Zobacz wyniki ankiety: Jaki olej byś wybrał/wybrała?

Głosujących
36. Nie możesz głosować w tej sondzie
  • Motul

    13 36.11%
  • Vavoline

    15 41.67%
  • Castrol

    3 8.33%
  • Shell

    5 13.89%
  1. #2511
    Darcoo
    Gość

    Domyślnie

    W wielu miejscach piszesz i powielasz pewne mity! Np. powyżej 100tyś. to już tylko półsyntetyk...po takowym oleju że nie wolno przejść na olej syntetyczny...
    Żadnych mitów nie powielam, źle mnie zrozumiałeś i nie doczytałeś. Nie stwierdziłem, że powyżej 100 tys. należy lać pół-syntetyk. Twierdzę, że przez jak to napisałeś mity jest duże prawdopodobieństwo że z tym przebiegiem zalany jest już 10W, to tyle. Jeżeli był od początku lany 5W syntetyk to super lałbym go, aż silnik nie zacznie wyraźnie brać oleju. Oleje syntetyczne o mniejszej gęstości, w niższych temperaturach szybciej rozprowadzają się w silniku przy rozruchu, gdzie silnik najwięcej dostaje w kość. Z kolei z doświadczenia odradzam zmianę gęstszego oleju na olej o mniejszej gęstości. Jak zaznaczyłem silnik może się rozszczelnić i spalać olej.
    Tak naprawdę zależy to od eksploatacji i stanu pojazdu. No chyba że posłuchasz ludzi, którzy wykonali taką zmianę i dolewają z 2,5 – 3l na 10 tys., udając że wszystko jest super. Jakby nie liczyć to miedzy wymianą nazbiera się na nowy olej. Są też tacy co wymienili i nie mają żadnych problemów. Jak już wspomniałem wszystko zależy od użytkowania.
    Odnośnie linku pokazałem tylko co leję i z czego jestem zadowolony, nie wklejamy linków na tym forum? Dobrze wiedzieć na przyszłość.
    Pozdr

  2. #2512
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar tomekono
    Dołączył
    03 2009
    Mieszka w
    Białystok
    Auto
    ALFA ROMEO 156 2.5 V6 1997 rok
    Postów
    335

    Domyślnie

    Cytat Napisał Darcoo Zobacz post
    Żadnych mitów nie powielam, źle mnie zrozumiałeś i nie doczytałeś. Nie stwierdziłem, że powyżej 100 tys. należy lać pół-syntetyk. Twierdzę, że przez jak to napisałeś mity jest duże prawdopodobieństwo że z tym przebiegiem zalany jest już 10W, to tyle. Jeżeli był od początku lany 5W syntetyk to super lałbym go, aż silnik nie zacznie wyraźnie brać oleju. Oleje syntetyczne o mniejszej gęstości, w niższych temperaturach szybciej rozprowadzają się w silniku przy rozruchu, gdzie silnik najwięcej dostaje w kość. Z kolei z doświadczenia odradzam zmianę gęstszego oleju na olej o mniejszej gęstości. Jak zaznaczyłem silnik może się rozszczelnić i spalać olej.
    Tak naprawdę zależy to od eksploatacji i stanu pojazdu. No chyba że posłuchasz ludzi, którzy wykonali taką zmianę i dolewają z 2,5 – 3l na 10 tys., udając że wszystko jest super. Jakby nie liczyć to miedzy wymianą nazbiera się na nowy olej. Są też tacy co wymienili i nie mają żadnych problemów. Jak już wspomniałem wszystko zależy od użytkowania.
    Odnośnie linku pokazałem tylko co leję i z czego jestem zadowolony, nie wklejamy linków na tym forum? Dobrze wiedzieć na przyszłość.
    Pozdr

    silniki alfy należą do silników tzw. " luźnych" i to norma ze pobieraja oleje , nie gubia go tylko po prostu przepalają, no ale 2,5 – 3l / 10 tys km to troche za duzo fakt

  3. #2513
    Użytkownik Dwusuwowiec
    Dołączył
    04 2010
    Mieszka w
    Bydgoszcz
    Auto
    Alfa 159 1.9 jtdm 150 KM
    Postów
    102

    Domyślnie

    Hej,

    Auto jak w profilu, ale bez EGR i DPF (cinsoft), przebieg 163 tyś km. Do tej pory jeździłem na Castrol Edge 5W30 pod DPF. Chcę zmienić na coś z polecanych (Motul, Milers).

    Pytanie - czy przed wymianą zrobić płukankę (VALVOLINE ENGINE FLUSH, Millers Oils Engine Flush itp.) ??? Czy to może zaszkodzić mojemu silnikowi ?

  4. #2514
    Użytkownik Romeo Avatar Pablo.
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    pablogarage.pl
    Auto
    2x147JTD+TS/155V6/156JTD+
    Postów
    2,894

    Domyślnie

    Cytat Napisał partyboy Zobacz post
    Hej,

    Auto jak w profilu, ale bez EGR i DPF (cinsoft), przebieg 163 tyś km. Do tej pory jeździłem na Castrol Edge 5W30 pod DPF. Chcę zmienić na coś z polecanych (Motul, Milers).

    Pytanie - czy przed wymianą zrobić płukankę (VALVOLINE ENGINE FLUSH, Millers Oils Engine Flush itp.) ??? Czy to może zaszkodzić mojemu silnikowi ?
    Płukanka na pewno nie zaszkodzi silnikowi, wręcz odwrotnie.
    Co do doboru oleju, to było już tyle napisane, że wystarczy poczytać.

    Pozdrawiam.
    www.pablogarage.pl - Serwis, części, holowanie

    > > >SKLEP - promocje < < < - nie znalazłeś produktu, którym jesteś zainteresowany ? Napisz do Nas, a na pewno dobierzemy odpowiednią ofertę.

  5. #2515
    Użytkownik Romeo Avatar Pływak
    Dołączył
    07 2010
    Auto
    Megane 3 R.S.
    Postów
    3,512

    Domyślnie

    Pablo masz dostęp do kart charakterystyki Millers'a XFD bo zastanawiam się czy to 100% prawdziwy syntetyk czy tak jak inni producenci olejów 5w40 tez robi oleje na bazie mineralnej. Nawet Motul i Valvoline mają w składzie bazę mineralna.

  6. #2516
    Masaq
    Gość

    Domyślnie

    Ciekawostka chociaż pewnie wszyscy ogarniający trochę sprawę oleju o tym wiedzą :

    Kupiłem 2.0 TS z przebiegiem 190 tys - bądź co bądź prawdziwym :]

    Zalany był LOTOS 10w40, który po spuszczeniu wyglądał prawie jak nowy.

    Teoretycznie profilaktyczna wymiana pomyśli większość skoro był prawie jak nowy - otóż nie, po zalaniu MOTULa Synegrie 6100+ 10w40 silnik dostał nowe życie. Pracuje zdecydowanie ciszej, równej i lżej kręci xD

    Wiem wiem lepszy 8100 bodajże ale według mnie przy 190 tys nie widziałem sensu skoro wcześniej i tak żybura typy lotos i castrol była lana niestety :/

  7. #2517
    Użytkownik Romeo Avatar Rzmudzior
    Dołączył
    09 2009
    Mieszka w
    wschód
    Auto
    145 1.4 TS '00, Fiat 127 Sport '82
    Postów
    2,193

    Domyślnie

    Cytat Napisał Masaq Zobacz post
    Ciekawostka chociaż pewnie wszyscy ogarniający trochę sprawę oleju o tym wiedzą :

    Kupiłem 2.0 TS z przebiegiem 190 tys - bądź co bądź prawdziwym :]

    Zalany był LOTOS 10w40, który po spuszczeniu wyglądał prawie jak nowy.

    Teoretycznie profilaktyczna wymiana pomyśli większość skoro był prawie jak nowy - otóż nie, po zalaniu MOTULa Synegrie 6100+ 10w40 silnik dostał nowe życie. Pracuje zdecydowanie ciszej, równej i lżej kręci xD

    Wiem wiem lepszy 8100 bodajże ale według mnie przy 190 tys nie widziałem sensu skoro wcześniej i tak żybura typy lotos i castrol była lana niestety :/
    Wyglądał prawie jak nowy, bo mało czyści. To samo miałem z Castrolem, a Valvo Maxlife mam po 5 tys. czarne jak maź szatańska 6100 też jest spoko, zrobiłem na nim sezon.
    Z Alfą jak z kobietą... Żyć trudno, a zabić szkoda

    Alfa Romeo 145, Mazda Xedos 6, Seat Cordoba, Fiat 127

  8. #2518
    Qbaas
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał Pływak Zobacz post
    Pablo masz dostęp do kart charakterystyki Millers'a XFD bo zastanawiam się czy to 100% prawdziwy syntetyk czy tak jak inni producenci olejów 5w40 tez robi oleje na bazie mineralnej. Nawet Motul i Valvoline mają w składzie bazę mineralna.
    Każdy olej pełno syntetyczny ma w swoim składzie HC lub jego pochodne, również Millers ma w swoim składzie HC, nic w tym złego. Olej syntetyczny od pełno syntetycznego różni się % baz PAO, ESTER, HC oraz dodatkami.
    Ostatnio edytowane przez Qbaas ; 16-04-2012 o 12:31

  9. #2519
    Użytkownik Romeo Avatar Pływak
    Dołączył
    07 2010
    Auto
    Megane 3 R.S.
    Postów
    3,512

    Domyślnie

    Jesli dla Ciebie to nic złego, ze producent chwali się na etykiecie napisem 100% syntetyk, a zaglądając w kartę charakterystyki widzisz od 50 do prawie 100% bazy mineralnej to nie wnikam dla mnie to jest po prostu robienie kierowców w wała. Ja wole wiedzieć za co płacę bo może warto zmienić na cos co jest w większości syntetykiem, a nie mineralnym. Jesli Millers XFD czy LM Diesel Synthoil będzie miał taki sam procentowy skład co Motul to sobie daruje zmianę dlatego pytam

  10. #2520
    Qbaas
    Gość

    Domyślnie

    Tak jak już pisałem, każdy olej nawet ten pełno syntetyczny ma w swoim składzie HC. W niektórych zastosowaniach HC jest na równi lub nawet lepszy od baz PAO/ESTER przy czym jest znacznie tańszy oraz lepiej mieszalny z dodatkami, właśnie przez to jest stosowany jako baza dla dodatków w olejach pełnosyntetycznych. Po drugie KARTA CHARAKTERYSTYKI nie jest źródłem informacji o pochodzeniu baz olejowych i na jej podstawie nie można się do wiedzieć jakiej jakości olej bazowy jest używany do produkcji oleju silnikowego.

    http://maxol.com.pl/info/5.pdf
    Ostatnio edytowane przez Qbaas ; 16-04-2012 o 14:41

Podobne wątki

  1. temat rzeka, jaki olej lejecie/polecacie??
    Utworzone przez Administracja w dziale 147
    Odpowiedzi: 224
    Ostatni post / autor: 03-07-2018, 14:11
  2. Temat rzeka, jakich żarówek używacie/polecacie??
    Utworzone przez KlaudioOs w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 23
    Ostatni post / autor: 24-02-2013, 21:26
  3. Temat rzeka, jaki olej lejecie/polecacie??
    Utworzone przez Administracja w dziale 166
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 04-01-2012, 09:55
  4. Temat rzeka, jaki olej lejecie/polecacie??
    Utworzone przez Administracja w dziale GT
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 04-06-2010, 14:07

venol opinie

specol opinie

specol gold 5w40

olej elf 10w40 opinie

jaki olej

olej

olej specol opinie

specol 10w50

valvoline synpower 5w40 opinie

elf 10w40 opinie

specol 10w60 opinie

valvoline maxlife 5w40 karta charakterystyki

liqui moly visco stabil opinie

valvoline durablend diesel 5w40 forum

olej venol opinie

lotos 5w40 opinie

motul 6100 synergie 10w40 forum

motul 2100 power plus 10w40 opinie

lotos 10w40 opinie

olej specol forum

olej k2 opinie

oleje rowe opinie

valvoline 10w40 durablend

olej diesel synthoil

valvoline 10w40 durablend opinie

valvoline durablend 10w40

valvoline durablend 5w40 opinie

shell ultra diesel

olej silnikowy lotos 10w40 opinie

olej valvoline synpower 5w40 opinie

olej lotos 10w40 opinie

motul 10w40 6100 opinie

motul 10w40 opinieolej silnikowy elf 10w40 opiniemax life dieselolej elf opinieolej k2 10w40 opinieolej fuchs 10w40 opiniespecol spec gold 5w40motul 6100 synergie 10w40 opinieoleje k2 opinieolej venololej rowe opinievisco stabil opinieolej lotos opinieolej fuchs opinieoleje lotos opinielotos semisyntetic 10w40 opiniele spot sur shell ultra diesel s trouve en combien d languesvalvoline synpower 5w40 forum

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory