Zobacz wyniki ankiety: Jaki olej byś wybrał/wybrała?

Głosujących
36. Nie możesz głosować w tej sondzie
  • Motul

    13 36.11%
  • Vavoline

    15 41.67%
  • Castrol

    3 8.33%
  • Shell

    5 13.89%
  1. #4271
    Użytkownik Pasjonat Avatar Pływak
    Dołączył
    07 2010
    Auto
    Megane 3 RS 300+
    Postów
    3,644

    Domyślnie

    Heh widzisz teraz mi będziesz zarzucał, ze powiedziałem, że napisałeś nieprawdę. Czytasz co chcesz czytać, a nie co jest napisana ja naprawdę odpuszczam jak Ci to poprawi humor pisz sobie tutaj dalej bo widzę, ze żyjesz tym tematem jak co najmniej profesor tribologii ;]

  2. #4272
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    07 2009
    Mieszka w
    Gorzyczki okolice Wodzisławia Śląskiego
    Auto
    Same ALFICE
    Postów
    4,424

    Domyślnie

    Pływak jak ma 4 litry oleju marki x, a braknie Ci zapewne z 200 - 500ml oleju na full w jtd to po dolaniu oleju innego producenta np.Y, ale o takiej samej lepkości silnik nie eksploduje. Nie wiem po co snuć te teorie spiskowe, no chyba, że ja coś poknociłem z tymi olejami którymi chcesz zalewać swoją belle, bo ostatnie 2 strony to tylko obrzucanie sie błotem, co ciężko się czyta...
    Kupię Lancia Y 1.2 - ze zdrową podłogą.

  3. #4273
    Użytkownik Romeo Avatar Damian156JTD
    Dołączył
    01 2012
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    Alfa Romeo 159 1.9JTDm 16V
    Postów
    1,635

    Domyślnie

    moim zdaniem(specem jak wy nie jestem) ale nic sie nie stanie jeżeli do 4l oleju x dolejesz 200-300ml oleju y o tej samej lepkości,weźcie sobie 4litry wody i wlejcie do tego 200ml soku,smak soku nie bd wyczuwalny ew.lekko zabarwi wodę ,podobnie bd z olejem wymiesza się i tyle,znajomy ma bmw 5 525i z 99-00(albo, albo) , przy 190kkm na trasie zapaliła mu się kontrolka od oleju ,zatrzymaliśmy się na stacji ,kupił zwykły olej z stacji orlena dolał ,2 dni po tym założyli mu gaz w becie i aktualnie na liczniku widniej 350tys km a silnik zdrowiutki ,więc jak w benzynie się nic nie stał (po dolaniu syfu z stacji za pare zł) tym bardziej nic nie powinno się stać po dolaniu znikomych ilości oleju znanego producenta .

  4. #4274
    adaml78
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał Artih Zobacz post
    Więc udowodniłeś to o czym piszę (a szczególnie Pablo) od dawna - karty kartami a ważniejsza praktyka i trwałość trzymania owych parametrów przez olej. Motul 6100 to typowy "półsyntetyk", który z syntetykami nie ma nic wspólnego - baza mineralna. Millers podobno ma do 40% bazy syntetycznej w półsyntetyku i jest jednym z nielicznych olejów w tej klasie, który zasługuje na swoja nazwę oleju półsyntetycznego.
    [/QUOTE]

    Udowodniliście co najwyżej , że tych kart czytać nie potraficie. Lepkość w 40 i 100C mówi o lepkości w 40 i 100 C. Można na tej podstawie wyznaczyć krzywą lepkości, którą charakteryzuje indeks lekpkości jednak ekstraplowanie tych wyników na tak odległe temperatury poniżej zera jest niemiarodajne. Dlatego też stosuje się inne metody do pomiaru parametrów oleju:
    HTHS - odpornośc na ścinanie w temp 150C, czyli zdolnośc oleju do odseparowania metalowych częsci silnika w temp 150C czyli dośc cięzkich warunkach
    CCS - lepkość strukturalna
    MRV - pompowalnośc, czyli wartośc na podstawie której możemy określić czy dany olej moża przepompować przez kanały olejowe silnika
    Parametry CCs i MRV podaje się zawsze dla danej i podanej temeratury np
    MRV dla Mobila1 0w40 http://www.mobil.com/USA-English/Lub...l_1_0W-40.aspx
    CCS dla Mannola 0w40 (tu nazwane Lepkoscia w -35) http://www.sct-germany.de/legend_de.http
    I tak np Millers podajac CCS nie podaje temp w jakiej zostało to zmierzone, więc taki pomiar jest zwykłym bełkotem.
    Niestety oba parametry (CCs i MRV) są podawane niezmiernie rzadko, nawet rzadziej niż HTHS.

    Badania lodówkowe są obarczone dużym błedem jednak można co nieco dowiedzieć się o oleju. Sam kiedys w temp ok -30C przetestwałem Mobil1 0w40, Shell 5w40 i Mobil 10w40. Mobil 10w40 już nie płynął, zaś Mobil1 i Shell wykazywały identyczne (na oko, czyli z bardzo duzym błędem pomiaru) właściwości.
    Jeśli Motul 10w40 jest zbyt kiepski w -14 to dlaczego nie użyć jakiegokolwiek oleju 5w40? Będzie lepiej dla silnika zimą i nie będzie drożej.

  5. #4275
    Moderator Romeo Avatar Artih
    Dołączył
    02 2009
    Mieszka w
    Bydgoszcz
    Auto
    Alfa Romeo 155 Super 2.5 V6
    Postów
    1,937

    Domyślnie

    Udowodniliście co najwyżej , że tych kart czytać nie potraficie...
    To mi teraz pojechałeś ... Twoje całkiem ciekawe posty, z którymi można nawet podyskutować przeplatasz takim bełkotem jak powyżej. Po co cytujesz definicje, które nawet na Wikipedii można znaleźć ? No chyba, że tam się z nimi zapoznajesz ... Ja piszę o tym co każdy może sprawdzić sam (i co zrobił cytowany kolega w swojej lodówce) a Ty dalej z tymi kartami. Co komu po tym, że na papierze Motul będzie miał lepsze parametry jak np. takiego TS'a 16V w -13st. odpalisz "na sucho" kilkadziesiąt/kilkaset razy w jedna zimę ... ?


    Alfa Romeo 145 Boxer 1.7 16V 129KM 1995r
    Alfa Romeo 146 Boxer 1.6 103KM 1996r
    Alfa Romeo 147 Progression 1.9 JTD-M 16V 140KM 2004r
    Alfa Romeo 147 Distinctive 1.9 JTD-M 16V 140KM 2004r
    Alfa Romeo 155 Super 2.0 TS 8V 144KM 1993r

    Alfa Romeo 155 Super 2.5 V6 12V 165KM 1992r
    Alfa Romeo 156 Distinctive 1.9 JTD 8V 115KM 2002r
    Alfa Romeo 156 Q-System 2.5 V6 24V 192KM 1998r

    Alfa Romeo 159 Q4 2.4 JTD-M 20V 210KM @248KM 2007r
    Alfa Romeo 166 Distinctive 2.5 V6 24V 188KM 2003r
    SPRZEDAM!

  6. #4276
    adaml78
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał Artih Zobacz post
    To mi teraz pojechałeś ... Twoje całkiem ciekawe posty, z którymi można nawet podyskutować przeplatasz takim bełkotem jak powyżej. Po co cytujesz definicje, które nawet na Wikipedii można znaleźć ? No chyba, że tam się z nimi zapoznajesz ... Ja piszę o tym co każdy może sprawdzić sam (i co zrobił cytowany kolega w swojej lodówce) a Ty dalej z tymi kartami. Co komu po tym, że na papierze Motul będzie miał lepsze parametry jak np. takiego TS'a 16V w -13st. odpalisz "na sucho" kilkadziesiąt/kilkaset razy w jedna zimę ... ?
    Jeśli nazywasz to "bełkotem" proszę bardzo, masz prawo. Jak powinienem nazwać Twój post jak i kolegi tomito (z ekstrapolowaniem indeksu lepkości na temp ujemne) nie będę teraz pisał bo szkoda czasu na takie głupie przekomarzanie.
    Fakt jest taki, że jeśli oczekujecie od oleju 10w40 szczególnej płynności zimą przy dużych mrozach to... najlepiej zmienić go najtańszy nawet 5w40 (oczywiście spełniający odpowiednie normy).
    Sugerujesz mi też, że napisałem, że Motul jest lepszy? Przeczytaj jeszcze raz , powoli mój post - nic takiego nie napisałem. Powiem więcej - od pierwszego mojego postu stoję na stanowisku, że i Motul i Millers i Valvoline są zwykłymi olejami niewartymi swojej wysokiej ceny.

    - - - Updated - - -

    Cytat Napisał Artih Zobacz post
    Millers podobno ma do 40% bazy syntetycznej w półsyntetyku i jest jednym z nielicznych olejów w tej klasie, który zasługuje na swoja nazwę oleju półsyntetycznego.
    Skąd take informacje? Szukałem już informacji na temat składu olejów , szczególnie Millersa, żeby usrawiedliwić jakoś ich cenę i żadnych godnych zaufania infrmacji nie znalazłem. MSDS o składzie jak zwykle milczy.

  7. #4277
    Użytkownik Romeo Avatar hitman047
    Dołączył
    07 2011
    Mieszka w
    Siemianowice Śląskie
    Auto
    Bella 156 2.0 TS Niebieska piękność :)
    Postów
    835

    Domyślnie

    Zadam takie trochę pytanie z kosmosu - skoro każdy olej jest wg. kogoś z Was do bani, to który olej 10W60 (pełen syntetyk) jest najlepszy? Ale nie patrząc w ogóle na cenę

  8. #4278
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar tomito
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Kielce / Gdańsk
    Auto
    AR 156 1.8 TS 2003 benzyna | Chevrolet Tahoe 2002 5.3 V8 | W oczekiwaniu aż Stelvio stanieje...
    Postów
    471

    Arrow

    Cytat Napisał Artih Zobacz post
    [...] Co komu po tym, że na papierze Motul będzie miał lepsze parametry jak np. takiego TS'a 16V w -13st. odpalisz "na sucho" kilkadziesiąt/kilkaset razy w jedna zimę ... ?
    No właśnie i tak się zastanawiam, czy nie zmierzamy do rozwiązania panewkowej zagadki TS'a. Bo oglądałem testy semi-synth vs full-synth w sieci, różne, europejskie, amerykańskie i patrząc na to jak sprawuje się olej półsyntetyczny klasy 10Wxx to chyba rzeczywiście nasze TS'y smarujemy na sucho, szczególnie jak jest chłodno. Dlaczego stosujemy 10W40 semi? Bo jest tani... Grzebałem w sieci szukając użytkowników jeżdżących TS 16v na 5W40 czy 5W50, obydwa full-synth - znalazłem posty, gdzie w przypadku 5W40 rozebrano silnik po prawie 150 tyś. km (2.0 TS) - pierścienie - stan bardzo dobry, tłoki, gładzie stan bardzo dobry, panewki - minimalne zużycie. Człowiek lał 5W40 od przebiegu jak pamiętam 60 tyś. km, auto z LPG.

    Dlaczego wiążę te obie rzeczy - olej i problemy ze smarowaniem w TS 16v? Bo jak przeglądam dokumentację odnośnie silnika: materiał z którego wykonano panewki (taki sam jak u innych producentów aut), tłoki (standardowe OE chwalone są za trwałość, nawet Autodelta nie zaleca ich wymiany na kute gdy wkładamy turbo, naturalnie do pewnej granicy osiągów), korbowody, wał oraz technikę jego wykonania, układ smarowania to przyznam się że ciężko mi doszukać się problemu - dlaczego TS potrafi się zatrzeć. Teorie odnośnie skoku tłoka też odpuszczam, są auta które mają większy i jeżdżą, a TS nie rozwija 200 KM z 2.0 w serii aby się tym martwić. Po ostatniej rozmowie z facetem ze Squadra Tuning z Holandii to już w ogóle nie wiem czy coś mechanicznie jest z tymi TS 16v nie tak... zwrócił uwagę na olej... pełen syntetyk, co 10 tyś km, 5W40. Jak zapytałem (odnośnie tuningu TS 16v) czy zmieniają wał, panewki, korby - odpowiedział "nie ma takiej potrzeby, pilnuj oleju i regularnych jego wymian".

    Jeszcze co do 5W40 to w UK leją go, nawet w gorącej Italii (polecam wątki olejowe na Club Alfa Italia) zalewają TS'y 5W40 full synth. Ja już nie wiem co myśleć, bo może rozwiązanie kłopotów jest w zasięgu ręki.
    Jedyny miarodajny wskaźnik jakości kodu jednostka WTF/min - czyli programisty dzień powszedni...
    Wielki błysk - czarny pysk czyli elektronika dzień powszedni...

  9. #4279
    Użytkownik Fachowiec Avatar Pablo.
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    pablogarage.pl
    Auto
    2x147JTD+TS/155V6/156JTD+
    Postów
    2,943

    Domyślnie

    Robiłem kiedyś silnik po strzale rozrządu w AR 155 2.0 TS 16V, pewnego jegomościa, który nie uznaje innych aut niż włoskie odkąd się znamy.
    Alfa miała przebieg około 320 kkm, zdjęliśmy wiec miskę olejową w celu sprawdzenia panewek, po czym złożyliśmy to powtórnie bez żadnych wymian. Potem głowica dostała nowe zawory, rozrząd, itp. Silnik nie miał widocznych oznak zużycia na ten przebieg. Zalany był olejem 5w50, marki nie podam, ponieważ nie jest to istotne. Jaki z tego wniosek, nie ma co patrzeć na to, co zaleca producent, tylko trochę pomyśleć.
    Dla dociekliwych czytaczy kart i innych źródeł, w momencie naprawy tamtego silnika nie było tego forum, ani wielu innych, więc nie mam źródła, a jedynie swoją wiedzę w głowie. Samochody Alfa Romeo wtedy również istniały i były naprawiane.

    Pozdrawiam.

    - - - Updated - - -

    Cytat Napisał adaml78 Zobacz post
    Fakt jest taki, że jeśli oczekujecie od oleju 10w40 szczególnej płynności zimą przy dużych mrozach to... najlepiej zmienić go najtańszy nawet 5w40 (oczywiście spełniający odpowiednie normy).


    Nikt tu niczego nie oczekuje od oleju 10w40. Po prostu masz pokazane w praktyce, że czytanie i opieranie się tylko na kartach to bzdura, co dokładnie udowodnił ten test. Zostały porównane 2 produkty, i lepszy tabelkowo okazał się gorszy w praktyce. Standard.

    Pozdrawiam.

    - - - Updated - - -

    Cytat Napisał hitman047 Zobacz post
    Zadam takie trochę pytanie z kosmosu - skoro każdy olej jest wg. kogoś z Was do bani, to który olej 10W60 (pełen syntetyk) jest najlepszy? Ale nie patrząc w ogóle na cenę
    Wszystko zależy od celu i sposobu użytkowania auta.
    www.pablogarage.pl - Serwis, części, holowanie

    > > >SKLEP - promocje < < < - nie znalazłeś produktu, którym jesteś zainteresowany ? Napisz do Nas, a na pewno dobierzemy odpowiednią ofertę.

  10. #4280
    adaml78
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał Pablo. Zobacz post

    Nikt tu niczego nie oczekuje od oleju 10w40. Po prostu masz pokazane w praktyce, że czytanie i opieranie się tylko na kartach to bzdura, co dokładnie udowodnił ten test. Zostały porównane 2 produkty, i lepszy tabelkowo okazał się gorszy w praktyce. Standard.
    Nudzi mnie pisanie po raz kolejny tego samego! Indeks lepkości nie mówi o zachowaniu się oleju w niskich temperaturach. Mówią o tym parametry CCS i MRV, które bardzo rzadko są podawane!
    Sprzedajesz oleje, uważasz się za olejowego guru a nie znasz tak podstawowych rzeczy!? Kolega Arith poniekąd miał rację, pisząc o CCS i MRV podałem wiadomości na poziomie Wikipedii. Niektórzy "olejowi guru" z tego forum nawet na takim poziomie nie znają tematu i mylą zasadniczo rózniące się od siebie parametry. Porównując samochody: Alfa ma silnik 200KM, a Scania 500KM. Alfa rozpędza się do 100km/h szybciej niż Scania. Na tej podstawie wysnuwacie wniosek, że te wszystkie konie mechaniczne (lub jeszcze gorsze kilowaty), niutonometry i inne pierdoły zawarte w danych technicznych samochodów są nic nie warte Brzmi śmiesznie czyż nie? Tak samo jak wasze wynurzenia.

    Co do lodówkowego porównania Motula i Millersa napiszę to co już pisałem setki razy od dawna: oba oleje nie są warte swojej ceny! Ich nadnaturalne właściwości istnieją jedynie w reklamach, głowach napalonych klientów i na językach sprzedawców (walczących o jak największe marże).

    Swój post zakończę pytaneim: kiedy będą obiecane wykresy mające pokazać nam-niwiernym cudowne właściwości Milersa (lub innych specyfików o niezwykle wysokiej dla sprzedawcy marży)?

Podobne wątki

  1. temat rzeka, jaki olej lejecie/polecacie??
    Utworzone przez Administracja w dziale 147
    Odpowiedzi: 227
    Ostatni post / autor: 29-09-2018, 21:28
  2. Temat rzeka, jakich żarówek używacie/polecacie??
    Utworzone przez KlaudioOs w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 23
    Ostatni post / autor: 24-02-2013, 21:26
  3. Temat rzeka, jaki olej lejecie/polecacie??
    Utworzone przez Administracja w dziale 166
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 04-01-2012, 09:55
  4. Temat rzeka, jaki olej lejecie/polecacie??
    Utworzone przez Administracja w dziale GT
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 04-06-2010, 14:07

venol opinie

specol opinie

specol gold 5w40

olej elf 10w40 opinie

jaki olej

olej

specol 10w50

olej specol opinie

valvoline synpower 5w40 opinie

elf 10w40 opinie

specol 10w60 opinie

valvoline maxlife 5w40 karta charakterystyki

liqui moly visco stabil opinie

olej venol opinie

valvoline durablend diesel 5w40 forum

motul 6100 synergie 10w40 forum

lotos 10w40 opinie

lotos 5w40 opinie

motul 6100 synergie 10w40 opinie

motul 10w40 6100 opinie

motul 2100 power plus 10w40 opinie

olej valvoline synpower 5w40 opinie

olej specol forum

olej k2 opinie

oleje rowe opinie

olej rowe opinie

valvoline 10w40 durablend

olej diesel synthoil

valvoline 10w40 durablend opinie

valvoline durablend 10w40

valvoline durablend 5w40 opinie

shell ultra diesel

olej silnikowy lotos 10w40 opinie

olej lotos 10w40 opinie

rowe 10w40 opinie

motul 10w40 opinieolej silnikowy elf 10w40 opiniemax life dieselolej elf opinieolej k2 10w40 opinieolej fuchs 10w40 opiniespecol spec gold 5w40oleje k2 opinieolej venolvisco stabil opinieolej lotos opinieolej fuchs opinieoleje lotos opinieolej gulf opinielotos semisyntetic 10w40 opinie

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory