Zobacz wyniki ankiety: Jaki olej byś wybrał/wybrała?

Głosujących
36. Nie możesz głosować w tej sondzie
  • Motul

    13 36.11%
  • Vavoline

    15 41.67%
  • Castrol

    3 8.33%
  • Shell

    5 13.89%
  1. #2531
    LukiPuki
    Gość

    Domyślnie

    Witam, ja jeździłem na Shell Hellix 10W40, i po około 6000 km musiałem dolać 3,5 litra!!! Auto pali normalnie, niema utraty mocy, nie dymi nie przegrzewa się.
    Byłem z tym u mechanika i powiedział że to normalne i że nic nie trzeba z tym robić. Poszukałem na internecie info o olejach i znalazłem iż auta ponad 10 letnie warto zalać nieco gęstszym olejem, moja Bella jest z 2000r. ma 142 tyś. najechane. Kupiłem więc olej Shell 15W40, wiem, wiem minerał, ale powiem wam że silnik jakoś lepiej pracuje, jest ciszej, bardziej płynnie pracuje, nie wiem jak jest ze zużyciem bo zrobiłem dopiero 500 km. Ale za tydzień jadę do Polski około 1000 km to zobaczę jak się będzie sprawować.

  2. #2532
    Użytkownik Romeo Avatar krycho91
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    Radzyń Podlaski
    Auto
    164 T.S
    Postów
    620

    Domyślnie

    Cytat Napisał LukiPuki Zobacz post
    Witam, ja jeździłem na Shell Hellix 10W40, i po około 6000 km musiałem dolać 3,5 litra!!! Auto pali normalnie, niema utraty mocy, nie dymi nie przegrzewa się.
    Byłem z tym u mechanika i powiedział że to normalne i że nic nie trzeba z tym robić. Poszukałem na internecie info o olejach i znalazłem iż auta ponad 10 letnie warto zalać nieco gęstszym olejem, moja Bella jest z 2000r. ma 142 tyś. najechane. Kupiłem więc olej Shell 15W40, wiem, wiem minerał, ale powiem wam że silnik jakoś lepiej pracuje, jest ciszej, bardziej płynnie pracuje, nie wiem jak jest ze zużyciem bo zrobiłem dopiero 500 km. Ale za tydzień jadę do Polski około 1000 km to zobaczę jak się będzie sprawować.

    brawo...
    Ze 164 trudno się wyleczyć

  3. #2533
    LukiPuki
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał krycho91 Zobacz post
    brawo...
    Wiem do TS minerał, napewno myślicie że zwariowałem ale to działa w dwie strony, niektórzy leja 5W30, typowy syntetyk, gdzie do TS powinien być 10W40

  4. #2534
    Użytkownik Romeo Avatar krycho91
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    Radzyń Podlaski
    Auto
    164 T.S
    Postów
    620

    Domyślnie

    tak tylko że wariator w 16v jest wysoko i zanim ten minerał tam dojdzie to sporo czasu minie. jak najszybciej go wylać.
    Ze 164 trudno się wyleczyć

  5. #2535
    Użytkownik Romeo Avatar piter
    Dołączył
    07 2008
    Mieszka w
    Katowice
    Auto
    146 1,6 TS 2000r
    Postów
    589

    Domyślnie

    Ehe, a do aut ponad 15 letnich najlepiej wlać słonecznikowy z biedronki (nie musi być z pierwszego tłoczenia).
    Tak sobie myślę, że kontynuacja tego tematu nie ma sensu, bo powstało ponad 250 stron i wszystko groch o ścianę

  6. #2536
    Qbaas
    Gość

    Domyślnie

    Trzeba było zalać 5W-50, w ostateczności 10W-60, obydwa SAE są bardziej lepkie od 15W-40.

  7. #2537
    Użytkownik Romeo Avatar Pablo.
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    pablogarage.pl
    Auto
    2x147JTD+TS/155V6/156JTD+
    Postów
    2,925

    Domyślnie

    Cytat Napisał LukiPuki Zobacz post
    Witam, ja jeździłem na Shell Hellix 10W40, i po około 6000 km musiałem dolać 3,5 litra!!! Auto pali normalnie, niema utraty mocy, nie dymi nie przegrzewa się.
    Byłem z tym u mechanika i powiedział że to normalne i że nic nie trzeba z tym robić. Poszukałem na internecie info o olejach i znalazłem iż auta ponad 10 letnie warto zalać nieco gęstszym olejem, moja Bella jest z 2000r. ma 142 tyś. najechane. Kupiłem więc olej Shell 15W40, wiem, wiem minerał, ale powiem wam że silnik jakoś lepiej pracuje, jest ciszej, bardziej płynnie pracuje, nie wiem jak jest ze zużyciem bo zrobiłem dopiero 500 km. Ale za tydzień jadę do Polski około 1000 km to zobaczę jak się będzie sprawować.
    Pracuje lepiej, bo zalałeś nowy olej, poczekaj trochę i zobaczysz co będzie.
    Może się nie zatrze w takiej trasie.

    Internet to skarbnica wiedzy.
    Tylko, że ta wiedza internetowa często ma niewiele wspólnego z rzeczywistością.

    Pozdrawiam.

    ---------- Post added at 18:55 ---------- Previous post was at 18:51 ----------

    Cytat Napisał Qbaas Zobacz post
    Trzeba było zalać 5W-50, w ostateczności 10W-60, obydwa SAE są bardziej lepkie od 15W-40.
    Już kiedyś pisałem, że piszesz, tak jak ja zresztą , głupoty i nie znasz się.
    Szkoda stukania w klawiaturę.
    Idę coś łyknąć.
    www.pablogarage.pl - Serwis, części, holowanie

    > > >SKLEP - promocje < < < - nie znalazłeś produktu, którym jesteś zainteresowany ? Napisz do Nas, a na pewno dobierzemy odpowiednią ofertę.

  8. #2538
    LukiPuki
    Gość

    Domyślnie

    Nie rozumiem waszych sarkastycznych uwag. Auto chodzi ciszej, bardziej płynnie, wiadomo wariator jest wysoko i zanim olej tam dojdzie to trochę czasu minie ale czy z racji gęstości, jeśli juz tam dotrze to czy nie utrzyma się tam dłużej? Olej 5W30 jest rzadki jak woda, no może przesadzam ale jest bardzo rzadki,więc jeśli auto długo stoi nie używane to zdąży on ścieknąć w dużej mierze. A poza tym 15W40 nie jest dużo gęstszy niż 10W40. Olej 10W zachowuje swoją w zakresie temp. od -20 do -25 a 15W w zakresie od -15 do -20 więc nie przesadzajmy z tym słonecznikowym

  9. #2539
    Użytkownik Romeo Avatar Pablo.
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    pablogarage.pl
    Auto
    2x147JTD+TS/155V6/156JTD+
    Postów
    2,925

    Domyślnie

    Sam jesteś rzadki.
    Olej jest lepki.
    Olej mineralny ma to do siebie, że szybko traci swoje optymalne parametry, co powoduje, że podczas długotrwałych obciążeń traci swoje właściwości i mówiąc z grubsza nie smaruje.
    Gdybyś wlał olej 1/2 syntetyczny 10w60 lub 15w50, to wtedy spoko, ale takie posunięcie jest co najmniej nie rozważne.
    www.pablogarage.pl - Serwis, części, holowanie

    > > >SKLEP - promocje < < < - nie znalazłeś produktu, którym jesteś zainteresowany ? Napisz do Nas, a na pewno dobierzemy odpowiednią ofertę.

  10. #2540
    kfz
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał Pablo. Zobacz post
    A co to za różnica ???
    Roznica jest tylko w programie?

Podobne wątki

  1. temat rzeka, jaki olej lejecie/polecacie??
    Utworzone przez Administracja w dziale 147
    Odpowiedzi: 227
    Ostatni post / autor: 29-09-2018, 21:28
  2. Temat rzeka, jakich żarówek używacie/polecacie??
    Utworzone przez KlaudioOs w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 23
    Ostatni post / autor: 24-02-2013, 21:26
  3. Temat rzeka, jaki olej lejecie/polecacie??
    Utworzone przez Administracja w dziale 166
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 04-01-2012, 09:55
  4. Temat rzeka, jaki olej lejecie/polecacie??
    Utworzone przez Administracja w dziale GT
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 04-06-2010, 14:07

venol opinie

specol opinie

specol gold 5w40

olej elf 10w40 opinie

jaki olej

olej

specol 10w50

olej specol opinie

valvoline synpower 5w40 opinie

elf 10w40 opinie

specol 10w60 opinie

valvoline maxlife 5w40 karta charakterystyki

liqui moly visco stabil opinie

olej venol opinie

valvoline durablend diesel 5w40 forum

motul 6100 synergie 10w40 forum

lotos 5w40 opinie

motul 10w40 6100 opinie

motul 2100 power plus 10w40 opinie

lotos 10w40 opinie

olej specol forum

olej k2 opinie

oleje rowe opinie

valvoline 10w40 durablend

olej diesel synthoil

valvoline 10w40 durablend opinie

valvoline durablend 10w40

valvoline durablend 5w40 opinie

shell ultra diesel

olej silnikowy lotos 10w40 opinie

olej valvoline synpower 5w40 opinie

olej lotos 10w40 opinie

motul 6100 synergie 10w40 opinie

olej rowe opinie

motul 10w40 opinieolej silnikowy elf 10w40 opiniemax life dieselolej elf opinieolej k2 10w40 opinieolej fuchs 10w40 opiniespecol spec gold 5w40oleje k2 opinieolej venolvisco stabil opinieolej lotos opinieolej fuchs opinieoleje lotos opinieolej gulf opinielotos semisyntetic 10w40 opiniemotul 6100 10w40 opinie

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory