Zobacz wyniki ankiety: Jaki olej byś wybrał/wybrała?

Głosujących
36. Nie możesz głosować w tej sondzie
  • Motul

    13 36.11%
  • Vavoline

    15 41.67%
  • Castrol

    3 8.33%
  • Shell

    5 13.89%
  1. #3711
    Użytkownik Romeo Avatar maciekm88
    Dołączył
    07 2011
    Mieszka w
    Słupsk/Kępno
    Auto
    156 2.4 JTD 2003r
    Postów
    799

    Domyślnie

    Cytat Napisał 75andrew155 Zobacz post
    Ciekawe na jakim oleju dotarty: na mineralnym czy jakieś mixturze do docierania silników a może docelowy olej
    Nie mam pojęcia. Olej to oczywiście Selenia. Lepkości nie pamiętam. 10tys km przejechane i olej nadal czysty.

  2. #3712
    Użytkownik Romeo Avatar Pablo.
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    pablogarage.pl
    Auto
    2x147JTD/155V6/156JTD+
    Postów
    2,853

    Domyślnie

    Cytat Napisał 75andrew155 Zobacz post
    Na stan silnika teoretycznie zmiana nie miała wpływu, mogła od siebie cos pomóc aby silnik faktycznie mógł przejechac te parę tysięcy kilometrów bo zwyczajowo silniki przygotowane do montażu w 3/4 nie trzymały parametrów technicznych
    Od czasów silników produkowanych w FSO technologia się trochę zmieniła.

    - - - Updated - - -

    Cytat Napisał 75andrew155 Zobacz post
    Ciekawe na jakim oleju dotarty: na mineralnym czy jakieś mixturze do docierania silników a może docelowy olej
    Na szkoleniach w FAP mówili coś innego na temat docierania silników.
    Odnośnie "mixtur", to najlepiej jak widzę wyśmiać coś, czego się nie zna.

    Ostatnio zmienialiśmy olej w CC 900 po kapitalnym remoncie silnika i obróbce silnika, na grubo.
    W takich sytuacjach zdejmujemy miskę olejową i myjemy, ponieważ na dnie zawsze zbiera się mnóstwo opiłków. Tutaj było to samo - srebrzanka na dnie miski. Silnik docierany był właśnie na tanim 10w40, docelowo zalany został teraz dobrym 5w40.
    Składałem naprawdę dużo silników na nowych gratach, i wszystkie docierałem na innym oleju niż docelowy. Nauczyli mnie tego najlepsi w swoim fachu, a nie monterzy z FSO. Każdy niech robi jak uważa.
    Ostatnio edytowane przez Pablo. ; 16-02-2013 o 08:37
    www.pablogarage.pl - Serwis, części, holowanie

    > > >SKLEP - promocje < < < - nie znalazłeś produktu, którym jesteś zainteresowany ? Napisz do Nas, a na pewno dobierzemy odpowiednią ofertę.

  3. #3713
    Administrator ds. moderatorów Romeo Avatar 75andrew155
    Dołączył
    05 2006
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    155 V6 1996 .r 155V6 1995r 3.0 12V
    Postów
    11,099

    Domyślnie

    Cytat Napisał Pablo. Zobacz post
    Od czasów silników produkowanych w FSO technologia się trochę zmieniła.
    W sterowaniu silnika zgoda ale w podstawach zasady pracy silnika nic się nie zmienia. Fakt przytoczony przykład FSO nie jest tu generalnie odniesieniem do wszystkich silników

    Alfa Romeo 75 Turbo 1987
    alfa Romeo 75 Turbo America 1990
    Alfa Romeo Giulietta 1.6 1983
    Alfa Romeo 145 1.4 boxer 1997
    Alfa Romeo 155 V6 1996
    Alfa Romeo 155 V6 1993 3.0 12V przekładka do 1.8 8v 1995

  4. #3714
    Użytkownik Romeo Avatar Pablo.
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    pablogarage.pl
    Auto
    2x147JTD/155V6/156JTD+
    Postów
    2,853

    Domyślnie

    Cytat Napisał 75andrew155 Zobacz post
    W sterowaniu silnika zgoda ale w podstawach zasady pracy silnika nic się nie zmienia. Fakt przytoczony przykład FSO nie jest tu generalnie odniesieniem do wszystkich silników
    Andrzeju, w pewnym sensie masz racje, ale naprawdę technologia idzie/poszła ostro do przodu.
    www.pablogarage.pl - Serwis, części, holowanie

    > > >SKLEP - promocje < < < - nie znalazłeś produktu, którym jesteś zainteresowany ? Napisz do Nas, a na pewno dobierzemy odpowiednią ofertę.

  5. #3715
    Administrator ds. moderatorów Romeo Avatar 75andrew155
    Dołączył
    05 2006
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    155 V6 1996 .r 155V6 1995r 3.0 12V
    Postów
    11,099

    Domyślnie

    Cytat Napisał Pablo. Zobacz post
    Andrzeju, w pewnym sensie masz racje, ale naprawdę technologia idzie/poszła ostro do przodu.
    Tak zgadza się postepu technologicznego nie neguję ale czy idzie w dobrą stronę? tego nie jestem pewien.
    Ekologia, spalanie i takie tam. Pasowanie panewek, tłoków z pierścieniami nic się nie zmienia. Firmy produkujące niegdyś bezawaryjne silniki robią teraz gnioty coraz częściej słyszy się o awaryjnych silnikach przekręcające się panewki itd mimo że technologia smarowideł do silnika jest teraz pokażna

    Alfa Romeo 75 Turbo 1987
    alfa Romeo 75 Turbo America 1990
    Alfa Romeo Giulietta 1.6 1983
    Alfa Romeo 145 1.4 boxer 1997
    Alfa Romeo 155 V6 1996
    Alfa Romeo 155 V6 1993 3.0 12V przekładka do 1.8 8v 1995

  6. #3716
    Użytkownik Romeo Avatar Pablo.
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    pablogarage.pl
    Auto
    2x147JTD/155V6/156JTD+
    Postów
    2,853

    Domyślnie

    Cytat Napisał 75andrew155 Zobacz post
    Tak zgadza się postepu technologicznego nie neguję ale czy idzie w dobrą stronę? tego nie jestem pewien.
    Ekologia, spalanie i takie tam. Pasowanie panewek, tłoków z pierścieniami nic się nie zmienia. Firmy produkujące niegdyś bezawaryjne silniki robią teraz gnioty coraz częściej słyszy się o awaryjnych silnikach przekręcające się panewki itd mimo że technologia smarowideł do silnika jest teraz pokażna
    Przykro to stwierdzić, ale tak niestety jest.
    Ostatnio wymieniliśmy silnik w STILO JTD 16v, ponieważ obróciła się panewka, korbowód w jajo i krzywy wał. Inna sprawa, ze miał mocny soft wgrany.
    Nie zmienia to faktu, że to idzie w złym kierunku.
    www.pablogarage.pl - Serwis, części, holowanie

    > > >SKLEP - promocje < < < - nie znalazłeś produktu, którym jesteś zainteresowany ? Napisz do Nas, a na pewno dobierzemy odpowiednią ofertę.

  7. #3717
    Administrator ds. moderatorów Romeo Avatar 75andrew155
    Dołączył
    05 2006
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    155 V6 1996 .r 155V6 1995r 3.0 12V
    Postów
    11,099

    Domyślnie

    Silniki disla to tutaj widać mocne zmiany
    Silniki benzynowe o małej pojemności z dużą mocą były znane już dawno (formuła1)

    Alfa Romeo 75 Turbo 1987
    alfa Romeo 75 Turbo America 1990
    Alfa Romeo Giulietta 1.6 1983
    Alfa Romeo 145 1.4 boxer 1997
    Alfa Romeo 155 V6 1996
    Alfa Romeo 155 V6 1993 3.0 12V przekładka do 1.8 8v 1995

  8. #3718
    Użytkownik Romeo Avatar lesio146
    Dołączył
    12 2006
    Mieszka w
    SZAMOTULY(PYRLANDIA)
    Auto
    155 2,0 8v;156 2,5 24v;159 jtd 16v
    Postów
    4,007

    Domyślnie

    Cytat Napisał Krusz Zobacz post
    Widzę, ze kolega Lesio146 pozjadał wszyskie rozumy, jeźdząc na swoją 155 na lotosie Ja swoją wiedzę czerpie z racingforum.pl gdzie dla ludzi 300 koni z 2.0 to przeciętny wynik... Ale pewnie jak zapytam co jest z tym nie tak, to nie będziesz w stanie odpowiedzieć?
    Nie,nie pozjadałem rozumów.A na pewno jak o coś zapytasz to Ci odpowiem,by Ci pomóc jak będę mógł.A czy silniki są docierane na zimno?Nie mam pojęcia.Byłem pare razy w fabryce (tfu)VW w Polkowicach,a montowali tam 1,9 tdi i nie były nawet odpalane czy hamowane po montażu.A jechały prosto do fabryk Skody,Seata,VW.PS nie uzywam LotosA a AGIP-u.Druga sprawa to chyba więcej silników złożyłem niż Ty artykułów w racingforum przeczytałeś.
    Ostatnio edytowane przez lesio146 ; 16-02-2013 o 18:16
    Było kilka wcześniej, jest 155 ,156 & 159

  9. #3719
    Moderator Romeo Avatar Artih
    Dołączył
    02 2009
    Mieszka w
    Bydgoszcz
    Auto
    Alfa Romeo 155 Super 2.5 V6
    Postów
    1,925

    Domyślnie

    Silniki są odpalane i wstępnie docierane przed montażem do auta.
    Po raz kolejny w Twoim wypadku kłania się czytanie ze zrozumieniem (albo po prostu większą uwagą) wcześniejszych postów w danym temacie

    Cytat Napisał Krusz Zobacz post
    Widzę, ze kolega Lesio146 pozjadał wszyskie rozumy ...
    Tak, trochę to tak momentami wygląda


    Alfa Romeo 145 Boxer 1.7 16V (1995)
    Alfa Romeo 147 Progression 1.9 JTD-M 16V (2004)
    Alfa Romeo 147 Distinctive 1.9 JTD-M 16V (2004) SPRZEDAM!
    Alfa Romeo 155 Super 2.0 TS 8V (1992)

    Alfa Romeo 155 Super 2.5 V6 12V (1992)
    Alfa Romeo 156 Distinctive 1.9 JTD 8V (2002)
    Alfa Romeo 156 Q-System 2.5 V6 24V (1998)

    Alfa Romeo 159 Q4 2.4 JTD-M 20V (2007)
    Alfa Romeo 166 Distinctive 2.5 V6 24V (2004)
    SPRZEDAM!

  10. #3720
    Użytkownik Romeo Avatar lesio146
    Dołączył
    12 2006
    Mieszka w
    SZAMOTULY(PYRLANDIA)
    Auto
    155 2,0 8v;156 2,5 24v;159 jtd 16v
    Postów
    4,007

    Domyślnie

    Cytat Napisał Artih Zobacz post
    Silniki są odpalane i wstępnie docierane przed montażem do auta.
    Po raz kolejny w Twoim wypadku kłania się czytanie ze zrozumieniem (albo po prostu większą uwagą) wcześniejszych postów w danym temacie


    Tak, trochę to tak momentami wygląda
    W jakich autach wstępnie odpalają?W jakich fabrykach?VW Z TDI tego nie robił.Silnik zmontowany w jednej fabryce jedzie do fabryki aut i nie jest odpalany przed montażem.A to widziałem nie zjadłem z innymi rozumami.A byłem w Hanowerze,Brukseli,Genk i Poznaniu gdzie montują te silniki do aut.
    Ostatnio edytowane przez lesio146 ; 16-02-2013 o 22:22
    Było kilka wcześniej, jest 155 ,156 & 159

Podobne wątki

  1. temat rzeka, jaki olej lejecie/polecacie??
    Utworzone przez Administracja w dziale 147
    Odpowiedzi: 222
    Ostatni post / autor: 22-01-2018, 16:26
  2. Temat rzeka, jakich żarówek używacie/polecacie??
    Utworzone przez KlaudioOs w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 23
    Ostatni post / autor: 24-02-2013, 21:26
  3. Temat rzeka, jaki olej lejecie/polecacie??
    Utworzone przez Administracja w dziale 166
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 04-01-2012, 09:55
  4. Temat rzeka, jaki olej lejecie/polecacie??
    Utworzone przez Administracja w dziale GT
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 04-06-2010, 14:07

venol opinie

specol opinie

specol gold 5w40

olej elf 10w40 opinie

jaki olej

olej

valvoline synpower 5w40 opinie

olej specol opinie

elf 10w40 opinie

specol 10w60 opinie

valvoline maxlife 5w40 karta charakterystyki

specol 10w50

valvoline durablend diesel 5w40 forum

liqui moly visco stabil opinie

olej venol opinie

lotos 5w40 opinie

motul 6100 synergie 10w40 forum

motul 2100 power plus 10w40 opinie

olej specol forum

olej k2 opinie

oleje rowe opinie

valvoline 10w40 durablend

olej diesel synthoil

valvoline 10w40 durablend opinie

valvoline durablend 10w40

valvoline durablend 5w40 opinie

shell ultra diesel

olej silnikowy lotos 10w40 opinie

lotos 10w40 opinie

olej valvoline synpower 5w40 opinie

olej lotos 10w40 opinie

motul 10w40 6100 opinie

motul 10w40 opinieolej silnikowy elf 10w40 opiniemax life dieselolej elf opinieolej k2 10w40 opiniespecol spec gold 5w40motul 6100 synergie 10w40 opinieoleje k2 opinieolej venolvisco stabil opinieolej lotos opinieolej fuchs opinieoleje lotos opinieolej fuchs 10w40 opinielotos semisyntetic 10w40 opiniele spot sur shell ultra diesel s trouve en combien d languesvalvoline synpower 5w40 forumoleje elf opinie forum

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory