Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 17
Wyświetlany wątek znajduje się w dziale 33/164 - Te dwa modele były produkowane na przełomie lat 80. i 90. Alfa Romeo 33 posiadała silniki typu Boxer, które dziś są wykorzystywane m.in. w Subaru i Porsche. Alfa 164 to z kolei pierwsza duża limuzyna produkowana za kadencji FIAT-a. Oba samochody posiadały napęd na przednią oś, a w najmocniejszych wersjach - na obie osie.
  1. #1
    dosman
    Gość

    Domyślnie [33] Rozrząd i zapłon - źle ustawiłem

    Narobiłem sobie bigosu, nie sprawdziłem znaków przed zmianą rozrządu. Ustawiłem wg znaków i przy odpalaniu poszedł ogień z kolektora. Ratujcie mnie i moją "alkę".
    Niech mi ktoś napisze jak Abel krowie co mogę zrobi aby to zadziałało-PROSZĘ

    alfa33 1.7 8 zaworów

  2. #2
    Moderator Romeo Avatar 75andrew155
    Dołączył
    05 2006
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    155 V6 1996 .r 155V6 1995r 3.0 12V
    Postów
    9,485
    Podziękowania za post / Lubię to
    Czas spędzony na forum
    149 d 21 h 45 m

    Domyślnie

    sprawdz czy wszystkie znaki pokrywają się pod osłoną rozrządu i na kole zamachowym z ustawieniem aparatu rozrządu jeśli taki jest

    Alfa Romeo 75 Turbo 1987
    alfa Romeo 75 Turbo America 1990
    Alfa Romeo Giulietta 1.6 1983
    Alfa Romeo 145 1.4 boxer 1997
    Alfa Romeo 155 V6 1996
    Alfa Romeo 155 V6 1993 3.0 12V przekładka do 1.8 8v 1995

  3. #3
    dosman
    Gość

    Domyślnie

    znaki na kole zgadzają się ze znakami rozrządu.
    Jak mam ustawić aparat zapłonowy aby się dalej coś zgadzało to tego nie wiem.
    Proszę o opis gdzie sąznaki na aparacie itp.
    i skąd ten wybuch w kolektor??????
    Jeszcze jedno- jeśli znaki na kołach się zgadzają to na co ma patrzeć palec rozdzielacza.
    i jaka jest kolejność zapłonu-sam już nie wiem o co pytać.

  4. #4
    Moderator Romeo Avatar 75andrew155
    Dołączył
    05 2006
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    155 V6 1996 .r 155V6 1995r 3.0 12V
    Postów
    9,485
    Podziękowania za post / Lubię to
    Czas spędzony na forum
    149 d 21 h 45 m

    Domyślnie

    Cytat Napisał dosman
    Jeszcze jedno- jeśli znaki na kołach się zgadzają to na co ma patrzeć palec rozdzielacza
    Powinien wskazywać zapłon pierwszego cylindra

    Alfa Romeo 75 Turbo 1987
    alfa Romeo 75 Turbo America 1990
    Alfa Romeo Giulietta 1.6 1983
    Alfa Romeo 145 1.4 boxer 1997
    Alfa Romeo 155 V6 1996
    Alfa Romeo 155 V6 1993 3.0 12V przekładka do 1.8 8v 1995

  5. #5
    dosman
    Gość

    Domyślnie

    Ręce mi opadają, znaki się zgadzają, Pierwszy tłok jest w najwyższym położeniu i w tym miejscu jest iskra natym tłoku i dalej wali jak z moździeża. Może ktoś mi poda jakiś rysunek z opisem jak mają by załżone przewody kolejno na zapłonie itp :>>>

  6. #6
    Moderator Romeo Avatar 75andrew155
    Dołączył
    05 2006
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    155 V6 1996 .r 155V6 1995r 3.0 12V
    Postów
    9,485
    Podziękowania za post / Lubię to
    Czas spędzony na forum
    149 d 21 h 45 m

    Domyślnie

    KLIK Poszukaj w tym dziale jest gdzieś nawet rysunek

    Alfa Romeo 75 Turbo 1987
    alfa Romeo 75 Turbo America 1990
    Alfa Romeo Giulietta 1.6 1983
    Alfa Romeo 145 1.4 boxer 1997
    Alfa Romeo 155 V6 1996
    Alfa Romeo 155 V6 1993 3.0 12V przekładka do 1.8 8v 1995

  7. #7
    dosman
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał 75andrew155
    KLIK Poszukaj w tym dziale jest gdzieś nawet rysunek

    am na mój temat nie ma nic ((

  8. #8
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    08 2006
    Mieszka w
    chełm
    Auto
    33 16V
    Postów
    556
    Podziękowania za post / Lubię to
    Czas spędzony na forum
    1 d 10 h 2 m

    Domyślnie

    Przewody 1-3-2-4. Ustawiasz rozrząd według znaków( zakładam że tak zrobiłeś , jeżeli nie skorzystaj z opcji "szukaj" na pewno jest opisane). Potem ustawiasz wał na znak "T" i w tym miejscu ma być ustawiony znak na podstawie aparatu zapłonowego ( będzie to po prostu kreska na krawędzi) na przeciwko środka palca rozdzielacza.

    Ustawiasz tak i ma być git. odpalasz auto, jakaś jazda próbna potem kontrola czy zapłon dalej jest na znakach( jeśli nie to poprawka) i gotowe.
    2xIMOLA; 33 16V;164 3.0 12V ;155 V6 - było
    33 16V- aktualny biały obiekt do dopieszczenia
    www.LKAR.pl - Lubelski Klub Alfa Romeo

  9. #9
    dosman
    Gość

    Domyślnie pilnie proszę nadal

    Cytat Napisał qdlacz007
    Przewody 1-3-2-4. Ustawiasz rozrząd według znaków( zakładam że tak zrobiłeś , jeżeli nie skorzystaj z opcji "szukaj" na pewno jest opisane). Potem ustawiasz wał na znak "T" i w tym miejscu ma być ustawiony znak na podstawie aparatu zapłonowego ( będzie to po prostu kreska na krawędzi) na przeciwko środka palca rozdzielacza.

    Ustawiasz tak i ma być git. odpalasz auto, jakaś jazda próbna potem kontrola czy zapłon dalej jest na znakach( jeśli nie to poprawka) i gotowe.

    jeśli mam pierwszy tłok w najwyższej pozycji to czy w tym miejscu powinien być znak " T " ?? i iskra na pierwszym? :cry:

  10. #10
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    08 2006
    Mieszka w
    chełm
    Auto
    33 16V
    Postów
    556
    Podziękowania za post / Lubię to
    Czas spędzony na forum
    1 d 10 h 2 m

    Domyślnie

    znak "T" powinien być iskra nie bo iskra ma wyprzedzenie. Ale zrób tak jak napisałem, najpierw rozrząd ustaw, potem zgrywasz znak "T" ze znakiem na podstawie aparatu zapłonowego i środkiem palca rozdzielacza. I powinno być OK. Ustawiłeś dobrze rozrząd??????? Jak masz pierwszy tłok w górze , wtedy dokładnie ustaw znak "T" potem ustaw aparat zapłonowy tak jak wyżej pisałem i w tym miejscu gdzie jest palec tam powinien byś przewód pierwszego tłoka i potem zgodnie z kierunkiem wskazówek zegara zakładasz kolejno przewody 3-2-4. Rozumiem że wiesz który cylinder jest który w kolejności :d jak by nie to poniżej schemat :d

    1 3
    | |

    | |
    2 4 >>>tył auta


    jeżeli tak zrobisz i nie zadziała,zamień przewody miejscami : przewód 1 z 4 i przewód 2 z 3.
    2xIMOLA; 33 16V;164 3.0 12V ;155 V6 - było
    33 16V- aktualny biały obiekt do dopieszczenia
    www.LKAR.pl - Lubelski Klub Alfa Romeo

Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Informacje o temacie

Users Browsing this Thread

Aktualnie 1 użytkownik(ów) przegląda ten temat. (0 zarejestrowany(ch) oraz 1 gości)

Podobne wątki

  1. [164] Co może opóźniać zapłon ?
    Utworzone przez Xofer w dziale 33/164
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 28-05-2012, 19:38
  2. czy mógł sie przestawic zapłon??
    Utworzone przez DARCO w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 12-08-2009, 10:43
  3. [33] Zapłon się przestawia?
    Utworzone przez DaniioDTB w dziale 33/164
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 05-08-2009, 11:20
  4. [33] jak wyregulować zapłon, gaźniki i gaz??
    Utworzone przez kwazi33 w dziale 33/164
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 20-07-2009, 21:11
  5. [155] zapłon
    Utworzone przez Łukasz155TS w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post / autor: 19-06-2008, 21:04

Tagi dla tego tematu

Tagi użytkowników

jak ustawic rozrzad t-25

jak ustawić rozrzad w t25

jak się ustawia rozrząd w t25

zapłon w t25

ustawianie rozrządu w t25

jak wyregulować zawory w t 25

jak wyregulowac zawory subaru

jak ustawic rozrzad t25

ustawienie palca zaplonu alfa 33

ustawianie rozrządu t25

jak regulowac zawory w t 25

schemat rozrządu t-25

jak ustawicrozżąd t25

jak ustawic rozrzad t 25

jak przyspieszyc zaplon wT25

schemat rozrządu t 25

jka ustawic zawory w t25

ustawianie zapłonu w t 25 schemat

t25 jak ustawic zaplon

Zakładki

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
regeneracja wtryskiwaczy kraków - regeneracja turbosprężarek warszawa - regeneracja turbosprężarek mielec - Amortyzatory