Zobacz wyniki ankiety: Jaki olej byś wybrał/wybrała?

Głosujących
36. Nie możesz głosować w tej sondzie
  • Motul

    13 36.11%
  • Vavoline

    15 41.67%
  • Castrol

    3 8.33%
  • Shell

    5 13.89%
  1. #10331
    Użytkownik Romeo Avatar omen
    Dołączył
    05 2008
    Mieszka w
    Amsterdam
    Auto
    GT
    Postów
    4,849

    Domyślnie

    Druga sprawa co jak okaze sie, ze to nie glowice sa problemem i kilka tys zl o kant d... rozwaliles bez sensu?
    Zeby zrobic dol znow musisz sciagac glowice wiec znow te same koszta i ta sama robota.


    Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

  2. #10332
    Użytkownik Alfa i Omega
    Dołączył
    07 2009
    Auto
    signiore Giuseppe Busso
    Postów
    337

    Domyślnie

    Cytat Napisał Pablo. Zobacz post
    No więc polecił byś komuś, komu silnik V6 bierze 3 litry oleju na 12 000 km, "zdroworozsądkowo" zrobić remont silnika/głowic za kilka tysięcy PLN ?
    Czy prościej/taniej jest dolać olej za 100 pln ??? i dalej cieszyć się jazdą przez kolejne dziesiątki tysięcy km.
    Zacytuje cię; czy ty wiesz co ty mówisz ???
    Punk widzenia zależy od punktu siedzenia, osobiście usunąłbym przyczynę, takie mam podejście. Ale jeśli komuś nie przeszkadza dymienie, utrata mocy i dolewanie oleju to jego sprawa. Nie mniej jednak, słysząc takie stwierdzenie z ust profi mechanika to można się ździwić nieco...
    Antidotum na wszystkie problemy to... ,,jeździć nie przejmować się, ten typ tak ma''
    Śmiem twierdzić, że najwięcej krzywdy Alfie Romeo (mit awaryjności) wyrządzili właśnie ,,naprawiacze''

    Tyle z mojej strony.

  3. #10333
    Użytkownik Romeo Avatar Pablo.
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    pablogarage.pl
    Auto
    2x147JTD/155V6/156JTD+
    Postów
    2,805

    Domyślnie

    Cytat Napisał carramba Zobacz post
    Zacytuje cię; czy ty wiesz co ty mówisz ???
    Punk widzenia zależy od punktu siedzenia, osobiście usunąłbym przyczynę, takie mam podejście. Ale jeśli komuś nie przeszkadza dymienie, utrata mocy i dolewanie oleju to jego sprawa. Nie mniej jednak, słysząc takie stwierdzenie z ust profi mechanika to można się ździwić nieco...
    Antidotum na wszystkie problemy to... ,,jeździć nie przejmować się, ten typ tak ma''
    Śmiem twierdzić, że najwięcej krzywdy Alfie Romeo (mit awaryjności) wyrządzili właśnie ,,naprawiacze''

    Tyle z mojej strony.
    Tylko takich klientów, z takim podejściem, chciał bym mieć.
    Niestety właściciel auta z takim podejściem trafia się jeden na 100.
    Co do cytatu, jaka utrata mocy ? jakie dymienie ?
    Najmłodsze silniki V6 BUSSO mają dzisiaj ponad 10 lat, i niewiadomy przebieg.
    Często naprawa tego silnika i doprowadzenie go do stanu fabrycznego przekracza zdecydowanie wartość jego obudowy. Dodam jak wcześniej, że fabrycznie nowy silnik ma dopuszczalną normę poboru oleju 0,3l/1000 km. Tak został skonstruowany, takie miał tolerancje, i tak przewidziała fabryka.
    www.pablogarage.pl - Serwis, części, holowanie

    > > >SKLEP - promocje < < < - nie znalazłeś produktu, którym jesteś zainteresowany ? Napisz do Nas, a na pewno dobierzemy odpowiednią ofertę.

  4. #10334
    Użytkownik Romeo Avatar Andrzejsr
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    Rzeszów
    Auto
    156sw 2.5V6, 166 3.2V6, 156 2.0TS 'cup'
    Postów
    3,098

    Domyślnie

    Cytat Napisał carramba Zobacz post
    Zacytuje cię; czy ty wiesz co ty mówisz ???
    Punk widzenia zależy od punktu siedzenia, osobiście usunąłbym przyczynę, takie mam podejście. Ale jeśli komuś nie przeszkadza dymienie, utrata mocy i dolewanie oleju to jego sprawa. Nie mniej jednak, słysząc takie stwierdzenie z ust profi mechanika to można się ździwić nieco...
    Antidotum na wszystkie problemy to... ,,jeździć nie przejmować się, ten typ tak ma''
    Śmiem twierdzić, że najwięcej krzywdy Alfie Romeo (mit awaryjności) wyrządzili właśnie ,,naprawiacze''

    Tyle z mojej strony.
    No niestety - Alfy są powszechnie obecnie kupowane - bo są tanie. Czy stare (czy nowe również), ale stare szczególnie. I do tego na krótko. I stąd Alfisti wolą dolewać niż naprawić, prędzej felg nakupi, dekle wymaluje itd. niż kilka tys wyda na naprawę niekoniecznie "na cito"potrzebną. Stąd może też rozbieżności w opiniach czy się psują czy nie. Mi też mechanik mówił - a nie prościej dolewać tą szklankę płynu co miesiąc / dwa ? (gdy trzeci czy piąty raz podchodzi do poszukiwań gdzie ten płyn znika powolutku). No na pewno prościej. Ale jeździć zepsutą Alfą nie każdy ma ochotę udając że wszystko gra.

    I druga sprawa - teraz bierze powiedzmy te 3 litry, skąd pewność że ten stan się nie pogorszy ? a raczej się pogorszy przecież, kwestia czasu . Gdzie tu radość - wyjazd dalszy bez zakupów oleju i postojów na sprawdzanie poziomu , gdzie swobodna jazda bez z tyłu głowy pukającego - "no, może już bez oleju jedziesz" ? , gdzie wypady na trackday'e jakieś choćby raz w roku , choćby szkoleniowe ? Jak auto ma tak jeździć tak o, byle się turlało, blisko i z ciągłą ostrożnością, to lepiej jakieś sandero czy dustera kupić, bravkę starą z włoszczyzny - przynajmniej nie udają niczego.

  5. #10335
    Użytkownik Romeo Avatar Pablo.
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    pablogarage.pl
    Auto
    2x147JTD/155V6/156JTD+
    Postów
    2,805

    Domyślnie

    Cytat Napisał Andrzejsr Zobacz post
    No niestety - Alfy są powszechnie obecnie kupowane - bo są tanie. Czy stare (czy nowe również), ale stare szczególnie. I do tego na krótko. I stąd Alfisti wolą dolewać niż naprawić, prędzej felg nakupi, dekle wymaluje itd. niż kilka tys wyda na naprawę niekoniecznie "na cito"potrzebną. Stąd może też rozbieżności w opiniach czy się psują czy nie. Mi też mechanik mówił - a nie prościej dolewać tą szklankę płynu co miesiąc / dwa ? (gdy trzeci czy piąty raz podchodzi do poszukiwań gdzie ten płyn znika powolutku). No na pewno prościej. Ale jeździć zepsutą Alfą nie każdy ma ochotę udając że wszystko gra.

    I druga sprawa - teraz bierze powiedzmy te 3 litry, skąd pewność że ten stan się nie pogorszy ? a raczej się pogorszy przecież, kwestia czasu . Gdzie tu radość - wyjazd dalszy bez zakupów oleju i postojów na sprawdzanie poziomu , gdzie swobodna jazda bez z tyłu głowy pukającego - "no, może już bez oleju jedziesz" ? , gdzie wypady na trackday'e jakieś choćby raz w roku , choćby szkoleniowe ? Jak auto ma tak jeździć tak o, byle się turlało, blisko i z ciągłą ostrożnością, to lepiej jakieś sandero czy dustera kupić, bravkę starą z włoszczyzny - przynajmniej nie udają niczego.
    To są właśnie 2 rozbieżne podejścia do auta, przez większość właścicieli.
    Z moich spostrzeżeń wynika, że więcej mamy posiadaczy, którzy robią, aby się turlało, i może dlatego mamy coraz więcej przypadków zabrania auta po weryfikacji/wycenie bez naprawy.
    Potem kolejny kup[uje perełkę i ...

    Jeszcze jedno.
    Aktualnie składam silnik AR 2.0 JTDm, który na 20 kkm wymagał dolania 14l oleju. Auto z 2011r, z przebiegiem 136000 km, po 4 wymianach oleju od nowości.
    Ostatnio edytowane przez Pablo. ; 07-09-2017 o 10:07 Powód: Dopisek
    www.pablogarage.pl - Serwis, części, holowanie

    > > >SKLEP - promocje < < < - nie znalazłeś produktu, którym jesteś zainteresowany ? Napisz do Nas, a na pewno dobierzemy odpowiednią ofertę.

  6. #10336
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    08 2017
    Auto
    4007
    Postów
    35

    Domyślnie

    To ten 2.0 JTDm w sumie jest bi-fuel

  7. #10337
    Użytkownik Romeo Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    159 TBi // wcześniej 1.9 JTDm 16V+ oraz 2.2 JTS
    Postów
    9,163

    Domyślnie

    I że ktoś przez te 20k km jeździł i dolał te 14 litrów... Ciekawe jeszcze w jakim stanie jest DPF, o ile jeszcze jest.

  8. #10338
    Użytkownik Romeo Avatar Masa625
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Wielkopolska
    Auto
    166 2,4 JTD `99
    Postów
    3,711

    Domyślnie

    Cytat Napisał ribut.8 Zobacz post
    Nie ma to jak odwołać się do zdrowego rozsądku w kwestii spalania oleju i w odpowiedzi dostać porady z akwarystyki i spłuczki w kiblu. Brak obrazka w internecie który wystarczająco przedstawia mój facepalm w tej chwili ;/
    Może coś takiego jak poniżej
    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	910962c925de0d1bf8ba7c9d96c19885405704bac76fdd21d32d34efc43f24e1.jpg
Wyświetleń:	0
Rozmiar:	46.9 KB
ID:	234718
    Niestety za dużo tu sprzedawców olejów i supes siuwaxów w butelkach po maślankach. A pozostali znawcy którzy sie tu udzielają rok temu jak była moda na detailing uważali sie za znafców tematu w kwestiach past polerskich itp...Dzis sa smakoszami branży olejowej...A zawodowo zajmuja sie zapewne jeszcze czymś innym jak kazdy z nas tutaj.
    Jedynie pablo moze tu cos ciekawego napisac, ale on tez niestety ze sprzedazy olejow ma chleb i nie pogneiwa sie jak ktos mu PW piodesle z zamówieniem na baniaczek oleju. I minus za Porade " że lepiej dolac 3 litry oliwy na 10 tys niz remontowac silnik"
    Kilkanascie stron wstecz sa fotki mojego silnika po 8 latach posiaqdania i wymianach oleju co 10 tys km. Jakos wtedy zadnych madrych tekstów o akwariach nie było. a sory jeden znafFFFFFFFFca mi napisał , ze zapewne głowice mialem robiona bo taka czysta. A tu sie rozchodzi o wymiane oleju co 10 tys km. Te fotki mówia wiecej niz jakies wypociny na ruskich forach podobnych znafców akwarystyki jak tu
    Za to dla andrzeja bo w końcu napisał cos z czym sie zgadzam w 100%...
    Ostatnio edytowane przez Masa625 ; 07-09-2017 o 12:29
    166 JTD




  9. #10339
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie! Avatar Lamere
    Dołączył
    07 2017
    Mieszka w
    Wyrzysk
    Auto
    166 2.4 JTD
    Postów
    23

    Domyślnie

    Niekoniecznie na temat, ale miałem kiedyś BMW ze znienawidzonym przez innych posiadaczy TDSem. Zepsuła mi się pompa wtryskowa i paliwo trafiło do silnika, który przez dobre kilka tysięcy kilometrów był smarowany zamiast olejem, to mieszanką olejowo-paliwową. Do TDSa wchodziło 6.75l oleju. Przy wymianie mechanik zlał go ok 15l. Pompę zregenerowałem, wymieniłem olej na nowy i śmigałem dalej bezawaryjnie następne tysiące kilometrów. Silnik zaczął palić zauważalnie mniej

    Wysłane z mojego Redmi Note 3 przy użyciu Tapatalka

  10. #10340
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    08 2017
    Auto
    4007
    Postów
    35

    Domyślnie

    Cytat Napisał Masa625 Zobacz post
    Niestety za dużo tu sprzedawców olejów i supes siuwaxów w butelkach po maślankach.
    Oj za dużo! Zwróciłem delikatnie na to uwagę jakiś czas temu i cieszę się, że nie tylko ja. Efekt jest taki, że jak zapytać którego Januszola z którym Arkadiuszolem wymieszać to od razu dziesiątki postów, ale jak trzeba dobrać coś innego, jakieś zwykłe poczciwe 10W40 to cisza. Jak ktoś jest specjalistą od akwarium albo kibla to potem mówi, że spalanie litrów oleju to norma bo "silniki luźno spasowane".
    Ostatnio edytowane przez ribut.8 ; 07-09-2017 o 14:31

Podobne wątki

  1. temat rzeka, jaki olej lejecie/polecacie??
    Utworzone przez Administracja w dziale 147
    Odpowiedzi: 222
    Ostatni post / autor: 22-01-2018, 16:26
  2. Temat rzeka, jakich żarówek używacie/polecacie??
    Utworzone przez KlaudioOs w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 23
    Ostatni post / autor: 24-02-2013, 21:26
  3. Temat rzeka, jaki olej lejecie/polecacie??
    Utworzone przez Administracja w dziale 166
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 04-01-2012, 09:55
  4. Temat rzeka, jaki olej lejecie/polecacie??
    Utworzone przez Administracja w dziale GT
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 04-06-2010, 14:07

venol opinie

specol opinie

specol gold 5w40

jaki olej

olej elf 10w40 opinie

olej

valvoline synpower 5w40 opinie

olej specol opinie

specol 10w60 opinie

valvoline maxlife 5w40 karta charakterystyki

elf 10w40 opinie

valvoline durablend diesel 5w40 forum

liqui moly visco stabil opinie

olej venol opinie

lotos 5w40 opinie

motul 6100 synergie 10w40 forum

motul 2100 power plus 10w40 opinie

olej specol forum

olej k2 opinie

oleje rowe opinie

valvoline 10w40 durablend

olej diesel synthoil

valvoline 10w40 durablend opinie

valvoline durablend 10w40

valvoline durablend 5w40 opinie

shell ultra diesel

olej silnikowy lotos 10w40 opinie

lotos 10w40 opinie

olej valvoline synpower 5w40 opinie

olej silnikowy elf 10w40 opiniemax life dieselolej k2 10w40 opinieolej lotos 10w40 opiniespecol spec gold 5w40motul 6100 synergie 10w40 opiniemotul 10w40 6100 opinieolej venolspecol 10w50visco stabil opinieolej lotos opinieolej fuchs opinieoleje lotos opinielotos semisyntetic 10w40 opiniele spot sur shell ultra diesel s trouve en combien d languesvalvoline synpower 5w40 forumoleje elf opinie forumoleje specol opiniespecol 0w40 motul synergie 6100 10w40 forumolej silnikowy rowe opinie

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory