Strona 1 z 4 1234 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 31

Temat: Punkty mocowania haka holowniczego

  1. #1
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Rolin
    Dołączył
    01 2009
    Mieszka w
    Sosnowiec
    Auto
    była AR 166 2.4JTD CF3
    Postów
    371

    Domyślnie Punkty mocowania haka holowniczego

    szykuje się do zamocowania haka holowniczego do mojej Alfy, a ze względu, że potrzebuję go tylko raz mam zamiar zrobić go samemu. Wydaje mi się, że widziałem gdzieś kiedyś fabryczne rysunki z punktami mocowania haka do karoserii, jednak nie mogę ich nigdzie znaleźć. Może ktoś z Was widział albo ma takie rysunki. Będę wdzięczy za pomoc.

    Pozdrawiam
    R

  2. #2
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    10 2011
    Mieszka w
    Kalisz
    Auto
    alfa romeo 166 2.5 v6 2004. 159 2.4 jtd sw 2006
    Postów
    572

    Domyślnie

    zaczynasz od wybebeszenia bagażnika łącznie ze zmieniarką i akumulatorem i podstawą a z prawej demontujesz wyjkę od alarmu .dywaniki, koło wywalasz .zdejmujesz zderzak miejsca montażowe są przygotowana znajdują się po lewej pod aku (2 śruby) po prawej tak samo vis a vis a pod kołem 4 szt . generalnie do montażu potrzebne są 2 osoby i dobre 8 godzin to samo z wiązką wywalić trzeba siedzenie i półkę osłony plastikowe bagażnika . i nie da się tego przeprowadzić szybko ze względu na mnóstwo rzeczy do demontażu . ja kupiłem oryginalny hak brinksa i specjalną wiązkę z komputerem od świateł do 166 , jeżeli będą ci mechaniory mówić, że można się podpiąć na krótko to możesz ich od razu pierdol..ć.

    a jak będziesz montował zderzak to będziesz musiał podciąć piankę oraz sam zderzak
    Ostatnio edytowane przez mikell0 ; 17-03-2013 o 16:12

  3. #3
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar marek230482
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Strzelin
    Auto
    166 3.0V6, gtv 2,0TS, brera V6
    Postów
    12,603

    Domyślnie

    Po pierwsze rysunki gdzie co i jak są w instrukcji. Po drugie nie zajmuje to aż 8h i nie trzeba dwóch. Mi wystarczyło 5 samemu a za drugim razem już prawie połowę A po trzecie komputera też nie musisz kupować bo kosztuje sporo tylko trochę przekaźników....... na skręta bezpośrednio faktycznie się nie da

    Chcesz zrobić sam? Trochę się narobisz ale jeżeli chcesz to Ci zwymiaruję wszystkie elementy dokładnie. Mam kompletny hak zdemontowany obecnie więc wszystko leży na półeczce. Fakt, to proste blaszyska więc idzie prawie wszystko dorobić. Jak masz dostęp do grubych blach (10 i więcej mm), dobra "gitara" i spawareczkę to dasz radę. Jest to towar deficytowy a oryginał cena kosmos.

    Ogólnie mocowanie haka w 166 polega za zapięciu się za ramę w rogu auta, wnękę koła i belkę tylną. Zderzak faktycznie trzeba nieco podciąć ale nie ma tragedii. Wygląda całkiem zgrabnie. O tak:
    Załączone obrazy Załączone obrazy Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	IMAG0093.jpg
Wyświetleń:	329
Rozmiar:	143.4 KB
ID:	89138  
    Ostatnio edytowane przez marek230482 ; 17-03-2013 o 17:44

  4. #4
    Użytkownik Znawca Avatar Dawid_Zielu
    Dołączył
    08 2010
    Auto
    Alfa Romeo 166 FL 2,4 JTD 20V Sportronic '03
    Postów
    1,277

    Domyślnie

    co prawda nie przyglądałem się za bardzo, lecz u mnie wygląda jakby zamiast tylnej oryginalnej belki była wstawiona belka z hakiem, wygląda to na oryginał, przez co nie ma możliwości wkręcania haka do holowania.
    Alfa Romeo - "bez serca bylibyśmy jedynie maszynami"

  5. #5
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar marek230482
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Strzelin
    Auto
    166 3.0V6, gtv 2,0TS, brera V6
    Postów
    12,603

    Domyślnie

    Nie bardzo rozumiem wrzuć foto jak to u Ciebie wygląda? Co rozumiesz przez stwierdzenie że nie ma możliwości wkręcania haka?

    - - - Updated - - -

    Tak wygląda integralna część. Czyli adapter który przykręca się do belki tylnej i część wnęki koła. Do tego się przykręca jeszcze boczne ramiona które łapią za naroża ramy auta. A w tych widełkach umieszcza się hak. I te widełki z gniazdem tylko wystają (na nie musi być wycięcie. Reszta jest schowana pod osłonami podwozia.
    Załączone obrazy Załączone obrazy Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	2013-03-17 18.26.30.jpg
Wyświetleń:	247
Rozmiar:	63.9 KB
ID:	89168   Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	2013-03-17 18.27.08.jpg
Wyświetleń:	279
Rozmiar:	45.4 KB
ID:	89169  

  6. #6
    Użytkownik Znawca Avatar Dawid_Zielu
    Dołączył
    08 2010
    Auto
    Alfa Romeo 166 FL 2,4 JTD 20V Sportronic '03
    Postów
    1,277

    Domyślnie

    źle się wyraziłem, mam założony hak podobnego typu jak w poniższym filmie



    zaczep haka dla przyczepki jest na belce, a ta belka blokuje dostęp do gwintu na ten wkręcany hak "oczkowy". Chyba teraz wyraziłem się jasno.
    Alfa Romeo - "bez serca bylibyśmy jedynie maszynami"

  7. #7
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar marek230482
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Strzelin
    Auto
    166 3.0V6, gtv 2,0TS, brera V6
    Postów
    12,603

    Domyślnie

    Znaczy się masz pod zderzakiem dodatkową belę??? Taką szeroką że aż przysłania Ci otwór po prawej stronie do wkręcania oczka holowniczego????

    Mocowanie musisz mieć takie jak ja dałem na zdjęciu bo punkty mocowania wszystkie 166 mają te same. Jedynie inaczej może być zbudowana głowica do wpinania haka. Albo może jest na stałe, nie ważne.

    - - - Updated - - -

    Patrzę właśnie w instrukcję i nie wynika z niej jasno jaki kształt powinien mieć hak. Czy belkę jak u Ciebie Dawid czy taką konstrukcję stalową jak u mnie. Nie wiem co tu bardziej pod oryginał podchodzi. Na pewno musisz mieć wpiętą konstrukcję haka w te same punkty mocujące, a tego za pomocą jednej belki zrobić się nie da. Otwory są w różnych miejscach szeroko rozstawione i na różnych poziomach. Idea jest taka że hak ma ciągnąć za całą dupę a nie tylko za pas czy punkty. I generalnie po złożeniu tych wszystkich klocków to ma ręce i nogi. Pasuje jak ulał. Nawet tej pianki pod zderzakiem docinać nie trzeba. Tylko zderzaka kawałek. Ale to wina tej nazwijmy to głowicy. Ma proste widełki (jak na moim zdjęciu) a powinna mieć je wykorbione trochę albo takie jak na filmiku Dawida.

  8. #8
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar jarzit
    Dołączył
    03 2009
    Mieszka w
    Grudziądz
    Auto
    była Alfa Romeo 166 2.0TB V6 Turbo 205PS jest służbówka i szukam
    Postów
    111

    Domyślnie

    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	593022881.jpg
Wyświetleń:	115
Rozmiar:	97.8 KB
ID:	89189

    Nie ma żadnej belki w bosalu. Zdjąć trzeba zderzak i osłonę. Wypatroszyć bagażnik do gołych blach. Mocuje się to we wnęce koła zapasowego i za boczkami w bagażniku. Najgorsze to rozbiórka wnętrza i montaż ponowny by nic nie skrzypiało w kufrze. Elektryka to moduł lub rzeźba z przekaźnikami. Ogólnie hak jest drogi dość do 166. Kupowałem od nich w 2009r za kwotę 450zł.
    http://allegro.pl/bosal-nowy-hak-hol...098415283.html

    - - - Updated - - -

    A Ty masz JTD to powinieneś mieś wyprowadzoną instalację elektryczną do haka i masz wygrane w tej części.

  9. #9
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar marek230482
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Strzelin
    Auto
    166 3.0V6, gtv 2,0TS, brera V6
    Postów
    12,603

    Domyślnie

    Mam dokładnie to samo.
    Jeżeli chodzi o wyprowadzenie do modułu haka to teoretycznie jest gniazdo w tylnym lewym rogu pod bezpiecznikami ale niestety u mnie nie działało A na przekaźnikach robi się to migusiem.

    - - - Updated - - -

    Szczerze to nie wiem co tyle siana kosztuje.... chyba tylko ta naklejka z homologacją..... To zwykłe dziadowskie blaszyska. Mogę zrobić dokumentację techniczną na ten hak i każdy sobie zrobi a naklejkę to przełożyć z jakiegoś rzęcha

  10. #10
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Rolin
    Dołączył
    01 2009
    Mieszka w
    Sosnowiec
    Auto
    była AR 166 2.4JTD CF3
    Postów
    371

    Domyślnie

    Cytat Napisał marek230482 Zobacz post
    Mam dokładnie to samo.
    Jeżeli chodzi o wyprowadzenie do modułu haka to teoretycznie jest gniazdo w tylnym lewym rogu pod bezpiecznikami ale niestety u mnie nie działało A na przekaźnikach robi się to migusiem.

    - - - Updated - - -


    Szczerze to nie wiem co tyle siana kosztuje.... chyba tylko ta naklejka z homologacją..... To zwykłe dziadowskie blaszyska. Mogę zrobić dokumentację techniczną na ten hak i każdy sobie zrobi a naklejkę to przełożyć z jakiegoś rzęcha

    no to poproszę o rysunki mam wycinarkę plazmową i cały przekrój blach tak więc mogę sobie zrobić co chcę, kule do haków kupiłem na złomie 3 i coś na pewno podpasuje. Generalnie chcę to rozwiązać tak, żeby nie ciąć zderzaka i jeśli tylko się uda to po odkręceniu kuli założyć tą dużą plastikową osłonę pod zderzak tak żeby na wierzchu nic nie było widać.

Podobne wątki

  1. W poszukiwaniu haka holowniczego
    Utworzone przez waldemar w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 12-11-2013, 10:02
  2. demontaż modułu od haka holowniczego
    Utworzone przez olaf w dziale 147
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 29-08-2013, 11:23
  3. Montaż haka holowniczego w 156 SW?
    Utworzone przez _michal_ w dziale 156
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 10-08-2013, 10:19
  4. [145] Punkty mocowania wydechu w 145 1.4 TS '99.
    Utworzone przez Marian Muh w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 02-09-2012, 23:52

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory