Strona 1 z 6 123456 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 51

Temat: Lakier i jego renowacja

  1. #1
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR GTV6, BMW 530i E39
    Postów
    123

    Domyślnie Lakier i jego renowacja

    Witam

    Byłem dzisiaj na myjni i jak się okazało warstwa brudu na alfie przykrywała kilka przetarć lakieru, których wcześniej nie widziałem. Jak zwykle ktoś nonszalancko sobie drzwi otwierał . Nie są tą rysy do żywej blachy, wydaję mi się, że tylko do podkładu. Jest jakaś szansa, że renowacja powłoki lakierniczej (metalic) nie skończy się na malowaniu całego elementu ? W załączniku próbka takiego przetarcia. Oczywiście jak tylko pogoda na to pozwoli to przetestuję Tempo oraz T-Cut.

    Pozdrawiam

  2. #2
    siwy144
    Gość

    Domyślnie

    Mi coś sie wydaje że to nie jest nawet do podkładu. Nie rób tymi tempo itp. bo to jest ... Kup farcela g3 i juz do tego proche papieru i gabka polerska i jazda

  3. #3
    siwy144
    Gość

    Domyślnie

    Kurde mozna zobaczyc pedzelniek i wypolerować ale jak to bedzie to nie wiem ale zawsze jakas ochrona jest

  4. #4
    Damian
    Gość

    Domyślnie

    Ja planuje u siebie zrobić kompleksową odnowę lakieru połączoną z wyciągnieciem wszystkich parkingowych wgniotków, usunięciem wcześniejszych zaprawek (mało profesjonalnych) i odnowieniem samego lakieru.

    Czy ktoś wie ile może kosztować taka usługa? Liczę się z naprawdę dużymi kosztami, ale te wgniotki nie dają mi spokoju. Po prostu wkur... mnie fakt że tam są :twisted:

  5. #5
    ViP Znawca Avatar cinas
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    Tomaszów Maz. czasem Piła
    Auto
    Alfa 159 SW -> 2007->1.9 16v JTD->136KM
    Postów
    1,612

    Domyślnie

    kolego to uśredniając 250-350 zł za zrobienie elementu no chyba, że masz jakiegoś przydomowego lakiernika to będzie taniej. ponadto by usunąć wgniotka to zazwyczaj trzeba pomalowac cały element więc koszt nie małe

    Było Skromne 156 1.8 TS 144 km i mniej skromne 156SW 2,5 V6 i były powody do mruczenia
    Jest
    klekot 159 SW 1.9 JTD i 136 km i nie ma powodów do mruczenia
    ALFA-i każdy dzień jest inny

  6. #6
    Użytkownik Alfa i Omega
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Koszalin
    Postów
    440

    Domyślnie

    Cytat Napisał cinas1980
    kolego to uśredniając 250-350 zł za zrobienie elementu no chyba, że masz jakiegoś przydomowego lakiernika to będzie taniej. ponadto by usunąć wgniotka to zazwyczaj trzeba pomalowac cały element więc koszt nie małe
    Kolego to tyle biorą za pomalowanie całego elementu a tu chodzi raczej o polerke. Co do wgniotków to widziałem ze firmy sa w stanie je wyciągnąc bez potrzeby malowania. Oczywiście wazne jest jak jest wgnieciony element

  7. #7
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR GTV6, BMW 530i E39
    Postów
    123

    Domyślnie

    Cytat Napisał FlaY
    Co do wgniotków to widziałem ze firmy sa w stanie je wyciągnąc bez potrzeby malowania. Oczywiście wazne jest jak jest wgnieciony element
    Jakieś namiary ?

    Gdybym tak chciał zlikwidować wszystkie wgniotki, to chyba by się skończyło na malowaniu całego nadwozia

  8. #8
    Damian
    Gość

    Domyślnie

    Wiem, że są zakłady które oferują taką usługę. Najczęsciej spotykana metoda to wyciągania za pomocą podciśnienia. Młotkiem wyciągnąć wgniotka i pomalować potrafi każdy Mi zalezy raczej na - co najwyżej - miejscowym podmalowaniu elementów. Wiem, że coś takiego jest mozliwe i efekt jest więcej niż zadowalający. Problem w tym, że jest to robota dla blacharza i dla lakiernika co zwiększa koszty i rodzi trochę problemów z logistycznym dostarczeniem samochodu z jednego warsztatu do drugiego

    Jakiś czas temu czytałem o gradobiciu które przeszło przez fabryke VW w niemczech. Nowe Golfy, Passaty i inne auta dla ludu zostały zbombardowane przez gałki lodu. Co zrobili Niemcy? Zaprosili sąsiadów zza Odry :mrgreen: Samochody zrobione na glanc odjechały do salonów...

    Polak potrafi...

  9. #9
    simeone
    Gość

    Domyślnie

    Też się podepnę- czy te palstikowe elementy w Alfie 145 znajdujące się nad tylnimi,bocznymi szybami są demontowalne? Widziałem tam jakieś sruby- można je łatwo zdjąć? Warstwa lakieru bezbarwnego dośc znacznie u mnie schodzi (woda, lód, śnieg pomógł...) Chciałbym je pomalować.

  10. #10
    Użytkownik Ogier Avatar rekwir
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    Myszków
    Auto
    Alfa Romeo 166
    Postów
    192

    Domyślnie

    jak ja mial bym usowac wgnioty, rdze i zadrapania to bym sie zdecydowal na pomalowanie calego samochodu z kompleksowym zabezpieczaniem samochodu antykorozyjnie i tak zrobie ale nei w tej za pare miesiecy beda swoja sprzedawał
    Amor patriae nostra lex
    Była 155 1,8 TS
    Była 156 SW 1,8 TS
    Jest 166 2,0 TS

Podobne wątki

  1. Kalisz i jego panny ;)
    Utworzone przez Afi w dziale Wielkopolskie
    Odpowiedzi: 26
    Ostatni post / autor: 25-09-2012, 18:02
  2. Coś o lpg i jego właściwościach
    Utworzone przez Piotriix w dziale LPG Zone
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 09-02-2009, 20:56

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory