Pokaż wyniki od 11 do 20 z 42
-
13-12-2006, 15:09 #11
Więc wracając do czujnika na głowicy, tego na śrubkę
jest to czujnik przegrzania silnika. Pobiera on temp. z głowicy. W momencie nadmiernego nagrzania silnika zaświeca się kontrolka ta duża na wskazówką temp silnika.
Czujnik jest ważny, ale można jeździć bez niego. Aczkolwiek jak przegrzejesz silnik (czujnik nie będzie podpięty) to nawet o tym nie będziesz wiedział. Jeżeli masz czujnik z tamtej Alfy to go poprostu zamień. Wszystkie akurat są tego samego typu choć mogą różnić się wyglądem ( okrągły lub prostokąt aluminiowy). Jeśli chodzi o termostat to kup na temp 86 st. Vernet 5953.86. Raczej proponuję odkręcić kolektor ssący (pająk) będzie lepszy dostęp do przewodów wodnych pod pająkiem.
Pytanko do bodzio_piotr
Z jakiego miasta jesteś???
-
-
13-12-2006, 15:19 #12bodzio_piotrGość
No niestety ta poprzednia nie ma Alfa Control. Narazie podepnę ten czujnik. Nie będe wymieniał go, bo nawet nie wiem czy jest sprawny bo jest odpięty.
Termostat nie jest najważniejszy. Wymienić wymienię go. Ale wracając do tematu co może być przyczyną że na zimnym silnik ma czkawkę i nie chodzi płynnie. To znaczy jak mu dodam gazu to po chwili obroty się zwiększają i jak puszcze to zgaśnie.
Ona stała rok w autokomisie. Jak ją kupiłem było jeszce gorzej wogóle mocy nie miała. Podam przykład:
2 bieg - full gaz Alfa się nie rozpędza. Teraz się troche rozjeździła i jest coraz lepiej. Ale problem na zimnym silniku nadal jest. Wyczytałem na necie, że niektórzy mieli problem z katalizatorem. Może katalizator jest zapchany? Chociaż to trochę dziwne, bo na ciepłym jest wszystko wporządku.
Co do termostatu będe sie staral o ten model co mi podałeś.
Co do miasta jestem z Dąbrowy Górniczej obok Katowic
Pozdrawiam
-
13-12-2006, 15:32 #13
Ja nie pisałem żebyś zamienił czujnik ten od Alfa Control, ale czujnik ten z głowicy ( na śrubkę) od przergrzania. Akurat ten jest tu najmniej ważny przy objawach o jakich piszesz.
Po opisie domniemam, że nie masz wolnych obrotów na zimnym silniku (na benzynie)Tak?
A jak z wolnymi obrotami na ciepłym, na benzynie ??? Gaz narazie zostawmy w spokoju.
Prawidłową reakcję działania czujnika ssania opisałem post wyżej cytuję:
...Jeżeli jest sprawny to: po odpaleniu zimnego silnika obroty powinny wzrosnąć na jakieś 1500, po dogrzaniu silnika obroty powinny same spaść...
Co do czujnika w zbiorniczku wyrównawczym, do wymiany miałem ten sam objaw, wymieniłem i jest OK
-
13-12-2006, 15:51 #14bodzio_piotrGość
No powiedzmy. Po odpaleniu silnika obroty wzrastaja do 1500 obr/min, ale po chwili auto gaśnie chyba, że przytrzymam noge na pedale gazu. Troche się rozgrzeje. Druga sprawa to, że jest tak dziwnie, że go tak dławi i dopiero po chwili wkręca się na obroty. Nie ma płynnej regulacji chyba że jest ciepły. Obroty chodzą nie równo jak sie już rozgrzeje silnik. Gasze auto na benzynie - przełączam z gazu i wtedy widze że silnik pracuje nie równo i niekiedy nawet zgaśnie.
Czyli chodzi ci o czujnik ten w niebieskiej obudowie co jest obok tego na śrubke?? Czy jak pomierzyłem go jak był wyjęty i leżał troche na dworze i miał 3,5 Ohma to jest nie sprawny czujnik???
Zauwżyłem jeszcze, że jak go zgasze z gazu bezpośrednio to na następny dzień chodzi równo odrazu po odpaleniu. Natomiast trzeba go pokręcic kilka sekund, powiedzmy kilkanaście, ponieważ chyba mi nie trzyma zawór od gazu i gaz ucieka przez noc do parownika i się ulatnia. Ostatnio rano parownik był zamarznięty. Dlatego teraz przed zgaszeniem przełączam na benzyne. Wtedy na nastepny dzień odpali odrazu ale nie trzyma obrotów. Dziwne zjawisko co nie???
-
13-12-2006, 15:59 #15
-
13-12-2006, 16:10 #16bodzio_piotrGość
Ja się nie znam na mechanice. Jak to się może objawiać, że leje któryś z wtryskiwaczy?? Nie widze wycieków oleju, jedynie od spodu nad miską z obu stron lekko jest zaślimaczone ale to tylko lekko nic więcej. W kolektorze ssącym - chodzi ci o ten co się wkręca w silnik od strony prawej obok bagnetu z olejem i obok tego czujnika co na śrubke się wkręca?? Odpinałem wężyki od podciśnienia i bodjaże chyba jak były wypięte te od przodu silnika 2 to chyba była poprawa równiej chodził silnik ale nadal dławił się.
-
13-12-2006, 16:19 #17
Napisał bodzio_piotr
OK, inaczej względem czujników.
Więc,
1. nad filtrem oleju, tam gdzie bagnet jest czujnik ciśnienia oleju na 1 kabelek
2. obok na głowicy ten na śrubkę , na 1 kabelek czujnik temp silnika przegrzania silnika (świeci się wtedy duuuuuża lampka nad wskazówką)
3. czujnik temp silnika na 1 kabelek, gdzieś w kolektorze ssącym.
4. czujnik ssania inaczej temp wtrysków, niebieski na 2 kabelki w kolektorze ssącym.
W tych postach masz 2 schematy instalacji elektrycznej , przyda się, który jest u ciebie poznasz po tej duzej puszce
http://www.forum.alfaholicy.org/viewtopic.php?t=757
http://www.forum.alfaholicy.org/viewtopic.php?t=749
-
13-12-2006, 21:46 #18
-
15-12-2006, 14:14 #19bodzio_piotrGość
witam. Gdy chodzi o termostat zabardzo nie pasuje to co mi podales, ponieważ przy temperaturze 86 stopni gdy otwiera się termostat to mi sie wentylator załącza. Mam na liczniku podane temperatury od 30 do 110, a po srodku jest 70 stopni. Czy mam jakąś inną wersję silnika?? Przy jakich temperaturach załącza się u was wentylator jak termostat otwiera sie przy 86 stopniach?
Czekam na odpowiedź
Pozdrawiam
-
15-12-2006, 14:24 #20siwy144Gość
Podobne wątki
-
[159] Problem ze sprzeglem podczas pracy na zimnym silniku Alfa 159 1,9 JTDM 120 KM
Utworzone przez Michal-nowy w dziale 159/Brera/Brera SpiderOdpowiedzi: 43Ostatni post / autor: 29-04-2016, 11:17 -
Problem na zimnym silniku
Utworzone przez RAMZES1990 w dziale 156Odpowiedzi: 8Ostatni post / autor: 24-11-2015, 21:43 -
Problem z odczytem stanu oleju z bagnetu w silniku 1.8TS (144km) Alfa Romeo 156
Utworzone przez marcin_87 w dziale 156Odpowiedzi: 10Ostatni post / autor: 08-05-2012, 15:25 -
[146] Problem na zimnym silniku.
Utworzone przez Lesio w dziale 145/146/155Odpowiedzi: 7Ostatni post / autor: 11-07-2010, 11:14 -
alfa romeo 156 2.0ts problem na ciepłym silniku
Utworzone przez xj750 w dziale Forum ogólne o Alfa RomeoOdpowiedzi: 2Ostatni post / autor: 27-08-2007, 18:54