Pokaż wyniki od 1 do 9 z 9

Temat: Jaki Olej i jaka temperatura ?!

  1. #1
    P3rLuS
    Gość

    Domyślnie Jaki Olej i jaka temperatura ?!

    Witam
    zamierzam zmienic olej w mojej 164tce 3.0 24v - przebieg 220tys KM. Autko cale zycie jezdzilo na polsyntetyku 10-40, czy zalanie 10-60 mija sie z celem? Gdy zalalem moja 166 gulfem 10-60 zawory znacznie sie uciszyly. W mojej 164 aktualnie z dwa zaworki dzialaja troche glosniej i mialem nadzieje ze zmiana oleju troche pomoze

    Drugie pytanie jest co do temperatury - dochodzi do 70stopni i tak zostaje nigdy nie idzie wyzej nawet w korkach. Poprzedni wlasciciel zarzekal sie ze wymienial termostat i nic to nie dalo? Czy powinienem go ponownie wymienic lub tez szukac przyczyny gdzie indziej?

    Z gory dzieki za porady!

  2. #2
    Użytkownik Alfa i Omega
    Dołączył
    04 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR 164 Super 3,0 V6 24v
    Postów
    416

    Domyślnie

    Może termostat jest sprawny a problem jest we wskaźniku temperatury.Termostat najprościej sprawdzić uruchamiając zimny silnik i sprawdzamy ręką czy wąż idący do chłodnicy robi się stopniowo ciepły w miarę rozgrzewania silnika(źle działający termostat).Przy sprawnym termostacie wąż idący do chłodnicy zacznie robić się gorący przy około 84*C.Najłatwiej użyć pirometru do pomiaru temperatury silnika. Najlepszy sposób na sprawdzenie termostatu to wymontować go(sprawdzić czy jest zamknięty) , włożyć do pojemnika z wodą i podgrzewać ,mierząc jednocześnie temperaturę wody, przy 84*C lub 87*C(temperatura otwarcia termostatu jest wybita na obudowie)zaobserwujemy początek otwarcia.Pełne otwarcie jest przy 95*C na wysokość większą lub równą 7,5 mm.

  3. #3
    Qbaas
    Gość

    Domyślnie

    Na zimę 10W-60 jest to jedna z najgorszych możliwych opcji (oprócz rzecz jasna minerała), zostań przy 10W-40. Jaki olej masz obecnie zalany?
    Ostatnio edytowane przez Qbaas ; 11-11-2011 o 20:13

  4. #4
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar kasztelan
    Dołączył
    12 2009
    Mieszka w
    stolicy
    Auto
    logiczne że alfa
    Postów
    5,319

    Domyślnie

    A to dlaczego??

  5. #5
    Qbaas
    Gość

    Domyślnie

    Ponieważ lepkość strukturalna CCS (pompowalność w ujemnych temperaturach najczęściej dla -30 stopni C), jest w tego typu olejach na ogół bardzo wysoka, czym wyższa lepkość strukturalna, tym olej potrzebuję dużo więcej czasu na rozprowadzenie po silniku, w efekcie tego zanim silnik zostanie poprawnie rozsmarowany dochodzi do tarcia granicznego (metal-metal). Dlatego właśnie 10W-40 lepiej się spiszę zimą, szybciej zostanie rozprowadzony w silniku, w przypadku 10W-60 chodzi tu o wysoką lepkość letnią, która zimą spisuję się wyjątkowo słabo. Oczywiście jeżeli komuś bierze olej, to na pewno lepiej zalewać 10W-60 niż przechodzić na minerał.

    Tutaj wyjaśnienie bardziej organoleptycznie, dlaczego ten sam olej o takiej samej lepkości zimowej, lecz innej lepkości letniej zachowuje się z lekka inaczej w ujemnych temperaturach (-50). Bardzo podobnie będzie w przypadku np. 10W-40, a 10W-60, oczywiście przy dużo wyższej temperaturze, przy -50 obydwa oleje zmieniły by najprawdopodobniej swój stan skupienia na stały.

    http://www.youtube.com/watch?feature...&v=M6JpU_I078M
    Ostatnio edytowane przez Qbaas ; 11-11-2011 o 20:14

  6. #6
    P3rLuS
    Gość

    Domyślnie

    NOE Dzieki za porade dotyczaca termostatu ! Dzis zamowilem pirometr i bede testowal!

    Jezeli chodzi o olej to od 10 lat poprzedni wlasciciel wlewal 10-40 pol syntetyk i to wlasnie jest teraz. Zastanawiam sie czy zmienic na to samo czy 10-60 pelny syntetyk ?

  7. #7
    Qbaas
    Gość

    Domyślnie

    Podaj markę tego 10W-40 może uda się dobrać coś lepszego z tej lepkości, tak jak już pisałem na zimę nie ma sensu lać takiego grubasa jakim jest 10W-60.

  8. #8
    P3rLuS
    Gość

    Domyślnie

    No wlasnie nie wiem jakiej marki byl ten olej wiem tylko ze pol syntetyk 10w-40. Ja - jako nowy wlascicel jeszcze nic nie zalewalem.

  9. #9
    ViP Romeo
    Dołączył
    06 2007
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    AR 75 2.0 TS 148KM, 1988r, Talbot Matra Rancho, 125p '71, 126p '85 Łada 2103
    Postów
    2,996

    Domyślnie

    Jak moge poradzic, profilaktycznie nei lej Castrola jezeli wczesniej byl mobil moze byc tragedia. Moze zrob wymiane z plukanka pokroju engine flush? Ja tak robie z każdym autem gdzie nie wiem jaki był olej
    ProMoto-Expert Sklep z częściami do aut 502709007 zapraszam

    http://www.forum.alfaholicy.org/pozo...naukowego.html

    Sprzedam AR 33, 1.7 92 MKIII kontakt priv

Podobne wątki

  1. Jaka temperatura silnika 2.5 V6
    Utworzone przez karpik100 w dziale 156
    Odpowiedzi: 34
    Ostatni post / autor: 26-01-2015, 23:08
  2. Jaka temperatura
    Utworzone przez limak89 w dziale 156
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 16-01-2014, 21:55
  3. jaka temperatura silnika 1.9 JTD
    Utworzone przez kamol w dziale 156
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 25-10-2009, 13:47
  4. Diagnostyka ECU , jaka temperatura na zapłonie
    Utworzone przez rycerzwiosny w dziale 156
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 20-11-2008, 17:40
  5. jaka temperatura ma byc w v6 155
    Utworzone przez luxik10 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 11-11-2007, 18:19

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory