Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 30
Wyświetlany wątek znajduje się w dziale 33/164 - Te dwa modele były produkowane na przełomie lat 80. i 90. Alfa Romeo 33 posiadała silniki typu Boxer, które dziś są wykorzystywane m.in. w Subaru i Porsche. Alfa 164 to z kolei pierwsza duża limuzyna produkowana za kadencji FIAT-a. Oba samochody posiadały napęd na przednią oś, a w najmocniejszych wersjach - na obie osie.
  1. #1
    ViP Dwusuwowiec Avatar Wodzu33
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    Suwałki
    Auto
    AR 164 '98 2.0TS 8v
    Postów
    136
    Podziękowania za post / Lubię to
    Czas spędzony na forum
    3 d 13 h 58 m

    Domyślnie Biały nalot pod korkiem oleju

    Witam ostatnio zauważyłem biały nalot pod korkiem oleju, spadło też ciśnienie oleju. Jest niecałe 2 i nie wzrasta po dodaniu gazu przy zimnym i ciepłym silniku. Dzisiaj odebrałem auto od mechanika po wymianie uszczelki pod głowicą. Ciśnienie dalej wskazuje 1,5. Nie wiem czy nalot zniknie. Płyn chłodniczy jest czysty. Silnik pracuje równo ma też normalną moc. Co to może być?

  2. #2
    przem_ar33
    Gość

    Domyślnie

    Z tego co mi mówiono nalot się robi jak jeździsz krótkie trasy,jak silnik ma większą pojemność to powinien się nagrzewać a na krótkich trasach tego nie robi więc od czasu do czasu powinno się w przejechać dłuższy kawałek.Nie wiem ile w tym prawdy

  3. #3
    ViP Dwusuwowiec Avatar Wodzu33
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    Suwałki
    Auto
    AR 164 '98 2.0TS 8v
    Postów
    136
    Podziękowania za post / Lubię to
    Czas spędzony na forum
    3 d 13 h 58 m

    Cool

    Opisane objawy pokazały się tydzień po zmianie oleju na ten sam co poprzednio 10w40 mobil super s, może to wina oleju? Słyszałem, że ten olej jest często podrabiany, może to jest przyczyną ? Wkurzony ostro jestem, bo wydałem na wymianę uszczelki i inne graty z tym związane ponad 8 stów i wróciłem do punktu wyjścia

  4. #4
    Użytkownik Dwusuwowiec
    Dołączył
    10 2009
    Mieszka w
    Żębocin Krakow Kempten DE
    Auto
    AR Spider 2.0 V6 TB
    Postów
    145
    Podziękowania za post / Lubię to
    Czas spędzony na forum
    10 h 44 m

    Domyślnie

    tak prawda ale kolega autko odebrał właśnie od mechanika więc napewno przy wymianie uszczelki głowicy jakieś krople wody (płynu) ściekły do komory olejowej i tera to paruje . wiec nic nie pozostaje tylko wyczyscić i obserwowac co się dzieje dalej

    ---------- Post dodany o godzinie 22:39 ---------- Poprzedzający go post został napisany o godzinie 22:35 ----------

    a to zmienia fakt wiec nic nie pozostaje jak zrobić test szczelności. a co do mobila to nie polecam

  5. #5
    Moderator Romeo Avatar Majkel
    Dołączył
    10 2005
    Mieszka w
    Koszalin, Gdynia
    Auto
    Alfa Romeo Spider 916 1.8 16V
    Postów
    2,722
    Podziękowania za post / Lubię to
    Czas spędzony na forum
    27 d 8 h 35 m

    Domyślnie

    Wytrzyj korek, i pojeździj trochę. Sprawdzaj stan płynu chłodniczego czy nie ubywa. Jeżeli ucieka, tzn, że dostaje się do oleju i robi się masło. Wówczas czeka Cię druga runda wymiany uszczelki . Czy przy wymianie uszczelki głowica była planowana?
    Alfa Romeo Spider 916 1.8 16V
    Alfa Romeo 156 Crosswagon Q4

    Wcześniej:
    Alfa Romeo 166 3.0 V6
    Alfa Romeo 147 1.9 8V JTD
    Lancia Delta 1.8 8V
    Alfa Romeo 156 SW 1.8 16V M1.5.5
    Alfa Romeo 164 2.5 TD VM
    Alfa Romeo 146 1.6 Boxer
    Lancia Dedra Kombi 1996 1,6 MPI
    Alfa Romeo 155 2.5 V6
    Alfa Romeo 33 1.7 Boxer

  6. #6
    ViP Dwusuwowiec Avatar Wodzu33
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    Suwałki
    Auto
    AR 164 '98 2.0TS 8v
    Postów
    136
    Podziękowania za post / Lubię to
    Czas spędzony na forum
    3 d 13 h 58 m

    Domyślnie

    Tak była planowana. Muszę teraz pojeździć i zobaczyć czy będzie dalej ten nalot, martwi mnie tylko ,że wskazówka ciśnienia oleju dalej stoi przy ok 1,6 i ani drgnie.

  7. #7
    Moderator Romeo Avatar Majkel
    Dołączył
    10 2005
    Mieszka w
    Koszalin, Gdynia
    Auto
    Alfa Romeo Spider 916 1.8 16V
    Postów
    2,722
    Podziękowania za post / Lubię to
    Czas spędzony na forum
    27 d 8 h 35 m

    Domyślnie

    To akurat nie jest żaden wyznacznik. U mnie wskazówka oleju prawie wogóle nie reaguje na pedał gazu i pokazuje dziwne wartości ciśnienia oleju(2 bary po odpaleniu rano). Te czujniki puszkowe nie należą do najlepszych i czasem przyprawiają właściciela auta od drżenie kolan
    Alfa Romeo Spider 916 1.8 16V
    Alfa Romeo 156 Crosswagon Q4

    Wcześniej:
    Alfa Romeo 166 3.0 V6
    Alfa Romeo 147 1.9 8V JTD
    Lancia Delta 1.8 8V
    Alfa Romeo 156 SW 1.8 16V M1.5.5
    Alfa Romeo 164 2.5 TD VM
    Alfa Romeo 146 1.6 Boxer
    Lancia Dedra Kombi 1996 1,6 MPI
    Alfa Romeo 155 2.5 V6
    Alfa Romeo 33 1.7 Boxer

  8. #8
    gruby164
    Gość

    Domyślnie

    Wodzu33 wymien filter oleju na taki jak ma byc wg katalogow i moze sie temat skonczyc. Ja jak skladalem moj silnik to wyslalem mojego szefa zeby kupil mi filtr, a on kupił filtr do Alfy poprostu. Walczyłem dwa tygodnie z tym. Już miałem rozbierać miskę, żeby pompę podkręcić, ale tak mnie tknęło. Jako, ze o 20 wieczorem nie kupie nowego filtra, wiec poszedłem do magazynku i patrze jakie mam.
    Pasują OP525 (opel,fiat,mazda) i od poldka. Mowie: "I tak będę rozbierał motor to ten od Poldka założę "

    Po założeniu filtra od poloneza problem znikł nagle ciśnienie po odpale 6,5 bar po zagrzaniu od 1 bara na wolnych do 5 barów przy 3 tys.

    Wiecie panowie ten czujnik ciśnienia oleju kosztuje 36 pln, ale warto zmierzyć sobie ciśnienie zwykłym wskazówkowym zegarkiem.
    Można zrobić sobie traki w domu niskim nakładem. Wystarczy manometr od butli acetylenowej i waz hamulcowy ,ten giętki metalowo gumowy
    One maja tez takie gwinty jak czujniki oleju
    Ostatnio edytowane przez Majkel ; 10-10-2009 o 10:14 Powód: interpunkcja

  9. #9
    Moderator Romeo Avatar 75andrew155
    Dołączył
    05 2006
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    155 V6 1996 .r 155V6 1993r 3.0 12V
    Postów
    9,320
    Podziękowania za post / Lubię to
    Czas spędzony na forum
    140 d 21 h 32 m

    Domyślnie

    Cytat Napisał gruby164 Zobacz post
    Wiecie panowie ten czujnik ciśnienia oleju kosztuje 36 pln,
    Ten czujnik oleju kosztuje 160 zł nie myl go z czujnikiem braku cisnienia oleju od kontrolki awarii

    Biały nalot ma prawo się tworzyć w skrzyni korbowej silnika tylko wtedy gdy używamy oleju mineralnego lub słabego półsyntetyka
    Ostatnio edytowane przez 75andrew155 ; 10-10-2009 o 13:11

    Alfa Romeo 75 Turbo 1987
    alfa Romeo 75 Turbo America 1990
    Alfa Romeo Giulietta 1.6 1983
    Alfa Romeo 145 1.4 boxer 1997
    Alfa Romeo 155 V6 1996
    Alfa Romeo 155 V6 1993 3.0 12V

  10. #10
    gruby164
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał 75andrew155 Zobacz post
    Ten czujnik oleju kosztuje 160 zł nie myl go z czujnikiem braku cisnienia oleju
    wiesz w mercedesie jest taki sam i kosztuje 36 pln poszukaj
    Co do nalotu na korku to zgodze sie z toba. slabszej jakosci oleje maja w swoim skladzie zageszczacz, ktory ma wlasciwosci higroskopijne. Czesto zdaza sie tak również gdy mamy podlaczone lpg, poniewaz z jego oparow wytraca się woda powodująca zabielenie oleju.
    Ostatnio edytowane przez Majkel ; 10-10-2009 o 16:00 Powód: interpunkcja

Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni

Informacje o temacie

Users Browsing this Thread

Aktualnie 1 użytkownik(ów) przegląda ten temat. (0 zarejestrowany(ch) oraz 1 gości)

Podobne wątki

  1. Masło pod korkiem wlewu oleju
    Utworzone przez Shenk w dziale 156
    Odpowiedzi: 32
    Ostatni post / autor: 15-01-2013, 19:53
  2. Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 30-08-2011, 08:23
  3. Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 11-07-2011, 19:10
  4. dziwna maź pod korkiem oleju
    Utworzone przez KornelPL w dziale 156
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post / autor: 09-01-2011, 10:16
  5. Dziwny nalot pod korkiem oleju.
    Utworzone przez MAJESTICAR156 w dziale 156
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 28-11-2009, 16:29

Tagi dla tego tematu

Tagi użytkowników

podkrecenie korku oleju

masło pod korkiem oleju alfa 147

olej scial sie bialy nalot

osad w korku od oleju alfa romeo 147

piały nagar w oleju

bialawy nalot na korku od motoru w aucie

Bialy nalot na korku oleju

biały szlam na korku

nagar na korku oleju auto na gaz

biały nagar w oleju

alfa romeo 156 białnalot na korku oleju

zima bialy nalot pod korkiem oleju

alfa 156 zolty osad pod korkiem

po wymianie uszczelki pod glowica bialy osad w oleju

Zakładki

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
regeneracja wtryskiwaczy kraków - regeneracja turbosprężarek warszawa - regeneracja turbosprężarek mielec - Amortyzatory