Pokaż wyniki od 1 do 9 z 9
Wyświetlany wątek znajduje się w dziale 33/164 - Te dwa modele były produkowane na przełomie lat 80. i 90. Alfa Romeo 33 posiadała silniki typu Boxer, które dziś są wykorzystywane m.in. w Subaru i Porsche. Alfa 164 to z kolei pierwsza duża limuzyna produkowana za kadencji FIAT-a. Oba samochody posiadały napęd na przednią oś, a w najmocniejszych wersjach - na obie osie.
  1. #1
    mateusz60482531
    Gość

    Domyślnie Jakie ciśnienie spreżania cylindrow przy zimnym silniku?

    Witam,
    Mam Alfę 33 1.4 boxer nie na chodzie bo coś jej dolega ze wtryski dostają za słabe napięcie i się nie otwierają i mam pytanie czy kompresja ma coś do wtrysków? mierzyłem ciśnienie sprężania cylindrów na zimnym silniku bo niestety nie odpala a powinno się to robić na ciepłym i wyszło:
    - 1 cylinder 0 bar
    - 2 cylinder 6,5 bar
    - 3 cylinder 7,5 bar
    - 4 cylinder 8 bar
    ciśnienie powinno być minimum 10.3 bar przy ciepłym silniku, teraz nie wiem czy to jest w normie? a z tym 1 cylindrem to jeszcze rozbiorę i zobaczę co jest grane...

  2. #2
    Moderator Romeo Avatar Majkel
    Dołączył
    10 2005
    Mieszka w
    Koszalin, Gdynia
    Auto
    Alfa Romeo Spider 916 1.8 16V
    Postów
    2,734
    Podziękowania za post / Lubię to
    Czas spędzony na forum
    28 d 13 h 5 m

    Domyślnie

    Generalnie ciśnienie powinno być w granicach 12-9. Chociaż benzynowy silnik jeszcze poniżej 9 odpali. Jednak nie ma to nic do otwarcia wtrysków. Trzeba by zerknac w wiązkę. W 33 wszystkie wtryski otwierane są w jednym czasie.
    Zerknij tutaj
    Alfa Romeo Spider 916 1.8 16V
    Alfa Romeo 156 Crosswagon Q4

    Wcześniej:
    Alfa Romeo 166 3.0 V6
    Alfa Romeo 147 1.9 8V JTD
    Lancia Delta 1.8 8V
    Alfa Romeo 156 SW 1.8 16V M1.5.5
    Alfa Romeo 164 2.5 TD VM
    Alfa Romeo 146 1.6 Boxer
    Lancia Dedra Kombi 1996 1,6 MPI
    Alfa Romeo 155 2.5 V6
    Alfa Romeo 33 1.7 Boxer

  3. #3
    mateusz60482531
    Gość

    Domyślnie

    a mam jeszcze takie pytanie. jak wymienić pierścienie żeby się nie narobić za dużo i bez ściągania silnika?
    Odkręciłem jedna śrubę klucz 17 z dołu głowicy. czy to jest jakiś dekiel sam nie wiem i cała śruba nie wyjdzie bo blacha przeszkadza.
    Myślałem zęby silnik opuścić niżej i wyjąc ją wtedy, a potem głowice, cylindry i dostać się do tłoka.
    Co wy na to?... Przepraszam ale nie znam się za bardzo i może źle mowie mam nadzieje ze mnie poprawicie.
    Ostatnio edytowane przez Majkel ; 28-02-2010 o 20:57

  4. #4
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar mac1us
    Dołączył
    03 2009
    Mieszka w
    Kraków Radziszów
    Auto
    Lancia Delta 2,0 16vt 4x4
    Postów
    219
    Podziękowania za post / Lubię to
    Czas spędzony na forum
    7 h 32 m

    Domyślnie

    Jeśli dobrze pamiętam to głowica jest przykręcana do bloku 6 śrubami tyle, że na łeb pod klucz 19 i one wyjdą całe. Moim zdaniem mniej się namęczysz jak wyciągniesz cały silnik i robota będzie przyjemniejsza. Na pewno wiesz o tym, że są to pierścienie, a nie zawory w głowicach?

  5. #5
    Użytkownik Alfa i Omega
    Dołączył
    12 2006
    Mieszka w
    Solec Kujawski
    Auto
    33 Q4, 156 SW 1.9 JTD, 156 SW 2,4 JTD
    Postów
    323
    Podziękowania za post / Lubię to
    Czas spędzony na forum
    3 d 3 h 51 m

    Domyślnie

    jak masz kanal sciagasz miske i od dolu dojdziesz do walu i korb i mozesz tamtedy tloki wyciagac

  6. #6
    mateusz60482531
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał mac1us Zobacz post
    Jeśli dobrze pamiętam to głowica jest przykręcana do bloku 6 śrubami tyle, że na łeb pod klucz 19 i one wyjdą całe. Moim zdaniem mniej się namęczysz jak wyciągniesz cały silnik i robota będzie przyjemniejsza. Na pewno wiesz o tym, że są to pierścienie, a nie zawory w głowicach?
    właśnie nie mam jak ściągnąć silnik - brak sprzętu do tego. zdaje mi się ze to pierścienie, bo ma słabą kompresje, a na 1 cylindrze całkiem nie ma kompresji.
    Co by mogło się stać z zaworami? chodziarz jak tą alfę kupiłem to gościu coś gadał o stukaniu w silniku, ale to chyba nie zawory?

    Cytat Napisał _zagiel_ Zobacz post
    jak masz kanal sciagasz miske i od dolu dojdziesz do walu i korb i mozesz tamtedy tloki wyciagac
    mam kanał ale mi sie zdaje ze tamtendy nie wyciagne tłoków ale sproboje bo nie probowałem
    Ostatnio edytowane przez Majkel ; 28-02-2010 o 22:17

  7. #7
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar mac1us
    Dołączył
    03 2009
    Mieszka w
    Kraków Radziszów
    Auto
    Lancia Delta 2,0 16vt 4x4
    Postów
    219
    Podziękowania za post / Lubię to
    Czas spędzony na forum
    7 h 32 m

    Domyślnie

    Osobiście to i tak i siak musiałem wyjmować silnik, bo był zatarty, ale od spodu też się da, nawet bez kanału.
    Zawory mogą po zamknięciu nie przylegać dokładnie i to też będzie skutkowało spadkiem ciśnienia sprężania. Jeżeli nakapiesz trochę oleju przez otwór od świecy i wtedy sprawdzisz sprężanie to się dowiesz, czy to zawory, czy pierścienie. Jeżeli to pierścienie to pod wpływem oleju powinno się uszczelnić. U mojego brata był skrzywiony jeden zawór, a tylko jeden był szczelny, a w drugiej głowicy już nie pamiętam. Inny jest stuk panewek, a inny "zaworów".

  8. #8
    mateusz60482531
    Gość

    Domyślnie

    no to tak, spuściłem olej zdjąłem miska i co się okazało w misce na dnie leżał sobie cały korbowód. to wyjaśnia brak kompresji na 1 garze teraz już nie wiem co robić.
    Czy zostawić ten korbowód, sworzeń, dokupić nowe panewki i tłok z pierścieniami, o ile dostane ,albo kupić części używane? Na wale tam gdzie był ten korbowód to widać lekkie ryski zrobione przez panewki i nie wiem czy coś z tym robić?
    Boje się o cylinder bo jeszcze tłoka nie wyciągałem muszę wałem obrócić to wtedy jakoś go wyciągnę, dam znać co i jak. A poniżej zdjęcie części które znalazłem w misce... ;D

    Ostatnio edytowane przez Majkel ; 02-03-2010 o 09:09

  9. #9
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    01 2010
    Mieszka w
    Sandomingo
    Auto
    AR 33 1.7 16v; AR 33 1.3 IE L ;AR 164 2.0 v6 Turbo
    Postów
    20
    Podziękowania za post / Lubię to
    Czas spędzony na forum
    7 h 22 m

    Domyślnie

    Raczej się nie męcz i kup cały sprawny silnik. Najlepiej od razu coś większego (minus większego taki, że musisz kupić od razu sterownik i wiązkę od niego).

Informacje o temacie

Users Browsing this Thread

Aktualnie 1 użytkownik(ów) przegląda ten temat. (0 zarejestrowany(ch) oraz 1 gości)

Podobne wątki

  1. 156 2,4 JTD Mała moc przy zimnym silniku
    Utworzone przez tedi156 w dziale 156
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 11-09-2013, 21:13
  2. Szarpanie przy zimnym silniku
    Utworzone przez bartek7891 w dziale 156
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 09-09-2012, 09:37
  3. Problem z ruszeniem przy zimnym silniku !!!
    Utworzone przez Bianco w dziale 156
    Odpowiedzi: 26
    Ostatni post / autor: 04-03-2010, 15:06
  4. przy zimnym silniku załącza się wentylator???
    Utworzone przez corfe w dziale 156
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 26-05-2009, 08:44
  5. [145] Stuki przy zimnym silniku
    Utworzone przez pavvel w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 22-10-2008, 23:34

Tagi dla tego tematu

Tagi użytkowników

ciśnienie w silniku benzynowym 1.8

1.9 jtd cisnienie sprezania

ciśnienie sprężania w cylindrach

jakie powinno byc cisnienie na tlokach vw golf 1.6 benzyna

ciśnienie w cylin silniku diesla

ciśnienie silnika stało 1 8

jak powinna być kompresja silnika benzynowego

p rawilowe sprężanie silnika benzynowego

jaką powinna być kompresja lancia dedra

stopien sprezania w silnikubenzynowym

jakie powinienem mieć ciśnienie silnik benzynowyJAKIE POEINNO BYC CISNIENIE W CYLINDRACHpoprawne ciśnienie golf ii 1 8golf 3 spadek cisnienia na jednym cylindrzegolf 3 2.0 8v cisnienie na tłokachodpowiednie ciśnienie sprężaniaile barów cylinder bezynagolf 2 1.6d ile powinny miec wtryski ciśnieniewłaściwe ciśnienie w cylindrze dieselciśnienie cylindrów 8 barcisnienie silnika dieslaniskie ciśnienie sprężania na zimnymjakie jest prawidłowe ciśnienie w cylindrach w silnikach benzynowych 1.6jakie jest prawidłowe ciśnienie w cylindrach w silnikachjakie cisnienie powinien miec diesel 1.7silnik 1y cisnienie sprezaniavw golf 2 1.6 benzyna jaka ma być kompresiajaka powinna byc kompresja w silniku 1.4 8vcisnienie sprężań silniów benzynowychcisnienie sprezania 1.6 16vspręzanie w silniku benzynowymciśnienie w silnikach benzynowychprawidłowe ciśnienie na tłokach 1.8 benzynaciśnienie sprężania vw golf 2 1 6 dieselVW 1 9TDi brak kompresji w cylindrzejakie ciśnienie w silniku benzynowymprawidłowe rprężanie silnika benzynowegojakie cisnienie sprezania w silnikach benzynowychjaka powinna byc kompresja silnika 2.0 8v vwkompresja silnika 2.0 8v vwgolf 3 jakie cisnienie na tlokujakie cisnienie powinien miec silnik benzynowy na cylindrachcisnienie na cylindrach w silnikach benzynowychjakie cisnienie kopresji golf4 1 6ile bar powinienen miec silnik dislawlasciwa kompresja 1 9 jtd1.9 cisnienie sprezaniaciśnienie sprężania w silniku asvzakres spręzania w silnikach benzynowychjakie ciśnienie oleju powinien miec silnik boxerstopień sprężania diesel kompresja golf iv ciśnienie sprężania ciśnienie sprężania na cylindrach golf 3 1.4jakie poinno byc cisnie w silniku 1 6 16v golfjakie cisnienie na cyl 2.5 alfaciśnienie w cylindrach w silniku dieselciśnienie sprężania diesel 1 9 jtdcisnienie tlokow w silniku benzynowymjakie cisnienie w cylindrze powinien miec 80ccm 3ttłok cisnienie diesel ile bargolf jakie sprężaniepoprawne cisnienie na tlokachprawidlowe cisnienie a cylindrach VW Golf IIIjaka kompresja w silniku vw 1 6 16vprawidłowe ciśnienie w tłokach silnik benzynowyjakie cisnieniesprężania vw golffiat 1.3 jtd jakie powinien mieć ciśnienie w cylindrachjakie cisnienie sprezania 1 9 jtdjakie jest cisnienie na cylindrach 1.9 jtdciśnienie w cylindrze silników benzynowych silników benzynowych jakie powinno być sprężanieslaba kompresja na 1 tloku golfJakie ciśnienie spreżania cylindrow golf 3slabsze cisnienie na jednym tłoku golf 3 1 8 cisnienie na tloku golf 3jaka powinna byc kompresja silnika benzynowegoile bar ma silnik benzynowyjak sprawdzić kompresje na cylindrch wdizluvw golf 3 1.6 benzyna cisnienie na tłokachjakie powinno być prawidłowe ciśnienie w cylindrach benzynavw golf iii diesel- jakie powinno być ciśnieniejakie ciśnienie na tłokach vw golf ii benzynasilnik spalinowy ciśnienie w cylindrzegolf 3 1.6 abu jakie powinno być sprężaniegolf 3 1.6 abu jakie powinno być ciśnienie sprężaniacisnienie sprezania diesel 2.5tdjakie ciśnienie wsilniku benzynowymjakie powinno byc cisnienie w tloku w silniku 1.8 16vcisnienie sprezania silnikow benzynowychcisnienie silnika diselciśnienie sprężania-diesel-vwjakie ciśnienie na tłokach alfa 156cisnienie w cylindrach vw golf v benzynaniskie ciśnienie sprężania golf 3jakie powinno być ciśnienie sprężania w silnilu benzynowymjaka ma być kompresja w benzynowyjakie ciśnienie na cylindrach 1.8 benzynajakie ciśnienie cylindrów vw golf iii 1 6golf 3 1.8 benzynajakie cisnieniecisnienie cylindrow w benzynie

Zakładki

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
regeneracja wtryskiwaczy kraków - regeneracja turbosprężarek warszawa - regeneracja turbosprężarek mielec - Amortyzatory