Strona 1 z 5 12345 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 42
  1. #1
    bodzio_piotr
    Gość

    Domyślnie Alfa 33 problem na znimnym silniku!!!

    Witam.
    Silnik dławi sie odrazu po uruchomieniu. Czym zimniej jest to jest gorzej. Kupiłem go latem i latem nie było aż takich problemów bo było ciepło na dworze. Dodaje gazu - po chwili dopiero obroty sie zwiekszaja i jak puszzce to gasnie. Nie da sie tak zabardzo jechać. Całe szczęście, że na gazie aż takiego problemu nie ma. A wracając do benzyny to po osiągnięciu przez silnik gdzieś okolo 20-30 stopni problem znika i auto chodzi jak rakieta.
    Model AR 33 '93r. 1.7 ie.
    Zaznacze, że problem pojawił się wcześniej zanim gaz założyłem. Po drugie ten problem miałem od samego początku. Kupiłem druga, bo ta popzrednia mi się sypała. Cały zardzewiały spód ( takie są objawy jazdy po polskich drogach 10 lat). Nie chce mi się wymieniać silnika, bo tak to jest w dobrym stanie. Wymienione paski rozrządu, świece filtr oleju i paliwa.
    Proszę o pomoc

    Termostat mam uszkodzony. Cały czas otwarty obieg. Czy ma ktos jakąś instrukcje wymiany termostatu, bo chciałbym sam go wymienić.
    Pozdrawiam
    czekam na odpowiedzi

    P.S. Sprawdzałem czujnik temperatury silnika i po pomiarach jest oki. Mam pytanko - obok tego czujnika jest jakis inny czujniczek, jakby stukowy czy coś w tym stylu dobrze myśle?? Ja mam wlasnie nie podpięty ten czujnik kabelek mi zwisa obok. Po podłączeniu problem nie znika. Ten czujnik jest milimetr od tego czujnika temperatury silnika. Wkręca się na srubke. Wie ktoś co to za czujnik??

  2. #2
    siwy144
    Gość

    Domyślnie Re: Alfa 33 problem na znimnym silniku!!!

    Cytat Napisał bodzio_piotr
    Acha termostat mam uszkodzony. Cały czas otwarty obieg. Czy ma ktoś jakąś instrukcje wymiany termostatu, bo chciałbym sam go wymienić.
    Pozdrawiam
    Czekam na odpowiedzi
    http://alfaimola.free.fr/technique/r...tat/index.html
    Do wymiany termostatu trzeba wyjąć pająka. Kluczem 13 go się odkręca
    Sam termostat trzyma się na jednej śrubie 13. Nie ma żadnych uszczelek czy coś. Będzie trzeba prawdopodobnie kupić tylko opaski.
    Koszt termostatu - Termostat AR33/145/146 Boxer - prod. Varnet - 82 zł.
    A uszczelek pod pająka nie pamiętam.
    Kupisz to w MOTOMAXIE Radom 048 363-01-22 użytkownik na forum phantom71

    Cytat Napisał bodzio_piotr
    P.S. Sprawdzałem czujnik temperatury silnika. Po pomiarach jest oki. Mam pytanko - obok tego czujnika jest jakis inny czujniczek. Jakby stukowy czy coś w tym stylu dobrze myśle?? Ja mam właśnie nie podpiety ten czujnik. Kabelek mi zwisa obok. Po podłączeniu problem nie znika. Ten czujnik jest milimetr od tego czujnika temperatury silnika. Wkręca sie na śrubke. Wie ktoś co to za czujnik??
    Czy do tego czujnika idzie jeden kabel ? Czyściłeś może krokowca ? Sprawdzałeś czujnik temperatury powietrza?

  3. #3
    Użytkownik Romeo Avatar phantom71
    Dołączył
    07 2006
    Mieszka w
    Radom
    Auto
    AR 156 1.8TS 16V 10.1998
    Postów
    656

    Domyślnie

    Ten czujnik na śrubkę jest na u góry na prawej głowicy? Jeśli tak to to jest czujnik temperatury. Po jego uszkodeniu zapala się ta duuuuża lampka nad wskazówką temp.

    Ja bym tu postawiał na uszkodzony czujnik ssania inaczej czujnik temp. wtrysków. To jest ten z niebieską końcówką na 2 kabelki, wkręcony w kolektor ssący.

    Jeżeli jest sprawny to: po odpaleniu zimnego silnika obroty powinny wzrosnąć na jakieś 1500. Po dogrzaniu silnika obroty powinny same spaść. (dotyczy benzyny)
    Jeśli tak się nie dzieje wymień w/w czujnik. Sprawny termostat to na dzisiejsze temperatury to podstawa.
    Pozdrawiam

  4. #4
    Administrator ds. społecznych Romeo Avatar Majkel
    Dołączył
    10 2005
    Mieszka w
    Koszalin, Gdynia
    Auto
    Alfa Romeo 159 1.9 JTDm 8V
    Postów
    2,904

    Domyślnie

    Jeśli chodzi o wymianę termostatu to można to zrobić bez sciągania kolektora
    Alfa Romeo 159 1.9 JTDm 8V 160KM
    Alfa Romeo 159 SW 1.9 JTDm 8V 120KM

    Wcześniej:
    Alfa Romeo 156 Crosswagon Q4
    Alfa Romeo 156 1.9 JTD 110CV
    Alfa Romeo 147 2.0 16V Selespeed
    Alfa Romeo Spider 916 1.8 16V
    Alfa Romeo 166 3.0 V6
    Alfa Romeo 147 1.9 8V JTD
    Lancia Delta 1.8 8V
    Alfa Romeo 156 SW 1.8 16V M1.5.5
    Alfa Romeo 164 2.5 TD VM
    Alfa Romeo 146 1.6 Boxer
    Lancia Dedra Kombi 1996 1,6 MPI
    Alfa Romeo 155 2.5 V6
    Alfa Romeo 33 1.7 Boxer

  5. #5
    Użytkownik Romeo Avatar phantom71
    Dołączył
    07 2006
    Mieszka w
    Radom
    Auto
    AR 156 1.8TS 16V 10.1998
    Postów
    656

    Domyślnie

    "A uszczelek pod pająka nie pamiętam. "

    A uszczelki 9 zł /1 szt

  6. #6
    bodzio_piotr
    Gość

    Domyślnie

    Witam.
    1. Właśnie mam cały czas problemy z ta lampką w Alfa Control. Raz się świeci, raz nie. To nie jest czasem od poziomu plynu chłodzącego? Jak wyjme pływak i go sam ustawie żeby dał sygnał, że poziom jest to znika ta lampka. Chociaż niekiedy jak jest w zbiorniku i tak się świeci lampka. W zbioirniku mam max poziom płynu chłodzącego. Czy to właśnie może być wina czujnika temperatury?? Sprawdzałem pływak i on niekiedy nie styka. Rusza się cały w srodku i dlatego raz działa raz nie.

    2.
    Ten czujnik na śrubkę jest na u góry na prawej głowicy? Jeśli tak to to jest czujnik temperatury. Po jego uszkodeniu zapala się ta duuuuża lampka nad wskazówką temp.
    Tak ten czujnik jest na prawej głowicy patrząc od środka auta. Jest on obok czujnika temperatury - ten z niebieską końcówką. One się stykają ze sobą.

    3.
    Ja bym tu postawiał na uszkodzony czujnik ssania inaczej czujnik temp. wtrysków. To jest ten z niebieską końcówką na 2 kabelki, wkręcony w kolektor ssący.
    Czyli ten z niebieską końcówką, co jest obok tego czujnika co się wkręca na srubkę, to jest czujnik temperatury. A ten z niebeiską końcówką czujnik ssania czyli czujnik temperatury wtrysków??
    Jak tak, to ten co się wkręca na śrubke mam nie podłączony wogóle. Tego z niebieską końcówką wymieniałem na jakiś używany od sąsiada pożyczyłem. Było jeszce gorzej - nie równo pracował sinlik i wogóle mocy nie było. Zmierzyłem czujnik ten z niebieską końcówką jak poleżał troche w zimnym otoczeniu i mial 3,5 Ohma. Czyli mam podpiąć ten czujnik co się na śrubkę wkręca?? Skoro to jest ważny czujnik to czemu auto chodzi bez
    niego ???

    4.
    Jeżeli jest sprawny to: po odpaleniu zimnego silnika obroty powinny wzrosnąć na jakieś 1500, po dogrzaniu silnika obroty powinny same spaść. (dotyczy benzyny)
    Jak jest zimno i zapale na benzynie to gaśnie mi odrazu. Muszę trzymać na noge na pedale gazu po zapaleniu i utrzymać mu obroty, aż się troche nagrzeje. Ostatnio zapalam tylko na gazie to są mnijesze problemy.

    Sorki ża taką długą rozprawkę ) ale chciałem opisać problem dokładniej.

    P.S. Mam drugą taką Alfe na chodzie. To znaczy już nie, bo zaczołem ją rozbierać. Mam cały osprzęt silnika tylko muszę wiedzieć co wymienić.

    5.
    Co do termostatu to o co chodzi z tym pająkiem co to jest?? Ja nie jestem mechanikiem tak po prostu sam sobie kombinuje bo znam się troche na elektryce i posprawdzać czujniki umiem, ale już wymienić mechanicznie elementy to musze mieć wszystko czarno na białym O jaką uszczelkę chodzi do tego pająka??

    6.
    Obecnie silnik długo mi się nagrzewa i utrzymuje temperaturę około 50 stopni(pod warunkiem, że czujnik dobrze pokazuje). Jak stoje to się rozgrzeje nawet do włączenia wentylatora. Czy zabójcze dla silnika jest jazda przy 50 stopniach?? Robie tak po 15 km na raz i tak ze 4 razy dziennie. Maxymalna temperatura to 50 stopni, bo kiedy jadę autostradą to nawet jak go nagrzeje do 70 stopni to po chwili spadnie do 50 i tyle utrzymuje. Nie chce wiedzieć co będzie jak będą straszne przymrozki :/

    Proszę o odpowiedzi i porady.

    7.
    Rozmawiałem z panem w sklepie. Termostaty maja po 85 zl. Pytałem się o dane techniczne. One mają przy 83 czy 86 stopni przełączanie na duży obieg. Czy będzie pasował do mojego auta?? Mam po środku temperature 70 stopni i myślałem że to jest normalna praca tego silnika.

    8.
    Ostatnio zauważyłem jakieś szumy z silnika chyba podczas jazdy autostradą tak przy 80-100 km/h je słychać. jakby gdzieś jakaś luka była i takei szumy są. Czy to nie czasem gdzieś do silnika się jakieś powietzre dostaje czy coś w tym stylu??

    Wpakowałem się w drugą alfe i kolejne problemy :/ Z pierwszą miałem problemy ze spodem cały pognity. ta natomiast jest zdrowiutka. Natomiast tu problemy z silnikiem mam :/

    Problem znika po osiągnięci uprzez silnik gdzies 30 stopni.

    Pozdrawiam

  7. #7
    Administrator ds. społecznych Romeo Avatar Majkel
    Dołączył
    10 2005
    Mieszka w
    Koszalin, Gdynia
    Auto
    Alfa Romeo 159 1.9 JTDm 8V
    Postów
    2,904

    Domyślnie

    Jeśli chodzi o "pająka" to poprzednicy mieli tu na myśli kolektor ssący(ten duzy taki srebrny) - wygląda jak pająk.
    Temperatura pracy w tym silniku to jest tak kolo 80 stopni. Jesli z trudnościa osiąga ta temperature to napewno termostat.
    co do tego szumu...może uszczelka pod głowicą...nie mam stuprocentowej pewnosci.
    Alfa Romeo 159 1.9 JTDm 8V 160KM
    Alfa Romeo 159 SW 1.9 JTDm 8V 120KM

    Wcześniej:
    Alfa Romeo 156 Crosswagon Q4
    Alfa Romeo 156 1.9 JTD 110CV
    Alfa Romeo 147 2.0 16V Selespeed
    Alfa Romeo Spider 916 1.8 16V
    Alfa Romeo 166 3.0 V6
    Alfa Romeo 147 1.9 8V JTD
    Lancia Delta 1.8 8V
    Alfa Romeo 156 SW 1.8 16V M1.5.5
    Alfa Romeo 164 2.5 TD VM
    Alfa Romeo 146 1.6 Boxer
    Lancia Dedra Kombi 1996 1,6 MPI
    Alfa Romeo 155 2.5 V6
    Alfa Romeo 33 1.7 Boxer

  8. #8
    ViP Romeo Avatar williamdrake
    Dołączył
    10 2005
    Mieszka w
    Erlensee (de)
    Auto
    AR 145 2.0 TS QV, Peugeot 207 1.4 Vti
    Postów
    942

    Domyślnie

    Jeśli chodzi o wymianę termostatu to jest to naprawdę niewielki problem (z tym ,że czasochłonny). Nie polecam wymiany bez zdejmowania pająka (kolektora)- jego zdjęcie to kwestia 6 śrub i demontażu podłaczeń, a wygoda i komfort pracy o niebo lepszy. Uszczelki pod pająka dostaniesz u Phantoma71 (ps.dzięki Przy okazji masz możliwość skontrolowania wszelkich połaczeń, stanu węży gumowych itd. Przy okazji te "podejrzane" najlepiej wymienić na nowe. Dostaniesz je w każdym sklepie motoryzacyjnym. No i należy pamiętać o nowym płynie do chłodnicy (podcazs wymiany musisz stary spuśćić (przynajmniej z jednej głowicy- jedna z 3 śrub, dokładnie środkowa)
    Sam kilkanaście dni temu wymieniałem termostat i węże- dokładny opis "operacji" znajdziesz na stronie Ik@ra- www.cuoresportivo.pl w dziale FAQ (mechaniczne różne). Polecam ten opis nawet moja sasiadka 72 letnia z tym opisem dałaby radę wymienić termostat :wink: Po wymianie termostatu silniczek lepiej chodzi o tej porze roku (subiektywne odczucie) nie mówiac już o komforcie jazdy w cieple.
    Ik@r 1111
    AR 33 1.7 IE 2000-2008 r.
    AR 145 2.0 16V TS 2008-...


  9. #9
    bodzio_piotr
    Gość

    Domyślnie

    Napewno termopstat ma walnięty. Całe szczęście, że jest w pozycji otwartej, bo jakby był w zamkniętej to by mi się silnik przegrzał. Czy uszczelki pod pajaka nie dostane w sklepie?? Jak sprawdzić czy to uszczelka pod głowicą?? Słychać te szumy gdzies od prędkości 80 km/h jak jest wiatr. czy groźna jest jazda jakby to była uszczelka?? Spalanie gazu mam na poziomie 11-13 litrów przy temperaturze silnika nie pzrekraczającej 50 stopni. Nie jest to dużo. Ostatnio założyłem tekture na chłodnice i troszke przegrzałem slinik - płyn mi się zagotował :/ Odrazu zdjąłem ta tekturę :/ Czy to może być przyczyna uszkodzenia uszczelki pod głowicą?? Same problemy z tymi Alfami mam Chociaż jeździć jeździ )

  10. #10
    siwy144
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał bodzio_piotr
    Czy to może być przyczyna uszkodzenia uszczelki pdo głowicą?? Same problemy z tymi Alfami mam Chociaż jeździć jeździ
    Może. A jaka ta druga Alfa ? Też z Alfa Control? Jak tak to bym odkupił elektryke z kabiny

Podobne wątki

  1. [159] Problem ze sprzeglem podczas pracy na zimnym silniku Alfa 159 1,9 JTDM 120 KM
    Utworzone przez Michal-nowy w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 43
    Ostatni post / autor: 29-04-2016, 11:17
  2. Problem na zimnym silniku
    Utworzone przez RAMZES1990 w dziale 156
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 24-11-2015, 21:43
  3. Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 08-05-2012, 15:25
  4. [146] Problem na zimnym silniku.
    Utworzone przez Lesio w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 11-07-2010, 11:14
  5. alfa romeo 156 2.0ts problem na ciepłym silniku
    Utworzone przez xj750 w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 27-08-2007, 18:54

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory