Zobacz wyniki ankiety: Jaki olej byś wybrał/wybrała?

Głosujących
36. Nie możesz głosować w tej sondzie
  • Motul

    13 36.11%
  • Vavoline

    15 41.67%
  • Castrol

    3 8.33%
  • Shell

    5 13.89%
  1. #2871
    Użytkownik Romeo Avatar Krusz
    Dołączył
    07 2011
    Mieszka w
    Warszawa / Lancaster UK
    Auto
    156 1.8TS '02
    Postów
    1,520

    Domyślnie

    A co powiecie o millersie 10w60?
    Po tym co GrzesieKK napisał, chyba zmienię oliwę przed Poznaniem...

    btw. Zauważyłem duże zużycie VR1 Racing na autostradzie przy prędkościach 160-180

  2. #2872
    Użytkownik Romeo Avatar kylo1986
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Podlasie
    Auto
    156 FL 1.9 8v JTD i eSka 156 2.5 V6 SP 3- kiedyś
    Postów
    1,915

    Domyślnie

    Z tym zużyciem to masz rację po 8 tysiącach na mojej Vce widać że już zaczyna być zmęczony, a nie dawałem w palnik bo zaraz wymiana rozrządu się szykuje, za rok zaleję Millersa i zobaczymy, każdy go chwali

  3. #2873
    Redaktor naczelny Romeo Avatar fiergloo
    Dołączył
    09 2006
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Alfa Romeo 164 3.012v Automat // Alfa Romeo 166 2.5 V6 24v FL
    Postów
    2,661

    Domyślnie

    Dyskusja jednakowoż zjechała na tor tematu przyklejonego
    http://fiergloo.blog.pl lub http://fiergloo.pl/ - moje spojrzenie na motoryzację

  4. #2874
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    06 2011
    Auto
    Fiat Croma 1,9 JTDm 159, manual, DPF
    Postów
    12

    Domyślnie

    Cytat Napisał siapek Zobacz post
    ale czym jest jakość w filtrze ?
    jakoś w kiełbasie to świeżość + ilość mięsa
    buty lepsze - są z lepszych materiałów = trwalszych
    lepszy komputer - ma np. szybszy procesor czy więcej pamięci
    lepsze opony - bo są ciche i lepiej odprowadzają wodę
    lepsze amortyzatory - trwalsze, precyzyjniej wykonane
    a co cechuje lepszy filtr ? co to znaczy jakość w filtrze ? ma lepszy materiał filtrujący ? Ale co to znaczy lepszy? co charakteryzuje materiał filtrujący ? wielkość przepuszczanych cząstek, sprawność filtrowania ?? jakieś konkrety dajcie,
    bo co czytam jakiś problem to jedyne wyjaśnienie to jest: BO TAK

    dlaczego 1 rzecz jest lepsza od 2-giej ? ? Bo tak. To są odpowiedzi dzieci z przedszkola.
    dlaczego dym leci do góry ?? Bo tak
    dlaczego żarówka świeci - bo tak

    a poza tym nie ma żadnej rzeczy która jest zdecydowanie lepsza od drugiej. Jeżeli w czymś jest lepsza to na 100% musi mieć jakąś ukrytą wadę, jakąś właściwość w której jest gorsza. i tak jest ze wszystkim.

    także proszę o konkrety.

    Pytania jak najbardziej zasadne - postaram się trochę przybliżyć temat. Generalnie możemy podzielić problem jakości filtrów na dwa tematy. Pierwszy to jakość i ilość materiału filtracyjnego, drugi to jakość wykonania filtra i zaworów oraz tolerancja wymiarów. W pierwszym temacie występują materiały celulozowe impregnowane żywicami i dużo nowocześniejsze materiały syntetyczne. Najtańsze filtry posiadają klasyczny materiał celulozowy i to w bardzo małej ilości, co skutkuje kiepską filtracją lub zatkaniem filtra po niedużym przebiegu. Filtry wyższej jakości posiadają dużo większą ilość klasycznego materiału filtracyjnego, na dodatek ułożonego w taki sposób, żeby zdecydowanie zwiększyć powierzchnię przepływu oleju, co wydłuża znacznie ich czas pracy. Najnowsze rozwiązania to filtry wypełnione syntetycznym materiałem filtrującym o zmiennej (zmniejszającej się) strukturze materiału filtracyjnego, która na początku zatrzymuje większe zanieczyszczenia i zagłębiając się w materiał coraz mniejsze. Taka struktura materiału zapewnia dużo dokładniejszą filtrację, dłuższą przepustowość filtra i znacznie mniejsze opory przepływu, szczególnie już po jakimś okresie użytkowania - takie filtru robi Amsoil i WIX, być może inni producenci, nie posiadam rzetelnej wiedzy, więc nie będę się wypowiadał. Problem drugi to konstrukcja mechaniczna filtra, tutaj najtańsi producenci oszczędzają na materiałach i ich grubościach, niektóre filtry można dosłownie zgnieść ręką. Kolejna sprawa to konstrukcja zaworów przelewowych i zwrotnych oraz ich uszczelnień, ma to ogromne znaczenie dla niektórych silników z turbo (cofanie się oleju) i odpalania silnika w bardzo niskich temperaturach. Najgorsze filtry nie trzymają także parametrów wymiarowych i odpowiednich tolerancji gwintów oraz uszczelnień. W nowszych rozwiązaniach z wymiennym wkładem, różnicę występują w bibułach filtracyjnych i ich ułożeniu oraz w jakości szkieletu i połączeń bibuły ze szkieletem.

    Mam nadzieję, że trochę przybliżyłem koledze temat jakości filtrów.

    - - - Updated - - -

    Cytat Napisał hitman047 Zobacz post
    Mam pytanie, mam nadzieję że trafiłem do dobrego działu z tym pytaniem, bo chodzi o olej
    A dokładnie to o olej do skrzyni biegów. Chciałem zmienić olej w mojej skrzyni - Alfa Romeo 156, 2.0 TS 1999 rok, 124 tys. km przebiegu (jakby ktoś pytał to tak, prawdziwego przebiegu) . Osoba do której mam zaufanie poleciła mi olej Fuchs 75W80 , na wszelki wypadek zadzwoniłem do mechanika mojego się upewnić co i jak w sprawie oleju i jego wymiany, a on stwierdził że oleju syntetycznego nie ma sensu zmieniać w skrzyni... i teraz to już zgłupiałem

    A powód dla którego chce zmienić olej - w punto (poprzednie auto) zajeźdiłem skrzynię biegów, więc w Alfie chce tego uniknąć, a że ostatnio przy odejmowaniu gazu z wysokich obrotów (podczas jazdy oczywiście) skrzynia sobie lekkko "mruczy" (chyba skrzynia) to wolę dmuchać na zimne ;]

    I teraz pytanie do Was, co mam zrobić? HELP! ;]
    Olej w manualnej skrzyni biegów należy jak najbardziej wymieniać - zużywa się i traci pierwotne właściwości smarne oraz ochronne jak każdy inny olej. Opowieści mechaników i producentów o kontroli stanu i ewentualnym uzupełnianiu należy wsadzić miedzy bajki. Osobom wątpiącym w sens zmiany oleju w skrzyni biegów, proponuję zrobić taką wymianę zimą, na dobry olej syntetyczny i opisać na forum swoje spostrzeżenia. Olej w skrzyni zawsze najbezpieczniej wymieniać na dokładnie taki, jaki proponuje producent lub możliwie najbliższy odpowiednik. Bardzo ważne jest zachowanie norm jakościowych im lepkościowych. Zastosowanie niewłaściwego oleju może utrudnić zmianę przełożeń lub nawet uszkodzić skrzynię lub jej uszczelnienia.

    - - - Updated - - -

    Cytat Napisał coachu Zobacz post
    Czy silnik 1.9 JTDM można zalać Motulem xclean 5W-30, a nie 5W-40 ?
    Można, obniży to teoretycznie opory, co będzie skutkować minimalnie mniejszym spalaniem. Czy jednak lepiej ochroni silnik, zwłaszcza, że seria olejów Motula 8xxx obecnie, to baz estrowych nawet na oczy nie widziała.

    - - - Updated - - -

    Cytat Napisał RobertWroc Zobacz post
    hej nie wiem czy już ktoś poruszył ten temat,
    powoli zbieram się do wymiany oleju, i ktoś powiedział mi o olejach qaker state..ponoć rewelacja.

    http://www.quakerstate.pl/index.php

    co prawda po przeczytaniu historii zaczynam odniosłem wrazenie że to cos w rodzaju produktu z tele zakupów..
    Na przełomie XVII i XVIII wieku, w Pensylwanii w USA, osiedlili siępierwsi kwakrzy - wspólnota z Anglii. Od 1861 roku łącząc się w zespoły, kwakrzy rozpoczęli eksploatacjęjedynej w swoim rodzaju, wysokoparafinowej ropy naftowej, znanej na świecie pod nazwąropy pensylwańskiej.
    W tym samym roku powstał koncern "Quaker State - Kraina Kwakrów", który pod tą samą nazwą do dnia dzisiejszego eksploatuje te same złoża ropy naftowej i produkuje najlepsze na świecie oleje samochodowe.
    Od tamtego czasu zmieniło się wiele. Niezmienna pozostała jakość. Od początku towarzysząca produktom "Quaker State", gwarancja niezawodności, efektywność, źródło satysfakcji użytkownika.
    "Quaker State" od samego początku był "skazany" na jakościowy sukces. Posiadająca niezwykłe, i jak sięmiało okazać, jedyne na świecie właściwości smarne ropa pensylwańska nadawała się jak żadna inna do produkcji olejów i smarów
    "
    pisownia oryginalana, naprawdę mają tyle błędów na stronie...

    Ktoś mial okazje się z tym czymś zetknąć?

    za to na stronie
    http://quakerstate.se/rek-tabell.asp

    odpowiadają na często zadawane pytanie jaki olej do alfy...
    Quaker State to oleje oparte o ropę naftową z Pensylwanii i proces hydro crakingu - to oleje HC. Niewątpliwą przewagą olejów QS jest baza w postaci bardzo czystej i bogatej w parafiny ropy naftowej. Na ile jest to aktualne dzisiaj, nie mam pojęcia, jakiś czas temu oleje oparte na technologii i bazach QS na Europę robił szwajcarski Microiol - Midland.

    - - - Updated - - -

    Cytat Napisał Andy1970 Zobacz post
    Ja niezmiennie polecam Millersa - mam nim zalane kilka aut i jest krótko mówiąc OKI.
    Ale jaki z tego morał i dlaczego kolega poleca Millersa? Czy na wcześniej używanych olejach coś było nie tak, silniki wybuchały, robił kolega kapitalki co 100 tysięcy?

    Millers to taki olej, który pojawił się w Polsce jakiś czas temu znikąd i ma niezrównany "marketing szeptany" w internecie. Jak się patrzy na karty produktów, to ma bardzo przeciętne parametry. Brakuje w kartach technicznych wielu bardzo ważnych parametrów takich jak HTHS, NOACK czy nawet TBN? Formuowy sprzedawca ciągle tylko powtarza jak mantrę, że to najlepszy olej i coś tam pisał o porównaniu parametrów z kart produktów - to ja się pytam co i z czym porównywał i czy może podać parametry, których w kartach brak? Dodam jeszcze, że bardzo ważny parametr - lepkość strukturalna (-30 dla olejów 5wXX lub -35 0wXX) jest w produktach Millersa żenująca i na poziomie połsyntetyków konkurencji. Dla niewtajemniczonych - parametr ten informuje nas jak szybko da się przepompować olej w niskiej temperaturze i jak szybko silnik zacznie być smarowany. Muszę też napisać o ponadprzeciętnych rabatach na Millersa dla sprzedawców w stosunku do produktów innych firm. Reasumując - Millers jak Zielona Wyspa! - najlepszy i żadnych zagrożeń się nie boi. Dlaczego? Bo tak i macie kupować i nie zadawać żadnych niewygodnych pytań - jest najlepszy i basta. Dlaczego jest najlepszy? Bo jest najlepszy!

    - - - Updated - - -

    Cytat Napisał kicaj Zobacz post
    Kolega przewiózł ze stanów Castrola GTX 5w30. Słyszałem ze oleje ze stanów są lepsze jakościowo (mit?) W Polsce jest on chyba w ogóle niedostępny. Chciałbym go wlać do mojej 147 1.9. W tej chwili jeżdżę na Castrol Edge 5W40. Mogę zmienić na wcześniej wspomniany 5W30? Na tym amerykańskim jest napisane ze dla silników benzynowych ale kto tam robi oleje do diesla? Jest to jakaś różnica?
    W USA w zasadzie nie robi się olejów do aut osobowych z silnikami diesla, choć są wyjątki, które produkują takie oleje i to najwyższej jakości. Zobacz jakie normy są na opakowaniu, jeśli jest tylko SM lun nowsza SN i Ilsac GF 4 lub 5, to ten olej nie nadaje się do diesla. W USA nie robi się też prawie wcale olejów LL i wymiana oleju co 2 lata jest tam nieznana.

    - - - Updated - - -

    Cytat Napisał Raku Zobacz post
    Jaki olej wlać do alfy 156 00r. 2,4 jtd 136KM, wcześniej był zalany mineralny?

    W takim razie kupiłeś auto od idioty lub silnik jest uszkodzony. Także turbo, EGR i co za tym idzie klapa, kolektor, czujnik ciśnienia oraz wtryskiwacze mogą być w nieciekawym stanie. Jak najszybciej płukanka i olej syntetyczny o lepkości 5w40.

    - - - Updated - - -

    Cytat Napisał folky Zobacz post
    Witam.

    Mam pytanie odnośnie oleju do Alfy 146 1.4 Boxer. Mam teraz zalany jakiś Castrol (sic!) 10W40. Zbliża się wymiana i zastanawiam się nad zastosowaniem płukanki. Silnik ma przejechane około 77 tysięcy kilometrów. Czy płukanie preparatem Motula, Millersa, czy LM zgodnie z zaleceniami producenta może w jakiś negatywny sposób wpłynąć na ten motor? Oczywiście po wymianie (i ewentualnej płukance) olej zostanie wymieniony na Motula 6100 Synergie+ 10W40 albo Valvoline MaxLife 10W40 wraz z filtrem oleju.
    Teraz z drugiej strony. W jaki sposób płukanka może pomóc? Odczuje jakiś przypływ mocy, będę w stanie zauważyć równiejszą pracę silnika?
    Mówiąc szczerze, mam pewne obawy odnośnie stosowania płukanki do silnika, stąd też moje pytanie do Was.
    Płukanka i pełen syntetyk o lepkości 5w40 lub 5w50, w zależności od stylu jazdy.

    - - - Updated - - -

    Cytat Napisał Tarin Zobacz post
    Witam, jaki najlepiej wlać olej po wymianie uszczelki pod głowicą, bo wszystko wymieszało się z wodą. Wcześniej był CASTROL 10W40 Magnatec. Czy czyścić to jakiś środkiem po zmieszaniu oleju z wodą?
    Zalej tanim półsyntetykiem i rozgrzej dobrze silnik oraz przejedź się kilkadziesiąt kilometrów. Potem płukanka i docelowy olej, z płukanką możesz dolać 0,5 litra denaturatu.

    - - - Updated - - -

    Cytat Napisał kuba669 Zobacz post
    Witam
    Mam taki problem, że przez pomyłkę kupiłem na allegro olej Elf competition STI 10W40, zamiast Elf competition diesel również 10W40 i stąd moje pytanie czy będzie on nadawał się do mojej alfy 156 z silnikiem 1,9 JTD? Czy ewentualnie można go zmieszczać z competition diesel, bo 1l mi został od poprzedniego razu a teraz kupiłem 4l a do auta wchodzi 4,5l. Prosze o pomoc!
    Oba oleje mają aprobatę CF i z dużą dozą prawdopodobieństwa są to te same oleje w innych bańkach, mogą się różnić ilością dodatków dyspergujących sadzę. Możesz zalać bez jakichkolwiek obaw.

    - - - Updated - - -

    Cytat Napisał Adrian90 Zobacz post
    Witam,

    Z góry chciałbym podziękować wszystkim osobom za pomoc w wyboru oleju, w szczególności Pablo.Zmieniłem olej z Total Quartz 10w40 na Valvoline 10w60 i jest rewelacja.Samochód chodzi dużo ciszej, jakby płynniej nie słychać go tak jak się przyśpiesza i jak na razie oleju mi nie zjadł nic a lubię sobie wcisnąć
    Ta zmiana to przemyślane działanie, czy tylko impuls? Jeździsz codziennie na torze, upalasz auto? Taka zmiana spowoduje nadmierne obciążenia układu korbowo-tłokowego w sprawnym silniku i zwiększone zużycie paliwa. W silniku wyeksploatowanym / uszkodzonym, niczego nie naprawi, być może chwilowo zamaskuje niedomagania.
    Ostatnio edytowane przez cromka ; 24-07-2012 o 21:26

  5. #2875
    Użytkownik Ogier Avatar Walsh 156
    Dołączył
    08 2011
    Auto
    AR 156 2.5 V6 24v 190KM sport pack
    Postów
    169

    Domyślnie

    Cytat Napisał Krusz Zobacz post
    A co powiecie o millersie 10w60?
    Po tym co GrzesieKK napisał, chyba zmienię oliwę przed Poznaniem...

    btw. Zauważyłem duże zużycie VR1 Racing na autostradzie przy prędkościach 160-180
    Ja tez latam na Valvoline VR1 Racing , jeszcze niedawno robilem trase w obie strony ok 1100 km i moja AR takze zjadła chyba sporo oliwy ,albo zasugerowalem sie teraz tym co przeczytalem . Niedlugo szykuje sie do wymiany oliwy i powiem śmiało , że zostaje przy tym oleju ... motor tfu tfu odpukac w niemalowane chodzi jak żyleta a dolewki oleju co pare tys to normalka przy tym silniku . Ogolnie na 9 tys km od ost. wymiany dolałem lacznie chyba jakoś ponad 1 litr +- oleju. trzeba pilnowac wiadomo,ze poziom tutaj musi byc conajmniej w gornej czesci bagnetu ...

  6. #2876
    Użytkownik Romeo Avatar maciekm88
    Dołączył
    07 2011
    Mieszka w
    Słupsk/Kępno
    Auto
    156 2.4 JTD 2003r
    Postów
    799

    Domyślnie

    Cytat Napisał cromka Zobacz post
    Ale jaki z tego morał i dlaczego kolega poleca Millersa? Czy na wcześniej używanych olejach coś było nie tak, silniki wybuchały, robił kolega kapitalki co 100 tysięcy?

    Millers to taki olej, który pojawił się w Polsce jakiś czas temu znikąd i ma niezrównany "marketing szeptany" w internecie. Jak się patrzy na karty produktów, to ma bardzo przeciętne parametry. Brakuje w kartach technicznych wielu bardzo ważnych parametrów takich jak HTHS, NOACK czy nawet TBN? Formuowy sprzedawca ciągle tylko powtarza jak mantrę, że to najlepszy olej i coś tam pisał o porównaniu parametrów z kart produktów - to ja się pytam co i z czym porównywał i czy może podać parametry, których w kartach brak? Dodam jeszcze, że bardzo ważny parametr - lepkość strukturalna (-30 dla olejów 5wXX lub -35 0wXX) jest w produktach Millersa żenująca i na poziomie połsyntetyków konkurencji. Dla niewtajemniczonych - parametr ten informuje nas jak szybko da się przepompować olej w niskiej temperaturze i jak szybko silnik zacznie być smarowany. Muszę też napisać o ponadprzeciętnych rabatach na Millersa dla sprzedawców w stosunku do produktów innych firm. Reasumując - Millers jak Zielona Wyspa! - najlepszy i żadnych zagrożeń się nie boi. Dlaczego? Bo tak i macie kupować i nie zadawać żadnych niewygodnych pytań - jest najlepszy i basta. Dlaczego jest najlepszy? Bo jest najlepszy!.
    Sam nie jestem specem w olejach, biorę więc pod uwagę te które sa polecane między innymi tutaj. Kolega raczej neguje i niezbyt pozytywnie podchodzi do Millersa XFD, na którym sam od kilkudziesięciu tys km jeżdżę i do którego nie mam raczej uwag. Ale do sedna- jaki olej w takim razie jest lepszy od Millersa i kosztuje podobnie? Pytam z czystej ciekawości i chęci przetestowania go, ponieważ zbliża mi się wymiana.

  7. #2877
    Użytkownik Romeo Avatar Masa625
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Wielkopolska
    Auto
    166 2,4 JTD `99
    Postów
    3,718

    Domyślnie

    Brawo cromka ! Nareszcie ktoś tu zaczął pisać z sensem.
    166 JTD




  8. #2878
    Użytkownik Romeo Avatar pampik
    Dołączył
    11 2010
    Mieszka w
    Tychy
    Auto
    była - AR 166 2.4 JTD / 159 1.9 JTDm 16V 07r - jest 159 2.4 210 :)
    Postów
    2,168

    Domyślnie

    Chyba pierwszy raz czytałem cos z sensem odnośnie oleji. Co powiesz kolego na oleje Liqui Moly ?
    I na czym Ty jeździsz bo wiedze że masz 1.9 JTDm

  9. #2879
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar Klejek
    Dołączył
    09 2010
    Mieszka w
    Białobrzegi/Mińsk Mazowiecki
    Auto
    alfa romeo 159 1,9 JTDM 16V
    Postów
    245

    Domyślnie

    Cytat Napisał maciekm88 Zobacz post
    Sam nie jestem specem w olejach, biorę więc pod uwagę te które sa polecane między innymi tutaj. Kolega raczej neguje i niezbyt pozytywnie podchodzi do Millersa XFD, na którym sam od kilkudziesięciu tys km jeżdżę i do którego nie mam raczej uwag. Ale do sedna- jaki olej w takim razie jest lepszy od Millersa i kosztuje podobnie? Pytam z czystej ciekawości i chęci przetestowania go, ponieważ zbliża mi się wymiana.
    przyłączam się do pytania, co w takim razie wybrać?

  10. #2880
    Użytkownik Dwusuwowiec
    Dołączył
    05 2012
    Mieszka w
    Przeworsk
    Auto
    Alfa Romeo 147 2.0 TS/Fiat Bravo 08r. 1.9 150KM Sport
    Postów
    146

    Domyślnie

    Napisał Adrian90
    Witam,

    Z góry chciałbym podziękować wszystkim osobom za pomoc w wyboru oleju, w szczególności Pablo.Zmieniłem olej z Total Quartz 10w40 na Valvoline 10w60 i jest rewelacja.Samochód chodzi dużo ciszej, jakby płynniej nie słychać go tak jak się przyśpiesza i jak na razie oleju mi nie zjadł nic a lubię sobie wcisnąć



    Ta zmiana to przemyślane działanie, czy tylko impuls? Jeździsz codziennie na torze, upalasz auto? Taka zmiana spowoduje nadmierne obciążenia układu korbowo-tłokowego w sprawnym silniku i zwiększone zużycie paliwa. W silniku wyeksploatowanym / uszkodzonym, niczego nie naprawi, być może chwilowo zamaskuje niedomagania.


    Nie nie jeżdżę po torze ale nie żałuje gazu na żadnym biegu zresztą w końcu alfa lubi wysokie obroty.A tak poza tym nie mam jednego paska rozrządu i większe kolektory.Skoro nie Valvoline 10w60 to co innego byś polecił?


Podobne wątki

  1. temat rzeka, jaki olej lejecie/polecacie??
    Utworzone przez Administracja w dziale 147
    Odpowiedzi: 222
    Ostatni post / autor: 22-01-2018, 16:26
  2. Temat rzeka, jakich żarówek używacie/polecacie??
    Utworzone przez KlaudioOs w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 23
    Ostatni post / autor: 24-02-2013, 21:26
  3. Temat rzeka, jaki olej lejecie/polecacie??
    Utworzone przez Administracja w dziale 166
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 04-01-2012, 09:55
  4. Temat rzeka, jaki olej lejecie/polecacie??
    Utworzone przez Administracja w dziale GT
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 04-06-2010, 14:07

venol opinie

specol opinie

specol gold 5w40

jaki olej

olej elf 10w40 opinie

olej

valvoline synpower 5w40 opinie

olej specol opinie

specol 10w60 opinie

valvoline maxlife 5w40 karta charakterystyki

elf 10w40 opinie

valvoline durablend diesel 5w40 forum

liqui moly visco stabil opinie

olej venol opinie

lotos 5w40 opinie

motul 6100 synergie 10w40 forum

motul 2100 power plus 10w40 opinie

olej specol forum

olej k2 opinie

oleje rowe opinie

valvoline 10w40 durablend

olej diesel synthoil

valvoline 10w40 durablend opinie

valvoline durablend 10w40

valvoline durablend 5w40 opinie

shell ultra diesel

olej silnikowy lotos 10w40 opinie

lotos 10w40 opinie

olej valvoline synpower 5w40 opinie

olej silnikowy elf 10w40 opiniemax life dieselolej k2 10w40 opinieolej lotos 10w40 opiniespecol spec gold 5w40motul 6100 synergie 10w40 opiniemotul 10w40 6100 opinieolej venolspecol 10w50visco stabil opinieolej lotos opinieolej fuchs opinieoleje lotos opinielotos semisyntetic 10w40 opiniele spot sur shell ultra diesel s trouve en combien d languesvalvoline synpower 5w40 forumoleje elf opinie forumoleje specol opiniespecol 0w40 motul synergie 6100 10w40 forumolej silnikowy rowe opinie

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory