Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 15

Temat: Nie kręci rozrusznikiem, falowanie obrotów, błędna temperatura zewnętrzna V6

  1. #1
    Użytkownik Embrion Avatar klon
    Dołączył
    08 2013
    Mieszka w
    kłodzko
    Auto
    ALFA GT 3.2 V6 240 KM :D
    Postów
    12

    Domyślnie Nie kręci rozrusznikiem, falowanie obrotów, błędna temperatura zewnętrzna V6

    witam serdecznie,jestem na tym forum nowy ale to juz moja 4 alfa, ale tak naprawde pierwsza prawdziwa bo z silnikiem v6
    mam następujący problem....
    1-bez żadnych oznak zuzycia rozrusznika auto po moim wyjsciu ze sklepu poprostu juz nie zakręciło rozrusznikiem,prad w aucie jest ale rozrusznik w ogole sie nie odzywa(tak jak by go nie było)mase sprawdzilem ale to nie to-gdzie szukać? dodam ze odpalełem ją na "pych"wrrrr.... ale ona jest ciężka!
    2-tak juz ją kupiłem-silnik jak sie rozgrzeje zaczyna lekko falowac na obrotach,moc jak i obroty podczas jazdy jest wszyskto ok,tylko czuć to na wolnych obrotach,poprzedni właściciel mówi że może to być kalibracja przepustnicy,albo jakiś czujnik temp itp....kable,swiece, nawet rozrząd na blokadach był sprawdzony i to jest ok, dodam ze poprzedni wlasciciel wymieniał tez na oryginalną -sode lambda
    3-gdzie szukać jakiegos czujnika termometra....oszukuje mi termometr i cały czas pokazuje temp na minusie(troche mnie to denerwuje i chce miec wszystko idealnie)
    pozdrawiam i z góry dziękuję za jakieś porady-dodam że jest to moje pierwsze auto w życiu v6 i tylko w gre wchodziła alfa...wczesniej mialem tylko diesle alfy 147,156

  2. #2
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar rafal0717
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Nieporęt
    Auto
    Alfa Romeo 166 2.4jtd 136KM 99r, 166 3.0 V6 FL
    Postów
    630

    Domyślnie

    czujnik temperatury masz w lusterku kierowcy. Od spodu będziesz go widział.

  3. #3
    Użytkownik Embrion Avatar klon
    Dołączył
    08 2013
    Mieszka w
    kłodzko
    Auto
    ALFA GT 3.2 V6 240 KM :D
    Postów
    12

    Domyślnie

    ok dzieki za podpowiedz,zaraz popatrze co jest z nim grane

  4. #4
    Użytkownik Rowerzysta Avatar REIJO-AR166
    Dołączył
    04 2006
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    166 3.0 V6 24V - poprzednio była AR 155 2.0 TS 16V
    Postów
    272

    Domyślnie

    a.d 2 - nieszczelny dolot - przepływomierz-zasyfiona przepustnica- sonda lambda- dziurawy wydech...

  5. #5
    Użytkownik Świeżak Avatar misio1
    Dołączył
    01 2012
    Mieszka w
    Krasnobród LZA /Piaseczno
    Auto
    AR166 3.0 Sporttronic 2004r, AR147 1.6TS 105KM
    Postów
    135

    Domyślnie

    Nie polecam zapalania na pych. Jak Ci pasek przeskoczy pasek to będzie 24 zawory do wymiany i dwie głowice do zrobienia. Rozrusznik można sprawdzić podłączając go na krótko do akumulatora. Podłączałeś ją pod kompa? Trzeba zacząć od sprawdzenia błędów.

  6. #6
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar marek230482
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Strzelin
    Auto
    166 3.0V6, gtv 2,0TS, brera V6
    Postów
    12,603

    Domyślnie

    Ad.1
    Prawdopodobnie bendix alebo jego styki padły. Musisz podać napięcie bezpośrednio na stojan i sprawdzić czy rozrusznik działa. Jak tak to sprawdzasz bendix. Aż wyeliminujesz wszystko.

  7. #7
    Użytkownik Embrion Avatar klon
    Dołączył
    08 2013
    Mieszka w
    kłodzko
    Auto
    ALFA GT 3.2 V6 240 KM :D
    Postów
    12

    Domyślnie

    Dzięki za podpowiedz,jutro rano jestem umowiony z dobrym elektrykim i myślę że wszystko będzie ok, sprawdzi mi przy okazji na komp wszystko co mozliwe,pozdrawiam!

  8. #8
    Użytkownik Romeo Avatar konrad251
    Dołączył
    10 2012
    Mieszka w
    Leżajsk / Dublin
    Auto
    166 - Była
    Postów
    873

    Domyślnie

    Koledzy Ci tu wszystko powiedzieli skoro auto nie kręci a jest prąd to juz sam odpowiedziałeś ze rozrusznik tym bardziej ze na pych odpalił
    powinieneś od razu do mechaniora jechać i próbować reanimować ten rozrusznik bądź kupić nowy

    Falowanie obrotów najczęściej wywołuje przepływka
    odepnij ją i zobaczysz reakcje - brak jej odznacza uszkodzoną przepływkę czyli juz masz przyczynę
    dalej jeśli auto "szaleje" po odpięciu przepływki czyli jest ona sprawna musisz sprawdzić dolot (szczególnie te kolanka/harmonijka z racji wieku ulegaja zniszczeniu)-sciąg to i przejrzyj dokładnie

    No a dalej to juz tylko najlepiej zainwestować w kabelek do kompa, sciągnąc program (Fiat ECU Scan) bądź podjechać do jakiegoś mechaniora co Cie nie skroi za sprawdzenie błędów

  9. #9
    Użytkownik Embrion Avatar klon
    Dołączył
    08 2013
    Mieszka w
    kłodzko
    Auto
    ALFA GT 3.2 V6 240 KM :D
    Postów
    12

    Domyślnie

    ok dzieki juz wiem wiecej na ten temat,a teraz najwazniejsze i prosze znowu o pomoc....okazało sie że jest to oczywiście rozrusznik a nie żadna elektryka, teraz mam pytanie jak go najlepiej wyciągnać mechanik powiedział mi ze pierwszy raz taki silnik widzi i jego zdaniem to najlepiej jest silnik wyciągnąć zeby ten rozrusznik wykręcić,także od razu od niego uciekłem i pytanie jak najlepiej się do niego dobrać bo jest w nieciekawym miejscu delikatnie mówiąc

  10. #10
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar marek230482
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Strzelin
    Auto
    166 3.0V6, gtv 2,0TS, brera V6
    Postów
    12,603

    Domyślnie

    hehehehe to jest najciekawsze ten rozrusznik znalazł się w tak ujowym miejscu ponieważ busso swój rodowód ma z aut tylnonapędowych z silnikiem montowanym wzdłużnie. A jak trzeba było go obrócić poprzecznie to już się nie wysilili z przeróbkami
    Rozrusznik masz na trzech śrubach. Dwie zmęczysz od spodu. Oczywiście będzie cholernie ciężko. Ale to i tak nic w porównaniu z górną musisz kupić klucz 13 oczkowy "w bananie" czy bumerangu (różnie to piszą). Wybebeszyć pod maską co się da żeby tam sięgnąć i nurkując od koła kierowcy maksymalnie wyciągnięty albo nawet położony na aucie wpychasz tam łapę. Tak, wpychasz. Będzie tak mało miejsca że łapa bankowo pokancerowana, wszystkie mięśnie bolą od sięgania i ruch kluczem masz zaledwie po ząbku. Czyli kilka stopni. A że gwint długi...... No mi pierwszym razem zajęło odkręcenie tej jednej śruby 40min..... Kolejnym razem nie było dużo lepiej..... I radzę klucz do ręki przywiązać bo często wypada i musisz wyłazić z pod maski pod auto wyciągasz go dołem. Wkładanie jeszzcze gorsze żeby trafić w gwint....
    Powodzenia i cierpliwości - przyda Ci się

Podobne wątki

  1. Temperatura zewnętrzna 60 st c i problem z ogrzewaniem
    Utworzone przez mikell0 w dziale 166
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 31-01-2013, 21:53
  2. zafałszowana temperatura zewnętrzna
    Utworzone przez Topss w dziale 156
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 20-12-2012, 18:45
  3. [164] Falowanie obrotów 3.0 V6 12V
    Utworzone przez Stefan116 w dziale 33/164
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 03-07-2012, 17:19
  4. [155] falowanie obrotów
    Utworzone przez NERO2287 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 24
    Ostatni post / autor: 09-11-2010, 16:55
  5. [146] Nie odpala!! w ogóle nie kręci rozrusznikiem...
    Utworzone przez GladArk146 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 16-08-2009, 13:02

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory