Zobacz wyniki ankiety: Jaki olej byś wybrał/wybrała?

Głosujących
36. Nie możesz głosować w tej sondzie
  • Motul

    13 36.11%
  • Vavoline

    15 41.67%
  • Castrol

    3 8.33%
  • Shell

    5 13.89%
  1. #10101
    Użytkownik Romeo Avatar Pablo.
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    pablogarage.pl
    Auto
    2x147JTD/155V6/156JTD+
    Postów
    2,856

    Domyślnie

    Cytat Napisał jersey Zobacz post

    Od tamtej pory Penrite, Millers, w ogóle zniknęły.
    Nie masz racji, są i mają się znakomicie.
    Dobry produkt broni się sam swoją jakością, i nie trzeba dodawać do niego dodatków.
    W ciągu ostatnich kilku lat przetestowałem sporo olejów, i jedyna zmiana jaką wprowadziłem w firmie, to zastąpiłem LM produktami MOTULa.
    Za oleje TOP nadal uważamy i stosujemy Millers Oils i Penrite. Nie znam olejów lepszych od tych 2 marek.
    www.pablogarage.pl - Serwis, części, holowanie

    > > >SKLEP - promocje < < < - nie znalazłeś produktu, którym jesteś zainteresowany ? Napisz do Nas, a na pewno dobierzemy odpowiednią ofertę.

  2. #10102
    Użytkownik Romeo Avatar jersey
    Dołączył
    07 2013
    Mieszka w
    Grudziądz/Rumia/Lozanna
    Auto
    AR 166 2.4 JTD 10v 140 KM
    Postów
    1,841

    Domyślnie

    Producent lał 0W40 więc może taki? Silnik w zimie ci podziękuje, a jak się rozgrzeje to wielkiej różnicy między 0W i 10W nie będzie zakladajac podobna klasa oleju. Jakbym miał wybierać z Marek które podałeś to chyba Xado albo LM. Do Specola nie mam zaufania, a Shella mam zalanego teraz i praca silnika wiele zostawia do życzenia. Wiem, że olej nie ma za zadanie wygłuszać silnika, ale sieczkarnia to przesada.
    @Pablo. - nie chodziło mi o to że zniknęły z rynku, tylko z tego działu, a w każdym razie ciężko je już tutaj spotkać bo modą nastała na inne oleje.

    I co się stało że zastąpiła LM Motulem? Podobno Francuzi poszli w dół z jakością ostatnimi czasy? Niemcy jeszcze bardziej?

    Wysłane z mojego SM-T710 przy użyciu Tapatalka
    Ostatnio edytowane przez jersey ; 06-08-2017 o 20:15
    Jeszcze 11 miesięcy i złomowanie!

  3. #10103
    Użytkownik Romeo Avatar Andrzejsr
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    Rzeszów
    Auto
    156sw 2.5V6, 166 3.2V6, 156 2.0TS 'cup'
    Postów
    3,191

    Domyślnie

    Co do LM z MoS2 kieeeeedyś robiłem rozeznanie i wyszło mi że z dwóch : LM10W40 MoS2 i LM 10W40 bez MoS2 - lepszy / nowocześniejszy itd. jest ten bez dodatku.
    Generalnie z tymi olejami LM (czy Meguin) - źle nie zrobisz raczej.
    Aczkolwiek ostatnio kupowałem olej do płukanki (BTW coś dla kolegi wyżej nieznoszącego benzyny w Alfie a szanującego klekota w owej, jakie to przewrotne ;-) ) - olej podpisany jako semi-syntetic (HC? nie wiem) :

    http://fanfaro.pl/produkty/fanfaro-tdi/

    I wiecie co - 60 zł 5 litrów (!) - chyba jest alternatywa dla powyższego castrola, i do tego "dostosowany" do ropniaka z etykiety.

    Mam dziwne przeczucie, że też nie rozwali silnika. 60zł. 5 litrów. Jak ?

  4. #10104
    Użytkownik Romeo Avatar Pablo.
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    pablogarage.pl
    Auto
    2x147JTD/155V6/156JTD+
    Postów
    2,856

    Domyślnie

    Cytat Napisał jersey Zobacz post
    @Pablo. - nie chodziło mi o to że zniknęły z rynku, tylko z tego działu, a w każdym razie ciężko je już tutaj spotkać bo modą nastała na inne oleje.
    Wiem, wiem, tak tylko napisałem, ponieważ te oleje nie potrzebują mega ciągnięcia namawiania na nie, same się polecają ludziom obeznanym w temacie.

    I co się stało że zastąpiła LM Motulem? Podobno Francuzi poszli w dół z jakością ostatnimi czasy? Niemcy jeszcze bardziej?
    Po pierwsze cena - miałem bezpośrednio z LM Poland, a i tak cena była dużo wyższa, niż obecnie MOTUL, który mam również z oficjalnej dystrybucji.
    Po drugie - kilka silników, głównie BMW zaczęło bardzo źle na nim pracować (TOP TEC dedykowany do danych silników), po przejściu na odpowiednik Millsers Trident problem całkowicie minął.
    Po trzecie - MOTUL sprzedaje się sam, problemów kompletnie ZERO, więc po co przepłacać.

    - - - Updated - - -

    Cytat Napisał salatin Zobacz post
    Cos wiecej o tym Tbi.
    Co konkretnie chcesz się dowiedzieć ?

    - - - Updated - - -

    Cytat Napisał Andrzejsr Zobacz post

    Mam dziwne przeczucie, że też nie rozwali silnika. 60zł. 5 litrów. Jak ?
    Jeśli do starego poczciwego JTD to na pewno się nie pogniewa, aby często wymieniać.
    www.pablogarage.pl - Serwis, części, holowanie

    > > >SKLEP - promocje < < < - nie znalazłeś produktu, którym jesteś zainteresowany ? Napisz do Nas, a na pewno dobierzemy odpowiednią ofertę.

  5. #10105
    Użytkownik Romeo Avatar salatin
    Dołączył
    04 2007
    Mieszka w
    Edinburgh & Oswiecim
    Auto
    Alfa Romeo 166 3.0 V6 Q2 2003, 159 1750 TBi TI 2011, 155 2.0 16V 97.
    Postów
    1,123

    Domyślnie

    Cytat Napisał Pablo. Zobacz post
    Wiem, wiem, tak tylko napisałem, ponieważ te oleje nie potrzebują mega ciągnięcia namawiania na nie, same się polecają ludziom obeznanym w temacie.



    Po pierwsze cena - miałem bezpośrednio z LM Poland, a i tak cena była dużo wyższa, niż obecnie MOTUL, który mam również z oficjalnej dystrybucji.
    Po drugie - kilka silników, głównie BMW zaczęło bardzo źle na nim pracować (TOP TEC dedykowany do danych silników), po przejściu na odpowiednik Millsers Trident problem całkowicie minął.
    Po trzecie - MOTUL sprzedaje się sam, problemów kompletnie ZERO, więc po co przepłacać.

    - - - Updated - - -



    Co konkretnie chcesz się dowiedzieć ?

    - - - Updated - - -



    Jeśli do starego poczciwego JTD to na pewno się nie pogniewa, aby często wymieniać.
    Generalnie twoje doswiadczenia serwisowe z tym silnikiem.Jaki olej polecasz?Uzywalem Fuchs Titan GT1 XTL 5w40,teraz Motul 8100 X-Clean 5w40.Jednak docelowo myslalem o Millersie EE 5w40.O interwaly nie pytam ,bo i tak skracam max.Skrzynia w 166 zawsze lalem Motula 300gear 75w90 i bylo i jest ok.Co myslisz o tym oleju do skrzyni ,albo co polecasz.Mam aktualnie Fuchsa ktorego niby wszyscy polecaja do tej skrzyni.
    Ostatnio edytowane przez salatin ; 06-08-2017 o 22:08
    159 1.75 TBI Ti -Jest 220KM 400Nm by @sdero.Eibach+Strongflex.
    166 3.0 V6 Q2-Jest B6+Eibach.Decat manifolds+equal length pipes +full ragazzon.
    155 2.0 16v -Jest.CSC Marmitte.

    164 3.0 V6 12v- Byla
    155 1.7 TS- Byla
    Lancia Kappa 2.4Tds -Byla

  6. #10106
    Użytkownik Romeo Avatar Pływak
    Dołączył
    07 2010
    Auto
    Megane 3 R.S.
    Postów
    3,441

    Domyślnie

    Cytat Napisał eXon Zobacz post
    Cześć
    Jako, że Wasz forum jest mocno osławione w Internecie, stwierdziłem, że warto tutaj zapytać o olej. Otóż mam Mercedesa C124 z 95r. silnik 2.2 Pb+LPG przebieg niecałe 350k km (raczej oryginalny). Mam książkę z przeglądami do ok. 250k km i są tam wpisane oleje jakie były zalewane i to jest dość dziwne, gdyż było bardzo dużo przeskoków. Otóż wyglądało to tak:
    Do 43k Mobil1 0W40 potem do 54k 10W40, do 93k Shell Helix Ultra 5W30, do 147k 10W40, do 178k 15W40, do 212k 10W40, do 226k 5W40 i do ok. 255k 10W40, tutaj się kończą wpisy w książce.
    Auto jak kupiłem to był zalany 15W40 ja zalałem 10W40 Motula 6100 bez płukanki, przejechane dopiero koło 6k w 2 lata, więc chcę już wymienić olej. Auto przez ten okres nie zjadło nic oleju.
    Teraz na pewno będzie płukanka, jednak jaki olej zalać czy schodzić do 5W40 czy zostać przy 10W40?
    Myślę nad olejami Xado CI-4 10W40, LM MoS2 10W40, Xado Atomic Infinity 5W40, Specol Spec Gold 5W40. Mniej więcej głównie te. Jeszcze co sądzicie o olejach Eneos, niby baza syntetyczna w 10W40, miał ktoś styczność?
    Jaki byście wybrali. Rozumiem, że pakowanie 200zł za bańkę oleju do takiego auta to przesada, dlatego prosiłbym o propozycje olejów w średniej półce cenowej powiedzmy do 150zł za bańkę 4l.


    Zaryzykował bym jakkolwiek przyzwooty full saps 5w40. Neste, specol, meguin, ravenol, fuchs itp. Jak nie będzie negatywnych objawów zostac przy 5w40 jak będą wrocic do 10w40.

    P.S Rozumiem, ze to forum jest jakies tam "oslawione" ale mam nadzieje, ze zaraz nie pojawia sie tu setki posiadaczy lanosow, escortow, passatow czy innch fabii pytajacych o oleje... Wystarczy, ze sporo posiadaczy alf, którym się nie chce czytac robi tutaj balagan ;]
    Ostatnio edytowane przez Pływak ; 06-08-2017 o 22:25

  7. #10107
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    03 2014
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Giulietta 1.4 TB MA 2010
    Postów
    1,825

    Domyślnie

    Może nie wszyscy pamiętają / wiedzą że Penrite w Polsce zyskał popularność także dzięki sporej sprzedaży Enviro+ 5W-40 z Archoil w AR9100 a wcześniej Amsoil podobnie ;-) ale wszystko się zmienia.. dawny Amsoil AFL odszedł bezpowrotnie a Penrite jest dość drogi - stąd wziął się pomysł na Specola z AR9100 co bardzo wielu osobom przypadło do gustu i są zadowoleni, wielu ceni także fakt, że to polski olej chociaż krajowych komponentów de facto w nim nie ma żadnych.
    Serdecznie pozdrawiam,
    wlyszkow@vp.pl
    ANALIZY OLEJU

  8. #10108
    Użytkownik Romeo Avatar Pływak
    Dołączył
    07 2010
    Auto
    Megane 3 R.S.
    Postów
    3,441

    Domyślnie

    Cytat Napisał jersey Zobacz post
    nie chodziło mi o to że zniknęły z rynku, tylko z tego działu, a w każdym razie ciężko je już tutaj spotkać bo modą nastała na inne oleje.
    Na potwierdzenie pisanych przez ciebie głupot przejrzałem polecane w tym temacie oleje z czerwca i lipca... i oto co znalazłem




    Cytat Napisał Pablo. Zobacz post
    Miałem przypadek, nawet 2, kiedy to zmiana z Synthoila 5w40 na HPR 5w40 w silnikach 2.7 BiT i 4.2 V8 wyciszyła pracę hydrauliki i zmniejszyła apetyt na olej między wymianami.
    Możliwe, że warunki klimatyczne, na jakie są przewidziane te oleje powodują, że ich skład jest mimo wszystko lepszy niż olejów z EU.
    Tak jako ciekawostka.
    Cytat Napisał tomek evo Zobacz post
    Bardzo dobry olej do 505.01 to Penrite Enviro+ 5W40.
    Cytat Napisał tomek evo Zobacz post
    Oczywiście za takie oleje jak Penrite czy Millersa warto zapłacić więcej bo za wysoką ceną idzie odpowiednio wysoka jakość ale w przypadku wielu marek jakość jest co najwyżej przeciętna a cena wysoka.

    Jak masz wysoki budżet to lej Penrite 10tenths premium 5W50 - w pełni PAO-estrowy olej z bogatym pakietem dodatków ochronnych.
    Cytat Napisał Pablo. Zobacz post
    Tak.

    - Millers Trident 5w40
    - Motul X-cess 5w40
    - Penrite HPR 5w40
    - LM Synthoil Diesel 5w40
    - i kilka innych do poczytania w tym wątku
    Cytat Napisał Pablo. Zobacz post
    Ja bardziej lubię Millersa, a polecił bym Penrite HPR Diesel 5w40, ponieważ ma najwyższą normę jakościową ze wszystkich.
    Cytat Napisał Pablo. Zobacz post
    Penrite HPR 5w40, Millers Oils Trident 5w40 - 2 pewniaki, wielokrotnie przetestowane w boju.
    Cytat Napisał Pablo. Zobacz post
    Penrite HPR 10w50, przy gazie w starym TSie jak znalazł.

  9. #10109
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    07 2016
    Mieszka w
    Poznań
    Auto
    Alfa Romeo Crosswagon 2005 150KM+
    Postów
    79

    Domyślnie

    Panowie/panie Castrol Edge 5W40 (oryginalny na 100%) do 156 150km jtd
    Wiem, że pewnie są lepsze albo porównywalne oleje w tej cenie.
    Ale czy na serio wszystko od Castrola to takie zło?


    Wysłane z mojego Lenovo TAB 2 A10-70F przy użyciu Tapatalka

  10. #10110
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    08 2017
    Auto
    Mercedes-Benz C124 2.2 Pb+LPG
    Postów
    2

    Domyślnie

    Cytat Napisał Pływak Zobacz post
    Zaryzykował bym jakkolwiek przyzwooty full saps 5w40. Neste, specol, meguin, ravenol, fuchs itp. Jak nie będzie negatywnych objawów zostac przy 5w40 jak będą wrocic do 10w40.
    Dzięki za odpowiedź, w takim razie wybiorę prawdopodobnie Meguin Super Leichtlauf 5W40 + AR9100. Cena wydaje się być dobra i fajne parametry. Dodatkowo po przeczytaniu kilkunastu stron z tego wątku widzę, że jest polecany. Chyba nawet Ty na nim jeździsz.
    Jaką płukankę wybrać? Czy tutaj nie ma większego znaczenia co wybiorę Archoil, LM czy Penrite. Choć skłaniam się ku Archoil.
    Dodatkowo co to olej full saps? Przeczytałem, że to brak ograniczenia dla popiołów jednak co to daje w praktyce?

Podobne wątki

  1. temat rzeka, jaki olej lejecie/polecacie??
    Utworzone przez Administracja w dziale 147
    Odpowiedzi: 222
    Ostatni post / autor: 22-01-2018, 16:26
  2. Temat rzeka, jakich żarówek używacie/polecacie??
    Utworzone przez KlaudioOs w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 23
    Ostatni post / autor: 24-02-2013, 21:26
  3. Temat rzeka, jaki olej lejecie/polecacie??
    Utworzone przez Administracja w dziale 166
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 04-01-2012, 09:55
  4. Temat rzeka, jaki olej lejecie/polecacie??
    Utworzone przez Administracja w dziale GT
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 04-06-2010, 14:07

venol opinie

specol opinie

specol gold 5w40

olej elf 10w40 opinie

jaki olej

olej

valvoline synpower 5w40 opinie

olej specol opinie

elf 10w40 opinie

specol 10w60 opinie

valvoline maxlife 5w40 karta charakterystyki

specol 10w50

valvoline durablend diesel 5w40 forum

liqui moly visco stabil opinie

olej venol opinie

lotos 5w40 opinie

motul 6100 synergie 10w40 forum

motul 2100 power plus 10w40 opinie

olej specol forum

olej k2 opinie

oleje rowe opinie

valvoline 10w40 durablend

olej diesel synthoil

valvoline 10w40 durablend opinie

valvoline durablend 10w40

valvoline durablend 5w40 opinie

shell ultra diesel

olej silnikowy lotos 10w40 opinie

lotos 10w40 opinie

olej valvoline synpower 5w40 opinie

olej lotos 10w40 opinie

motul 10w40 6100 opinie

motul 10w40 opinieolej silnikowy elf 10w40 opiniemax life dieselolej elf opinieolej k2 10w40 opiniespecol spec gold 5w40motul 6100 synergie 10w40 opinieoleje k2 opinieolej venolvisco stabil opinieolej lotos opinieolej fuchs opinieoleje lotos opinieolej fuchs 10w40 opinielotos semisyntetic 10w40 opiniele spot sur shell ultra diesel s trouve en combien d languesvalvoline synpower 5w40 forumoleje elf opinie forum

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory