Strona 3 z 3 PierwszyPierwszy 123
Pokaż wyniki od 21 do 27 z 27
  1. #21
    AR_33
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał Tuti
    Tylko czasem sa spadki mocy przy wkrecaniu
    I jest to dowód na to jak łatwo zachwiać równowagę układu wydechowego i jaki ma to wpływ na silnik :wink: . Jak przepaliła mi się rura na kolanie przed tłumikiem to moja Pani rzuciła kasę na stół i powiedziała: Jedz i napraw to bo nie będę jeździła w samochodzie który hałasuje jak BMW jakiegoś karka :mrgreen:

  2. #22
    Administrator Romeo Avatar Piotriix
    Dołączył
    10 2005
    Mieszka w
    PL
    Auto
    Alfa psuje się w dniu zakupu i ten stan trwa aż do dnia sprzedaży.
    Postów
    5,307

    Domyślnie

    kurcze fajnie ci ,ze masz taka pania pozdrow ja w naszym imieniu

  3. #23
    AR_33
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał piotriix
    kurcze fajnie ci ,ze masz taka pania pozdrow ja w naszym imieniu
    Każdy ma to na co sobie zasłużył ewentualnie zapracował :mrgreen:

  4. #24
    Administrator Romeo Avatar Piotriix
    Dołączył
    10 2005
    Mieszka w
    PL
    Auto
    Alfa psuje się w dniu zakupu i ten stan trwa aż do dnia sprzedaży.
    Postów
    5,307

    Domyślnie

    W żadnym szanującym się zakładzie tłumikarskim czy sewisie tuningowym nie wymontują sprawnego katalizatora za wyjątkiem aut przeznaczonych do sportu, gdy regulamin na to zezwala. W tym przejawia się ich profesjonalizm.
    Okazuje się, że pozbycie się z układu wydechowego tego w/g niektórych zbędnego balastu i hamulca mocy powoduje również, oprócz zwiększenia zużycia paliwa pogorszenie osiągów samochodu w dolnym i średnim zakresie prędkości obrotowych silnika, a ponadto zwiększenia poziomu hałasu o 10-12dB. Działania takie zrozumiałe są w samochodach poddanych głębokim modyfikacjom tuningowym, zwłaszcza w tych używanych do sportu czy rajdów. W momencie , kiedy samochód używany jest w 90% do jazdy cywilnej, działania takie są raczej niczym nie uzasadnione.
    Kiedy już zależy nam na poprawie dynamiki w górnym zakresie obrotów, powinno się raczej wymienić katalizator ceramiczny na metalowy o mniejszych oporach przepływu. Metalowy wkład katalityczny wytrzymuje dużo wyższą (o około 300 stopni) temperaturę sięgającą nawet powyżej 1100 st.C, a ponadto szybciej się nagrzewa . Jest to więc tym bardziej wskazane działanie w samochodach z daleko posuniętymi modyfikacjami silnika, które mają tendencję do przegrzewania się, co w konsekwencji może doprowadzić do nadtopienia ceramicznej struktury katalizatora tradycyjnego.
    Pamiętać jednak należy ( biorąc pod uwagę fakt ,że nie każdy serwis tłumikarski jest do tego odpowiednio przygotowany), że przy wymianie katalizatora obowiązują określone zasady, od przestrzegania których zależy osiągnięcie pełnego sukcesu. Chodzi tu o to aby dobierać katalizator zgodnie z jego przeznaczeniem fabrycznym tzn. do określonej pojemności silnika. Inne działania mogą być równie szkodliwe jak samo jego wycięcie. Przewymiarowanie tego elementu powoduje nie tylko utratę elastyczności silnika, ale również ze względu na wolniejsze nagrzewanie wydzielanie bardziej trujących frakcji.
    Przydatną może być również informacja, że każdy katalizator ma pewną rezerwę przepustowości. I tak przy ceramicznych rezerwa ta wynosi od 10-15%, a metalowych od 20-25%.
    Rezerwy te mogą być doskonale wspomagane przez cały szereg tak zwanych dynamizatrów przepływu np. strumienic, które przy zamontowaniu ich za katalizatorem przy swoich właściwościach wysysających doskonale zwiększają przepustowość wkładu katalitycznego. Innym rozwiązaniem, jest zastoswanie w miejsce katalizatora komory rezonasowej,która umieszczona w odpowiednim miejscu ukladu wydechowego ( harmoniczna) wywołuje zjawisko odbicia fali i tym samych nie ma utraty momentu w dolnych zakresach prędkości obrotowych silnika.
    Pocieszającym jest fakt ,że coraz więcej naszych i nie tylko naszych klientów rozumie to zagadnienie i nie pozbywa się katalizatorów, a mamy również przypadki ponownego ich montażu w układach wydechowych.

  5. #25
    SYSUNIAdq
    Gość

    Domyślnie

    dzieki za wypowiedzi ostatnio wjechalem na kanal i patrzylem co dokladnie poszlo i okazalo sie ze to nie kat wiec nie bede go wywalal

  6. #26
    Użytkownik Alfa i Omega
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Koszalin
    Postów
    440

    Domyślnie

    Może ktos wie gdzie mozna kupic tanio katalizator ?? do 2.0 ts 8V 155 bo mój brzęczy od środka albo czy da rade cos z nim zrobic ??
    AR 155 1.8 8V & AR 156 2.5 V6

  7. #27
    Administrator Romeo Avatar Piotriix
    Dołączył
    10 2005
    Mieszka w
    PL
    Auto
    Alfa psuje się w dniu zakupu i ten stan trwa aż do dnia sprzedaży.
    Postów
    5,307

    Domyślnie

    alegro kup uniwersalny
    Kto chce szuka sposobu,
    kto nie chce szuka powodu.
    155 V6 LPG-163 KM-była
    156 V6 LPG-190 KM-była
    147 2.0TS 150 KM Selespeed LPG.-była
    166 2.0 V6 TB -215 KM- LPG-była
    Giulietta 1.4 TB -183 KM -LPG -jest

    Lancia Delta 1.8 TBI 269KM -jest

Podobne wątki

  1. [156] Wymontowanie i naprawa alternatora
    Utworzone przez elmer w dziale 156
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 29-11-2015, 17:34
  2. Wymiana/wymontowanie przepływomierza 166 2,5 V6
    Utworzone przez dawideksl w dziale 166
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 11-09-2012, 14:38
  3. wymontowanie zegarow
    Utworzone przez popi w dziale 166
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 28-01-2010, 03:40
  4. [145] wymontowanie immo
    Utworzone przez kubatron w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 12-03-2009, 09:30
  5. Alfa 166 wymontowanie ICS - pomocy
    Utworzone przez artur31 w dziale 166
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 29-08-2007, 19:28

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory