Zobacz wyniki ankiety: Jaki olej byś wybrał/wybrała?

Głosujących
36. Nie możesz głosować w tej sondzie
  • Motul

    13 36.11%
  • Vavoline

    15 41.67%
  • Castrol

    3 8.33%
  • Shell

    5 13.89%
  1. #1431
    Użytkownik Romeo Avatar salatin
    Dołączył
    04 2007
    Mieszka w
    Edinburgh & Oswiecim
    Auto
    Alfa Romeo 166 3.0 V6 Q2 2003, 159 1750 TBi TI 2011, 155 2.0 16V 97.
    Postów
    1,123

    Domyślnie

    Cytat Napisał rafal_155 Zobacz post
    Przesiadam się z valvo max life na motula 4100 15w50 mam nadzieję, że będę mile zaskoczony aczkolwiek valvo niczym mnie nie zraził, taki test .
    mialem volvo max w pierwszej 155 byl o niebo lepszy od selenii ,to dobry olej ale pozniej jak kupowalem 164 to mnie zarazili motulem i tak zostalo, ty w 8v nie masz zaworow hydraulicznych to spokojnie mozesz lac 4100 15w 50 nawet w zimie bez obawy , moje 16v wytrzymalo polskie zimy ,ten olej jest gesty i musi troche pochodzic ps kup z pewnego zrodla ,jak bedziesz ja pilowal to zauwazysz na wskazniku ze nie tak latwo zagotowac ten olej
    159 1.75 TBI Ti -Jest 220KM 400Nm by @sdero.Eibach+Strongflex.
    166 3.0 V6 Q2-Jest B6+Eibach.Decat manifolds+equal length pipes +full ragazzon.
    155 2.0 16v -Jest.CSC Marmitte.

    164 3.0 V6 12v- Byla
    155 1.7 TS- Byla
    Lancia Kappa 2.4Tds -Byla

  2. #1432
    Użytkownik Romeo Avatar Pablo.
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    pablogarage.pl
    Auto
    2x147JTD/155V6/156JTD+
    Postów
    2,853

    Domyślnie

    Cytat Napisał salatin Zobacz post
    ty w 8v nie masz zaworow hydraulicznych to spokojnie mozesz lac 4100 15w 50 nawet w zimie bez obawy , moje 16v wytrzymalo polskie zimy ,ten olej jest gesty i musi troche pochodzic ps kup z pewnego zrodla ,jak bedziesz ja pilowal to zauwazysz na wskazniku ze nie tak latwo zagotowac ten olej
    Do silników TS 8V jest to bardzo dobry wybór. Sam zalewam taki do swojej 155, zdecydowanie lepiej się na nim zachowuje niż na innych, a przebieg już ponad 314 kkm.
    www.pablogarage.pl - Serwis, części, holowanie

    > > >SKLEP - promocje < < < - nie znalazłeś produktu, którym jesteś zainteresowany ? Napisz do Nas, a na pewno dobierzemy odpowiednią ofertę.

  3. #1433
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar tomekono
    Dołączył
    03 2009
    Mieszka w
    Białystok
    Auto
    ALFA ROMEO 156 2.5 V6 1997 rok
    Postów
    335

    Domyślnie

    Cytat Napisał Pablo. Zobacz post
    Pierdoły tutaj piszesz.
    Pobieranie pewnych ilości oleju w trakcie eksploatacji (szczególnie sportowej) jest zjawiskiem normalnym. Dla silników TS ilość ta wynosi do 1 litra na 10 tys km, dla V6 do 3 litrów na 10 tys km. W niektórych przypadkach auto może wcale nie pobierać oleju między wymianami;

  4. #1434
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    07 2009
    Mieszka w
    Gorzyczki okolice Wodzisławia Śląskiego
    Auto
    Same ALFICE
    Postów
    4,419

    Domyślnie

    Kolego ja ci v6 łyka 3litry oleju to masz ten silnik chyba tylko do remontu
    Kupię Lancia Y 1.2 - ze zdrową podłogą.

  5. #1435
    ViP Romeo Avatar Alfamaniak156
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    Luboń
    Auto
    Seat Leon FR 186KM/413Nm - Lancia Y 1,2 8V 1998r/ 60KM
    Postów
    1,315

    Domyślnie

    3 litry? dla Vki? tam są w ogóle pierścienie?
    "Wiem że masz duszę. Masz Alfę - masz klasę" - Jeremy Clarkson
    Alfa Romeo 166 3.0V6 226 KM i uśmiech z twarzy nie schodzi
    Lancia Ypsilon 1,2 - Miejski przemieszczacz

  6. #1436
    Użytkownik Romeo Avatar salatin
    Dołączył
    04 2007
    Mieszka w
    Edinburgh & Oswiecim
    Auto
    Alfa Romeo 166 3.0 V6 Q2 2003, 159 1750 TBi TI 2011, 155 2.0 16V 97.
    Postów
    1,123

    Domyślnie

    Cytat Napisał tomekono Zobacz post
    Pobieranie pewnych ilości oleju w trakcie eksploatacji (szczególnie sportowej) jest zjawiskiem normalnym. Dla silników TS ilość ta wynosi do 1 litra na 10 tys km, dla V6 do 3 litrów na 10 tys km. W niektórych przypadkach auto może wcale nie pobierać oleju między wymianami;
    koledze sie troche poknocilo ,jak cos to producent podaje , TS jak i v6 moze zuzywac na poziomie 1litr na 1 tys km a nie tak jak kolega podaje wyzej ,bo niejeden by chcial zeby mu brala 1litr na 10tys ale niestety tak nie ma zwlaszcza w TS ,na forum sa wlasciciele v6 turbo to zapytajcie ich ile dolewaja oleju na 1tys kilometrow 0.5-0,7 i to wcale nie oznacza ze maja zajechane motory ,oczywiscie wartosci dot ts 1litr na 1 tys klasyfikuja sie pod remont jak i v6 bez turbo .Jesli mam odpowiedziec za siebie to dolewam do ts 0.3na 1 tys a do V6 0.5 na 10tys ,jest roznica
    159 1.75 TBI Ti -Jest 220KM 400Nm by @sdero.Eibach+Strongflex.
    166 3.0 V6 Q2-Jest B6+Eibach.Decat manifolds+equal length pipes +full ragazzon.
    155 2.0 16v -Jest.CSC Marmitte.

    164 3.0 V6 12v- Byla
    155 1.7 TS- Byla
    Lancia Kappa 2.4Tds -Byla

  7. #1437
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar tomekono
    Dołączył
    03 2009
    Mieszka w
    Białystok
    Auto
    ALFA ROMEO 156 2.5 V6 1997 rok
    Postów
    335

    Domyślnie

    dokładnie jak ktoś często jeździ na obrotach, kręci auto do 7 tyś to potem 3a dolać, ja tam na rozgrzanym silniku nie żałuje auta, średnio mi wychodzi 2 litra dolane na 12 tyś km, i to jest norma, silnik nic nie puszcza oleju, przyśpieszenie ma normalne ,prace także, tak po prostu już ma i tyle

  8. #1438
    Użytkownik Romeo Avatar Glovash
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    CSW w PO
    Auto
    Clio IV GT, A4 B8, Leon
    Postów
    513

    Domyślnie

    Wymieniałem olej 20 marca, z Castrola EDGE Turbo Diesel na Shell Helix Ultra ( Oba syntetyczne 5w40 )
    Od tego czasu przejechałem 4000 km i... Shella jeszcze ani grama nie dolałem...
    Castrola od wymiany do wymiany ( 9000 km ) wciągnął mi ponad 0,5l
    Wg mnie teraz silnik odrobinę ciszej i równiej chodzi, ale to może moje subiektywne odczucie.

  9. #1439
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar Mikelos
    Dołączył
    09 2010
    Mieszka w
    Nałęczów
    Auto
    75 2.5 V6
    Postów
    478

    Domyślnie

    Zarówno Ts'y jak i V'ki biorą i będą brały olej w mniejszych lub większych ilościach, są po prostu luźniej spasowane. Taka już ich natura.
    Objechałeś kogoś ostatnio? A wiedział, że się ściga?

  10. #1440
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar tomekono
    Dołączył
    03 2009
    Mieszka w
    Białystok
    Auto
    ALFA ROMEO 156 2.5 V6 1997 rok
    Postów
    335

    Domyślnie

    silniki alfy,oraz silniki innych marek o sportowym zacięciu (m.in. honda) mają już fabrycznie większe luzy, zalicza sie je do tzw silników luźnych. wada tego jest taka ze taki silnik bierze olej , im większy but tym wiecej bierze, zalecane są więc oleje z mocnym filmem olejowym, do plusów tego typu silników należy zaliczyć mniejsze ryzyko przegrzania i zatarcia silnika jak masz nieprawidłowe ciśnienie oleju oraz krótsze i mniej restrykcyjne zasady docierania silnika niż jak to jest w przypadku innych marek

Podobne wątki

  1. temat rzeka, jaki olej lejecie/polecacie??
    Utworzone przez Administracja w dziale 147
    Odpowiedzi: 222
    Ostatni post / autor: 22-01-2018, 16:26
  2. Temat rzeka, jakich żarówek używacie/polecacie??
    Utworzone przez KlaudioOs w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 23
    Ostatni post / autor: 24-02-2013, 21:26
  3. Temat rzeka, jaki olej lejecie/polecacie??
    Utworzone przez Administracja w dziale 166
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 04-01-2012, 09:55
  4. Temat rzeka, jaki olej lejecie/polecacie??
    Utworzone przez Administracja w dziale GT
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 04-06-2010, 14:07

venol opinie

specol opinie

specol gold 5w40

olej elf 10w40 opinie

jaki olej

olej

valvoline synpower 5w40 opinie

olej specol opinie

elf 10w40 opinie

specol 10w60 opinie

valvoline maxlife 5w40 karta charakterystyki

specol 10w50

valvoline durablend diesel 5w40 forum

liqui moly visco stabil opinie

olej venol opinie

lotos 5w40 opinie

motul 6100 synergie 10w40 forum

motul 2100 power plus 10w40 opinie

olej specol forum

olej k2 opinie

oleje rowe opinie

valvoline 10w40 durablend

olej diesel synthoil

valvoline 10w40 durablend opinie

valvoline durablend 10w40

valvoline durablend 5w40 opinie

shell ultra diesel

olej silnikowy lotos 10w40 opinie

lotos 10w40 opinie

olej valvoline synpower 5w40 opinie

olej lotos 10w40 opinie

motul 10w40 6100 opinie

motul 10w40 opinieolej silnikowy elf 10w40 opiniemax life dieselolej elf opinieolej k2 10w40 opiniespecol spec gold 5w40motul 6100 synergie 10w40 opinieoleje k2 opinieolej venolvisco stabil opinieolej lotos opinieolej fuchs opinieoleje lotos opinieolej fuchs 10w40 opinielotos semisyntetic 10w40 opiniele spot sur shell ultra diesel s trouve en combien d languesvalvoline synpower 5w40 forumoleje elf opinie forum

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory