Temat: Co dziś zrobiłem dla swojej Belli ?

  1. #10531
    Użytkownik Rowerzysta Avatar krzysostry
    Dołączył
    04 2015
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Była: Alfa Romeo 166 2.4 JTD 140KM, Jest: Alfa Romeo 166 2.4 JTD 150 KM
    Postów
    415

    Domyślnie

    Alfa z reklamacją do serwisu regenerującego. Okazało się, że uszkodzeniu uległa podkładka od uzwojenia. Wszystko wymienione zamontowane i hula.

    Wysłane z mojego Orange Reyo przy użyciu Tapatalka

  2. #10532
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar SimonG
    Dołączył
    07 2015
    Mieszka w
    Szczecin
    Auto
    W211 T 320CDI
    Postów
    281

    Domyślnie

    Naprawiłem skrzypiący fotel! Zaczął mnie tak irytować, że dziś spędziłem trochę czasu na małe rozebranie, analizę, nasmarowanie podejrzanych elementów i mimo sceptycznego podejścia, że to cokolwiek pomoże udało się. Nic nie skrzypi

  3. #10533
    Użytkownik Znawca Avatar pafka
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    Jaworzyna Śląska
    Auto
    Alfa GT
    Postów
    1,550

    Domyślnie

    Cytat Napisał SimonG Zobacz post
    Naprawiłem skrzypiący fotel! Zaczął mnie tak irytować, że dziś spędziłem trochę czasu na małe rozebranie, analizę, nasmarowanie podejrzanych elementów i mimo sceptycznego podejścia, że to cokolwiek pomoże udało się. Nic nie skrzypi
    Czym smarowałeś i co dokładnie smarowałeś?

  4. #10534
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar SimonG
    Dołączył
    07 2015
    Mieszka w
    Szczecin
    Auto
    W211 T 320CDI
    Postów
    281

    Domyślnie

    Suchy smar w sprayu, ale psikałby i WD40 pewnie gdyby nie to, że nie chciałem nigdzie nachlapać przez przypadek bo fotela nie wyciągałem z auta.

    Zlokalizowałem skrzypienie po prawej stronie fotela, okolice boczków siedziska i oparcia w okolicach łamania się fotela. Poczytałem, że czasem pomaga przejechanie fotelem przez pełny zakres regulacji, profilaktycznie to zrobiłem. Odpiąłem z tyłu haczyki zeby podwinąć sobie trochę skóry i spryskałem miejsca prowadnic, zębatek od pochylania fotela, i "zawias" który wykonuje ruch przy pochylaniu oparcia. Prócz tego zauważyłem stalową linkę napinającą od klamry pasa bezpieczeństwa biegnącą po prowadnicy, tam też delikatnie prysnąłem. Jednym słowem poleciałem to co stwierdziłem, że jest w jakimś stopniu ruchome.

    Dodam, że skrzypienie nasiliło się dwukrotnie jak próbowałem pozbyć się go ubijając ręcznie fotel, podciągałem też od dołu całe oparcie. To po tym stało się to tak uporczywe, że profilaktycznie i bez nadziei się za to zabrałem.

    Może to fart i szczęście, może po prostu od wachlowania oparciem, gąbki zmieniły swoje położenie względem stelaża i sprężyn, może to z czasem powróci, wtedy znów zastosuję taką taktykę licząc, że znów pomoże.

    Komfort podróży powrócił, wsiadanie i wysiadanie z auta już nie irytuje.

    Dodam, że skrzypienie przypominało odgłosy wydawane przez stare drewniane fotele, charakterystyczny filmowy dźwięk starego, bujanego fotela.
    Ostatnio edytowane przez SimonG ; 15-09-2015 o 18:53

  5. #10535
    Użytkownik Znawca Avatar pafka
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    Jaworzyna Śląska
    Auto
    Alfa GT
    Postów
    1,550

    Domyślnie

    Cytat Napisał SimonG Zobacz post
    Suchy smar w sprayu, ale psikałby i WD40 pewnie gdyby nie to, że nie chciałem nigdzie nachlapać przez przypadek bo fotela nie wyciągałem z auta.

    Zlokalizowałem skrzypienie po prawej stronie fotela, okolice boczków siedziska i oparcia w okolicach łamania się fotela. Poczytałem, że czasem pomaga przejechanie fotelem przez pełny zakres regulacji, profilaktycznie to zrobiłem. Odpiąłem z tyłu haczyki zeby podwinąć sobie trochę skóry i spryskałem miejsca prowadnic, zębatek od pochylania fotela, i "zawias" który wykonuje ruch przy pochylaniu oparcia. Prócz tego zauważyłem stalową linkę napinającą od klamry pasa bezpieczeństwa biegnącą po prowadnicy, tam też delikatnie prysnąłem. Jednym słowem poleciałem to co stwierdziłem, że jest w jakimś stopniu ruchome.

    Dodam, że skrzypienie nasiliło się dwukrotnie jak próbowałem pozbyć się go ubijając ręcznie fotel, podciągałem też od dołu całe oparcie. To po tym stało się to tak uporczywe, że profilaktycznie i bez nadziei się za to zabrałem.

    Może to fart i szczęście, może po prostu od wachlowania oparciem, gąbki zmieniły swoje położenie względem stelaża i sprężyn, może to z czasem powróci, wtedy znów zastosuję taką taktykę licząc, że znów pomoże.

    Komfort podróży powrócił, wsiadanie i wysiadanie z auta już nie irytuje.

    Dodam, że skrzypienie przypominało odgłosy wydawane przez stare drewniane fotele, charakterystyczny filmowy dźwięk starego, bujanego fotela.
    Dzięki za wyczerpującą odpowiedź i za danie nadziei

  6. #10536
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar SimonG
    Dołączył
    07 2015
    Mieszka w
    Szczecin
    Auto
    W211 T 320CDI
    Postów
    281

    Domyślnie

    No problemo. Już zaczynałem szukać jakiegoś tapicera, żeby pytać się o koszty i czy w ogóle zdjął by skórę, zrobił porządek w środku i złożył na nowo.

    Udało się własnymi siłami. Powodzenia

    Wysłane z mojego Nexus 4 przy użyciu Tapatalka

  7. #10537
    Użytkownik Pasjonat Avatar Proxim@Ar
    Dołączył
    10 2009
    Mieszka w
    Opole, Piła
    Auto
    Brera Tbi
    Postów
    3,572

    Domyślnie

    Po niepotrzebnej yyyyyyy.... to znaczy się zapobiegawczej regeneracji alternatora, kupiłem nowy akumulator
    147 2001, 1.6 105 KM- była
    156 2003, 2.0 JTS 166 KM- była
    156 2003, 2.5 V6 192 KM- była... ehh..
    156 2005 1.9 JTD~`160 KM była
    159 2006 1.9 JTD- była
    159 2005 1.9 Distinictive- była..
    156 2003 2.0 TS+LPG- była
    156 2003 2,5 V6- była..
    156 FL 2005 1.9 jtd- była
    166 FL 2005 2,4 jtd - była
    Alfa Romeo Crosswagon - był..
    156 FL 3.0 V6 - była
    Brera Tbi 2010 - jest
    Najlepsze auto na świecie - służbowe - jest

  8. #10538
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Majkelek
    Dołączył
    10 2014
    Mieszka w
    Radom
    Auto
    Alfa Romeo 166 2.5 V6 CF2 `2000
    Postów
    589

    Domyślnie

    Wymontowałem fotel i zawiozłem do tapicera !

  9. #10539
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Łukasz 166
    Dołączył
    01 2014
    Mieszka w
    Podlasie
    Auto
    Peugeot 406 Coupe 3.0 Była Alfa Romeo 166 2.4
    Postów
    750

    Domyślnie

    Wymieniony olej i wszystkie filtry + tarcze i klocki z przodu. Zamontowana navi i zmieniarka
    Jest Peugeot 406 Coupe 2002r 3.0 V6
    Była Alfa Romeo 166 2002r. 2.4 JTD
    Była Vectra B 2000r 2.0 DTI
    Była Vectra A 1993r 1.8 B+G

  10. #10540
    Użytkownik Rowerzysta Avatar krzysostry
    Dołączył
    04 2015
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Była: Alfa Romeo 166 2.4 JTD 140KM, Jest: Alfa Romeo 166 2.4 JTD 150 KM
    Postów
    415

    Domyślnie

    Regeneracja gwintu w napinaczu paska wielorowkowego.

    Wysłane z mojego Orange Reyo przy użyciu Tapatalka

Podobne wątki

  1. Jaki masz kluczyk do swojej belli . I bizuterie do kluczyka . piszczie .
    Utworzone przez alfaholik156 w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 60
    Ostatni post / autor: 15-06-2015, 20:50
  2. Azurro Nuvola-ma ktoś taki kolor swojej Belli?
    Utworzone przez tomek_murawski w dziale 156
    Odpowiedzi: 18
    Ostatni post / autor: 26-10-2014, 20:13
  3. Co kupiłeś dla swojej belli na gwiazdkę ?
    Utworzone przez predator w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 50
    Ostatni post / autor: 01-01-2012, 18:13
  4. [155] Włam do Belli, swojej oczywiście:)
    Utworzone przez kasztelan w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 30
    Ostatni post / autor: 06-12-2010, 21:05

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory