Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12
Pokaż wyniki od 11 do 14 z 14
  1. #11
    Użytkownik Romeo Avatar andro34
    Dołączył
    12 2007
    Mieszka w
    Płońsk-holandia
    Auto
    Alfa Romeo 156 1,9 JTD 2005r i AR 147 JTDm 2005r.
    Postów
    1,235

    Domyślnie

    witam!!!
    do napraw blacharskich najlepiej używać migomatu.dużo łatwiej jest nauczyć się spawać tym urządzeniem.
    wszystko dzieje się automatycznie (skład gazu,posuw drutu,natężene itd.)
    poza tym blacha mniej się nagrzewa i utlenia.

    w przypadku spawania palnikiem acetylenowo-tlenowym to już wyższa szkoła jazdy.jeśli chodzi o drut to można użyć każdego stalowego (tylko bez ocynku-trujące opary!!!)
    o średnicy od 2 do 4mm.natomiast do wstawek też zwykłej blachy stalowej 0,8-1 mm,może być z niepotrzebnych części blacharskich.

    ważne jest ustawienie odpowiednich proporcji gazu tak aby spawanie przebiegało prawidłowo bez strzelania i utleniania metalu.poza tym żeby dobrze spawać takim palnikiem trzeba mieć spore doświadczenie.
    przy nieumiejętnym spawaniu większych powierzchni są duże szanse że blacha się powygina od temperatury i naprężeń.
    miejsce spawane palnikiem szybciej ulega korozji niż spawane migomatem.
    do zabezpieczenia miejsc spawanych wystarczy jakiś dobry spray lub farba a do podwozia najlepiej masa gumowa do natrysku.

    zdecyduj więc sam co dla ciebie będzie najlepsze.

    pozdrawiam!!!


    moja druga ulubienica...

  2. #12
    Użytkownik Romeo Avatar as
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Zduńska Wola
    Auto
    AR 145 / 1994 1,4 BOXER
    Postów
    1,112

    Domyślnie

    Tak, jak już nadmienili wcześniej Koledzy - gazowe spawanie blachy to wyższa szkoła jazdy - dlaczego? Trzeba uważać, aby nie narobić dziur oraz nie przegrzać blachy. Przegrzana blacha jest o wiele bardziej podatna na korozję ponadto powstają w niej naprężenia cieplne, które mogą objawiać się nawet deformacjami wspawywanych elementów. Dlatego do napraw blacharskich tym bardziej dla początkujących polecany jest tzw. migomat.

    Co do zabezpieczenia - spaw pasowałoby przeszlifować i/lub wypiaskować do gołego metalu, odtłuścić i nałożyć jakąś fabę, którą można nakładać na goły metal. Czynności te należy wykonać, jak najszybciej, gdyż widoczne pod mikroskopem "nitki" korozji mogą zaczynać się pojawiać na gołym metalu już po kilkudziesięciu minutach, więc dobrze byłoby miejsce naprawy zabezpieczyć jakąś szybkoschnącą farbą. Po utwardzeniu farby miejsce naprawy pokryć jakimś barankiem na bazie gumy - im bardziej elastyczny po wyschnięciu tym lepiej. Bitexu nie polecam - jest za mało elastyczny :/

    P.S. Czy będę niedyskretny jeśli zapytam jaki to samochód?
    Errare humanum est - Mylić się jest rzeczą ludzką.

  3. #13
    Nicolo
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał Dziaru Zobacz post
    Blachy najlepsze 0,15 mm ocynk, grubszych sie nie opłaca bo i tak to co teraz wspawasz to przeżyje Ciebie
    to co ty chcesz wspawać? folie od czekolady? praktycznie nie ma mozliwosci spawania tak cienkich blach palnikiem, moze metodą TIG ale kto używa TIG-a do stali węglowej? Stanowczo zły pomysł ze spawaniem karoserii palnikiem!

    Blacha jest tak cienka na karoserii, że nagrzeje Ci się szybciej niż drut który musisz dokładać. Proponuje miejscowe spawanie MIG-em lub metoda zgrzewania.

  4. #14
    Użytkownik Romeo Avatar Dziaru
    Dołączył
    03 2009
    Mieszka w
    Tychy
    Auto
    155 2,0TD / 155 2,0TS / 155 1,8TS 8V / 155 2,0 16V
    Postów
    1,203

    Domyślnie

    fakt źle napisałem 1,5mm
    przepraszam

Informacje o temacie

Users Browsing this Thread

Aktualnie 1 użytkownik(ów) przegląda ten temat. (0 zarejestrowany(ch) oraz 1 gości)

Podobne wątki

  1. [155] nadkola tyl blachy
    Utworzone przez alfapier w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 02-05-2013, 09:59
  2. Spasowanie blachy.
    Utworzone przez matezoma w dziale Styling - Body Kit
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 02-03-2012, 15:29
  3. Wgnioty blachy !!!
    Utworzone przez djslavko w dziale 156
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 07-07-2007, 18:54
  4. Drobne poprawki blachy i lakieru
    Utworzone przez Tuti w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 10-05-2006, 16:02

spawanie karoserii samochodowej

spawanie blacharki samochodowej

cienka blacha naprawy blacharskie

zabezpieczenie powłok ocynkowanych po spawaniu

jakie sa najcieńsze elektrody do spawania

czym spawac blache

spawanie karoserii forum

co do spawania blacharki samochodowej

tig prawidlowo pospawane blachy 3mm

jaki migomat do spawania cienkiej blachy

spawanie blachy 0 8

jaki drut do 0.9 mm blachy

jaki gaz do spawania auta

spawanie cieńkich blach migomatem

jak spawac cienka blache

jak wspawac blache do auta

spawanie blachy w aucie foto

spawanie karoserii migomatem

jaki drut do spawania karoseri

jaka elektroda spawac blache 2 5 mm

jak spawa

amatorska spawarka a zgrzewarka do blach

jakie elektrody sie stosuje do blach 8mm

jak spawać migomatem

spawanie migomatem jaki drut do jakiej blachy

spawanie tigiem

migomat poprawki

spawanie cienkich blach ocynkowanych

parametry do spawania blachy 2 mm

jakim drutem morzna spawac blahe 0 8

jaka elektroda do blachy 2mm

jaką metodą spawa sie samochody

jaka spawarka do spawania karoserii samochodowe

jakie blachy pospawa migomat 160 a

jaka elektroda do blachy 1mm tig

jaką elektrodą spawać blache 3mm

blacha 2mm amperarz

spawanie blachy 0 5mm jakie elektrody

jak wspawać blache

jak ustawić palnik do spawania

jak spawać samochód

tig blacha 1 mm jaki amperaz

czym spawac karosserie

czym pospawac blache w samochodzie

jak się spawa ciękie blachy elektrodą

jaka blacha na łatkę błotnika

kaie elektrody do cienkiej blachy

jak tig pospawac blache 1 mm

jakim palnikiem spawać blachę 1 mm

jak spawać tigiem blachę 2

Tagi dla tego tematu

Tagi użytkowników

Zakładki

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory