Zobacz wyniki ankiety: Jaki olej byś wybrał/wybrała?

Głosujących
36. Nie możesz głosować w tej sondzie
  • Motul

    13 36.11%
  • Vavoline

    15 41.67%
  • Castrol

    3 8.33%
  • Shell

    5 13.89%
  1. #3541
    Użytkownik Romeo Avatar grzdylu
    Dołączył
    04 2011
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    GTV 3,0 V6
    Postów
    1,381

    Domyślnie

    ok czyli Millers a co z ewentualnymi skutkami ubocznymi użytkowania wyczynowego oleju do jazdy codziennej? Są jakieś? Nie wiem trzeba go dłużej rozgrzewać itp.?
    Born to be wild.

  2. #3542
    Użytkownik Romeo Avatar LukaSS
    Dołączył
    06 2012
    Mieszka w
    Biała Podl./Warszawa
    Auto
    Alfa Romeo 147 JTD 16V 140KM; Yamaha XTZ 800 Super Tenere
    Postów
    2,508

    Domyślnie

    Cytat Napisał grzdylu Zobacz post
    ok czyli Millers a co z ewentualnymi skutkami ubocznymi użytkowania wyczynowego oleju do jazdy codziennej? Są jakieś? Nie wiem trzeba go dłużej rozgrzewać itp.?
    Dam Ci przykład Moje moto (skrzynia i sprzęgło wraz z silnikiem jest smarowana jednym olejem) zalane jest teraz 10W60 Agipa, znakomita lepkość oraz wskaźnik lepkości w porównaniu z innymi olejami. Przy rozruchu zimnego silnika słychać stukające zawory i łańcuch rozrządu. Podczas jazdy w trasie, kiedy silnik jest średnio dogrzany podczas zmiany biegów słychać stukanie skrzyni, sprzęgło potrafi ciągnąć przy temp. powietrza poniżej 10 stopni. Dopiero po nagrzaniu silnika, kiedy zaczynasz ostro dzidować a termostat otworzy się całkowicie silnik, cichnie (olej nabiera odpowiedniej gęstości przez co lepiej smaruje), zaczyna nabierać mocy, która była wczesniej "zabrana" przez "gęsty" olej. Pisze o motocyklu bo w aucie trudniej niektóre rzeczy dostrzec (usłyszeć).

    I jesli olej ma dużą lepkość, silnik zimny (a co dopiero przy mrozie np. -20) może być w pierwszej chwili niedosmarowany, może wystąpić tacie półpłynne - a to prowadzi do wczesniejszego zużycia podzespołów. "Gęsty" olej nie jest tak szybko dostarczany do układu w stosunku do tego jaki (powiedzmy) zaleca producent. Mówiąc krótko - można przedobrzyć z olejem i zrobić "kuku" silnikowi przez przypadek. I przy jeździe codziennej, w polskim klimacie nie ma potrzeby stosować oleju wyczynowego. Dlatego w swoim przypadku zamiast 10W60 zaleję 10W50 (producent chce 10W40), na którym można podzidować bez problemu jak i wybrać się w trasę kiedy temp. silnika ma może z 70 stopni (czasami tak bywa...).

  3. #3543
    Użytkownik Romeo Avatar grzdylu
    Dołączył
    04 2011
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    GTV 3,0 V6
    Postów
    1,381

    Domyślnie

    LukaSS dzięki za informacje, faktycznie może tak idealnie z tym 10w60 nie jest. Fakt, że ja swoim bolidem jeżdżę sporadycznie i jak już jeżdżę to nie oszczędzam paliwa a i w zimie też nie ruszam auta z garażu. Spróbuję tego Millersa bo faktycznie jest łatwiej dostępny niż Agip.
    Born to be wild.

  4. #3544
    Użytkownik Romeo Avatar Pablo.
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    pablogarage.pl
    Auto
    2x147JTD/155V6/156JTD+
    Postów
    2,812

    Domyślnie

    Cytat Napisał grzdylu Zobacz post
    LukaSS dzięki za informacje, faktycznie może tak idealnie z tym 10w60 nie jest. Fakt, że ja swoim bolidem jeżdżę sporadycznie i jak już jeżdżę to nie oszczędzam paliwa a i w zimie też nie ruszam auta z garażu. Spróbuję tego Millersa bo faktycznie jest łatwiej dostępny niż Agip.
    W użytku codziennym to dłuższe rozgrzewanie i wymiana max po 10 kkm, niestety oleje sportowe szybciej się kończą. Najlepiej wymieniać przy ostrej eksploatacji co 8 kkm.

    Millers CFS występuje również jako 10w50 i 10w40, nawet 5w40, 5w30, 0w20 a nawet 15w60. Są to oleje w pełni syntetyczne na bazie 3-estrowej.
    Podobne oleje ma na naszym rynku MOTUL.
    Millers ma dodatkowo linię produktów NT:
    Więcej tutaj: http://www.millersoils.pl/wp-content...tNano_V1.2.pdf

    I nie piszcie mi proszę, że są lepsze, czy jakieś inne, i ze LOTOS jest równie fajny.
    Gdyby ktoś chciał więcej informacji zapraszam na PW lub na moje forum, chętnie odpowiem na wszystkie pytania.
    Tutaj wolę nie, ponieważ nie jest to pozytywnie tutaj odbierane, dziwna specyfika forum.

    Pozdrawiam.
    www.pablogarage.pl - Serwis, części, holowanie

    > > >SKLEP - promocje < < < - nie znalazłeś produktu, którym jesteś zainteresowany ? Napisz do Nas, a na pewno dobierzemy odpowiednią ofertę.

  5. #3545
    Użytkownik Romeo Avatar grzdylu
    Dołączył
    04 2011
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    GTV 3,0 V6
    Postów
    1,381

    Domyślnie

    Pablo właśnie nad tym Millersem CFS NT 10w60 myślałem, ale po przeczytaniu ulotki wnioskuę, że 10w50 będzie chyba bardziej pasujący mojej sytuacji. 8kkm to ja nawet w rok nie zrobię więc z tym nie ma problemu...
    Zgłoszę się do Ciebie na PW w tej sprawie
    Born to be wild.

  6. #3546
    Moderator Romeo Avatar Artih
    Dołączył
    02 2009
    Mieszka w
    Bydgoszcz
    Auto
    Alfa Romeo 155 Super 2.5 V6
    Postów
    1,908

    Domyślnie

    Ja mam w V6 Millers'a XFS 5W50 od Pabla.


    Z ciekawych i najwyższej klasy olejów mamy jeszcze: Amsoil http://allegro.pl/amsoil-100-synthet...866789584.html i Gulf http://allegro.pl/gulf-racing-10w60-...917373351.html .
    Szczególnie pozytywnie cenowo wygląda ten Gulf.
    Ostatnio edytowane przez Artih ; 10-01-2013 o 15:28


    Alfa Romeo 145 Boxer 1.7 16V (1995)
    Alfa Romeo 147 Progression 1.9 JTD-M 16V (2004)
    Alfa Romeo 147 Distinctive 1.9 JTD-M 16V (2004)
    Alfa Romeo 155 Super 2.0 TS 8V (1992)

    Alfa Romeo 155 Super 2.5 V6 12V (1992)
    Alfa Romeo 156 Distinctive 1.9 JTD 8V (2002)
    Alfa Romeo 156 Q-System 2.5 V6 24V (1998)

    Alfa Romeo 159 Q4 2.4 JTD-M 20V (2007)
    Alfa Romeo 166 Distinctive 2.5 V6 24V (2004)


  7. #3547
    Użytkownik Romeo Avatar hitman047
    Dołączył
    07 2011
    Mieszka w
    Siemianowice Śląskie
    Auto
    Bella 156 2.0 TS Niebieska piękność :)
    Postów
    835

    Domyślnie

    Nie wiem czy wiecie, ale pomiędzy 10W50 a 10W60 nie będzie żadnej różnicy gdy chodzi o smarowanie na zimno... Przeskok pomiędzy 10W60 na 5WXX zmieni sytuację, ale pomiędzy 10W50 a 10W60 nic to nie da.

  8. #3548
    Moderator Romeo Avatar Artih
    Dołączył
    02 2009
    Mieszka w
    Bydgoszcz
    Auto
    Alfa Romeo 155 Super 2.5 V6
    Postów
    1,908

    Domyślnie

    Chodziło chyba bardziej o to, jak szybko olej nabiera temperatury roboczej a nie sam rozruch na zimno.

    Co do syntetyków (prawdziwych) 10W zawsze można iść na całość - ale cena zagina: Royal Purple http://allegro.pl/olej-silnikowy-roy...916823064.html


    Alfa Romeo 145 Boxer 1.7 16V (1995)
    Alfa Romeo 147 Progression 1.9 JTD-M 16V (2004)
    Alfa Romeo 147 Distinctive 1.9 JTD-M 16V (2004)
    Alfa Romeo 155 Super 2.0 TS 8V (1992)

    Alfa Romeo 155 Super 2.5 V6 12V (1992)
    Alfa Romeo 156 Distinctive 1.9 JTD 8V (2002)
    Alfa Romeo 156 Q-System 2.5 V6 24V (1998)

    Alfa Romeo 159 Q4 2.4 JTD-M 20V (2007)
    Alfa Romeo 166 Distinctive 2.5 V6 24V (2004)


  9. #3549
    Użytkownik Romeo Avatar maciekm88
    Dołączył
    07 2011
    Mieszka w
    Słupsk/Kępno
    Auto
    156 2.4 JTD 2003r
    Postów
    799

    Domyślnie

    Dziś przy okazji wymiany wahaczy i całej zawiechy zmieniłem również uszczelniacz półosi. Po spuszczeniu oleju okazało się że przez zużyty uszczelniacz trochę go ubyło, dlatego mimo że był wymieniany 20tys km zalałem nowy, a mianowicie RAVENOL VSG 75w90. Możecie mi coś powiedzieć na jego temat? Może być do tego samochodu? No i najważniejsze ile powinno być wlane przy zupełnym spuszczeniu i czy może delikatnie przekraczać "max" na miarce? (2mm).
    Podaję specyfikacje tego oleju skopiowane z jakiejś aukcji...
    RAVENOL Vollsynthetisches Getriebeoel VSG 75W-90 znakomicie nadaje się do stosowania w przekładniach głównych podlegających wysokim obciążeniom.
    RAVENOL Vollsynthetisches Getriebeoel VSG 75W-90 jest przeznaczony do zsynchronizowanych i nie zsynchronizowanych skrzyń przekładniowych, przekładni rozdzielczych i napędów dodatkowych, dla których zaleca się stosowanie oleju zgodnie z API GL-5 lub GL-4.
    Specyfikacja:

    RAVENOL Vollsynthetisches Getriebeoel VSG 75W-90 spełnia i przewyższa wymogi wiodących producentów podzespołów:
    API GL-5/GL-4
    MIL-L 2105 D
    MB 235.8, MAN 342 typ S-1, ZF TE-ML 12B, 16F, 17B
    SCANIA STO 1:0, Renault LKW, DAF LKW (dla wydłużonych okresów), VOLVO 97312 / 97315, IVECO

  10. #3550
    Użytkownik Romeo Avatar LukaSS
    Dołączył
    06 2012
    Mieszka w
    Biała Podl./Warszawa
    Auto
    Alfa Romeo 147 JTD 16V 140KM; Yamaha XTZ 800 Super Tenere
    Postów
    2,508

    Domyślnie

    Cytat Napisał maciekm88 Zobacz post
    Dziś przy okazji wymiany wahaczy i całej zawiechy zmieniłem również uszczelniacz półosi. Po spuszczeniu oleju okazało się że przez zużyty uszczelniacz trochę go ubyło, dlatego mimo że był wymieniany 20tys km zalałem nowy, a mianowicie RAVENOL VSG 75w90. (...) API GL-5/GL-4, MIL-L 2105 D ,MB 235.8, MAN 342 typ S-1, ZF TE-ML 12B, 16F, 17B , SCANIA STO 1:0, Renault LKW, DAF LKW (dla wydłużonych okresów), VOLVO 97312 / 97315, IVECO
    Specyfikacje są OK

Podobne wątki

  1. temat rzeka, jaki olej lejecie/polecacie??
    Utworzone przez Administracja w dziale 147
    Odpowiedzi: 222
    Ostatni post / autor: 22-01-2018, 16:26
  2. Temat rzeka, jakich żarówek używacie/polecacie??
    Utworzone przez KlaudioOs w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 23
    Ostatni post / autor: 24-02-2013, 21:26
  3. Temat rzeka, jaki olej lejecie/polecacie??
    Utworzone przez Administracja w dziale 166
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 04-01-2012, 09:55
  4. Temat rzeka, jaki olej lejecie/polecacie??
    Utworzone przez Administracja w dziale GT
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 04-06-2010, 14:07

venol opinie

specol opinie

specol gold 5w40

jaki olej

olej elf 10w40 opinie

olej

valvoline synpower 5w40 opinie

olej specol opinie

specol 10w60 opinie

valvoline maxlife 5w40 karta charakterystyki

elf 10w40 opinie

valvoline durablend diesel 5w40 forum

liqui moly visco stabil opinie

olej venol opinie

lotos 5w40 opinie

motul 6100 synergie 10w40 forum

motul 2100 power plus 10w40 opinie

olej specol forum

olej k2 opinie

oleje rowe opinie

valvoline 10w40 durablend

olej diesel synthoil

valvoline 10w40 durablend opinie

valvoline durablend 10w40

valvoline durablend 5w40 opinie

shell ultra diesel

olej silnikowy lotos 10w40 opinie

lotos 10w40 opinie

olej valvoline synpower 5w40 opinie

olej silnikowy elf 10w40 opiniemax life dieselolej k2 10w40 opinieolej lotos 10w40 opiniespecol spec gold 5w40motul 6100 synergie 10w40 opiniemotul 10w40 6100 opinieolej venolspecol 10w50visco stabil opinieolej lotos opinieolej fuchs opinieoleje lotos opinielotos semisyntetic 10w40 opiniele spot sur shell ultra diesel s trouve en combien d languesvalvoline synpower 5w40 forumoleje elf opinie forumoleje specol opiniespecol 0w40 motul synergie 6100 10w40 forumolej silnikowy rowe opinie

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory