Zobacz wyniki ankiety: Jaki olej byś wybrał/wybrała?

Głosujących
36. Nie możesz głosować w tej sondzie
  • Motul

    13 36.11%
  • Vavoline

    15 41.67%
  • Castrol

    3 8.33%
  • Shell

    5 13.89%
  1. #10191
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    03 2014
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Giulietta 1.4 TB MA 2010
    Postów
    1,821

    Domyślnie

    Cytat Napisał Masa625 Zobacz post
    \

    no wlasnie poza olejem zadnych dodatków nei dodaje. Chociaz jakbym napisal ze dolewam xxx to by bylo ze to on pomógł oczyscic nagar, a tak jest juz teoria ze glowice mialem robioną


    No wlasnie glowica nie byla robiona. Auto mam od syna pierwszego wlasciciela. Kilka pierwszych lat olej zmieniany zgodnie z instrukcją. Nie mam ksiazki przy sobie wiec nie powiem co ile. Ale cos koło 30 spokojnie.
    Ja odkad mam auto (2009) wymieniam olej co 10 tyś. Co ciekawe leje olej zgodny z instrukcja obslugi - czylo 10w40 pomimo iz wiele razy tu czytalem ze to kupa i trza lać 5w40...
    Nie chce nikogo broń borze atakować. Ale sami widzicie... Zero nagaru... Auto smigalo na selenii , potem mobil 2000, , potem z raz motul 9100, kilka razy mobil 10w40 i potem juz od kilku dobrych lat LM...
    A modne były i milersy, i motule i inne coraz to nowsze wynalazki.. Wychodiz na to ze LM robi dobre oliwy. Albo mam zdorwy jak niemowle silnik.. sam ju znie wiem.

    Ale to norma ze jest tak czysto? Czy to dziwne. Powaznei auto nie mialo nic gmerane w glowicy ani ukladzie zaponowym od nowosci...
    Pogratulować czystości i zgadzam się, że wymiana częściej niż zaleca producent ma sens. Olej masz full saps, z dużym pakietem detergentów ale oprócz tego już z dodatkiem MoS2 więc nie ma potrzeby dodawać niczego więcej do niego. Wypiaskowany niemal silnik po MoS2 czy WS2 czy innym nano mnie nie dziwi bo praktycznie to norma, bez dodatków robiłem uszczelkę w rodzinie kiedy na półsyntetyku (2x tańszym od Twojego niestety) zrobił 10kkm także od wymiany ale przez 2 lata tyle że jeździł krótkie odcinki z masą towaru i już żadna płukanka tego nie ruszyła spod pokrywy a skorupa miała kilka mm i wszystko brąz.
    10W-40 Tobie odpala lekko zimą także dzięki MoS2 bo m.in. takie jest jego zadanie... więc Twój przykład nie powinien służyć za wzór do stosowania najtańszych półsyntetyków 10W-40 na nasze zimy i bez okresowego stosowania płukanek czy innych dodatków.
    Serdecznie pozdrawiam,
    wlyszkow@vp.pl
    ANALIZY OLEJU

  2. #10192
    Użytkownik Romeo Avatar jersey
    Dołączył
    07 2013
    Mieszka w
    Grudziądz/Rumia/Lozanna
    Auto
    AR 166 2.4 JTD 10v 140 KM
    Postów
    1,837

    Domyślnie

    Mówiąc po ludzku - lanie dobrego oleju i regularne, częste wymiany (częste na dzisiejsze czasy czyli co 10 tysięcy) i dodatki są niepotrzebne i służą do dalszego ułatwienia pracy silnikowi i poprawy właścicielowi humory. Jak wódka

    Będę musiał wziąć do CG lapka, mam tam jakiś tani endoskop za 2 dychy to zajrzę pod pokrywę jak będę w weekend dłubał
    Ostatnio edytowane przez jersey ; 24-08-2017 o 09:01
    Jeszcze 11 miesięcy i złomowanie!

  3. #10193
    Użytkownik Romeo Avatar KaaC
    Dołączył
    01 2014
    Mieszka w
    Gostyń/Leszno/Rawicz
    Auto
    AR 166 2.4JTDm powered by @sdero
    Postów
    3,557

    Domyślnie

    Cytat Napisał jersey Zobacz post
    Mówiąc po ludzku - lanie dobrego oleju i regularne, częste wymiany (częste na dzisiejsze czasy czyli co 10 tysięcy) i dodatki są niepotrzebne i służą do dalszego (nie do końca potrzebnego) ułatwienia pracy silnikowi i poprawy właścicielowi humory. Jak wódka
    Tylko, że on w oleju ma już dodatek Co prawda już ori zapakowany z olejem, ale jednak jest

    Wlyszkow ma rację, a poza tym MoS2 to już przeżytek ponoć jest

    Wysłane z mojego EVA-L09 przy użyciu Tapatalka


    Za największego wroga ludzie mają tego, kto mówi im prawdę // Platon.

    Była Marea 2.4TD HLX 125KM '98r
    Była Marea 2.4JTD ELX 131KM '99r
    Była 166 2.4JTD 10v 150KM '03r
    Jest 166 2.4JTDm 20v 175KM @ 228KM 458Nm by @sdero '04r

    Masz problem z autem ? Chcesz usunąć klapy wirowe, DPF bądź EGR ?
    Wymiany rozrządów/eksploatacja i grube tematy ?
    Załatwimy nawet programowo !

    Zapraszam na nasz warsztat.

  4. #10194
    Użytkownik Romeo Avatar jersey
    Dołączył
    07 2013
    Mieszka w
    Grudziądz/Rumia/Lozanna
    Auto
    AR 166 2.4 JTD 10v 140 KM
    Postów
    1,837

    Domyślnie

    Wiesz, to taki sam dodatek jak cała reszta które są w każdym oleju. W końcu z pakietów dodatków biorą się różne właściwości olejów. Akurat ten ma jeszcze MoS2, równie dobrze mógłby mieć jakiś inny super-siuwaks
    Jeszcze 11 miesięcy i złomowanie!

  5. #10195
    Użytkownik Romeo Avatar Pływak
    Dołączył
    07 2010
    Auto
    Megane 3 R.S.
    Postów
    3,441

    Domyślnie

    Cytat Napisał carramba Zobacz post
    Nie kłam, bo jeden wróżbita już zobaczył w złotej kuli, że miałeś głowicę robioną (pewnie w tamtym tygodniu) albo wcześniej synek zmieniał olej co miesiąc.

    Jak zwykle nie masz nic konkretnego do napisania. Taki wygląd głowicy jest nie do osiągnięcia przy stosowaniu wymian zgodnie z instrukcja. Jak ktoś leje olej z wyższej półki jakim jest Liqui Moly i wymienia co 10K kilometrów to nie dziwota, ze tak wygląda. Teraz przytargajcie auto z reichu gdzie miły niemiec zmieniał olej co 30K km i lał selenie 10W40. Wklej zdjęcie z pod pokrywy i dalej pisz bzdury ;] Skoro nie tzreba magii do osiagniecia takiego wyglądu dlaczego u kolegi KaaC wygląda to tragicznie?

    Cytat Napisał Masa625 Zobacz post
    Hehe chłopaki i chyba na chwilę zamrozilem temat bo ani sprzedawca super dodatkiow milczy ani reszta znawców zawartości popiołów i sadzy w oleju nic nie pisze. Ale jak ktoś zapyta czy lać chujol z wixolem 20007383838 czy z wixolem 788383848 to zaraz porad dziesiątki... :?:
    Jak bys lał najtanszy olej z tesco i wymieniał zgodnie z interwałami z instrukcji to faktycznie mogło by byc jakieś WoW, a ty po prostu stosujesz się do tego co w kółko w tym temacie jest powtarzane czyli lac dobry olej i zmieniać co 10k km. Chciałeś obalić sensowność tego wątku ale niesyty albo stety tylko potwierdzasz to co tu pisane od tysiąca stron... Brawo Ty

    Cytat Napisał Masa625 Zobacz post
    a tak jest juz teoria ze glowice mialem robioną
    Czytaj ze zrozumieniem napisałem albo wymieniany był olej częściej albo coś było robione, nie koniecznie musiała byc głowica wymieniana nawet przy regulacji luzów zaworowych ktoś mógł nagromadzone osadu z grubsza usuwać. Skoro wymieniasz od 8 lat olej w dizlu co 10K km co przy normalnych przebiegach dizlem wyszło by 2-3 razy an rok to nie rozumiem zdziwienia?


    Co ciekawe leje olej zgodny z instrukcja obslugi - czylo 10w40 pomimo iz wiele razy tu czytalem ze to kupa i trza lać 5w40...
    Nikt nie pisał, ze 10W40 to kupa szczególnie oleje Liqui Moly tylko, ze olej 5W40 jest olejem lepszym do JTD. Jak weźmiesz 5W40 Synthoila i inny 10W40 Liqui Moly to ten pierwszy bije go na głowę. Ot co po prostu w lepkościach 5W40 łatwiej znaleźć dobry olej bo sporo 10W40 to najtańsze minerały... z reszta nowsze instrukcje dla naszego klimatu już zalecały 5W40 nawet w 8 i 10 zaworowych JTD i nie chodzi o sama jakość ale o lepkość w niskich temperaturach ;]


    Nie chce nikogo broń borze atakować. Ale sami widzicie... Zero nagaru...
    Nagar powstaje w wyniku nieodpowiedniego spalania mieszanki. To nie nagar tylko osad olejowy tworzy się pod pokrywą....

    Ale to norma ze jest tak czysto? Czy to dziwne. Powaznei auto nie mialo nic gmerane w glowicy ani ukladzie zaponowym od nowosci...
    Przy wymianach dobrego oleju co 10k km i sprawnym silniku to norma żaden ewenement... miałem tak w obu JTD zarówno w 1.9 jak i w 2.4 w obu lałem Meguina Super czyli to samo co Liqui Moly Synthoil czasem nie mając pod reką Meguina zalewałem Shell helix Ultra...
    Ostatnio edytowane przez Pływak ; 24-08-2017 o 11:26

  6. #10196
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    03 2014
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Giulietta 1.4 TB MA 2010
    Postów
    1,821

    Domyślnie

    Dla samego utrzymania czystości 10kkm na ogół jest ok przy misce 5L oleju chociaż znam auta turbo benzyna gdzie nawet tyle to zbyt wiele a producent zaleca 15kkm/rok.

    Zależy też od oleju i stylu jazdy bo niektórzy po 3kkm mają olej do utylizacji spalony od zalania paliwem po programie...
    Płukanka nigdy nie zaszkodzi zwłaszcza przy stosowaniu tanich olejów lub o obniżonym TBN, pomaga także spuścić dokładniej stary olej a nie tylko myje a mechanicy różnie przykładają się do wymiany, czasami na zimno zlewaja a potem wchodzi o litr mniej świeżego ;-)
    Dodatki dają np. dodatkową ochronę przed tarciem i zużyciem jeśli ktoś potrzebuje / chce.
    Serdecznie pozdrawiam,
    wlyszkow@vp.pl
    ANALIZY OLEJU

  7. #10197
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    09 2016
    Mieszka w
    powiat Jasło
    Auto
    AR 159; 1,9jtdm; 150KM; automat; 2007r.
    Postów
    27

    Domyślnie

    Przypomniało mi się, wlyszkow czy może badałeś już olej revline z Jasła - pisałeś kiedyś, że może zrobisz analizę. W razie czego mogę załatwić próbkę.

  8. #10198
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    03 2014
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Giulietta 1.4 TB MA 2010
    Postów
    1,821

    Domyślnie

    Nic z tego nie wyszło ale jak podeślesz próbkę to zrobię...
    Serdecznie pozdrawiam,
    wlyszkow@vp.pl
    ANALIZY OLEJU

  9. #10199
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    09 2016
    Mieszka w
    powiat Jasło
    Auto
    AR 159; 1,9jtdm; 150KM; automat; 2007r.
    Postów
    27

    Domyślnie

    Mnie interesuje revline ultra force c3, więc ten skombinuję i się odezwę.

  10. #10200
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    03 2014
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Giulietta 1.4 TB MA 2010
    Postów
    1,821

    Domyślnie

    Może uda się też tego 504 507 próbkę zdobyć?
    Serdecznie pozdrawiam,
    wlyszkow@vp.pl
    ANALIZY OLEJU

Podobne wątki

  1. temat rzeka, jaki olej lejecie/polecacie??
    Utworzone przez Administracja w dziale 147
    Odpowiedzi: 222
    Ostatni post / autor: 22-01-2018, 16:26
  2. Temat rzeka, jakich żarówek używacie/polecacie??
    Utworzone przez KlaudioOs w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 23
    Ostatni post / autor: 24-02-2013, 21:26
  3. Temat rzeka, jaki olej lejecie/polecacie??
    Utworzone przez Administracja w dziale 166
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 04-01-2012, 09:55
  4. Temat rzeka, jaki olej lejecie/polecacie??
    Utworzone przez Administracja w dziale GT
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 04-06-2010, 14:07

venol opinie

specol opinie

specol gold 5w40

olej elf 10w40 opinie

jaki olej

olej

valvoline synpower 5w40 opinie

olej specol opinie

elf 10w40 opinie

specol 10w60 opinie

valvoline maxlife 5w40 karta charakterystyki

specol 10w50

valvoline durablend diesel 5w40 forum

liqui moly visco stabil opinie

olej venol opinie

lotos 5w40 opinie

motul 6100 synergie 10w40 forum

motul 2100 power plus 10w40 opinie

olej specol forum

olej k2 opinie

oleje rowe opinie

valvoline 10w40 durablend

olej diesel synthoil

valvoline 10w40 durablend opinie

valvoline durablend 10w40

valvoline durablend 5w40 opinie

shell ultra diesel

olej silnikowy lotos 10w40 opinie

lotos 10w40 opinie

olej valvoline synpower 5w40 opinie

olej lotos 10w40 opinie

motul 10w40 6100 opinie

motul 10w40 opinieolej silnikowy elf 10w40 opiniemax life dieselolej elf opinieolej k2 10w40 opiniespecol spec gold 5w40motul 6100 synergie 10w40 opinieoleje k2 opinieolej venolvisco stabil opinieolej lotos opinieolej fuchs opinieoleje lotos opinieolej fuchs 10w40 opinielotos semisyntetic 10w40 opiniele spot sur shell ultra diesel s trouve en combien d languesvalvoline synpower 5w40 forumoleje elf opinie forum

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory