasne, ale styki sprawdzone, oczywista oczywistość. Jutro biorę lutownicę, wywalam niefabryczne immo i odbudowuję wiązkę do stacyjki, dam znać co i jak ale już prawie prawie jestem pewien że to przyczyna moich nerwów przez ostatni rok.
    i dopiero teraz mówisz że masz jakieś ustrojstwo dokładane????

  9. #9
    Użytkownik Znawca Avatar Dawid_Zielu
    Dołączył
    08 2010
    Auto
    Alfa Romeo 166 FL 2,4 JTD 20V Sportronic '03
    Postów
    1,277

    Domyślnie

    Cytat Napisał grosii Zobacz post
    i dopiero teraz mówisz że masz jakieś ustrojstwo dokładane????
    czytaj dokładnie w poście #4 napisał że ma podpięte dodatkowe immo
    Alfa Romeo - "bez serca bylibyśmy jedynie maszynami"

  10. #10
    Użytkownik Romeo Avatar yoozef
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    Warszawa / Płock
    Auto
    była: Alfa Romeo 166 v6 3.0 Super '98
    Postów
    1,098

    Domyślnie

    No tak, myślałem że to coś poważniejszego, z problemem z rozruchem to się borykam już jakiś rok i w tym drugim wątku można prześledzić moje zmagania. Obstawiałem na początku immo niefabryczne ale później doszliśmy że to niby nie to i szukałem po kolei wszystkiego naokoło. Teraz dzięki tej finalnej awarii udało się dojść że to jednak immo.
    Żeby była jasność, immo było dokładane przez pierwszego właściciela w ASO jak kupił auto, tak że to nie jakaś samoróba. Jak mi sprzedał auto to immo było odłączone specjalnym kluczykiem i mówił że go już nie używa, więc nie wnikałem.
    moja była Bella...

Podobne wątki

  1. Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 04-11-2015, 14:34
  2. Alfa 166 3.0 v6 brak prądu. Kręci ale nie odpala.
    Utworzone przez Spasuda w dziale 166
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 08-03-2015, 18:18
  3. nie odpala po nocy,za mało prądu, wadliwy akumulator?
    Utworzone przez michauu w dziale GT
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 12-01-2015, 07:52
  4. [155] Pomocy nie odpala zaniki prądu :(
    Utworzone przez karolko1989 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 21-04-2013, 15:34
  5. [159] Wszystko gaśnie na desce i nie odpala
    Utworzone przez losdamianos w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 30
    Ostatni post / autor: 21-12-2012, 21:27

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory