Zobacz wyniki ankiety: Jaki olej byś wybrał/wybrała?

Głosujących
36. Nie możesz głosować w tej sondzie
  • Motul

    13 36.11%
  • Vavoline

    15 41.67%
  • Castrol

    3 8.33%
  • Shell

    5 13.89%
  1. #3961
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar manager5pl
    Dołączył
    01 2012
    Mieszka w
    Sośnicowice koło Gliwic
    Auto
    Alfa Romeo 146 1.4 TS rocznik 1997, Fiat Bravo Nuova 1,6 Multijet 105 HP ACTIVE Rocznik 2010
    Postów
    27

    Domyślnie

    Cytat Napisał Dżeju Zobacz post
    Rozbrajający jesteś, a do tego jesteś człowiekiem bez podstawowych zasad dobrego wychowania ( sformułowania "koleś", używaj do kolegów z piaskownicy lub znajomych garażowców, to tak na marginesie ).
    Jeśli ktoś ocenia wiedzę forumowicza na podstawie ilości postów, to z kimś takim, nie ma co dyskutować, gdyż najpierw należy nabić sobie licznik, tak do... 1,5 tys. Nieś dalej ten kaganek wiedzy „olejowej”, a ja na moim Castrolu czy Seleni 10W40, zrobię moją Alfą kolejne 320 tys. bez uszczerbku dla silnika.
    Dżeju nie warto się z nim w dyskusję wdawać.
    To typ człowieka, który kupił samochód z silnikiem benzynowym a leje do baku olej napędowy bo... inżynierowie , którzy ten samochód zaprojektowali są w błędzie. Ma być benzyna a ja będę lał olej napędowy bo wiem przecież dużo lepiej. Producent jest w błędzie. Takich ludzi nie brakuje. (Dla tych co po raz kolejny będą mi chcieli coś zarzucić:
    nie chwalę Castrola, Mobila czy innej marki; środków smarnych o porównywalnych parametrach jest na rynku bardzo dużo. Głupotą jest upierać się, że olej '"X" który stosuję jest tym jedynym i najlepszym za to olej " Y" to badziewie.)

    Pozdrawiam - Marek

  2. #3962
    Moderator Romeo Avatar Artih
    Dołączył
    02 2009
    Mieszka w
    Bydgoszcz
    Auto
    Alfa Romeo 155 Super 2.5 V6
    Postów
    1,908

    Domyślnie

    Ooo widzę kółko wzajemnej adoracji juz Panowie założyli.
    Dla mnie nie ma problemu - zaś po ilości postów nie oceniam wiedzy tylko podejście człowieka do życia - wymądrzanie sie na forum, na którym jestem od niedawna po prostu nie jest moją domeną.
    To raczej rodzaj "trollingu".

    Zreszta wasza wiedza na temat olejów jest we wcześniejszych waszych postach, że przytoczę tylko najlepszy "kwiatek" i popis wiedzy/doświadczenia:
    Cytat Napisał manager5pl Zobacz post
    Ja osobiście stosuję Mobil 1 0W40 New Life. Sądzę, że jest to przyzwoity olej. Dlaczego go stosuję? Bo wcześniej silnik był zalany takim właśnie olejem.
    Resztę pozostawiam do oceny innym


    Alfa Romeo 145 Boxer 1.7 16V (1995)
    Alfa Romeo 147 Progression 1.9 JTD-M 16V (2004)
    Alfa Romeo 147 Distinctive 1.9 JTD-M 16V (2004)
    Alfa Romeo 155 Super 2.0 TS 8V (1992)

    Alfa Romeo 155 Super 2.5 V6 12V (1992)
    Alfa Romeo 156 Distinctive 1.9 JTD 8V (2002)
    Alfa Romeo 156 Q-System 2.5 V6 24V (1998)

    Alfa Romeo 159 Q4 2.4 JTD-M 20V (2007)
    Alfa Romeo 166 Distinctive 2.5 V6 24V (2004)


  3. #3963
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar PHOENIX
    Dołączył
    10 2010
    Mieszka w
    Podolsze, Poland
    Auto
    BRERA 2,4 JTDm 2008 ; 156 Sportwagon 1,9 JTD 2004r. + 147 1,6 TS 2001 r była
    Postów
    460

    Domyślnie

    Znalazłem taki artykuł według Mnie przydatne rzeczy piszą , zawsze można poczytać , polecam

    Temat olejów samochodowych wzbudza wśród kierowców wiele emocji i nieporozumień. Na rynku istnieje bowiem wiele produktów, sygnowanych przez różne firmy, wyróżnia się przy tym trzy rodzaje olejów, które mocno różnią się właściwościami.


    Co gorsza, sam system oznaczeń tych właściwości jest na tyle skomplikowany, że generalnie nikt poza fachowcami nie jest w stanie ich wyjaśnić "z głowy".


    Zobaczmy więc, co w tematyce olejów jest prawdą, a co - mitem.


    Czarny kolor oleju oznacza jego zużycie. Mit


    Olej zmienia kolor już po kilkuset kilometrach przebiegu, szybciej w silnikach wysokoprężnych, na skutek mieszania się cząsteczek sadzy z olejem. Nie oznacza to, że olej już jest zużyty.


    Wybierając olej wystarczy zwracać uwagę na jego typ (mineralny/półsyntetyczny/synetyczny). Mit


    Równie istotna, jak typ oleju jest klasa jakości (parametr ACEA lub API) oraz klasa lepkości (SAE). To tymi parametrami olej musi być dopasowany do zaleceń producenta samochodu. To czy olej jest mineralny, półsyntetyczny czy syntetyczny to rzecz wtórna, chociaż również istotna.


    Lepiej zmieniać olej częściej niż zaleca producent. Fakt


    Producenci samochodów ze względów ekologicznych i ekonomicznych wydłużają okresy między wymianami nawet do 30 tys. km, ponadto część nowych pojazdów ma wskaźniki zużycia oleju, które informują kierowcę o konieczności wymiany. Mimo wszystko, nie warto czekać do 30 tys. km. Skrócenie interwału między wymianami o połowę do 10-15 tys. km będzie rozsądnym zachowaniem i powinno znacząco poprawić trwałość jednostki napędowej.


    Oczywiście nie warto też przesadzać i zmieniać oleju znacznie częściej.


    Czym różnią się oleje syntetyczne, półsyntetyczne i mineralne?


    Składem i właściwościami smarnymi i chemicznymi. Nie wdając się w szczegóły technologiczne (czy przeciętnego kierowcę może interesować to jest Poly-Alfa-Olefin?) ograniczmy się do stwierdzenia, że oleje syntetyczne spełniają wyższe normy jakościowe i dłużej zachowują swoje początkowe właściwości smarne. Lepiej także zachowują się podczas eksploatacji w temperaturach bardzo niskich i bardzo wysokich.


    Ubytki oleju należy uzupełnić tym samym olejem. Mit


    Oleje silnikowe są mieszalne, więc poziom można uzupełnić dowolnym innym olejem. Warto jednak zwrócić uwagę, by parametry jakościowo-lepkościowe były zachowane. Oczywiście jeśli mamy możliwość uzupełnienia ubytki takim olejem, jaki jest w silniku, to warto tak postąpić.


    Nie można przechodzić z oleju mineralnego na syntetyczny. Fakt, chociaż nie do końca.


    Generalnie w starych silnikach z dużymi przebiegami lepiej nie eksperymentować i zostać przy tym typie oleju, który jest stosowany. Wymiana oleju mineralnego na syntetyczny (np. Castrol Edge 5W-30) w mocno wyeksploatowanym silniku może, ale nie musi skutkować wypłukaniem nagarów i rozszczelnieniem silnika oraz zatkaniem kanalików smarnych. Jeśli jednak komuś zależy na zmianie, może spróbować zastosować przejściowo olej półsyntetyczny lub specjalne preparaty do płukania silnika. Wszystko zależy od stanu konkretnej jednostki napędowej, a więc każdy przypadek należy rozpatrywać indywidualnie, nie da się podać jednej uniwersalnej metody postępowania.


    Stary silnik powinien być eksploatowany na oleju mineralnym. Mit


    Nigdzie nie jest powiedziane, że w silniku o dużym przebiegu trzeba używać oleju mineralnego. Jeśli od początku stosowano olej systetyczny, a ubytki nie są zbyt duże, nie należy zmieniać typu oleju.


    Silnik zużywający litr oleju na 1000 km kwalifikuje się do remontu. Fakt, ale nie do końca


    Jeśli sięgniemy po instrukcję obsługi nowego samochodu, to znajdziemy w niej zapis, że silnik może zużywać do 1 l oleju na 1000 km! Szokujące? Owszem. To przecież oznacza, że na dystansie 10 tys. km, czyli od wymiany do wymiany silnik spali 10 litrów oleju, a pojemność układu olejowego w zależności od modelu samochodu waha się w granicach 3-5 litrów. A więc po co wtedy wymieniać olej?


    W rzeczywistości silnik, który spala takie ilości oleju kwalifikuje się do remontu. Wbrew temu, co twierdzą producenci.


    Niektóre sprawne silniki zużywają olej. Fakt


    Dotyczy to w szczególności silników z doładowaniem oraz wolnossących, ale wysilonych. Nie bez znaczenia jest również styl jazdy kierowcy - częste korzystanie z wysokich obrotów i pełnej mocy skutkuje zwiększonym zużyciem oleju.


    W praktyce jeśli od wymiany do wymiany (10-15 tys. km) nie wlewamy więcej niż 1 l oleju, nie ma się czym martwić.


    Eksploatacja z minimalnym dopuszczonym poziomem oleju jest szkodliwa dla silnika. Fakt


    Między minimum a maksimum na bagnecie mieści się między 0,5 do 1 l oleju, zwykle to jest około 20 proc. pojemności układu olejowego. Taki ubytek może odbić się na jakości smarowania, dlatego lepiej nie dopuszczać do spadku poziomu poniżej połowy dopuszczalnych "widełek".


    Warto wiedzieć, że nie należy również przesadzać w drugą stronę. Zbyt wysoki poziom oleju może skutkować zbyt wysokim ciśnieniem w układzie, a tego mogą nie wytrzymać uszczelnienia. To proszenie się o kłopoty...


    Olej w samochodzie, który stoi nie wymaga wymiany. Mit


    Olej w silniku, który używany jest sporadycznie należy wymieniać przy mniejszym przebiegu niż zwykle. Kontakt z powietrzem powoduje bowiem, że olej również się zużywa, dodatkowo eksploatacja na krótkich odcinkach, gdy silnik jest niedogrzany jest dla oleju wyższym wyzwaniem. Dlatego przyjmuje się, że olej trzeba wymienić przynajmniej raz w roku, nawet jeśli przebieg wynosi 5 tys. km albo mniej. Kluczem wtedy staje się bowiem czas nie przebieg.


    Z tego samego powodu delikatna, ostrożna jazda nie ma znaczenia dla żywotności oleju.


    Olej wpływa na poziom zużycia paliwa. Fakt


    Oleje mineralne stawiają jednostce napędowej nieco większy opór, więc zużycie paliwa może być wyższe. Są to jednak tak niewielkie wartości, że aż trudno mierzalne.


    Ten sam olej można wlewać do silników benzynowych i diesla. Fakt


    Oleje generalnie można stosować w obu typach silników. Warto jedynie sprawdzić czy producent nie wymaga stosowania szczególnego typu oleju, np. ze względu na filtr DPF (np. Castrol EDGE Professional LongLife III 5W-30).


    To czy, dany olej nadaje się do silnika benzynowego lub diesla sprawdzimy również na etykiecie.


    Istnieją oleje przeznaczone do konkretnych silników. Fakt


    Np. Castrol od lat współpracuje z czołowymi producentami samochodów, co pozwala na opracowanie olejów dopasowanych do potrzeb konkretnych jednostek napędowych. Produkty Castrol Professional jako jedyne środki smarne są zatwierdzone i rekomendowane aż przez Volkswagena, Audi, Seata, Skodę, BMW, Mini, Jaguara, Land Rovera i Forda.
    jeśli pomogłem w jakimś poście nie zapomnij podziękować za niego

    "Życie dane jest raz człowiekowi i trzeba przeżyć je tak, by nie płonąć ze wstydu za lata przeżyte bez celu."

    Il mio terzo amore Alfa Romeo



  4. #3964
    Moderator Romeo Avatar Artih
    Dołączył
    02 2009
    Mieszka w
    Bydgoszcz
    Auto
    Alfa Romeo 155 Super 2.5 V6
    Postów
    1,908

    Domyślnie

    Przedruk podstawowych (i niektórych nie do końca prawdziwych) tez drukowanych już w wielu "cenionych" czasopismach jak Motor czy AutoŚwiat.
    W dodatku sponsorowany


    Alfa Romeo 145 Boxer 1.7 16V (1995)
    Alfa Romeo 147 Progression 1.9 JTD-M 16V (2004)
    Alfa Romeo 147 Distinctive 1.9 JTD-M 16V (2004)
    Alfa Romeo 155 Super 2.0 TS 8V (1992)

    Alfa Romeo 155 Super 2.5 V6 12V (1992)
    Alfa Romeo 156 Distinctive 1.9 JTD 8V (2002)
    Alfa Romeo 156 Q-System 2.5 V6 24V (1998)

    Alfa Romeo 159 Q4 2.4 JTD-M 20V (2007)
    Alfa Romeo 166 Distinctive 2.5 V6 24V (2004)


  5. #3965
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar xakner
    Dołączył
    04 2012
    Mieszka w
    Pabianice
    Auto
    AR 156 SportWagon
    Postów
    475

    Domyślnie

    Cytat Napisał Artih Zobacz post
    Ooo widzę kółko wzajemnej adoracji juz Panowie założyli.
    Dla mnie nie ma problemu - zaś po ilości postów nie oceniam wiedzy tylko podejście człowieka do życia - wymądrzanie sie na forum, na którym jestem od niedawna po prostu nie jest moją domeną.
    To raczej rodzaj "trollingu".

    Zreszta wasza wiedza na temat olejów jest we wcześniejszych waszych postach, że przytoczę tylko najlepszy "kwiatek" i popis wiedzy/doświadczenia:

    Resztę pozostawiam do oceny innym
    śmiem się nie z zgodzić - wymądrzanie wychodzi Ci najlepiej na tym forum.

    pozdrawiam


  6. #3966
    Moderator Romeo Avatar Artih
    Dołączył
    02 2009
    Mieszka w
    Bydgoszcz
    Auto
    Alfa Romeo 155 Super 2.5 V6
    Postów
    1,908

    Domyślnie

    Śmiem się nie zgodzić - lepiej wychodzi to Tobie (HDI, dCi - nic nie jest Ci obce)

    Pozdrawiam.


    Alfa Romeo 145 Boxer 1.7 16V (1995)
    Alfa Romeo 147 Progression 1.9 JTD-M 16V (2004)
    Alfa Romeo 147 Distinctive 1.9 JTD-M 16V (2004)
    Alfa Romeo 155 Super 2.0 TS 8V (1992)

    Alfa Romeo 155 Super 2.5 V6 12V (1992)
    Alfa Romeo 156 Distinctive 1.9 JTD 8V (2002)
    Alfa Romeo 156 Q-System 2.5 V6 24V (1998)

    Alfa Romeo 159 Q4 2.4 JTD-M 20V (2007)
    Alfa Romeo 166 Distinctive 2.5 V6 24V (2004)


  7. #3967
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar manager5pl
    Dołączył
    01 2012
    Mieszka w
    Sośnicowice koło Gliwic
    Auto
    Alfa Romeo 146 1.4 TS rocznik 1997, Fiat Bravo Nuova 1,6 Multijet 105 HP ACTIVE Rocznik 2010
    Postów
    27

    Domyślnie

    Cytat Napisał xakner Zobacz post
    śmiem się nie z zgodzić - wymądrzanie wychodzi Ci najlepiej na tym forum.

    pozdrawiam
    Xakner nie wdawaj się w dyskusje z IDIOTĄ. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu a potem pokona doświadczeniem.. Głupich nie sieją, sami się rodzą. A propos postu o oleju mobil, którego pewien gość na forum tak się uczepił. Jak kupiłem swoją alfę od niemal poczatku pracowała na mobilu , na tym zas oleju którym obecnie jest motor zalany jest udokumentowane ponad połowę jej przebiegu... Pytam się po raz kolejny po co mam znieniać cos co jest dobre i sprawdzone. Silnik czyściutki. Dlatego w moim mniemaniu stwierdzenie "Dlaczego jeżdżę na mobil 1? Bo silnik był nim wcześniej zalany." nie jest pozbawione sensu.

  8. #3968
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar xakner
    Dołączył
    04 2012
    Mieszka w
    Pabianice
    Auto
    AR 156 SportWagon
    Postów
    475

    Domyślnie

    Ja miałem mobila, teraz mam valvo maxlife, a za 10k zaleje millersa, nie widze żadnych róznic po za tym że na świeżym oleju silnik trochę ciszej chodzi, niech każdy leje co uważa, byle systematycznie i niepodrabiane.

    Miałem kontakt z Pablo na temat olejów i to ten człowiek ma pojęcie i się nie wymądrza na forum jak jakiś nastolatek.

    Pozdrawiam
    Ostatnio edytowane przez xakner ; 24-03-2013 o 10:07


  9. #3969
    Użytkownik Romeo Avatar michałsnk
    Dołączył
    04 2011
    Mieszka w
    w Sanoku
    Auto
    W domu : Terenówka, Alfa Romeo 156 JTD 105 ps 255Nm,Berlingo 1.9D (XUD) wolnossące.
    Postów
    516

    Domyślnie

    Mobil 1 Super S2000 Api SL 10w40 taki miałem przez bagatela ponad 140 tys km w innym aucie (escorcie) i dobrze było tak jak manager5 pisze,natomiast mój kolega ma dylemat ma stare,zdezelowane auto,które potrzebuje jaki olej polecacie do starego''dziada'' 2 litry na tysiąc km ? dodam,że nie ma mowy o remontach,czy nawet wymianie uszczelniaczy po prostu on ma jeszcze ten rok wytrzymać i tyle 10w60 będzie odpowiednie ?

  10. #3970
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar PHOENIX
    Dołączył
    10 2010
    Mieszka w
    Podolsze, Poland
    Auto
    BRERA 2,4 JTDm 2008 ; 156 Sportwagon 1,9 JTD 2004r. + 147 1,6 TS 2001 r była
    Postów
    460

    Domyślnie

    skoro i tak koledze nie zależy , i spala mu litry oleju to niech leje najtańszy , bo choćby najgorszy olej musi tez spełniać jakieś normy w smarowaniu , niech sobie wiec kupi najtańszy jaki jest i dolewa go do autka , rok na pewno pojeździ ,
    jeśli pomogłem w jakimś poście nie zapomnij podziękować za niego

    "Życie dane jest raz człowiekowi i trzeba przeżyć je tak, by nie płonąć ze wstydu za lata przeżyte bez celu."

    Il mio terzo amore Alfa Romeo



Podobne wątki

  1. temat rzeka, jaki olej lejecie/polecacie??
    Utworzone przez Administracja w dziale 147
    Odpowiedzi: 222
    Ostatni post / autor: 22-01-2018, 16:26
  2. Temat rzeka, jakich żarówek używacie/polecacie??
    Utworzone przez KlaudioOs w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 23
    Ostatni post / autor: 24-02-2013, 21:26
  3. Temat rzeka, jaki olej lejecie/polecacie??
    Utworzone przez Administracja w dziale 166
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 04-01-2012, 09:55
  4. Temat rzeka, jaki olej lejecie/polecacie??
    Utworzone przez Administracja w dziale GT
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 04-06-2010, 14:07

venol opinie

specol opinie

specol gold 5w40

jaki olej

olej elf 10w40 opinie

olej

valvoline synpower 5w40 opinie

olej specol opinie

specol 10w60 opinie

valvoline maxlife 5w40 karta charakterystyki

elf 10w40 opinie

valvoline durablend diesel 5w40 forum

liqui moly visco stabil opinie

olej venol opinie

lotos 5w40 opinie

motul 6100 synergie 10w40 forum

motul 2100 power plus 10w40 opinie

olej specol forum

olej k2 opinie

oleje rowe opinie

valvoline 10w40 durablend

olej diesel synthoil

valvoline 10w40 durablend opinie

valvoline durablend 10w40

valvoline durablend 5w40 opinie

shell ultra diesel

olej silnikowy lotos 10w40 opinie

lotos 10w40 opinie

olej valvoline synpower 5w40 opinie

olej silnikowy elf 10w40 opiniemax life dieselolej k2 10w40 opinieolej lotos 10w40 opiniespecol spec gold 5w40motul 6100 synergie 10w40 opiniemotul 10w40 6100 opinieolej venolspecol 10w50visco stabil opinieolej lotos opinieolej fuchs opinieoleje lotos opinielotos semisyntetic 10w40 opiniele spot sur shell ultra diesel s trouve en combien d languesvalvoline synpower 5w40 forumoleje elf opinie forumoleje specol opiniespecol 0w40 motul synergie 6100 10w40 forumolej silnikowy rowe opinie

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory