Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 12
  1. #1
    fresher33
    Gość

    Domyślnie Alfa 33 Problem sprzęgło i hamulce - proszę o pomoc

    Witam. Kupłem okazyjnie Afle 33 nie znając jej stanu technicznego. Wygląda na zadbaną i pielęgnowaną. Ale mam 2 problemy: 1). bardzo słabe hamulce pali mi się czerwona kontrolka ( ! ) z tamim znaczkiem wiem, że pownieniem sprawdzić poziom płynu i wymienić klocki hamulcowe? Jesli juz wymienić to na jakie najlepiej (cena gra role - chodzi mi o tanie i dobre). 2). prawdopodobnie mam spalone sprzęgło - objawy: biegi dziwnie wchodzą tz. z 1ki na 2ke wydają dziwięk jakby haczyły o siebie jakieś zębatki i coś zgrzyta i 2ki na 3ke było podobnie, ale opanowałem technkę wrzycania. Po przejechaniu kawałka drogi czuję smród palonego plastiku (kolega czuje palonego metalu przyspiesznie niezbyt dynamiczne - silnik wyje auto nie przyspiesza od razu, na dwójce czasem też szarpie. Mam słabe pojęcie na motoryzacji proszę o jakeś rady wskazówki co to może być i na co zwrócić uwagę - jakie częsci najlepiej kupic. Dziękuję czekam na Waszą pomoc.

  2. #2
    Szary
    Gość

    Domyślnie

    2 i 3 bieg w AR 33 to norma Wymień olej w skrzyni na jakiś dobry syntetyk i dodaj jakiegos ceramizera do skrzyń, lub dodatek poprawiający smarowanie. Sprzęgło moze sie da podregulować ?
    Tu jest sporo do poczytania o wszystkim, również o skrzyni:
    http://cuoresportivo.pl/_mm/faq-u/fa...id=37&q_id=137

    Ile dałeś za Alfajete ?

  3. #3
    fresher33
    Gość

    Domyślnie

    dzięki za informacje,
    moge napisac, że mniej niż 2000zł

  4. #4
    Szary
    Gość

    Domyślnie

    Alfa w cenie Pierdoloneza, to jest faktycznie okazja
    Ale to sprowadzona do opłacenia ? Bo chyba niedawno widziałem cos takiego na Allegro.

  5. #5
    fresher33
    Gość

    Domyślnie

    krajowa - poprzedni wlasciciel byl pierwszym wlascicielem w polsce co sie za nia dzialo za granica brak danych. jednyne oplaty jakie mialetem to przerejestrowanie. wlasnie sie zaczytuje na stronce ktora mi podales

  6. #6
    Szary
    Gość

    Domyślnie

    W alfie właśnie nie podoba mi sie tylko skrzynia biegów, raczej trudno jest szybko zmieniać biegi, a tym się duzo zystkuje. Jak w CC 700 miałem jeszcze dobre sprzęgło, czy jak jeździłem podłubanym kaszlem, to sporo pseudo-ścigantów udawało mi sie spod świateł zaskoczyć

  7. #7
    fresher33
    Gość

    Domyślnie

    hehheehehe ja na razie o sciaganiu nie moge sie wypowiadac.... wlasnie umowilem sie z mechanikiem na jutro na diagnoze - mechanik pasjonat - pierwsze co robi to wsiada do auta odpala i nasluchuje - spytalem go mam jutro zabrac jakies opisy skrzyni sprzegala to zaczął się smiac wiec mysle ze bedzie ok

  8. #8
    Użytkownik Romeo Avatar phantom71
    Dołączył
    07 2006
    Mieszka w
    Radom
    Auto
    AR 156 1.8TS 16V 10.1998
    Postów
    656

    Domyślnie

    W AR 33 słabym punktem jest synchronizator 2 biegu.
    Sprawdź wszystkie gumy na dźwigni zmiany biegów. Jest taka jedna guma w trójniku przy wybieraku zmiany biegów. Taka tulejka gumowa, ona lubi się wybijać.
    Sprzęgła nie wyregulujesz, możesz spróbować odpowietrzyć układ (dotyczy wysprzęglika). Jeśli to nie pomoże wymień sprzęgło.

  9. #9
    fresher33
    Gość

    Domyślnie

    Byłem u mechanika bez wymiany sprzegłą się nie obejdzie. I tu mam takie pytanie czy nowe sprzęgło (komplet) firmyVALEO w cenie ok 350zł to dobra cena?

  10. #10
    Użytkownik Romeo Avatar r-sokol
    Dołączył
    08 2006
    Mieszka w
    Puławy (Jaroszyn), woj. Lubelskie
    Auto
    AR 156 2.0TS '98 ecu: M1.5.5 żona, AR 33 1,7 16v P4 stoi i czeka na..., AR 156 2,5 V6 '02 ecu ME 3.
    Postów
    966

    Domyślnie

    na allegro są zestawy łożysko,docisk i tarcza za 340 więc ta twoja cena do przyjęcia. jak to już rozbierasz to wymień co trzeba żebyś potem nie musiał drugi raz zaglądać bo to boli (jest duuuużo roboty).
    ja osobiście regenerowałem tarczęsprzęgłaprzez wymianę okładzin (okładziny i nity ze 40 zł) ale reszta była ok.
    co do dodatku do oleju w skrzyni. wlałem kiedyś taki "ceramik" do skrzyni i zaczęły się pokazywać opiłki w oleju, więc wszystko w baniak i wlałem tylko sam olej. jest spokój , opiłków nie ma.
    sprzęgła się nie da wyregulować. skrzynia będzie zgrzytać jeśli wolne obroty będą zbyt wysokie (powyżej 900 obr/min).
    pedał sprzegła trzeba wciskać do SAMEJ podłogi. możesz jeszcze obejrzeć wysprzęglik. jeśli cylinderek ma wżery to wymiana wysprzęglika. jeśli nie ma wżerów a cieknie to możesz powymieniać gumki na wysprzegliku. ale ten wysprzęglik to zmora, wiecznie cieknie.
    jeśli masz klocki z czujnikami zużycia i klocki są zuzyte, to kontrolka od hamulców bedzie się zapalać mimo iż poziom płynu hamulcowego jest odpowiedni.
    części nowe do 33 zapytaj u Phantom71 (sprzedaż i wysyłka, tanio) kupowałem, sprawdzone.
    Wszyscy mają alfę - mam i ja! r-sokol@wp.pl

Podobne wątki

  1. Twarde sprzęgło w jtdm 150km proszę o pomoc
    Utworzone przez bartek825 w dziale 147
    Odpowiedzi: 50
    Ostatni post / autor: 11-02-2014, 17:10
  2. Problem z elektryką ! Proszę o pomoc.
    Utworzone przez KEVIN_CLS w dziale 156
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 01-10-2011, 17:37
  3. Proszę o POmoc mam wielki problem!!!!!
    Utworzone przez luniu w dziale 147
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 11-05-2010, 08:32
  4. [164] problem z ładowaniem-proszę o pomoc
    Utworzone przez macjah w dziale 33/164
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 06-01-2010, 22:59
  5. [145] Problem z ładowaniem, proszę o pomoc
    Utworzone przez saphire w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 28-02-2009, 12:11

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory