Strona 3 z 4 PierwszyPierwszy 1234 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 21 do 30 z 34

Temat: Panewki!!!

  1. #21
    bodzio_piotr
    Gość

    Domyślnie

    75andrew155 napisał
    Panewki korbowodowe maja wymiar O.25 0.50 0.75 1.00 i STD Panewki Główne 0.25 0.50 i STD
    Już doszedłem do tego jak kupiłem panewki na 1 szlif mają wymiar 0,25 mm nadwymiar od nominalnych czyli wychodzi na srednicy już okolo 0,5 mm. ja mam średnice wału nieco ponad 49,4 to te będa pasować jak ulał)) mierzyłem mikrometrem te panewki co wyjołem i te co kupiłem na 1 szlif i są prawie idealne, nowe troche szersze z uwagi że nie wytarły się jeszcze. oznaczenei panewek 4-4075cp 0,25mm firmy FEDERAL.


    Jakby ktoś potrzebował mam komplet panewek nominalnych firmy AE Italy prawie nówek ponieważ były włozone już do auta ale stwierdzono że są za luźe to zostały zdemontowane. Cena bardzo niska
    A druga sprawa mogę załatwić nowe!!! panewki nominał, na 1 szlif i na 2 napewno, co do 3 musiałbym się dowiedzieć ale coś mówił że dało by rade. Ceny napewno nizsze niż byście mieli w sklepach bo to u znajomego, panewki nominał są firmy AE Italy a na 1 szlif FEDERAl, co do 2 szlifu musiałbym się dowiedzieć jakiej firmy

  2. #22
    leito1610
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał 75andrew155
    Jeśli cylinder jest bez progów a pierścienie nie popękane to śmiało mozna zostawic , pierścienie się nie wycierają tylko pękają i tylko wtedy się je wymienia lub gdy robisz szlif cylindra tylko wtedy gdy są progi na brzegu cylindra
    - hm no masz racje ale niekoniecznie zawsze warto zmierzyc zeby potem hecy niebylo po to wlasnie w ksiazkach serwisowych podaja pole tolerancji luzu na pierscionkach zeby sprawdzac jak juz robie kapitalke to posprawdzam wszystko aczkolwiek tez mi sie wydaje ze sa w porzadku ja je pozdejmowalem wyczyscilem bo troche nagaru bylo :mrgreen:

  3. #23
    leito1610
    Gość

    Domyślnie

    dobra to juz jak jestesmy przy temacie pierscieni to drogo kosztuje szlif bloku i wymiana tłoków itp ??

  4. #24
    Administrator ds. moderatorów Romeo Avatar 75andrew155
    Dołączył
    05 2006
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    155 V6 1996 .r 155V6 1995r 3.0 12V
    Postów
    11,141

    Domyślnie

    Cytat Napisał leito1610
    dobra to juz jak jestesmy przy temacie pierscieni to drogo kosztuje szlif bloku i wymiana tłoków itp ??
    To już lepiej szukać drugi silnik , Koszty ogromne

    Alfa Romeo 75 Turbo 1987
    alfa Romeo 75 Turbo America 1990
    Alfa Romeo Giulietta 1.6 1983
    Alfa Romeo 145 1.4 boxer 1997
    Alfa Romeo 155 V6 1996
    Alfa Romeo 155 V6 1993 3.0 12V przekładka do 1.8 8v 1995

  5. #25
    bodzio_piotr
    Gość

    Domyślnie

    Witam.
    Czy ktoś wie jakie panewki powinny być na wał o średnicy 49,4 mm?? niby z obliczeń że jak panewki na 1 szlif są na 0,25 mm to na średnicy jest juz 0,5 mm to by pasowało ale mechanik stwierdza, że nadal jest spory luz. powiedzcie mi jaki ma być luz między średnicą panewek a wałem?? proszę o szybką odpowiedź bo jutro będe te panewki 0,25 mm na 1 szlif zakładał, pozdrawiam

    PS to jak panewki na 2 szlif mają 0,5 mm to na średnicy już jest 1 mm i wtedy wał się szlifuje na około 48,9mm?? czy te oznaczenia panewek są dobre??

  6. #26
    Administrator ds. moderatorów Romeo Avatar 75andrew155
    Dołączył
    05 2006
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    155 V6 1996 .r 155V6 1995r 3.0 12V
    Postów
    11,141

    Domyślnie

    A jakie były wcześniej założone , bo wydaje się że te na pierwszy szlif powinny pasować one nie mogą być spasowane bez luzu

    Alfa Romeo 75 Turbo 1987
    alfa Romeo 75 Turbo America 1990
    Alfa Romeo Giulietta 1.6 1983
    Alfa Romeo 145 1.4 boxer 1997
    Alfa Romeo 155 V6 1996
    Alfa Romeo 155 V6 1993 3.0 12V przekładka do 1.8 8v 1995

  7. #27
    Administrator ds. moderatorów Romeo Avatar 75andrew155
    Dołączył
    05 2006
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    155 V6 1996 .r 155V6 1995r 3.0 12V
    Postów
    11,141

    Domyślnie

    Cytat Napisał leito1610
    ale mi chodzilo o luz na zamku pierscieni jaki jest maxymalny :mrgreen:
    znalazłem ten luz o.300 do 0.450 Piston ring end gap: compression ( all models )

    Alfa Romeo 75 Turbo 1987
    alfa Romeo 75 Turbo America 1990
    Alfa Romeo Giulietta 1.6 1983
    Alfa Romeo 145 1.4 boxer 1997
    Alfa Romeo 155 V6 1996
    Alfa Romeo 155 V6 1993 3.0 12V przekładka do 1.8 8v 1995

  8. #28
    Administrator ds. moderatorów Romeo Avatar 75andrew155
    Dołączył
    05 2006
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    155 V6 1996 .r 155V6 1995r 3.0 12V
    Postów
    11,141

    Domyślnie

    Znalazłem w książce ale od innej Alfa romeo że wał o wymiarze 49.4 to będzie drugi szlif , grom wie jak jest naprawdę Luz łożysk głównych 0.029 do 0.053 Luz łóżysk korbowych 0.025 do 0.49

    Alfa Romeo 75 Turbo 1987
    alfa Romeo 75 Turbo America 1990
    Alfa Romeo Giulietta 1.6 1983
    Alfa Romeo 145 1.4 boxer 1997
    Alfa Romeo 155 V6 1996
    Alfa Romeo 155 V6 1993 3.0 12V przekładka do 1.8 8v 1995

  9. #29
    bodzio_piotr
    Gość

    Domyślnie

    Witam.
    mierzyłem mikrometrem panewki i tak to wygląda:
    - te co miałem w aucie miały oznaczenie 60560875 i szerokość okolo 2,03 mm
    - nominalne mają szerokość 1,8 mm,
    - na 1 szlif mają szerokość około 2,03-2,05 mm,
    czyli wychodzi tak jak są oznaczenia na panewkach czyli 0,25 0,5 0,75 1 mm, to są różnice od nominału, i według tego wychodzi że stare mają około 0,23 mm od noiminału czyli na 1 szlif.
    PS
    Najważniejsze pytanie czy oznaczenie 0,25 to jest szerokośc panewek i na średnicy toi już jest 0,5 mm czy to jest już 0,25 podana na średnicy??
    ale jak pomierzyłem to wyszło między panewkami nominalnymi i na 1 szli 0,25 mm na 1 panewce jest taka róznica to już na średnicy wychodzi właśnie 0,5 mm.
    Sorki za takie poplątane pismo ale sam nie wiem jak to opisać.
    Pozdrawiam

  10. #30
    Administrator ds. moderatorów Romeo Avatar 75andrew155
    Dołączył
    05 2006
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    155 V6 1996 .r 155V6 1995r 3.0 12V
    Postów
    11,141

    Domyślnie

    Tak dobrze kumasz , jedna półpanewka 0.25 + druga półpanewka 0.25 To cała panewka 0.50 już sobie przypomniałem jak kiedyś u siebie wymieniałem

    Alfa Romeo 75 Turbo 1987
    alfa Romeo 75 Turbo America 1990
    Alfa Romeo Giulietta 1.6 1983
    Alfa Romeo 145 1.4 boxer 1997
    Alfa Romeo 155 V6 1996
    Alfa Romeo 155 V6 1993 3.0 12V przekładka do 1.8 8v 1995

Podobne wątki

  1. Panewki 1.6 TS
    Utworzone przez wilu934 w dziale 147
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 14-02-2015, 19:15
  2. Ile za panewki do 1,8 TS
    Utworzone przez premek w dziale 156
    Odpowiedzi: 26
    Ostatni post / autor: 26-10-2012, 20:44
  3. Czy to panewki?
    Utworzone przez Pio w dziale 156
    Odpowiedzi: 31
    Ostatni post / autor: 06-04-2011, 13:53
  4. [146] Panewki 1.8ts
    Utworzone przez Szampan w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 20
    Ostatni post / autor: 23-01-2010, 09:58
  5. Panewki
    Utworzone przez Konrado w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 56
    Ostatni post / autor: 14-07-2008, 19:25

czwarty szlif walu

oznaczenie na panewce

jak dorobić panewkę

panewki korbowodowe alfa srednica 40 8 mm

oznaczenia panewek

jaka jest roznica w wymiarch w panewkach miedzy nominalem a pierwszym szlifem w t25

jak sprawdzic szlif walu po oznaczeniu panewki

oznaczenia na panewkach wału

jaka jest różnica panewek po pierwszym szlifie a nominalnym

oznaczenai na panewkach

oznaczenia szlifow panewek

naczenie szlifów panewek

panewki cl

panweki gdynia wielkopiolska

cl118 panewki

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory