Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 21
  1. #1
    Użytkownik Romeo Avatar Stefan116
    Dołączył
    03 2006
    Mieszka w
    Puławy
    Auto
    GT 1600 Junior z 1972r.
    Postów
    691

    Domyślnie Wszystko 0 164 i magii V6 AlfaRomeo

    Ciągle widze różne wersje silnika 3.0V6. I nie mam pojęcia czym sie różniły były 3.0V6 12V o mocy 185 koni 195km(w 75) i oczywiście 3.0 V6 24V i tu tez różne wersje 211kucy 226 .
    Czy mógłby ktos mi wyjaśnicz czym sie różniły poszczególne silniki i jaka jest różnica pomiędzy silnikiem w 75 a 164?? Oraz jaka między 75 3.0V6 America 185kucy a 75 QV z195koniami??? Wiem że ponoć samych wałów do silników 3.0V6 było do groma :>>
    Oraz silnik 2.5V6 który był montowany między innymi w GTV6 jaka jest róznica między wersją na rynek amerykański a eyropejski słyszałem opinie że ponoć ta na rynek amerykański (która była tez w modelu Milano) ma lepszy przebieg momentu obrotowego.??

    A topis jest w 164 bo w tym modelu najwięcej było kombinacji silnika 3.0 V6 i najwięcej aut ma ten motor :wink:

  2. #2
    Administrator ds. moderatorów Romeo Avatar 75andrew155
    Dołączył
    05 2006
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    155 V6 1996 .r 155V6 1995r 3.0 12V
    Postów
    11,075

    Domyślnie

    Wcale się nie dziwię ten tapczan powinien mieć nawet V8

    Alfa Romeo 75 Turbo 1987
    alfa Romeo 75 Turbo America 1990
    Alfa Romeo Giulietta 1.6 1983
    Alfa Romeo 145 1.4 boxer 1997
    Alfa Romeo 155 V6 1996
    Alfa Romeo 155 V6 1993 3.0 12V przekładka do 1.8 8v 1995

  3. #3
    Użytkownik Romeo Avatar Stefan116
    Dołączył
    03 2006
    Mieszka w
    Puławy
    Auto
    GT 1600 Junior z 1972r.
    Postów
    691

    Domyślnie

    A jeżdziłęś 164 w mocnej wersjii?? chyba nie bo ja powiem że ten tapczan prowadzi sie jak gokard i napewno lepiej niż 155 (no może poza Q4)

  4. #4
    Administrator ds. moderatorów Romeo Avatar 75andrew155
    Dołączył
    05 2006
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    155 V6 1996 .r 155V6 1995r 3.0 12V
    Postów
    11,075

    Domyślnie

    Gokart to z niego napewno niebędzie Ciężar tego auta trzeba rekompensować dużą mocą a czy lepijej jeżdzi od 155 V6 no nie wiem ?

    Alfa Romeo 75 Turbo 1987
    alfa Romeo 75 Turbo America 1990
    Alfa Romeo Giulietta 1.6 1983
    Alfa Romeo 145 1.4 boxer 1997
    Alfa Romeo 155 V6 1996
    Alfa Romeo 155 V6 1993 3.0 12V przekładka do 1.8 8v 1995

  5. #5
    Digit
    Gość

    Domyślnie

    164 nie jest taka ciężka jakby sie mogło wydawać

    T.Spark/T.Spark"L" 1380kg 144KM
    V6 2.0 TB 1500kg 202KM
    V6 3.0 12V 1470kg 189KM
    V6 3.0 24V 1500kg 207KM
    2.5 TD/TD"L" 1510kg 125KM
    3.0 Q4 1685kg 230KM

    więcej tutaj

    A ja w dowodzie rej. mojej 155 mam wpisaną masę własną 1415kg, ciekawe skąd to wzieli =)

  6. #6
    Administrator Romeo Avatar Piotriix
    Dołączył
    10 2005
    Mieszka w
    PL
    Auto
    Alfa psuje się w dniu zakupu i ten stan trwa aż do dnia sprzedaży.
    Postów
    5,094

    Domyślnie

    no rafal zostales wywolany do tablicy .powiedz nam jak to jest ztymi silnikami.sam jestem ciekawy.v6 2.5 tez ma 2 wersje /v12/

  7. #7
    ViP Romeo Avatar Rafał
    Dołączył
    02 2006
    Mieszka w
    Kozy k/Bielsko-Biała
    Auto
    164 Q4 , Giulietta QV, 164 - 3 szt , Alfa Galaxy //// BUSSO
    Postów
    1,598

    Domyślnie

    podejrzewam ,że niema takiego omnibusa co wie wszystko ,każdy sie w czyms tam specjalizuje!
    Na podstawie 164 a wiem cos niecos na temat tego modelu to silniki v6 3.0 bo o nich pisze rózniły sie w zaleznosci od ; ROKU ,KRAJU na który było wypuszczane.
    w/g. tych podstawowych kryteriów były dobierane silniki(poza Q4 tamm jest pewnosc hehe ze jest jedna wersja Q4)
    silniki 12v - 4 wersje 3.0
    róznice sa w smarowaniu silnika i stad tez róznice w mocy, równiez zmiany w zaleznosci od roku poczatkowa paski lkinowe standard potem wielo rowkowe - zmiany pompy wspomagania
    w wersjach usa inaczej prowadzony układ chłodzenia i ;
    przede wszystkim róznorodnosc skrzyni biegów ja znam 7 różnych manualów i 2 wersje w automacie - moze jest wiecej tego niewiem - na Brazylie podobno szła ciekawa wercja 164 ale jej osobiscie nie widziałem!
    jesli chodziu o wersje 24v to tutaj ja spotkałem 3 wersje;
    napierwsze oko hehe to widac po róznym zamocowaniu czujnika oleju- i zespołu zasilania cewek - potem dochodzi równiez układ smarowania i róznice w zamocowaniu pompy klimy najpierw z przodu potem z tyłu nad pompa wspomagania
    wersja najmocniejsza 231KM była montowana w Q4 - inny przepływomierz
    to podstawowe takie róznice - a jesli chodzi o budowe silników to róznice sa i wiele podobnych elementów silników 3.0 v6 nie pasuje a na pierwszy rzut oka sa niby takie same
    Nawet poduszki pod silnik sa rózne w zaleznosci od wersji takiego niby samego silnika.
    Ale sie napisałem wole gadac !!!
    i co panie nauczycielu jaka ocena za odp. przy tablicy???

  8. #8
    Administrator Romeo Avatar Piotriix
    Dołączył
    10 2005
    Mieszka w
    PL
    Auto
    Alfa psuje się w dniu zakupu i ten stan trwa aż do dnia sprzedaży.
    Postów
    5,094

    Domyślnie

    rafal rozwin temat z przeplywka z walkami rozrzadu /ponoc pasuja do 2.5/ w sumie jak przeplywka moze dac taki przyrost mocy.wiem tez ,ze byly drobne roznice w pojemnosci ciekawe czy mialo to zwiazek ze stopniem sprezania, ps .a co rafal myslales ,ze sie wywyniesz od odpowiedzi? :mrgreen: i mom jeszcze jedno pytanko jak jest z wtryskiem w 2.5 jest /v12/ laczone w 3 pary czy jest 2 razy po trzy cylindry a i jak przesuniete sa tloki ida parami czy jakos inaczej

  9. #9
    ViP Romeo Avatar Rafał
    Dołączył
    02 2006
    Mieszka w
    Kozy k/Bielsko-Biała
    Auto
    164 Q4 , Giulietta QV, 164 - 3 szt , Alfa Galaxy //// BUSSO
    Postów
    1,598

    Domyślnie

    w 3.0 v6 12v są 2 pary po 3 cylindry 2 listwy zasilania - ale jest tylko 1 rególator cisnieniato do 92 r. po 92 dołozono tłumik cisnienia( niweluje skoki cisnienia w ukł. zasilania beny
    w 24v oba rególatory sa w standardie tylko wspomniany tłumk jest troszku inny w 24v niz 12v po 92 r.
    to nie tylko przpływka w Q4 jest cos takiego jak czujnik spalania stukowego w 24v i Q4 są i one zmieniaja kont zapłonu to pokrótce.
    kurde zmian jest wpizdu- adoptujac silnik z Q4 do mojej to miałem kłopot z kompem i ciagle wyswietlało sie błod czujnika przepustnicy nibt takie same kompy motronoc 1.7 ale inaczej troszku zgrane
    w 12v do 92 nie widziałem czujników spalania stukwego po 92r nie pamietam to wszystk ipisze z głowy musiałbym zerknac do dokumentacji ale mam imprezke- i moja kolejka nadeszła jutro popisze wiecej hehe jak zagladne do dokum.
    pozdrowionka!!!

  10. #10

Podobne wątki

  1. 156 1.8 ts sedan wszystko wszystko wszystko rzeszów 1998
    Utworzone przez motodoktor1 w dziale Samochody
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 08-11-2015, 14:02
  2. [156] Alfaromeo 156 2.5 v6 q-system
    Utworzone przez Modliszka w dziale Nasze Belle
    Odpowiedzi: 64
    Ostatni post / autor: 22-10-2014, 20:51
  3. Kaufland i AlfaRomeo
    Utworzone przez jazzu w dziale Hyde Park
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 07-01-2010, 19:58

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory