Relokacja/ekwiwalent fabrycznego subwoofera

marek230482

Super Moderator
Członek ekipy
Auto
166 3.0V6, gtv 2,0TS, Brera V6, Stelvio 2.0 Q4
Na wstępie zaznaczę że nie dotyczy to alfy ale chyba audio to audio i fachowcy się na marki samochodów nie dzielą.
Rzecz dotyczy saaba 9-3 II gen. To jest kombi z rozbudowanym systemem nagłaśniającym zwanym premium 300. Istotne jest to że subwoofer jest zamontowany we wnęce na koło zapasowe. Czyli wnęka jest ogromna, tam dojazdówka a subwoofer w formie grubej pokrywy z głośnikiem zwróconym ku dołowi. Jak na foto. Wic polega na tym że teraz tam jest butla. O ile w komplecie to grało słabo (jak na premium) to bez tego głośnika w ogóle jest jak dzwonek z nokii 3310 (przynajmniej dla mnie a nie znam się na audio).
P8230157.JPG

Wyciągnąłem ten subwoofer i go rozkręciłem. Niestety nie znalazłem tam parametrów. Głośnik to tak ma z 30cm średnicy i 15cm wysokości. Do tego chyba jest dwucewkowy (ma po dwóch stronach wtyczki dwuprzewodowe).
Muszę (chcę) wybrnąć z tego na dwa sposoby.
1. Najbardziej preferowany to kupno ekwiwalentu który da mi basik i wrzucę tą tubę (czy co tam) za przednie fotele albo gdzieś sprytnie w bagaju. Zakładam że będzie to mniejsze i zagra lepiej (bo to teraz to dramat a jest olbrzymie).
2. Wykręcenie tego głośnika i zabudowanie "gdzieś". Tu nie wiem jak go zabudować, czy coś dokupić czy jak....

Nawet nie znam parametrów tego głośnika.

Ktoś coś?

Marek, ja to bym najpierw ustalił na czym polega ten "dramat" jeśli chodzi o grę tego głośnika. IMO są 3 opcje:
1. ma za mało mocy na wejściu
2. ma złą obudowę
3. sam głośnik jest do bani

Wymontuj go, podłącz i posłuchaj na spokojnie tak w powietrzu sobie. Wiadomo, że basu nie będzie, ale:
- posłuchaj czy są zniekształcenia, czy charczy i takie tam
- przyłóż ucho do brzegu głośnika pod kątem prostym i posłuchaj czy jest bas

Jeżeli opcja 3. to trudno, będziemy coś szukać. Ale są duże szanse na: