Strona 1 z 10 12345678910 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 98
Wyświetlany wątek znajduje się w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo - Ogólne rozmowy na temat Alfa Romeo i podzespołów, kiedy dyskusja nie dotyczy żadnego konkretnego modelu. Rozmowy natury filozoficznej, sprzedaż, informacje, decyzje kierownictwa marki.
  1. #1
    kolarz
    Gość

    Domyślnie Uwaga na filtr oleju !!!!! t.spark

    Chciałbym poruszyć bardzo ważny temat odnośnie urzytkowania alfy romeo z silnikiem t.spark.
    Wszyscy zauważają napewno że silniki t.spark niestety mają ciężką przypadłość i niestety czasem się zacierają słyszałem już różne opinie że mają kiepskie wały i rózne tego typu wypowiedzi. Chciałbym ostrzec wszystkich urzytkowników ww.samochodów że producenci zamienników filtrów oleju niestety poszli jakiś czas temu o krok za daleko z unifikacją filtrów oleju i stwierdzili że jeśli filtr ma podobne rozmiary i taki sam gwint to dlaczego nie zastosować go do alfy i w taki sposób filtry od poczciwego seicento trafily jako zaminik filtra do t.sów do katalogów producentów a biedni sprzedawcy sprzedają klientom filtry z przekonaniem że są to odpowiednie filtry oleju do waszych samochodów.Niestety muszę wyprowadzić was z błędu niestety nie są substytutami są tylko odpowiednikami które nie spełniaja niestety do końca swojej funkcji.
    A teraz wytłumaczenie co ten człowiek majaczy!!!!
    W oryginalnym filtrze oleju do t.sparka nie ma tzw spręzynki czyli zaworka który zapobiego spływaniu oleju z magistrali do miski oleju, a niestety w wiekszości tzw. zamienników takowy zaworek się znajduje.
    Co się dzieje z filtrem oleju z zaworkiem w silnikach t.spark-silniki te wyposarzonę są w tzw. fazator czyli regulator położenia wałka rozrządu (dokładniej ssącego czyli zmienna faza rozrządu) urządzenie to sterowane jest ciśnieniem oleju i dodatowo zaworem elektrycznym który znajduje się na górze głowicy.
    Co dzieję się z filtrem podczas wzrostu ciśnienia oleju jego budowa zaczyna ograniczać ciśnienie oleju w magistrali olejowej co przy dalszym znacznym wzroście prędkości obrotowej silnika czytaj ciśnienia oleju powoduje rozsadzenie elementów filtra oleju i częściowe zmniejszenie możliwości przepływu co przy dalszym ekspoatowaniu powoduje niestety że smarowanie naszego wały korbowego jest ograniczone a wynikiem dlaszej ekspoatacji niestety zatarcie naszej ukochanej jednostki napędowej.
    Z kąd to wiem i dlaczego coś takiego piszę.
    Wiem bo mam warsztat który specjalizuje się w naprawie włoskich marek a zauważyłem to na swojej własnej alfie w której zrobiłem remont silnika i niestety z powodu braku dostępności założyłem filtr znanej wszystkim polskiej marki. wszystko było dobrze kiedy silnik się docierał i chodził sobie spokojnie i nadszedł dzien kiedy stwierziliśmy że wszystko jest napewno dobrze silnik odchodzil swoją liczbe godzin i zaczął dostawać baty.I co?
    po drugim mocniejszym przyciśnięcu po odpaleniu kontrolka oleju zaczeła póżniej gasąć. więć wkręciliśmy czujnik zegarowy aby upewnić się że jest ciśnienie (ciśnienie było dobre nawet bardzo dobre).
    więc silnik dostał nowy olej i nowy filtr ponowny pomiar ciśnienia wszystko gra. odpalamy po mocniejszym wciśnieciu gazu z pod filtra wystrzelił olej.Pierwsza myślą było to że filtr został kiepsko przykręcony więc samochód poraz kolejny do góry demontarz filtar kolejny montarz i znowu w drogę lecz znowu zaczely się problemy z ciśnieniem.
    Pózniej nastąpił demontarz silnika rozbiórka na części pierwsze wszystko zostało pomierzone poraz kolejny przez szlifierzy i przezemnie aby mieć pewność znowu wymiana oleju i filtra samochód zaczął jeżdzić starałem się go tym razem nie katować i jeżdziłem innym samochodem.
    Przyszedł czasna jeżdzenie alfa lecz w między czasie zaczełem robić mały doktorat na temat tego silnika co się z nim stało tym bardzie że w podobnym czasie zatar się kolejny t.spark który byl naprawdę w super stanie.
    Moja pierwsza jazda (mocniejsza)skończyła się po przejechaniu sie paru kilometrów ponownym problemami z ciśnieniem oleju znowu kontrolka długo gasła po odpaleniu silnika mimo że jeszcze godzine temu cisnienie gasło już przy odpalaniu.moje wkurzenie sięgneło zenitu odstawiłem samochód otworzyłem epera a że mam dostęp do tec doca skrosowałem numer oryginały na zamieniki i zaczełem czytać opisy i moim oczom ukazala się cała prawda w 85% zamieników była adnotacja ( z zaworem ograniczającym ciśnienie oleju)wyszukałem więc filtr bez takowego zaworu. zakupiłem go (był najdroższy-renomowanej firmy)było warto po zmiane filtra na bez zaworu skończyły sie problemy samochód jeszcze przy kręceniu rozrusznikiem miał od razu ciśnie i gasła kontrolka a zmienna faza naprawde zaczeła się zmieniać.
    Co chcę uzyskać pisząć ten post na forum ?
    chce podzielić się z wami moim doświadczeniem które bardzo dużo mnie kosztowało mimo że mam warsztat i nie płaciłem za tzw. robotę.
    Proszę zwróćcie uwgę na filtr oleju jaki kupujecie do swoich samochodów i nie kupujcie najtanszego bo jest to nie współmirny koszt z remontem silnika który może was czekać.
    Ja swoim klientom staram się wytłumaczyc i zakładam filtry oleju tylko firm do których mam absolutne zaufanie

  2. Thanks SCHNNAZZI, cinas, Rzmudzior, ziomster, RogerIZ28, puotek, piotriix thanked for this post
  3. #2
    ViP Alfa i Omega Pokaż na mapie Avatar rdk_
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    [ Płock ]
    Auto
    AR 156 [2.4 JTD 10v 100kW] Sportpack
    Postów
    372
    Podziękowania za post / Lubię to
    Czas spędzony na forum
    18 d 17 h 43 m

    Domyślnie

    Cytat Napisał kolarz Zobacz post
    założyłem filtr znanej wszystkim filtronskiej marki.
    Filtron?

    Poprzednio zakupilem filtr firmy Bosch.. Teraz również zakupie ten sam filtr (juz czas na wymiane oleju).

    Mozesz pow dla mniej obeznanych z mechanika czym taki filtr sie rozni na oko? Czy poprostu odradzasz ta PL firme ?

    Czy filtr odgrywa tak wazna role jak powiedzmy stan oleju w silniku?

    Cytat Napisał kolarz Zobacz post
    słyszałem już różne opinie że mają kiepskie wały i rózne tego typu wypowiedzi.
    Ja rowniez slyszalem rozne opinie, m.in "Branie oleju" zalatwia wymiana pierścieni na firme GOETZE, ze panewki nie sa takiej grubosci jak np niemieckie i niedobór oleju doprowadza do ich zatarcia poniewaz sa "delikatne".To sa teorie uslyszane, jak wspomnialem wczesniej mechanikem nie jestem, pytam i szukam potwierdzenia tego co "obilo mi sie o uszy".Jako ze masz warsztat który specjalizuje sie we włoszczyźnie mozesz pow cos wiecej na ten temat? Czy wymiana pierścieni zalatwi temat brania oleju ?

    Cytat Napisał kolarz Zobacz post
    Ja swoim klientom staram się wytłumaczyc i zakładam filtry oleju tylko firm do których mam absolutne zaufanie
    Mozesz zdradzic jakie to firmy ?

    Pzdr
    Ostatnio edytowane przez rdk_ ; 18-10-2009 o 03:35
    Anonima Lombarda Fabbrica Automobili


    Alfa Romeo 156 [1.8 T.S 16v 106 kW 2001r ] SPORTPACK /// 2008-2011r
    Alfa Romeo 156 [2.4 JTD 10v 100 kW 1999r ] SPORTPACK /// 2011 - .....

  4. #3
    kolarz
    Gość

    Domyślnie

    Panowie ja napewno miałem problem z filrtonem ale zaworek jest w wiekszości filtrów które są przypisane do t.sparków z tego co pamietam tylko man i kneht, tecneco nie ma tej zakichanej sprężynki co do boscha nie jestem pewien ale da się to łatwo sprawdzic.poprostu patrząc do wnętrza filtra w środku nie powinno byc widać zwojów spręzyny. wiem że kolega gif jeździł po okolicy w poszukiwaniu takiego filtra i wszyscy pokazywali mu na głowę i nie mógł go znaleźć. jak będe miał tylko mozliwość to zrobię parę zdjęc i podrzucę.
    Jeśli chodzi o branie oleju to niestety jest to prawdą ale pocieszę was mój samochód po remoncie nie bral oleju więc da się to uzyskać. osobiście nie pałam miłością do firmy goetze o której mówiłeś odnośnie pierścieni ale ten producent jest od lat na rynku i mimo że jakość wyrobów trochę spadła to dalej trzyma się wysoko.
    Alfa bierzę olej rówierz górą silnika czyli głowicą i jeśli robicie coś przy silniku warto zwrucić uwagę na prowadnice zaworowe niestety jeśli zawór będzie miał nadmierny luz na prowadnicy to będzie niszczył uszczelniacze zaworowe i tędy będzie wciągany olej(przez prowadnice zaworów ssących)i niestety w przypadku zużycia prowadnic zmiana uszczelniaczy zaworowych skutkuje albo na chwile albo wcale bo zawór który porusza się na boki ponownie niszczy uszczelniacz więc lekarstwem jest wymiana prowadnic i uszczelniaczy i to w nie byle jakiej szlifierni i nie na byle jakie prowadnice.
    Chce was wyprowadzic z błędu jeśli chodzi o wały korbowe i panewki!!!!!!!
    Na takich samych panewkach jak 1.8 i 2.0 t.s jeździ tiat i alfa jtd i w tych samochodach które mają dużo ale to dużo większe siły działające na górną panewkę nic się z nimi nie dzieje sam jestem posiadaczem stilo jtd.nie są to panewki sputterowane (jak np w mercedesie bmw i innych samochodach z systemem common rail) a mimo tego nie są słaba strona tego silnika.
    bardzo dużo zależy od filtra oleju bo jeśli on się zatka to jak mają spęłniać swoje zadanie panewki skoro są to łożyska ślizgowe i wykorzystują efekt filmu olejowego jak sama nazwa wskazuje nie ma oleju nie ma filmu nie ma filmu silnik się zatrzymuje.

  5. Thanks rdk_ thanked for this post
  6. #4
    ViP Romeo Avatar puotek
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    Rybnik
    Auto
    156FL Q2
    Postów
    1,090
    Podziękowania za post / Lubię to
    Czas spędzony na forum
    21 d 16 h 13 m

    Domyślnie

    To jednak dobrze, że zaufałem Mannowi.
    Sprawdzę jednak dla pewności czy wygląda on tak jak mówisz.
    Dzięki!

  7. #5
    Użytkownik Romeo Pokaż na mapie Avatar kobe83
    Dołączył
    02 2009
    Mieszka w
    Gliwice
    Auto
    AR 156 1.9 JTD 8v 115KM 2004.
    Postów
    948
    Podziękowania za post / Lubię to
    Czas spędzony na forum
    32 d 5 h N/A

    Domyślnie

    Czy sprawa filtrów tyczy się tylko benzynówek TS., czy w JTD też trzeba uważać na filtry czy wystarczy patrzeć w katalog.
    Warto by to co piszesz wysłać np firmie Filtron jak ona się do tego ustosunkowuje.
    Włoski geniusz, włoska technologia, włoska pasja.

  8. #6
    Redaktor Romeo Avatar fiergloo
    Dołączył
    09 2006
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Alfa Romeo 164 3.012v Automat // Alfa Romeo 166 2.5 V6 24v FL
    Postów
    2,646
    Podziękowania za post / Lubię to
    Czas spędzony na forum
    31 d 17 h 19 m

    Domyślnie

    Osobiście widziałem, jak filtr polskiej marki załatwił silnik 300D Daimlera- czyli ten kultowy 3 litrowy diesel, co to miliony kilometrów robi- filtr zatrzymał obieg olejowy i się silnik zatarł
    http://fiergloo.blog.pl lub http://fiergloo.pl/ - moje spojrzenie na motoryzację

  9. #7
    kolarz
    Gość

    Domyślnie

    w każdym silniku i każym samochodzie bardzo wazny jest filtr oleju i nie oszczędzajmy na nim nie chce mówic już o takich filtrach które się rozpadaja i element filtrujący sie (rozpuszcza, rozpada)itp.ale w t.sparkach problem filtra jest naprawde poważny.widać to po postach na tym forum (pomocy stuka silnik,)(umarł silnik)itp.

  10. #8
    SYSUNIAdq
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał kolarz Zobacz post
    w każdym silniku i każym samochodzie bardzo wazny jest filtr oleju i nie oszczędzajmy na nim nie chce mówic już o takich filtrach które się rozpadaja i element filtrujący sie (rozpuszcza, rozpada)itp.ale w t.sparkach problem filtra jest naprawde poważny.widać to po postach na tym forum (pomocy stuka silnik,)(umarł silnik)itp.
    czy w jtd tez ma byc filtr bez zaworka?

  11. #9
    Użytkownik Romeo Avatar thing
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    tddi
    Postów
    1,109
    Podziękowania za post / Lubię to
    Czas spędzony na forum
    28 d 8 h 27 m

    Domyślnie

    Cytat Napisał SYSUNIAdq Zobacz post
    czy w jtd tez ma byc filtr bez zaworka?
    z tego co pisze kolarz to te filtry powinny być tylko i wyłącznie w seiczento, a tam diesli nie bylo
    była 155 2.0TS - nadal na forum
    była 146 1.4TS - pojechała w świat

  12. #10
    Użytkownik Romeo Avatar Rzmudzior
    Dołączył
    09 2009
    Mieszka w
    Hrubieszów/Lublin
    Auto
    145 1.4 TS '00
    Postów
    2,189
    Podziękowania za post / Lubię to
    Czas spędzony na forum
    27 d 4 h 41 m

    Domyślnie

    Ja mam filtrona (nie z wyboru, taki mieli, taki dali), ale po przeczytaniu tego posta (już wcześniej słyszałem o tym zaworku) poszukałem tecneco i też ma ten nieszczęsny zaworek. Nie obrażę się za podanie numerów tych filtrów do TSa bez zaworków
    Z Alfą jak z kobietą... Żyć trudno, a zabić szkoda
    Alfa Romeo 145 2000r, już nie 1.4 TS 16V, jeszcze nie 2.0 TS 8V

    Jeździć czymś trzeba - Mazda Xedos 6 CA 1994r 1.6 B6 16V 113KM

Informacje o temacie

Users Browsing this Thread

Aktualnie 1 użytkownik(ów) przegląda ten temat. (0 zarejestrowany(ch) oraz 1 gości)

Podobne wątki

  1. [159] akfa 159 1,9 jtd 150km jak wymienić filtr oleju/wkład/ oraz filtr powietrza
    Utworzone przez Piotrek w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 26-02-2014, 17:42
  2. [GTV] filtr paliwa gtv 1,8 twin spark
    Utworzone przez brzoza13 w dziale Gtv/Gtv Spider
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 10-05-2013, 17:08
  3. [Giulietta] UWAGA: problemy z bagnetem oleju!
    Utworzone przez donvito w dziale MiTo/Giulietta
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 13-10-2012, 11:16
  4. Filtr Stożkowy alfa 147 1.6 T.Spark 16v/ jaki rozmiar stożka.
    Utworzone przez michal1mma w dziale 147
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 02-11-2011, 08:38
  5. Filtr oleju
    Utworzone przez Marcin Szł-y w dziale 166
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 27-02-2011, 22:34

Tagi dla tego tematu

Tagi użytkowników

filtr oleju muller opinie

alfa filtr opinie

filtr muller op[inie

budowa filtra oleju

opinie muller filter

ciśnienia oleju w filtrze

filtr oleju alpha opinie

rozpadł sie filtr olejowy

ufi filter recenzje

filtry oleju do alfy

tecneco filtry opinie

filtry sofima opinie

op545 przekrój

muller filter mazda 3 opinie

filtr oleju sofima

tecneco filtry paliwa opinie

www mullerfilter polska

opinie na temat filtra oleju firmy muller

filtr paliw muller opinie

ufi alfa 159

muler filter forum

filtr oleju stilo forum

filtry oleju sofima opinie

kiepskie filtry oleju

muller filtry opinie

Zakładki

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
regeneracja wtryskiwaczy kraków - regeneracja turbosprężarek warszawa - regeneracja turbosprężarek mielec - Amortyzatory