Zobacz wyniki ankiety: Jaki olej byś wybrał/wybrała?

Głosujących
36. Nie możesz głosować w tej sondzie
  • Motul

    13 36.11%
  • Vavoline

    15 41.67%
  • Castrol

    3 8.33%
  • Shell

    5 13.89%
  1. #2801
    Użytkownik Ogier Avatar ksiazelasic
    Dołączył
    01 2012
    Mieszka w
    Legnica/Wrocław
    Auto
    Alfa 147 1.9 JTD 16V
    Postów
    194

    Domyślnie

    Ja dzisiaj zalalem Millersa XFD 5w40 do 1.9 JTD 16v. Moze to subiektywna opinia, po przeczytaniu kilku komentarzy, ale rzeczywiscie jakby silnik ciszej chodzil.
    Przesiadlem sie z polsyntetyku castrola. Po wiekszym przebiegu zrelacjonuje reszte spostrzerzen
    dzieki Pablo.

  2. #2802
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar kicaj
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    AR 147 jtd 8v
    Postów
    273

    Domyślnie

    Kolega przewiózł ze stanów Castrola GTX 5w30. Słyszałem ze oleje ze stanów są lepsze jakościowo (mit?) W Polsce jest on chyba w ogóle niedostępny. Chciałbym go wlać do mojej 147 1.9. W tej chwili jeżdżę na Castrol Edge 5W40. Mogę zmienić na wcześniej wspomniany 5W30? Na tym amerykańskim jest napisane ze dla silników benzynowych ale kto tam robi oleje do diesla? Jest to jakaś różnica?

  3. #2803
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar Maciek84
    Dołączył
    09 2008
    Mieszka w
    Głogów
    Auto
    156 2.5 V6 SW Full FL
    Postów
    417

    Domyślnie

    Co spowodują te zmiany oleju?


    Zamiast 5W-40 wlewamy 10W-40
    Pogorszenie zimowych właściwości oleju. Olej 10W-40 bardziej gęstnieje na mrozie, co utrudnia rozruch, wolniej dociera do węzłów smarowania. 10W-40 to w większości przypadków olej półsyntetyczny, jest więc bardziej niż 5W-40 (syntetyk) podatny na zużycie, bardziej zmieniają się jego parametry (m.in. lepkość) pod wpływem eksploatacji. Nie zmieniają się natomiast spalanie oleju i grubość filmu olejowego w silniku w temperaturze roboczej.

    Zamiast 10W-40 - 10W-60
    Zwiększa się grubość filmu olejowego, silnik jest chroniony lepiej przed przeciążeniami. Jednostka wyeksploatowana wycisza się i uszczelnia. Zmniejsza się spalanie oleju przez silnik. Zwiększają się też opory wewnętrzne silnika, przez co rośnie (choć niekoniecznie zauważalnie) zużycie paliwa, spadają też jego osiągi. Uwaga! Silniki przystosowane do olejów energooszczędnych mogą źle znosić smarowanie olejem "sportowym".

    Zamiast 10W-40 - 15W-40
    Zimą przy bardzo niskich temperaturach mogą się pojawić kłopoty z rozruchem zimnego silnika. Pogarsza się smarowanie w fazie rozruchu, co może spowodować szybsze zużycie silnika. W temperaturze roboczej nie zmieniają się opory i szczelność silnika, choć warto zaznaczyć, że 15W-40 to zwykle olej mineralny i w związku z tym jest on bardziej podatny na zużycie niż półsyntetyczny. Olej 15W-40 jest zwykle tańszy niż 10W-40, ale gorszy.

    Zamiast 5W-40 - 5W-30
    Do minimum zmniejszają się wewnętrzne opory w silniku. Film olejowy wytwarzany przez olej 5W-30 jest cieniutki. Jeśli silnik jest przystosowany do tego rodzaju oleju, to w porządku. Jeśli nie, narażony jest na uszkodzenie podczas przeciążeń. Generalnie: oszczędzamy paliwo, ryzykując szybsze zużycie silnika. Zimą odporność na mróz nie zmienia się. Jeśli nie ma takiej potrzeby, kupowanie oleju o lepkości letniej „30” nie ma większego sensu.

    Zamiast 10W-40 - 0W-40
    Jeśli tylko silnik jest przystosowany do takiej zmiany, to na pewno mu ona nie zaszkodzi. Olej 0W-40 to produkt w pełni syntetyczny, odporny na zużycie. Zimą, podczas rozruchu zimnego silnika na mrozie, gwarantuje niemal natychmiastowe dotarcie do węzłów smarowania. W fazie rozruchu 0W-40 powoduje niskie opory, co przekłada się na oszczędność paliwa. Wada: oleje o tej lepkości są dość drogie, kosztują nawet ponad 200 zł za bańkę 4 l.

    Zamiast 15W-40 - 10W-60
    To jedna z opcji podratowania silnika w starym aucie, jeśli jest on dość mocno wyeksploatowany. Nie tylko poprawiają się zimowe właściwości oleju, lecz także zmniejszają się przedmuchy, wycieki, kompresja, zmniejsza się spalanie oleju. Olej 10W-60 to dość drogi syntetyk, ale w porównaniu do mineralnego oleju 15W-40 ma większą trwałość - lepiej znosi trudne warunki pracy. Jest to znacznie lepsze rozwiązanie niż dolewanie do silnika różnych "motodoktorów".

    Zamiast 5W-40 - 0W-20
    Tego typu zmiany zdarzają się w sporcie, jeśli zależy nam na maksymalnych osiągach silnika przez jedno czy dwa okrążenia toru. Musimy się jednak liczyć z tym, że po takich zawodach silnik będzie wymagał generalnego remontu. Olej 0W-20 jest bowiem bardzo wodnisty, wytwarza wprawdzie minimalne opory, jednak cieniutki film olejowy okazuje się przy większych obciążeniach niewystarczający i w efekcie metal trze o metal.

    Zamiast 5W-40 - 0W-40
    Zmieniamy syntetyk na syntetyk, tyle że o nieco lepszych właściwościach zimowych. Olej o lepkości zimowej "0W" zachowuje zdolność do płynięcia i rozruchu w temperaturze o 5 st C niższej niż olej o lepkości zimowej "5W". W czasie łagodnej zimy silnik może wcale nie odczuć takiej zmiany lub odczuć ją w niewielkim stopniu. Jednak jeśli stać nas na nieco droższy i lepszy olej, nie ma żadnych przeciwwskazań do tej zmiany nawet w starszych samochodach.

    Źródło: auto-swiat.pl dla wp.pl

  4. #2804
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Raku
    Dołączył
    03 2012
    Mieszka w
    Kępno
    Auto
    Alfa Romeo 156 2,4JTD
    Postów
    44

    Domyślnie

    Jaki olej wlać do alfy 156 00r. 2,4 jtd 136KM, wcześniej był zalany mineralny?

  5. #2805
    Użytkownik Romeo Avatar Pablo.
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    pablogarage.pl
    Auto
    2x147JTD/155V6/156JTD+
    Postów
    2,853

    Domyślnie

    Cytat Napisał Raku Zobacz post
    Jaki olej wlać do alfy 156 00r. 2,4 jtd 136KM, wcześniej był zalany mineralny?
    Millers XFE 10w40, ewentualnie Valvoline Maxlife 10w40
    www.pablogarage.pl - Serwis, części, holowanie

    > > >SKLEP - promocje < < < - nie znalazłeś produktu, którym jesteś zainteresowany ? Napisz do Nas, a na pewno dobierzemy odpowiednią ofertę.

  6. #2806
    Użytkownik Romeo Avatar Pływak
    Dołączył
    07 2010
    Auto
    Megane 3 R.S.
    Postów
    3,441

    Domyślnie

    Ja wczoraj zalalem do 1.9JTD LM Diesel Synthoil 5W40 + oczywiscie plukanka LM Engine Flush ProLine przed wymiana

  7. #2807
    Użytkownik Romeo Avatar michałsnk
    Dołączył
    04 2011
    Mieszka w
    w Sanoku
    Auto
    W domu : Terenówka, Alfa Romeo 156 JTD 105 ps 255Nm,Berlingo 1.9D (XUD) wolnossące.
    Postów
    516

    Domyślnie

    Czy Olej GM produkowany przez Rhenoil to ma jakieś powiązania z Mobilem lub Castrolem ? w moim Berlingo był Castrol Edge tak twierdził poprzedni właściciel i auto czasem zadymiło na niebiesko , jednak zrobiłem nim już tyle km ,że co do ''dolewki'' jestem pewien : to jest 0,5 litra na 5 tys km także bardzo dobrze jak na auto dostawcze,które jak mnie nauczyło doświadczenie podczas szukania starzeje i z zużywa szybciej niż osobowy odpowiednik ze względu na różne charaktery kierowców i przeznaczenie itp..

    DO rzeczy : auto teraz chodzi ciszej i coś jakby nie potrzebowało dolewek uwaga czy to kwestia tego ,że tańsze 10w40 są bardziej mineralne ? bo jak wiadomo olej 10w40 to mieszanka często bazą mineralną wynoszącą po 60 i więcej % reszta to dodatek oleju syntetycznego... co myślicie ?

    Zakładając,że tani 10w40 jest '' bardzo mineralny '' i lepiej uszczelnia starego osiołka ?

  8. #2808
    folky
    Gość

    Domyślnie

    Witam.

    Mam pytanie odnośnie oleju do Alfy 146 1.4 Boxer. Mam teraz zalany jakiś Castrol (sic!) 10W40. Zbliża się wymiana i zastanawiam się nad zastosowaniem płukanki. Silnik ma przejechane około 77 tysięcy kilometrów. Czy płukanie preparatem Motula, Millersa, czy LM zgodnie z zaleceniami producenta może w jakiś negatywny sposób wpłynąć na ten motor? Oczywiście po wymianie (i ewentualnej płukance) olej zostanie wymieniony na Motula 6100 Synergie+ 10W40 albo Valvoline MaxLife 10W40 wraz z filtrem oleju.
    Teraz z drugiej strony. W jaki sposób płukanka może pomóc? Odczuje jakiś przypływ mocy, będę w stanie zauważyć równiejszą pracę silnika?
    Mówiąc szczerze, mam pewne obawy odnośnie stosowania płukanki do silnika, stąd też moje pytanie do Was.

  9. #2809
    Użytkownik Romeo Avatar kylo1986
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Podlasie
    Auto
    156 FL 1.9 8v JTD i eSka 156 2.5 V6 SP 3- kiedyś
    Postów
    1,924

    Domyślnie

    Płukanka po Castrolu podziała tak że rozpuści ci syf jaki po oleju został w silniku, a jest go dużo i olej będziesz najprawdopodobniej czarny jak smoła przy spuszczaniu, do mojej Alfy ostatnio poszła płukanka i teraz zawsze będę tego używał. Mocy to ci raczej nie zwiekszy ani nic takiego poprosu oczysci głowicę ze szlamu po Castrolu
    Co do negatywnego wpływu, to ile czasu masz ten samochód, bo znam gościa który kupił samochód nic oleju nie brało i nic nie ciekło, po 3 tysiącach jak wlał płukankę to wymyło Doktora i lało się z silnika jak ze źródełka

  10. #2810
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar Majkel™
    Dołączył
    12 2011
    Mieszka w
    Świdnica
    Auto
    159 3.2 Q4
    Postów
    221

    Domyślnie

    Cytat Napisał RobertWroc Zobacz post
    Quaker State (...) Ktoś mial okazje się z tym czymś zetknąć?
    Miałem QS 10W40 w poprzednim aucie (BMW 318i). Co prawda nie jestem jakimś olejowym guru, ale jak dla mnie rewelacja. Silnik łapał 90st w zimie po przejechaniu ok 1km (każdy się dziwił), spalanie oleju ok 0.2l/8tys km, a przy zlewaniu olej był ciągle klarowny. Po tym przeszedłem na Valvoline MaxLife 5W40 i silnik potrzebował jednak trochę więcej czasu, żeby złapać temperaturę - reszta pozostała bez zmian.

    EDIT: Jak będziesz kupował, to nie daj się wkręcić sprzedawcy, że QS w zielonej butli to syntetyk, bo jest to półsyntetyk. Oleje syntetyczne od QS są w szarych baniaczkach (bodajże Synquest)!
    Ostatnio edytowane przez Majkel™ ; 02-07-2012 o 15:11

Podobne wątki

  1. temat rzeka, jaki olej lejecie/polecacie??
    Utworzone przez Administracja w dziale 147
    Odpowiedzi: 222
    Ostatni post / autor: 22-01-2018, 16:26
  2. Temat rzeka, jakich żarówek używacie/polecacie??
    Utworzone przez KlaudioOs w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 23
    Ostatni post / autor: 24-02-2013, 21:26
  3. Temat rzeka, jaki olej lejecie/polecacie??
    Utworzone przez Administracja w dziale 166
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 04-01-2012, 09:55
  4. Temat rzeka, jaki olej lejecie/polecacie??
    Utworzone przez Administracja w dziale GT
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 04-06-2010, 14:07

venol opinie

specol opinie

specol gold 5w40

olej elf 10w40 opinie

jaki olej

olej

valvoline synpower 5w40 opinie

olej specol opinie

elf 10w40 opinie

specol 10w60 opinie

valvoline maxlife 5w40 karta charakterystyki

specol 10w50

valvoline durablend diesel 5w40 forum

liqui moly visco stabil opinie

olej venol opinie

lotos 5w40 opinie

motul 6100 synergie 10w40 forum

motul 2100 power plus 10w40 opinie

olej specol forum

olej k2 opinie

oleje rowe opinie

valvoline 10w40 durablend

olej diesel synthoil

valvoline 10w40 durablend opinie

valvoline durablend 10w40

valvoline durablend 5w40 opinie

shell ultra diesel

olej silnikowy lotos 10w40 opinie

lotos 10w40 opinie

olej valvoline synpower 5w40 opinie

olej lotos 10w40 opinie

motul 10w40 6100 opinie

motul 10w40 opinieolej silnikowy elf 10w40 opiniemax life dieselolej elf opinieolej k2 10w40 opiniespecol spec gold 5w40motul 6100 synergie 10w40 opinieoleje k2 opinieolej venolvisco stabil opinieolej lotos opinieolej fuchs opinieoleje lotos opinieolej fuchs 10w40 opinielotos semisyntetic 10w40 opiniele spot sur shell ultra diesel s trouve en combien d languesvalvoline synpower 5w40 forumoleje elf opinie forum

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory