Zobacz wyniki ankiety: Jaki olej byś wybrał/wybrała?

Głosujących
36. Nie możesz głosować w tej sondzie
  • Motul

    13 36.11%
  • Vavoline

    15 41.67%
  • Castrol

    3 8.33%
  • Shell

    5 13.89%
  1. #1851
    Użytkownik Romeo Avatar Pablo.
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    pablogarage.pl
    Auto
    2x147JTD+TS/155V6/156JTD+
    Postów
    2,917

    Domyślnie

    Cytat Napisał Qbaas Zobacz post
    Napisz jakie to auta, jaki silnik, przebieg, rocznik, wtedy coś się dobierze

    Co do dodatków do ON, tutaj napisałem nieco o produkcie Amsoila.
    http://www.forum.alfaholicy.org/156/...oline_stp.html



    Jak wiadomo olej traci swoje parametry/właściwości poprzez starzenie, według mnie maksymalny odstęp czasu to 2lata, oczywiście można zalać 4-5 letni olej, jednak jego jakość na pewno będzie niższa od oleju rocznego czy dwuletniego.



    Olej nie otwierany i odpowiednio przechowywany nie traci swoich właściwości przez 5 lat.
    Można go spokojnie stosować.
    Chyba, ze był poddawany bardzo skrajnym temperaturom.
    www.pablogarage.pl - Serwis, części, holowanie

    > > >SKLEP - promocje < < < - nie znalazłeś produktu, którym jesteś zainteresowany ? Napisz do Nas, a na pewno dobierzemy odpowiednią ofertę.

  2. #1852
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar BAKU147
    Dołączył
    03 2011
    Mieszka w
    Only WAWA
    Auto
    Alfa Romeo 147 2.0TS
    Postów
    133

    Domyślnie

    Cytat Napisał Qbaas Zobacz post
    Zgadza się, ale tak nie do końca jest, po pierwsze oleje 5W-40/10W-40 mają niższy CCS (pompowalność w niskich temperaturach), ten 10W-60 będzie miał wysoką pompowalność, a więc olej będzie potrzebował więcej czasu na to by został rozprowadzony w silniku. Po drugie ten olej jest zbyt "gruby", na tą porę roku, latem Ok, zimą niestety nie jest to dobry wybór z powodu wysokich lepkości w 40 i 100 stopniach C, latem do upalania jak znalazł, zimą niekoniecznie.

    Najbardziej niekorzystnymi warunkami, powodującymi największe zużycie silnika, są warunki startu zimnego silnika w okresie zimowym. Rozruch zimnego silnika zależy nie tylko od stanu akumulatora, rozrusznika jakości paliwa, temperatury otoczenia, ale w dużej mierze od własności reologicznych oleju smarowego. Jeżeli olej posiada za wysoką lepkość w temperaturze rozruchu, oprócz zwiększenia oporów rozruchowych istnieje niebezpieczeństwo, iż nie dotrze w odpowiednim czasie do wszystkich punktów smarowania i w konsekwencji wystąpi zjawisko smarowania granicznego.

    Własnościami odpowiedzialnymi za zachowanie się oleju w warunkach "zimnego startu" są:

    -charakterystyka lepkościowa oleju,
    -graniczna temperatura pompowalności,
    -temperatura płynięcia.
    Witam,
    U siebie mam zalanego valvoline 10w60, w garażu czeka kolejne 5 litrów (kupione u Pablo, polecam).
    No i jak w końcu z ta zimą, moge na nim jeździć czy nie?
    Jest masa różnych opini dziś znalazłem nastepującą o takim oleju:

    "Jego podstawową cechą są: wysoka lepkość, bardzo trwały film olejowy, odporność na wysokie temperatury pracy i dodatkowo "trzymanie" wszystkich parametrów przez cały okres między wymianami (10-15 kkm). Dodatkowo temperatura płynięcia olejów 10w60 jest bardzo niska (poniżej -50), niższa nawet od przytaczanych przez Rafa olejów Mobila 0w30 i 5w30 i w zimie zachowują się one znakomicie"

    Czy jest ktoś na forum kto używał takiego oleju w zime w Twin Sparku??
    pzdr

  3. #1853
    Qbaas
    Gość

    Domyślnie

    Jak już masz kupiony to zalej ten 10W-60, przy dużych mrozach po uruchomieniu silnika odczekaj parę minut, aż olej się rozprowadzi. Butować możesz dopiero jak woda nabierze odpowiednią temperaturę czyli +- 80-90 stopni C, zanim woda osiągnie taką temperaturę zaleca się delikatną jazdę.
    Ostatnio edytowane przez Qbaas ; 08-10-2011 o 20:10

  4. #1854
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar Walsh 156
    Dołączył
    08 2011
    Auto
    AR 156 2.5 V6 24v 190KM sport pack
    Postów
    211

    Domyślnie

    Cytat Napisał Qbaas Zobacz post
    Z tym 10W-60 to nie najlepszy pomysł na zimę, dużo lepiej spisałby się 10W-40.
    Zalany mialem 10W - 40 ale musiałem go zlać bo wczesniej moj poprzednik mial castrol pol synt. a ja i tak chciałem przejsc na 10W - 60 . Nie moglem czekac do zimy niestety a juz napewno nie bede wlewał innego oleju na lato a innego na zime . Ten olej rownierz spisze sie dobrze w zime , trzeba tylko pamietać aby zawsze grzać dobrze motor i nie palnikować na zimnym (z reszta jak i w lato...), no i tymbardziej ze to V to musi być pełen stan. W lato na 5 tys km dolałem chyba niecałe pol litra jak mnei pamiec nie myli . Do tego V6 chyba nawet producent zaleca 10W 60 ... Oby zima nie była zbyt sroga
    Ostatnio edytowane przez Walsh 156 ; 08-10-2011 o 22:56

  5. #1855
    Użytkownik Romeo Avatar Pablo.
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    pablogarage.pl
    Auto
    2x147JTD+TS/155V6/156JTD+
    Postów
    2,917

    Domyślnie

    Znam auta latające na co dzień na Motulu 300V 15w50 i nic im nie jest.
    Oczywiście w nowoczesnych jednostkach nie polecam , ale w TSach Alfy i V6 Busso oleje 10w spoko dają radę nawet zimą. To nie są konstrukcje pierwszej młodości, i nie bez powodu producent zaleca do nich oleje 10w.

    Pozdrawiam.

    ---------- Post added at 11:13 ---------- Previous post was at 11:13 ----------

    Cytat Napisał Qbaas Zobacz post
    Jak już masz kupiony to zalej ten 10W-60, przy dużych mrozach po uruchomieniu silnika odczekaj parę minut, aż olej się rozprowadzi. Butować możesz dopiero jak woda nabierze odpowiednią temperaturę czyli +- 80-90 stopni C, zanim woda osiągnie taką temperaturę zaleca się delikatną jazdę.
    Warto skorzystać z tej rady, nawet przy olejach 5w.
    Zima to zima.
    www.pablogarage.pl - Serwis, części, holowanie

    > > >SKLEP - promocje < < < - nie znalazłeś produktu, którym jesteś zainteresowany ? Napisz do Nas, a na pewno dobierzemy odpowiednią ofertę.

  6. #1856
    Qbaas
    Gość

    Domyślnie

    Tutaj wyjaśnienie bardziej organoleptycznie, dlaczego ten sam olej o takiej samej lepkości zimowej, lecz innej lepkości letniej zachowuje się z lekka inaczej w ujemnych temperaturach (-50). Bardzo podobnie będzie w przypadku 10W-40, a 10W-60, oczywiście przy dużo wyższej temperaturze, przy -50 obydwa oleje zmieniły by najprawdopodobniej swój stan skupienia na stały

    Ostatnio edytowane przez Qbaas ; 09-10-2011 o 12:53

  7. #1857
    Użytkownik Romeo Avatar Cubus00
    Dołączył
    02 2009
    Mieszka w
    Międzychód
    Auto
    byla Alfa Romeo 156 2.0 TS 1999 jest 159 2,4
    Postów
    2,180

    Domyślnie

    dzis gadałem z gostkiem,który w swojej 145 z 1,6 ts z przebiegiem kolo 160tys, ma zalany 15w 40 lotos mineral ,czy to nie zbrodnia

  8. #1858
    Qbaas
    Gość

    Domyślnie

    Na pewno dużo lepiej spisałby się dobry półsyntetyk, przy takim przebiegu absolutnie nie powinien być tam zalewany jakikolwiek minerał.

  9. #1859
    Użytkownik Romeo Avatar Cubus00
    Dołączył
    02 2009
    Mieszka w
    Międzychód
    Auto
    byla Alfa Romeo 156 2.0 TS 1999 jest 159 2,4
    Postów
    2,180

    Domyślnie

    dlatego poradziłem mu to samo, a oprócz tego moze uciszy wariator bo juz sie odzywa ,wymieniał rozrzad 5tys temu ale o wariatorze nie pomyslał

  10. #1860
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar tomekono
    Dołączył
    03 2009
    Mieszka w
    Białystok
    Auto
    ALFA ROMEO 156 2.5 V6 1997 rok
    Postów
    335

    Domyślnie

    sorki jeśli robie offtop , a teraz mam pytanko, czy to zdrowe dla silnika ( odrazu tłumaczenie , mam do pracy 7km po pracy, droga po linii prostej ograniczenie do 70km/h , wiadomo nikt tyle nie jedzie , i oto moje pytanie, mam 10w40 motul 6100+ synergie zalany, i czy zdrowe dla silnika jest jeśli jade na początku te 80-90km/h utrzymywanie prędkości na ledwo co odpalonym silniku, nie ma katowania, po prostu rozpędzam fure a potem strała predkość, przynajmniej na początku , obroty silnika wtedy skaluje sie około 2.100-2300 obr/min ???? zdrowe czy może mu zaszkodzić , v6 silnik wolno sie nagrzewa, ale na początku maks 100km/h nie przekraczam, dopóki 70st nie osiagnie temperatura silnika

Podobne wątki

  1. temat rzeka, jaki olej lejecie/polecacie??
    Utworzone przez Administracja w dziale 147
    Odpowiedzi: 226
    Ostatni post / autor: 04-09-2018, 10:20
  2. Temat rzeka, jakich żarówek używacie/polecacie??
    Utworzone przez KlaudioOs w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 23
    Ostatni post / autor: 24-02-2013, 21:26
  3. Temat rzeka, jaki olej lejecie/polecacie??
    Utworzone przez Administracja w dziale 166
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 04-01-2012, 09:55
  4. Temat rzeka, jaki olej lejecie/polecacie??
    Utworzone przez Administracja w dziale GT
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 04-06-2010, 14:07

venol opinie

specol opinie

specol gold 5w40

olej elf 10w40 opinie

jaki olej

olej

olej specol opinie

specol 10w50

valvoline synpower 5w40 opinie

elf 10w40 opinie

specol 10w60 opinie

valvoline maxlife 5w40 karta charakterystyki

liqui moly visco stabil opinie

olej venol opinie

valvoline durablend diesel 5w40 forum

lotos 5w40 opinie

motul 6100 synergie 10w40 forum

motul 2100 power plus 10w40 opinie

lotos 10w40 opinie

olej specol forum

olej k2 opinie

motul 10w40 6100 opinie

oleje rowe opinie

valvoline 10w40 durablend

olej diesel synthoil

valvoline 10w40 durablend opinie

valvoline durablend 10w40

valvoline durablend 5w40 opinie

shell ultra diesel

olej silnikowy lotos 10w40 opinie

olej valvoline synpower 5w40 opinie

olej lotos 10w40 opinie

olej rowe opinie

motul 10w40 opinieolej silnikowy elf 10w40 opiniemax life dieselolej elf opinieolej k2 10w40 opinieolej fuchs 10w40 opiniespecol spec gold 5w40motul 6100 synergie 10w40 opinieoleje k2 opinieolej venolvisco stabil opinieolej lotos opinieolej fuchs opinieoleje lotos opinieolej gulf opinielotos semisyntetic 10w40 opiniemotul 6100 10w40 opinie

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory