Strona 3 z 4 PierwszyPierwszy 1234 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 21 do 30 z 33

Temat: Koszt sprawdzenia auta w ASO przed zakupem

  1. #21
    hesus
    Gość

    Domyślnie

    ile kosztuje sprawdzenie alfy nie wiem - na ponad 20 obejrzanych przeze mnie sztuk żadna się nie nadawała na zabranie do ASO mimo zapewnień o "igłach" ja tam wyznaję zasadę - wstępną selekcję robimy samemu, i dopiero gdy się decydujemy na zakup jedziemy na ASO, żeby zobaczyć czy to jednak nie mina.

    PS. w poniedziałek sprawdzam Saaba - 300zł - w cene wchodzą sprawy ogólne czyli zawieszenie, lakier, komputer, silnik, turbo... nie wiem co tam jeszcze mozna sprawdzac, ale dosc troche tego mechanik wymieniał jak się uda, to marzenie o alfie znowu trzeba będzie odłożyć na parę lat

  2. #22
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar slipknot
    Dołączył
    04 2010
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    AR 156 SW 2.4 jtd 150KM
    Postów
    44

    Domyślnie

    Cytat Napisał elpaco Zobacz post
    No i widzę że mnie koledzy źle odebrali...czujnik grubości lakieru wykryje tylko te elementy które były malowane i to do tego źle. Do większości aut 3-4 letnich bez najmniejszego problemu da się kupić części w kolorze- z ćwiartką włącznie i do tego wspawać tak, że czujnikiem można sobie gile w nosie posprawdzać bo nic nie wykaże. Po całej operacji polerka i nie ma na aucie śladu. Sto razy lepszym rozwiązaniem jest obejrzenie auta i przestukanie elementów dłonią- odrazu słychać co jest nie tak. Zresztą jak na aucie jest kilo szpachla to i tak na pierwszy rzut oka to widać. Druga sprawa silnik- w niego nikt nie zajrzy- nawet w aso. Samemu można śmiało obejrzeć motor od spodu od góry, posłuchać, odpalić kilka razy. Tu przydaje się SKP bo kanałem to tak każdy nie dysponuje. Przy okazji łatwo zauważyć czy na podwoziu nie ma nieporządanych śladów spawania- tzw "ćwiara". Po trzecie- przebieg- choćby nie wiem jak się starać i cofać licznik to przebieg widać na aucie gołym okiem! Kierownica, mieszek. Akurat fotele nie są wyznacznikiem. Stan plastików we wnętrzu. Zresztą 90% aut powyżej 5 lat ma w niemczech lekko nakulane 260tyś
    Elpaco rozbawiłeś mnie do łez miernik lakieru jest dobrym urządzeniem, ponieważ jeśli element nie był lakierowany to ma w granicach 80-140 mikronów jeśli już był to do 240 około powyżej to już szpachla,a dłonią wyczujesz czy jest wstawiona ćwiartka.Ręką to możesz się w głowę popukać.Jeśli tak łatwo wstawiają ćwiartki to wymiana kierownicy,gałki i mieszka to dla nich wyzwanie.Gościu zastanów się co piszesz.

  3. #23
    elpaco
    Gość

    Domyślnie

    slipknot kolego od 5 lat zawodowo zajmuję się handlem samochodami, oraz serwisem blacharsko lakierniczym. Więc wiem dobrze co piszę... i wiem dobrze jak łatwo klienci biorą auta po strzale słuchając się tylko czujnika lakieru. Jak tak wierzysz w czujnik to zapraszam do siebie. Mam na warsztacie BMW 535XD. Mierz sobie czujnikami i jedź do aso. Wyjdzie bezwypadek z malowaną rysą na drzwiach. A potem pokażę Tobie fotkę auta po przyjeździe.

    A co do ćwiartki to nie da się jej wstawić tak, żeby nie była widoczna może nie na pierwszy, ale na drugi rzut oka. Na podłodze nie jesteś wstanie zaszpachlować spawów. Zresztą gdybyś wiedział to niemcy niestosują konserwacji podwozi, więc taka konserwacja w dwu-trzyletnim samochodzie wymaga bliższego przyjżenia się.

    Chcesz kolejne sposoby na oszukanie czujnika lakieru? A następna opcja jest taka że samo założenie kierownicy, gałki i mieszka to już ewidentne druciarstwo po którym odrazu pozna się cofany przebieg. Zresztą na zużycie wnętrza też jest gadka...

    No ale Ty wiesz lepiej bo przecież znasz się na autach i robisz ich kilkanaście tygodniowo...

    A jak rozpoznać element kupiony w kolorze nie będę opisywał. Bo i tak są lepsi znawcy z czujnikiem z allegro.
    Ostatnio edytowane przez elpaco ; 11-07-2010 o 19:28

  4. #24
    tikiriki
    Gość

    Domyślnie

    w aso w w-wie telefonicznie umówiłem się na 300zeta, potem co prawda chcieli mnie skroić na 360
    samo sprawdzenie to mam wrażenie że tylko miernik grubości lakieru + różne komputerowe testy. Np uszkodzenia lakieru do metalu na klapie bagażnika nie zauważono

  5. #25
    Użytkownik Alfista Avatar Andrzejsr
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    Rzeszów
    Auto
    156sw 2.5V6, 166 3.2V6, 156 2.0TS 'cup'
    Postów
    4,287

    Domyślnie

    Cytat Napisał elpaco Zobacz post
    ...Mam na warsztacie BMW 535XD. Mierz sobie czujnikami i jedź do aso. Wyjdzie bezwypadek z malowaną rysą na drzwiach. A potem pokażę Tobie fotkę auta po przyjeździe...
    tak z ciekawości - pokazujesz te "fotki auta po przyjeździe" ewentualnym kupującym później ?

  6. #26
    elpaco
    Gość

    Domyślnie

    Akurat to BMW jest klienta który kupił je rozbite bo chciał taką a nie inną wersję. Swoich aut staram się mocno rozbitych nie przywozić bo chwilami się nie opłaca.

  7. #27
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    09 2014
    Auto
    Alfa Romeo 159 1.9@185KM/385nM 2007
    Postów
    40

    Domyślnie

    Pozwolę sobie odkopać temat, aby nie zakładać nowego. Informacje które napisaliście na pewno są dalej na czasie.

    Chciałem zapytać jakich usterek w ASO mogą NIE WYKRYĆ. Czy takie rzeczy jak sprawność pompy paliwa czy turbo także się sprawdza?

  8. #28
    klekot ™ gorol Quadrifoglio Verde Avatar bocian
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    SD ( Dąbrowa Górn. )
    Auto
    156 1.6 TS , GT 1.9 JTD ,159 SW Ti 2.0 jtdm , Volvo 4.4 V8 , Jeep GC WK2 5.7 Hemi
    Postów
    14,782

    Domyślnie

    pewnie sporo zależy jakie aso i jacy spece ( nie znam dobrego aso )
    czy np dla nich diagnoza komp to podpięcie pod kompa i sprawdzenie błędów czy może jednak analiza parametrów w czasie pracy itd

    lepiej chyba poszukać w okolicy polecanego warsztatu i tam się dogadać na spr
    Ostatnio edytowane przez bocian ; 01-10-2014 o 10:03








  9. #29
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Postów
    13,768

    Domyślnie

    Cytat Napisał Diwad Zobacz post
    Chciałem zapytać jakich usterek w ASO mogą NIE WYKRYĆ.
    W ASO wykryją tylko takie usterki, które wyświetlą się w zakładce o błędach w Examinerze. Na więcej bym nie liczył...
    159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10

  10. #30
    Użytkownik Romeo Avatar psylo
    Dołączył
    08 2009
    Mieszka w
    Rzeszów
    Auto
    Audi A5 Sportback
    Postów
    768

    Domyślnie

    Cytat Napisał magil Zobacz post
    W ASO wykryją tylko takie usterki, które wyświetlą się w zakładce o błędach w Examinerze. Na więcej bym nie liczył...
    To zależy jak trafisz. Jakiś czas temu korzystałem z takiej usługi w ASO w Krakowie i byłem pod wrażeniem tego, jak dokładnie przetrzepali samochód i ile wad udało im się znaleźć (do transakcji nie doszło).
    Były: Alfa Romeo 159 SW 1.9 JTDm 16V @175KM/374Nm tuned by weloo [galeria na Flickr] | Alfa Romeo 147 1.9 JTD 8V

Podobne wątki

  1. Warsztat do sprawdzenia ar159 przed zakupem
    Utworzone przez mamel w dziale Lubuskie
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 16-07-2015, 23:56
  2. sprawdzenie auta przed zakupem
    Utworzone przez Wrona w dziale Lubuskie
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 22-12-2014, 20:07
  3. Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 23-12-2011, 20:32
  4. Sprawdzenie auta przed zakupem!?
    Utworzone przez magico w dziale 166
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 21-11-2010, 11:50

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory