Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 17
  1. #1
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    08 2018
    Auto
    1.3 mjet
    Postów
    90

    Domyślnie Błąd P0101 w silniku 1.3 multijet 90 KM.

    Znowu szukam porady na tym forum bo silnik z jednej stajni 1.3 multijet
    Borykam się z problemem błędu p0101, raz jest po 1km raz po 50 km.
    Zakładane dwie przeplywki bosch, egr czyszczony, map sensor również. Sprawdzałem napięcie na wtyczce przepływomierza jak na tym filmie https://youtu.be/n2mliLovLkw i jest ok.
    Brak mi pomysłów. Otwarcie egr dziwnie wskazuję, po odpaleniu jest 2%, dodaje gazu skacze na ok 19% i już tak zostaje, podczas jazdy od 19-40% a przy wciśniętym gazie do oporu 2% potem już jest otwarty. Zdążą się, że podczas normalnej jazdy też pokazuje 2%. Grzybek egr się nie zacina, sprężyna chodzi bardzo płynnie a część elektroniczna słychać jak chodzi podczas testu
    Ostatnio edytowane przez Piotriix ; 11-02-2019 o 22:04

  2. #2
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    08 2018
    Auto
    1.3 mjet
    Postów
    90

    Domyślnie

    Po przejechaniu 5km. A tak po jeździe na postoju

  3. #3
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar bobby
    Dołączył
    10 2014
    Mieszka w
    Lublin
    Auto
    Franny (159 2.4 JTDM 06')
    Postów
    941

    Domyślnie

    Zrob te same pomiary pod obciazeniem. 4 lub 5 bieg i gaz do deski od 1500 obr/min do konca zakresu. Bardzo mozliwe ze masz nieszczelność w układzie dolotowym. Kiedy turbina podpompuje mozliwe ze bedzie to widac po porownaniu mas powietrza i ciśnień.

  4. #4
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    08 2018
    Auto
    1.3 mjet
    Postów
    90

    Domyślnie

    Patrzyłem na opaskach za przeplywka i nie czułem nigdzie aby dmuchalo przy ok 3 tys obrotow chyba że intercooler bo tam nie miałem dojścia
    Dodatkowo wziąłem pompę i pompowalem w przewód za przeplywka, słychać jak gdzieś powietrze uchodzi ale to chyba tak się nie da sprawdzić, prawda?
    Nie mam pojęcia jak dalej szukać co jest przyczyną ewentualnie nieszczelności.

    Log z alfa Obd
    https://drive.google.com/file/d/1iEd...w?usp=drivesdk

    Przy tym ostatnim, najświeższych wyrzuca błąd.
    Ostatnio edytowane przez rustin ; 11-02-2019 o 07:13

  5. #5
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    08 2018
    Auto
    1.3 mjet
    Postów
    90

    Domyślnie

    Cytat Napisał bobby Zobacz post
    Zrob te same pomiary pod obciazeniem. 4 lub 5 bieg i gaz do deski od 1500 obr/min do konca zakresu. Bardzo mozliwe ze masz nieszczelność w układzie dolotowym. Kiedy turbina podpompuje mozliwe ze bedzie to widac po porownaniu mas powietrza i ciśnień.
    Nagrałem i coś widać?

  6. #6
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar bobby
    Dołączył
    10 2014
    Mieszka w
    Lublin
    Auto
    Franny (159 2.4 JTDM 06')
    Postów
    941

    Domyślnie

    Cytat Napisał rustin Zobacz post
    Nagrałem i coś widać?
    Plik csv wyświetla mi się jako 12 kolumn z czego pierwszych 6 jest podpisanych - trudno mi w tej formie odczytać, ale przyjmując że co druga kolumna to jakieś śmieci, to nie pokrywają Ci się masy powietrza.
    Gdzieś prawdopodobnie łapie lewe powietrze. Sprawdź najpierw odcinek od przepływomierza do turbiny.
    ... large brakes, turbos, alu rims, aero…everything large as if there was something small to compensate for.

  7. #7
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    159 V6
    Postów
    10,840

    Domyślnie

    Cytat Napisał rustin Zobacz post
    Jeżeli była by nie szczelność to chyba by było widać po ciśnieniu doładowania.
    Zależy na jakim odcinku.
    159 1.9 JTDm 16V -> 2.2 JTS -> 1750 TBi -> 3.2 JTS Q4

  8. #8
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    08 2018
    Auto
    1.3 mjet
    Postów
    90

    Domyślnie

    Cytat Napisał magil Zobacz post
    Zależy na jakim odcinku.
    Po tym logu widać nieszczelnośc?

  9. #9
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    159 V6
    Postów
    10,840

    Domyślnie

    Cytat Napisał rustin Zobacz post
    Po tym logu widać nieszczelnośc?
    U mnie nic nie widać, ponieważ urządzenie na którym oglądam forum nie pozwala na uruchamianie takich linków. Nie mam niestety nic innego.
    159 1.9 JTDm 16V -> 2.2 JTS -> 1750 TBi -> 3.2 JTS Q4

  10. #10
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    08 2018
    Auto
    1.3 mjet
    Postów
    90

    Domyślnie

    Może na maila Ci wysłać?
    Czy nie będzie to powiązane z ciśnieniem doładowania? Bo według screena błąd wyskakuje jak schodzi z obrotow, chyba że źle patrzę, a wtedy jest różnica w ciśnieniu doładowania.

Podobne wątki

  1. Ciągle błąd P0101
    Utworzone przez Zabrze1990 w dziale 156
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 21-01-2019, 20:50
  2. Błąd P0101 brak możliwości wykasowania
    Utworzone przez luki041 w dziale 147
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post / autor: 16-11-2016, 10:48
  3. Nie odpala JTD 105KM błąd p0191 i p0101
    Utworzone przez DJBisonus w dziale 156
    Odpowiedzi: 16
    Ostatni post / autor: 05-10-2016, 21:24
  4. Błąd P0101 - Przepływomierz za wysoki sygnał
    Utworzone przez sebawroc w dziale 147
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 11-05-2014, 19:20
  5. nowa przepływka a dalej błąd p0101 (AR 156 2.4)
    Utworzone przez Lethal w dziale 156
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 10-05-2014, 16:33

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory