Pokaż wyniki od 1 do 9 z 9
  1. #1
    bodzio_piotr
    Gość

    Domyślnie Sonda labmda 4 przewodowa !!! problem

    Witam. mam pytanko.
    Jak jest podłączona sonda lambda 4 przewodowa?? i skąd idzie?? czy grzalka czyli na jednej wtyczce dwa biale ida tez do sterownika?? bo nie mam wogole zasilania. czy powinno być cały czas czy tylko na zimnym silniku załącza się grzałka i jak osiągnie jakąś temperature to odłącza. ale u mnie i tak nie ma. proszę o jakiś schemacik skąd ida kable do sondy. acha jakie zasilanie ma grzałka?? i czy mozna podpiąć z czegoś innego??
    czekam na odpowiedzi
    pozdrawiam

  2. #2
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    11 2006
    Mieszka w
    Skawina/obok wsi Kraków
    Auto
    Alfa Romeo 145, 1.4T.S 1997r.
    Postów
    1,276

    Domyślnie

    sonda idzie spod maski, spod takiej zaslepki gdzie sie komputer podpina do diagnozy

  3. #3
    Użytkownik Romeo Avatar phantom71
    Dołączył
    07 2006
    Mieszka w
    Radom
    Auto
    AR 156 1.8TS 16V 10.1998
    Postów
    656

    Domyślnie

    www.alfa33.xt.pl

    zerknij, tam zamieściłem schematy :wink: proste, czytelne

    Szukaj: Forum/ Schemat elektr. wiązki przód AR 33 1.7ie 8V sys. Bosch Motronic MP 3.1

  4. #4
    bodzio_piotr
    Gość

    Domyślnie

    oki dzieki. schematy są proste ale mi chodzi o to czy zasilanie na grzałce powinno być cały czas czy tylko do nagrzania sie sondy i później odłącza?? a drugie pytanko czy pomiar powinien być jak nie ma zasilania na grzałce?? Coś mi się zdaje że jak nie ma zasilania to może komputer poszedł się je... ;/ prosze o odpowiedź
    pozdrawiam

  5. #5
    Użytkownik Romeo Avatar phantom71
    Dołączył
    07 2006
    Mieszka w
    Radom
    Auto
    AR 156 1.8TS 16V 10.1998
    Postów
    656

    Domyślnie

    [center:8008918bea] POMIAR SONDY 4-PRZEWODOWEJ
    sys. Bosch Motronic MP 3.1 [/center:8008918bea]


    se looknij i se druknij :mrgreen:





  6. #6
    bodzio_piotr
    Gość

    Domyślnie

    Witam.
    Phantom71 pomiary już porobiłem i nie mam zasilania. umię się posługiwać voltomierzem mi chodzi tylko zasilanie grzałki bo nie mam wogóle i teraz wiem ze idzie ze sterownika tylko jak się dowiedzieć czy sterownik jest sprawny czy nie bo nie daje zasilania na grzałkę. czy mozna podpiąć z innego przewodu 12 V?? i czy to zasilanie jest cały czas bo jak tak to wtedy będzie można podpiąć. pomiar sondy jaki mi wyszedl to 0,4 V i cały czas w tym zakresie stoi. czy zasilanie grzałki ma jakiś wpływ na pomiar sondy?? bo zanim sprawdzę czy sonda jest sprawna muszę mieć zasilanie.

  7. #7
    Użytkownik Romeo Avatar phantom71
    Dołączył
    07 2006
    Mieszka w
    Radom
    Auto
    AR 156 1.8TS 16V 10.1998
    Postów
    656

    Domyślnie

    sorki ale z elektroniką mam tyle wspólnego co z damską kosmetyczką

  8. #8
    Użytkownik Alfa i Omega
    Dołączył
    01 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR 164 & AR 166
    Postów
    410

    Domyślnie

    Pewnie grzylka jest zasilana z przekaznika tego co pompa paliwa wiec tam szukaj

  9. #9
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    04 2006
    Mieszka w
    ES / ETM
    Auto
    2x 33
    Postów
    1,325

    Domyślnie

    Cytat Napisał bodzio_piotr
    Witam.
    Phantom71 pomiary już porobiłem i nie mam zasilania. umię się posługiwać voltomierzem mi chodzi tylko zasilanie grzałki bo nie mam wogóle i teraz wiem ze idzie ze sterownika tylko jak się dowiedzieć czy sterownik jest sprawny czy nie bo nie daje zasilania na grzałkę. czy mozna podpiąć z innego przewodu 12 V?? i czy to zasilanie jest cały czas bo jak tak to wtedy będzie można podpiąć. pomiar sondy jaki mi wyszedl to 0,4 V i cały czas w tym zakresie stoi. czy zasilanie grzałki ma jakiś wpływ na pomiar sondy?? bo zanim sprawdzę czy sonda jest sprawna muszę mieć zasilanie.
    Obstawialbym, ze grzalka jest wlaczana po uruchomieniu silnika na z gory zdefiniowany okres czasu. Jesli silnik rozgrzejesz to normalnie podpinasz voltomierz pod sygnal sondy i mase i powinienes miec wskazania. Grzalka to raczej zbedny bajer, ktory skraca okres nagrzewania sondy, czyli mieszanka jest monitorowana o te paredziesiat s wczesniej niz gdyby sonda miala nagrzac sie tylko od spalin.

Podobne wątki

  1. Problem z sonda lambda - która to sonda :(
    Utworzone przez xsnailx w dziale 147
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 20-01-2014, 21:28
  2. [155] PROBLEM z SONDA LAMBDA
    Utworzone przez alfapier w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 38
    Ostatni post / autor: 15-12-2011, 14:08
  3. Problem z sonda i/lub katem
    Utworzone przez KornelPL w dziale 156
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 03-05-2011, 14:05
  4. Oryginalna sonda problem!!!
    Utworzone przez darloss w dziale 156
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 17-03-2009, 14:30
  5. [33] Problem z Kompem > sonda
    Utworzone przez Gregory w dziale 33/164
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 22-01-2008, 20:44

schemat sondy lambda 4 przewodowej

gdzie ida kable od sondy

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory