Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 20

Temat: No to teraz ja mam problem :(

  1. #1
    Użytkownik Romeo Avatar phantom71
    Dołączył
    07 2006
    Mieszka w
    Radom
    Auto
    AR 156 1.8TS 16V 10.1998
    Postów
    656

    Domyślnie No to teraz ja mam problem :(

    Proszę sobie wyobrazić:

    Spokojna jazda do 70 km/h, na beznynce, silnik zaczyna przerywać, słabnie, efekt pali na 2 cylindry, próbuje zjechać na pobocze, brak hamulców, pedał sztywny w górnym, położeniu, zjeżdżam na pobocze, gaszę silnik, po 15 min odpalam silnik, dalej pali na 2 cylindry hamulców zero.

    Następny dzień.
    Sprawdzam przewód serwo-kolektor - OK
    W oleju brak wody, płynu nie ubyło, paski rozrządu pokrywają się ze znakami, auto dalej nie pali na 2 cylindry, dwururka od strony kierowcy zimna, pedał hamulca sztywny.

    Jakieś podpowiedzi??? ja juz zgłupiałem

  2. #2
    zwiezu
    Gość

    Domyślnie

    sprobuj odlacyc przewod podcisnieniowy wspomagania serwa , zatkaj go po odlaczeniu i zobacz czy dalej tak bedzie...

  3. #3
    Użytkownik Znawca Avatar r-sokol
    Dołączył
    08 2006
    Mieszka w
    Puławy (Jaroszyn), woj. Lubelskie
    Auto
    AR 156 2.0TS '98 ecu: M1.5.5 żona, AR 33 1,7 16v P4 stoi i czeka na..., AR 156 2,5 V6 '02 ecu ME 3.
    Postów
    1,006

    Domyślnie

    witam
    to bardzo dziwne że nie pali akurat na dwa cylindry po jednej stronie. są to albo dwa cylindry parzyste albo dwa nieparzyste. zapłon jest 1-3 (cylindry po stronie pasażera) potem 2-4 (cylindry po stronie kierowcy).
    nie jest to raczej komputer, ani cewka (nie byłoby zapłonu wcale). rozdzielacz zapłonu?
    raczej też nie - żadko się zdarza żeby był uszkodzony z jednej strony. jeżeli nie jest to uszkodzenie mechaniczne typu:
    - pęknięcie cięgienka od przepustnicy,
    - pęknięcie przewodu od podciśnienia od serwa albo dziura w serwie,
    - jakaś nieszczelność w kolektorze ssącym po tej stronie
    to stawiać można tylko na paliwo.
    wszystkie wtryskiwacze są ze sobą połączone równolegle (pracują jednocześnie). zobacz czy wtryskiwacze po tej stronie mają połączenie z komputerem tj. jeden przewód na masie, drugi do komputera. zobacz czy jak uruchomisz silnik to czy na przewodach do wtryskiwaczy są impulsy.
    jeśli nie ma to wtryskiwacze się nie otwierają...
    nic innego mi nie przychodzi do głowy...
    Sprzedam skrzynię do crosswagona, 750 do uzg r-sokol@wp.pl

  4. #4
    Użytkownik Romeo Avatar phantom71
    Dołączył
    07 2006
    Mieszka w
    Radom
    Auto
    AR 156 1.8TS 16V 10.1998
    Postów
    656

    Domyślnie

    Cytat Napisał zwiezu
    sprobuj odlacyc przewod podcisnieniowy wspomagania serwa , zatkaj go po odlaczeniu i zobacz czy dalej tak bedzie...
    Sprawdziłem wcześniej, po odpięciu i zaślepieniu przewodu serwa jest ten sam efekt

    Cytat Napisał r-sokol
    witam
    to bardzo dziwne że nie pali akurat na dwa cylindry po jednej stronie. są to albo dwa cylindry parzyste albo dwa nieparzyste. zapłon jest 1-3 (cylindry po stronie pasażera) potem 2-4 (cylindry po stronie kierowcy).
    nie jest to raczej komputer, ani cewka (nie byłoby zapłonu wcale). rozdzielacz zapłonu?
    raczej też nie - żadko się zdarza żeby był uszkodzony z jednej strony. jeżeli nie jest to uszkodzenie mechaniczne typu:
    - pęknięcie cięgienka od przepustnicy,
    - pęknięcie przewodu od podciśnienia od serwa albo dziura w serwie,
    - jakaś nieszczelność w kolektorze ssącym po tej stronie
    to stawiać można tylko na paliwo.
    wszystkie wtryskiwacze są ze sobą połączone równolegle (pracują jednocześnie). zobacz czy wtryskiwacze po tej stronie mają połączenie z komputerem tj. jeden przewód na masie, drugi do komputera. zobacz czy jak uruchomisz silnik to czy na przewodach do wtryskiwaczy są impulsy.
    jeśli nie ma to wtryskiwacze się nie otwierają...
    nic innego mi nie przychodzi do głowy...
    Robert, jeśli chodzi o wtryskiwacze to odpadają, auto tak samo zachowuje sie na gazie, a co do cięgna to możesz mieć rację , tego jakoś nie sprawdziłem dziś sprawdzę
    Jutro auto jedzie na lawecie do mechaniora.

    Jakieś inne podpowiedzi ???

  5. #5
    Lukasik
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał phantom71
    Jutro auto jedzie na lawecie do mechaniora.
    ???
    Oskar da rade

  6. #6
    Użytkownik Romeo Avatar phantom71
    Dołączył
    07 2006
    Mieszka w
    Radom
    Auto
    AR 156 1.8TS 16V 10.1998
    Postów
    656

    Domyślnie

    Cytat Napisał Lukasik
    Cytat Napisał phantom71
    Jutro auto jedzie na lawecie do mechaniora.
    ???
    Oskar da rade

    Auto juz u mechaniora ( czytaj Oskara )

  7. #7
    Użytkownik Romeo Avatar phantom71
    Dołączył
    07 2006
    Mieszka w
    Radom
    Auto
    AR 156 1.8TS 16V 10.1998
    Postów
    656

    Domyślnie

    Ok, wszystko jasne, pasek rozrządu bez zębów :cry:
    kolizja tłoki vs zawory :cry:
    remont silnika :cry:

  8. #8
    Użytkownik Znawca Avatar r-sokol
    Dołączył
    08 2006
    Mieszka w
    Puławy (Jaroszyn), woj. Lubelskie
    Auto
    AR 156 2.0TS '98 ecu: M1.5.5 żona, AR 33 1,7 16v P4 stoi i czeka na..., AR 156 2,5 V6 '02 ecu ME 3.
    Postów
    1,006

    Domyślnie

    a pisałeś że pasek ok i znaki grają...
    chyba nie sprawdziłeś dokładnie...
    przychylam się do posta marcinsa737 żebyś podał jakiej firmy był pasek i jaki ten pasek miał przebieg...
    silnik nie musi być do remontu. może ale nie musi. zdejmij głowicę i zobacz. jak nie ma dziury w tłokach to tylko zawory do wymiany ewentualnie cała głowica.
    chociaż... jeździłeś tym samochodem po awarii i odpalałeś silnik...
    nie słyszałeś "tłuczenia"?
    Sprzedam skrzynię do crosswagona, 750 do uzg r-sokol@wp.pl

  9. #9
    Użytkownik Romeo Avatar phantom71
    Dołączył
    07 2006
    Mieszka w
    Radom
    Auto
    AR 156 1.8TS 16V 10.1998
    Postów
    656

    Domyślnie

    Cytat Napisał r-sokol
    a pisałeś że pasek ok i znaki grają...
    chyba nie sprawdziłeś dokładnie...
    przychylam się do posta marcinsa737 żebyś podał jakiej firmy był pasek i jaki ten pasek miał przebieg...
    silnik nie musi być do remontu. może ale nie musi. zdejmij głowicę i zobacz. jak nie ma dziury w tłokach to tylko zawory do wymiany ewentualnie cała głowica.
    chociaż... jeździłeś tym samochodem po awarii i odpalałeś silnik...
    nie słyszałeś "tłuczenia"?
    Co do sprawdzenia znaków na kołach to musze zagrać w TOTka , znaki sie pokrywały i to mnie zmyliło, wałek musiał być przekręcony o 360 st, po zdjęciu głowicy 2 zawory wydechowe pogięte, tłoki OK, zawory w 16V sa puste (rurki) dlatego nie było słychac uderzenia.

    Co do pasków to było ORYGINAŁY ALFA ROMEO, autko kupiłem z przebiegiem 75 tyś/km w Niemczech, udokumentowane, serwisowane, wg książki serwisowej (niemieckiej) rozrząd był wymieniony przy przebiegu 65 tyś/km, pasek wycięło przy 95 tyś.

    Po awarii jechałem jeszcze ok 5 km na 2 "garach" bez hamulców, niestety tak trzeba było, na zewnątrz lał deszcz, zimno a ja odbierałem dziecko 4 dniowe + żonę ze szpitala.

    Silnik można było bez problemu zgasić i bez problemu zapalić i jechać na 2 "garach" nie było słychać żadnych stuków.

    We wcześniejszych AR33 8V które miałem, jak zerwał się pasek (DAYCO) od razu było wiadomo co się stało, ŁUP i stoisz, a tu nic . Silnik osłabł, ale jechał, wrażenie jakby ci się gaz kończył.

    Co do remontu no to robie 1 stronę, wiadomo że uszczelki, rozrząd kpl, 8 zaworów, płyny + olej NOWE, no a to już sa koszta.

  10. #10
    Użytkownik Romeo Avatar phantom71
    Dołączył
    07 2006
    Mieszka w
    Radom
    Auto
    AR 156 1.8TS 16V 10.1998
    Postów
    656

    Domyślnie

    Cytat Napisał marcins737
    jaki przebieg miał pasek i jakiej był firmy??
    Pasek ORYGINAŁ ALFA ROMEO, wytrzymał 30 tyś/km, koła rozrządu w stanie elegenckim, prawdopodobna przyczyna awarii ?
    Napinacz, zreszą też oryginalny.

Podobne wątki

  1. Zły olej, co teraz?
    Utworzone przez ArturR_1975 w dziale 156
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 13-07-2015, 18:58
  2. Co tam teraz z OLEJami to TS'ów?
    Utworzone przez Daniel Qoolik w dziale 147
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 22-03-2013, 01:16
  3. [159] 2,4 JTd ti problem z zapalaniem... teraz kaplica auto unieruchomione :(
    Utworzone przez Kts w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 04-12-2012, 13:13
  4. Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 31-07-2011, 22:13

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory