Strona 4 z 5 PierwszyPierwszy 12345 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 31 do 40 z 47

Temat: Problem z wtryskami JTD dziura powyżej 3tys obr/min

  1. #31
    Użytkownik Alfa i Omega
    Dołączył
    09 2009
    Mieszka w
    wroclaw
    Auto
    alfa 166 2.4 jtd
    Postów
    376

    Domyślnie

    Gdzie jest ten overbost. Pojawia się on w kilku postach, ale nadal nie wiem gdzie on się znajduje.

  2. #32
    Lukas166
    Gość

    Domyślnie

    Byłem u mechanizatora przelewy porobiłem i są wszystkie w miare równe (odchyły w granicach 15%) ale polecił mi żebym zawiózł wtryski do sprawdzenia bo mogą być zapieczonę i dlatego też trochę nierówno chodzi. Natomiast błąd P0235 Który cały czas się pojawia może być spowodowany przycinającą się geometrią turbo i moje pytanie czy da radę samemu wyczyścić (to co reguluje) bez ingerencji w samo turbo? I jak się do tego zabrać?

  3. #33
    Użytkownik Alfa i Omega
    Dołączył
    08 2007
    Mieszka w
    WA
    Auto
    166 3.2 V6 TI
    Postów
    305

    Domyślnie

    Cytat Napisał Lukas166 Zobacz post
    Jest to wersja 100 kw a rocznik w papierach '99 ale na kompie październik '98. Jutro jadę do magika od włochów zobaczymy co podpowie.
    Czyli 136 KM (140CV CF2)

    Cytat Napisał Lukas166 Zobacz post
    Mianowicie na 3 i wzwyż biegach jak mocno depnę gaz to powyżej 3 tys obrotów mocno zamuli i zwolni po czym moc wraca i dalej już na obrotach jest ok. Dodam ,że jak to sie dzieje zapala się kontrolka świec
    Ehh.. dopiero co doczytałem z tą "kontrolką świec" powyżej 3 000 obrotów - gruszka od turbo może być tylko do wymiany, ponieważ następuje przeładowanie...

    Cytat Napisał Lukas166 Zobacz post
    moje pytanie czy da radę samemu wyczyścić (to co reguluje) bez ingerencji w samo turbo? I jak się do tego zabrać?
    .. albo turbo do czyszczenia (zapieczone sterowanie łopatkami geometrii) / lub regeneracji.

    Z doświadczenia (niestety przykrego) wiem, że czyszczenie samemu nie jest najlepszym rozwiązaniem. Jak to ktoś napisał na forum: "można samemu poprawnie rozebrać i złożyć turbo, ale czyszczenie może sprawić <<bicie>> na ośce wirnika ze względu na brak poprawnego jego wyważenia", przez co wirnik będzie ocierał o obudowę, a w konsekwencji doprowadzi to i tak do regeneracji turbo.
    Patrząc z perspektywy czasu, teraz bym się nie bawił w zabawę samemu, tylko od razu oddał do dobrego zakładu regenerującego turbiny - tę opcję Ci polecam.
    Alfa Romeo 166 3.2 V6 TI

    /Grzesiek

  4. #34
    Lukas166
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał grzgar Zobacz post
    Z doświadczenia (niestety przykrego) wiem, że czyszczenie samemu nie jest najlepszym rozwiązaniem. Jak to ktoś napisał na forum: "można samemu poprawnie rozebrać i złożyć turbo, ale czyszczenie może sprawić <<bicie>> na ośce wirnika ze względu na brak poprawnego jego wyważenia", przez co wirnik będzie ocierał o obudowę, a w konsekwencji doprowadzi to i tak do regeneracji turbo.
    Patrząc z perspektywy czasu, teraz bym się nie bawił w zabawę samemu, tylko od razu oddał do dobrego zakładu regenerującego turbiny - tę opcję Ci polecam.

    Chodziło mi o wyczyszenie samego sterowania ponieważ jak podmuchałem powietrzem w wężyk od gruchy to się przycinało.

  5. #35
    Użytkownik Alfa i Omega
    Dołączył
    08 2007
    Mieszka w
    WA
    Auto
    166 3.2 V6 TI
    Postów
    305

    Domyślnie

    Cytat Napisał Lukas166 Zobacz post
    Chodziło mi o wyczyszenie samego sterowania ponieważ jak podmuchałem powietrzem w wężyk od gruchy to się przycinało.
    Gruszkę możesz spróbować z rdzy oczyścić, ale i tak musisz całe turbo wyjąć, żeby ją odkręcić. Sama gruszka jest słabo rozbieralna, ale oczywiście da radę. Najwyżej podkupisz nową, z której dostępem jest ciężko, ale jak poszukasz, to na pewno znajdziesz.
    Alfa Romeo 166 3.2 V6 TI

    /Grzesiek

  6. #36
    Lukas166
    Gość

    Domyślnie

    Jutro zabieram się za wyjęcie turbo i wyczyszczeniem łopatek a przy okazji chciałem zaślepić egr żeby oszczędzić turbo po czyszczeniu i pytanie brzmi czy w mojej wersji silnikowej mogę i w którym mijscu najlepiej dać zaślepkę?

  7. #37
    Użytkownik Alfa i Omega
    Dołączył
    08 2007
    Mieszka w
    WA
    Auto
    166 3.2 V6 TI
    Postów
    305

    Domyślnie

    Czyli jednak zabierasz się za czyszczenie łopatek (rozebranie muszli turbiny) ?! Na dodatek sam?! Myślałem, że chcesz tylko wyczyścić gruszke ?! Turbo wyciągnąć i z powrotem zamontować to 3 godziny roboty. Ja bym na początek spróbował na Twoim miejscu czyszczenie/wymianę gruszki.

    Co do EGR, to proponuję zaślepienie tuż na kolektorze wydechowym, gdzie łączy się z egrem.
    Alfa Romeo 166 3.2 V6 TI

    /Grzesiek

  8. #38
    Lukas166
    Gość

    Domyślnie

    Turbo wyczyściłem , było zapieczone tak jak myślałem ,łopatki nie ruszały sie a teraz chodzi leciutko tylko pytanie czy sprężyna w gruszcze powinna tak mocno dociskać ten siłownik co chodzi? Jakie ciśnienie idzie na gruszkę żeby ruszyć łopatkami? (Bo kompresora nie mam a dmuchając w wężyk nie ruszało się). po wyczyszczeniu nic się nie zmieniło ale powodem może być uszkodzona gumowa rura wychodząca z turbo bo sparciała :-/ Jutro będzie nowa ,założę i zobaczymy, bo jeśli nie to to tylko overbost zostaje.

  9. #39
    Użytkownik Alfa i Omega
    Dołączył
    08 2007
    Mieszka w
    WA
    Auto
    166 3.2 V6 TI
    Postów
    305

    Domyślnie

    Tak, sprężyna (cięgno) w gruszce jest tak mocno naciągnięta. Przy już ok. 0,5 - 0,7 bara (nie licząc atmosferycznego, inaczej to 1,5 - 1,7) - niestety nie pamiętam dokładnie jak to wygląda - cięgno gruszki powinno już z niej wychodzić. Maksymalne wychylenie cięgna następuje przy 1 - 1,1 bara. Pozwala to na bezpieczne dostarczanie ciśnienia powietrza do silnika. Dopiero aż przy 1,5 bara następuje przeładowanie. Oczywiście, jeżeli było coś majstrowane przy cięgnie (wkręcane / wykręcane) to maksymalne wychylenie cięgna może odbywać się przy mniejszym / większym ciśnieniu.

    Overboostu w Twoim silniku nie ma (miałem ten sam silnik co Ty). W tym jest właśnie problem - przy overbooście sterowanie następuje na podstawie odczytu przez komputer ciśnienia doładowania, a nie tak jak w wersji 136 KM za pomocą podciśnienia wytworzonego przez zimną stronę turbiny (sterowanie mechaniczne).

    Jak już wspominałem wcześniej, zrób koniecznie logi na 3cim biegu, to podpowiemy jak się zachowuje ciśnienie w Twoim dolocie, wytworzone przez turbinę.
    Alfa Romeo 166 3.2 V6 TI

    /Grzesiek

  10. #40
    Użytkownik Alfa i Omega
    Dołączył
    09 2009
    Mieszka w
    wroclaw
    Auto
    alfa 166 2.4 jtd
    Postów
    376

    Domyślnie

    Cytat Napisał Lukas166 Zobacz post
    Turbo wyczyściłem , było zapieczone tak jak myślałem ,łopatki nie ruszały sie a teraz chodzi leciutko tylko pytanie czy sprężyna w gruszcze powinna tak mocno dociskać ten siłownik co chodzi? Jakie ciśnienie idzie na gruszkę żeby ruszyć łopatkami? (Bo kompresora nie mam a dmuchając w wężyk nie ruszało się). po wyczyszczeniu nic się nie zmieniło ale powodem może być uszkodzona gumowa rura wychodząca z turbo bo sparciała :-/ Jutro będzie nowa ,założę i zobaczymy, bo jeśli nie to to tylko overbost zostaje.
    Lukas166 gdy rozbierałeś turbinę rozdzielałeś stroną gorącą od zimnej, jeżeli tak w w jaki sposób, bo nie chcę nic uszkodzić u siebie.

Podobne wątki

  1. [159] Problem z wtryskami, cylindrami.
    Utworzone przez Rafu39 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 26-03-2015, 00:23
  2. Przekładka silnika problem z wtryskami
    Utworzone przez Olex w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 22-02-2015, 16:44
  3. Problem z wtryskami
    Utworzone przez GPrzemek101 w dziale 156
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 04-05-2014, 21:55
  4. Muli powyżej 3tys obr!!!
    Utworzone przez hubus20 w dziale 156
    Odpowiedzi: 18
    Ostatni post / autor: 22-10-2012, 18:36
  5. [33] AR 33 1.7 16V problem z wtryskami
    Utworzone przez JaśnieWaćPan w dziale 33/164
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 23-05-2010, 22:06

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory