Strona 12 z 12 PierwszyPierwszy ... 23456789101112
Pokaż wyniki od 111 do 114 z 114

Temat: Boxer vs. Twin Spark

  1. #111
    biedziak
    Gość

    Domyślnie

    snoop, zebys nie mial potem watpliwosci, to sprobuj znalesc gdzies to auto tyle, ze z bokserem i poprostu sie przejedz. jak dla mnie to bokser w tym modelu dodaje jeszcze wiecej agresywnosci. jezeli nie masz takiej mozliwosci to posluchaj chociaz na youtubie jak mrucza te silniki. gdybym nie zainwestowal tyle w swoja 145 to zmieniam ja na taka sama tyle ze z silnikiem 1,7 bx.
    pozdrawiam.

  2. #112
    Użytkownik Romeo Avatar sn00p
    Dołączył
    07 2009
    Mieszka w
    Wrocław.
    Auto
    1999r AR 146 1.4 TS 16v -> 2004r AR 156 SW 1.9 JTDm -> 2002r AR 156 2.4 JTD
    Postów
    788

    Domyślnie

    biedziak tyle, że ja jestem młodym studentem, a to ma być mój pierwszy samochód ;]
    Najpierw przez tydzień siedziałem przed kompem i zwalczałem w sobie mit AR=awaryjność.
    Zdecydowałem się na T.Sparka ze względu na mniejsze spalanie itp.
    Ale dzięki za radę ;]

  3. #113
    Pingwin
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał Varrels Zobacz post
    Zalety bokserów to przede wszystkim piękny dźwięk i nisko położony środek ciężkości. A wady? W tym przypadku dużo poważnych problemów (urwane panewki, zerwane paski rozrządu), których koszt usunięcia może przewyższać wartość auta.

    Lepszy wybór to nowsze jednostki Twin Spark
    Producent zdawał sobie sprawę ze słabości bokserów i w 1997 r. wycofał je z oferty Alfy 145. Zamiast nich pojawiły się rzędowe jednostki Twin Spark, w których na każdy cylinder przypadają dwie świece zapłonowe: 1.4/103, 1.6/120, 1.8/140-144 i 2.0/150-155 KM (ostatnia z wymienionych była dostępna od 1996 r.). To o wiele wytrzymalsze konstrukcje, tyle że również wymagające rzetelności serwisowej (dobry, wymieniany na czas olej, wcześniejsza niż zaleca producent zmiana paska rozrządu).